"Lapsia ei tulisi ottaa mukaan metsästykseen"

anarkistialkuasukas
Reactions:

Re: "Lapsia ei tulisi ottaa mukaan metsästykseen"

Viesti Kirjoittaja anarkistialkuasukas »

AimoJortikka kirjoitti: 23 Marras 2025, 21:59
KultaKikkare kirjoitti: 23 Marras 2025, 17:22 Susien tappaminen on vähän toinen juttu, monet kun ajattelee että niitä pitäisi saada vähentää laillisesti mutta humpuukiporukka on onnistunut torppaamaan kannanhoidollisen metsästyksen täysin, ja homma on jatkunut järjettömänä liian pitkään. Joillain alueilla paikallinen ongelma on jo merkittävä, niissä koetaan että se on oikeutettua.

Tiedän yhden poliisinkin joka on hoitanut erästä paikallista susiongelmaa. Ei ole kiva kun kotieläimet ja koirat syödään. Ja miksi? Koska jonkun mielestä (joka ei todellakaan törmää susiin arjessaan koskaan, ja jota ongelma ei kosketa lainkaan) susia pitäisi olla vielä nykyistäkin enemmän.

Jos lainsäätäjät on sekaisin, otetaan laki omiin käsiin ja tehdään mitä täytyy tehdä.
Se mitä minä en tässä susihommassa oikein tajua. On se, että eniten susia on täällä lounaassa, etelässä, lännessä. Itselläkin lähimmät susihavainnot on 700 metrin päässä molemmin puolin talouskeskusta. En ollenkaan ihmettelisi vaikka olisivat joskus pihapiirissänikin poikenneet. Tiedettyihn laumoihin etäisyyttä 3 - 17 kilometriä. Siellä ne yleensä ovat näkymättömissä jossakin. Koiran menettäminen sudelle on melkoisen harvinaista jopa metsästyksessä. Oma koirani on laumanvartija-monteri ja isompi kuin sudet ja pärjäisi varmasti yksittäiselle mutta lauma tietysti tappaisi. Mutta en päästäkään sitä minnekään. Mutta että täällä mielestäni eletään suht rauhanomaista rinnakkaiseloa. Sen sijaan siellä missä on vähiten susia ja vielä paljon harvempi ihmisasutus kuin täällä. Niin siellä susia vihataan ja tapetaan. En oikein ymmärrä.
Peurojen ruokinnallahan ne pedotkin saadaan ihmisasutuksien lähistölle. Sekä myös peurakannat pysymään suurina.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Paikalla
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Neutroni kirjoitti: 23 Marras 2025, 20:11
KultaKikkare kirjoitti: 23 Marras 2025, 16:35 Ite olin kans pienestä pitäen mukana jahdeissa, pitänyt mm. vielä lyövää rusakon sydäntä kädessäni alle kouluikäisenä, yms.
Minä otin tytöt kanan teurastukseen, että näkevät mistä se liha tulee ja oppivat tarvittaessa itsekin laittamaan eläimen lihoiksi, jos sitä taitoa tarvitsevat joskus. Kyllä he suhtautuivat ihan järkevästi ja meillä saa syödä itse kasvatettua tai luomukanaa, mutta jos ostaa tehotuotettua perusbroileria heidän nähden, tulee sanomista.
Fiksuja tyttöjä. :) Itse kasvatettu ja tapettu eläin on saanut juuri sellaisen elämän kun sille on antanut.
Mihin suuntaan ihmiskuntaa ja yhteiskuntaa sit halutaan viedä, kauemmas luonnosta vai lähemmäs sitä.
Kyllä hallintotrendi on selvä, kauemmas luonnosta. Hallitsijat tietävät, että avuton ja tietämätön kansa on helpompi hallittava kuin pärjäävä ja tietävä. Ja ihmiset tuntuvat menevän siihen mukaan, kun tarjotaan helpoksi elämäksi naamioituneena. Helsingin vihreät ovat hyvä esimerkki, heille on OK, jos kaadetaan muutama hehtaari lehtimetsää, kunhan istutetaan puita katujen varsille "hiilinieluiksi". Ei mitään tajua ekosysteemeistä, vaan vihreä mikä vihreä. Varmaan virheäksi maalatut liikennemerkit kelpaavat, kun joku grynderi haluaa jyrätä puut kadun varresta.
Joo, huono homma jos hallitsijat yrittää tehdä ihmisistä vaan entistä enemmän riippuvaisia itsestään ja järjestelmästä.
Be stronger than your excuses
Paikalla
KultaKikkare
Reactions:

Deimos kirjoitti: 24 Marras 2025, 00:41 Niin... Jos lihasta pitää niin kyllä saalis tulisi kyetä metsästämään ja tappamaan itse. Täällä homma on mennyt aika kliiniseksi. Sanotaan nyt vaikka että kaupassa liha on siististi pakattu mutta itse toimenpide (Teurastus) jää näkemättä. Vähän niin kuin ihmisten kuoleminenkin on piilotettu aika hyvin. Olen kertonut tämän ennenkin mutta aikoinaan veljeni oli Thaimaassa. Isäntä kysyi että mitäs ruuaksi? No, veli taisi vastata että kanaa. Isäntä otti ritsan ja lasautti lähimmän kotkottajan hengiltä. Ehkä vastaus "Kana" oli ihan hyvä jos lähellä oli lehmiä ja sikoja. Mikä oli hyvin mahdollista.

Jos sapuska olisi metsästettävä itse niin tosipaikan tullen voisi tulla nälkäkuolema itselle. Hangen alta on vaikea löytää ituja ja porkkanoita. Tosin oikein nälkäisenä itsesuojeluvaisto ja se sisäinen peto voisivat herätä. Ja epäilykseni on että en pärjää pelkästään vegeruualla. Olen tuntenut ihmisiä jotka sitä harrastavat. Tehnyt myös tofuwokkeja (Outo juttu itsellä mutta silloin jään hieman nälkäiseksi). Kerran Facessa ajauduin johonkin äärivegeryhmään. Ruuassani oli jotain mikä ei kuulunut sen ääriryhmän ruokalistalle. Satikutia tuli ja potkut välittömästi siitä ryhmästä.

Sen verran herkkä olen että kun noille lemmikeille annan sirkkoja toukkia niin aina tunnen pienen piston sydämessäni. No, mitäs valitsin lemmikeikseni petoja. Mutta pitävät ajatuksen mielessä mikä on hyvä
Ite ajattelen että se "sisäinen peto" on vaarallinen vain jos se on ihmiselle itselleen vieras. Sitten jos sen tuntee ja se on osa elämää joka päivä, eipä se niin hirmuinen ole.

Metsästys on yksi keino ottaa kontakti tohon puoleen itsessään.

Kuulostaa siltä että sä olet pikkasen ylikiltti. Psykopatian puutetta. 8-)
Paikalla
KultaKikkare
Reactions:

AimoJortikka kirjoitti: 23 Marras 2025, 21:59 Oma koirani on laumanvartija-monteri ja isompi kuin sudet ja pärjäisi varmasti yksittäiselle mutta lauma tietysti tappaisi. Mutta en päästäkään sitä minnekään.
Joo ei sudet hyökkää isojen paimenkoirien kimppuun yleensä edes laumassa, koska ne on liian älykkäitä siihen. On suuri riski että tollanen koira vahingoittaisi osaa niistä, eikä siinä niin paljoa syötävää ole.

Koirilla ei useinkaan ole älyä väistää susia, ja sen takia noita metsästyskoiriakin välillä tapetaan kun ne alkaa näytteleen hampaita yms. Yksi parhaista koiraroduista metsästykseen susialueella on jämtlanninpystykorva, ei siksi että se pärjäisi susille taistelussa, vaan siksi ettei se joudu taisteluun. Se osaa käyttäytyä susien seurassa niin ettei sudet saa ärsykettä hyökätä, ei näytä hampaita tai uhittele millään tavalla vaan poistuu nöyrästi paikalta.
Al Bundy
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Al Bundy »

KultaKikkare kirjoitti: 23 Marras 2025, 22:42
Märkäruuti kirjoitti: 23 Marras 2025, 22:04
KultaKikkare kirjoitti: 23 Marras 2025, 17:22 Jos lainsäätäjät on sekaisin, otetaan laki omiin käsiin ja tehdään mitä täytyy tehdä.
Eli, jos Suomen laki ei ole minun mieleni mukainen, niin voin ottaa lain omiin käsiini?

Runeberg:
"Mut laki, ennen mua syntynyt,
myös jälkeheni jää."
Veikkaan että et voi, kun multa asiaa kyselet.

Jotkut voi, ja ottaakin.
Minäkin noudatan vain niitä lakeja joita minua sattuu huvittamaan noudattaa.

Säännöt on sairaita varten ja lait on nynnyjä varten. Metsästäjän ei tarvitse noudattaa lakia koska hänellä on ase.
Paikalla
KultaKikkare
Reactions:

Al Bundy kirjoitti: 24 Marras 2025, 09:53
KultaKikkare kirjoitti: 23 Marras 2025, 17:22 Jos lainsäätäjät on sekaisin, otetaan laki omiin käsiin ja tehdään mitä täytyy tehdä.
Eli, jos Suomen laki ei ole minun mieleni mukainen, niin voin ottaa lain omiin käsiini?

Runeberg:
myös jälkeheni jää."

Jotkut voi, ja ottaakin.

Säännöt on sairaita varten ja lait on nynnyjä varten. Metsästäjän ei tarvitse noudattaa lakia koska hänellä on ase.
Sulla ei taida olla, ja hyvä niin. :)
Al Bundy
Reactions:

KultaKikkare kirjoitti: 24 Marras 2025, 09:55

Runeberg:
myös jälkeheni jää."

Jotkut voi, ja ottaakin.

Haulikko löytyy kaapista. Ammun sillä syksyisin sorsia.
Paikalla
KultaKikkare
Reactions:

Al Bundy kirjoitti: 24 Marras 2025, 09:56

Runeberg:
myös jälkeheni jää."

Jotkut voi, ja ottaakin.

Ehkä jonain päivänä, ei sitä koskaan tiedä.
Al Bundy
Reactions:

KultaKikkare kirjoitti: 24 Marras 2025, 09:57

Runeberg:
myös jälkeheni jää."

Jotkut voi, ja ottaakin.

Sä oot vissiin joku pelle konsulentti joka ei eläessään ole tehnyt oikeita töitä?
Paikalla
KultaKikkare
Reactions:

Al Bundy kirjoitti: 24 Marras 2025, 09:59
KultaKikkare kirjoitti: 24 Marras 2025, 09:57

Runeberg:
myös jälkeheni jää."

Jotkut voi, ja ottaakin.

Sä oot vissiin joku pelle konsulentti joka ei eläessään ole tehnyt oikeita töitä?
Hups. Pikku banni virheen merkiksi. Pieni koska provosoin itse. :)
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Tauko kirjoitti: 23 Marras 2025, 23:16
Brainwashed kirjoitti: 23 Marras 2025, 22:52
Tauko kirjoitti: 23 Marras 2025, 22:39
Brainwashed kirjoitti: 23 Marras 2025, 22:20
Tauko kirjoitti: 23 Marras 2025, 22:16
Brainwashed kirjoitti: 23 Marras 2025, 22:11
AimoJortikka kirjoitti: 23 Marras 2025, 21:59
KultaKikkare kirjoitti: 23 Marras 2025, 17:22 Susien tappaminen on vähän toinen juttu, monet kun ajattelee että niitä pitäisi saada vähentää laillisesti mutta humpuukiporukka on onnistunut torppaamaan kannanhoidollisen metsästyksen täysin, ja homma on jatkunut järjettömänä liian pitkään. Joillain alueilla paikallinen ongelma on jo merkittävä, niissä koetaan että se on oikeutettua.

Tiedän yhden poliisinkin joka on hoitanut erästä paikallista susiongelmaa. Ei ole kiva kun kotieläimet ja koirat syödään. Ja miksi? Koska jonkun mielestä (joka ei todellakaan törmää susiin arjessaan koskaan, ja jota ongelma ei kosketa lainkaan) susia pitäisi olla vielä nykyistäkin enemmän.

Jos lainsäätäjät on sekaisin, otetaan laki omiin käsiin ja tehdään mitä täytyy tehdä.
Se mitä minä en tässä susihommassa oikein tajua. On se, että eniten susia on täällä lounaassa, etelässä, lännessä. Itselläkin lähimmät susihavainnot on 700 metrin päässä molemmin puolin talouskeskusta. En ollenkaan ihmettelisi vaikka olisivat joskus pihapiirissänikin poikenneet. Tiedettyihn laumoihin etäisyyttä 3 - 17 kilometriä. Siellä ne yleensä ovat näkymättömissä jossakin. Koiran menettäminen sudelle on melkoisen harvinaista jopa metsästyksessä. Oma koirani on laumanvartija-monteri ja isompi kuin sudet ja pärjäisi varmasti yksittäiselle mutta lauma tietysti tappaisi. Mutta en päästäkään sitä minnekään. Mutta että täällä mielestäni eletään suht rauhanomaista rinnakkaiseloa. Sen sijaan siellä missä on vähiten susia ja vielä paljon harvempi ihmisasutus kuin täällä. Niin siellä susia vihataan ja tapetaan. En oikein ymmärrä.
No minäpä kerron sinulle: Koska 95%.

8-)
Yrität edes - tuo 95% alkaa jo haista.
95% on haiseva asia, koska se sinetöi kohtalomme. Ei kaltaiseni ultra-individualistit pysty yksistään mitään 95% pyörittämälle perseilysysteemille. KPPPT. Pitää vain yrittää sopeutua ja seurata sivusta 95% perseilyä, joka on kieltämättä välillä vaikeaa.

8-)
En edes yritä sopeutua maailmaan, jossa keskustelu on:
95% MTO TIRSK KPPPT "PALMFACE" 8-)
tai GIF-kokoelma.
Asia, tai vaikka läppä on ok, ja sitä asiaakin sinulta löytyy, anna tulla.
"PALMFACE"

REPS!

8-)
Nimenomaan ""
Hyvä läppä.
Otat minut ja juttuni ehkä turhan vakavasti, orastavaa MTO tason BWDS havaittavissa, kuten on 95% palstalaisissa, joten voitaneen todeta pandemiaksi palstatasolla. TIRSK!

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin