Jälleen yksi kommentti, joka todistaa ettet tiedä lentämisestä, saati lentokoneista yhtään mitään
Lentoturmatutkinta
-
.Satunnainen seuraaja
- Reactions:
-
.Satunnainen seuraaja
- Reactions:
Re: Lentoturmatutkinta
50 vuotta olen lentänyt moottorikoneilla, enkä muista että olisi koskaan ollut tankissa vettäTuulispää kirjoitti: ↑18 Loka 2024, 12:28Vesi bensan seassa on yleistä.....se tulee kondensoitumalla.JeeSe kirjoitti: ↑18 Loka 2024, 08:58 Varmaan myyjä todennut polttoaineen hinnan olevan nyt niin korkea, että kone myydään tyhjällä tankilla. Tai sitten joku paikallinen teini on käynyt imaisemassa tankin tyhjäksi.
Tämän lisäksi koneen bensamittari varmaan toimi nurinpäin, jolloin E olikin oikeassa reunassa, mutta näytti F:ltä kun oli vähän haalistunut.
Mun lentokoneellehan ei tehdä päivätarkastuksia muutenkaan...sehän on ilman lupia lennettävä laitos..Satunnainen seuraaja kirjoitti: ↑18 Loka 2024, 15:31Jälleen yksi kommentti, joka todistaa ettet tiedä lentämisestä, saati lentokoneista yhtään mitään
Sun teoria päivätarkastuksista sen sijaan on täysin järjetön...varsinkin korpikentällä jossa ei ole ihmisiä kun se on suljettu.
Lentoonlähtötarkastus sen sijaan on aivan eri asia.
Mutta eihän sulla raukalla ole lentolupakirjaakaan...ja jos on niin se on kuivumassa koska olet vaaraksi kaikenlaiselle ilmailulle.
Sä oot harvinaisen pöhkö arkkitehdiksikin.
Mitä tekemistä paikalla, korpikentällä, muka on päivittäin tehtävän tarkastuksen kanssa?
Vilkaistaan kirjasta.
Hyppylentäjän käsikirja
OLK
2.2.2. Ulkopuolinen tarkastus
Koneen päivätarkastus tehdään koneen käsikirjan ohjeiden mukaisesti. Tarkastuksessa on kuitenkin syytä kiinnittää erityistä huomiota hyppytoiminnassa kovaan kulutukseen joutuviin osiin. Tällaisia paikkoja ovat mm.
oikeanpuoleinen laskuteline
oikea siipituki
hyppyovi
sisustus
pakkolaukaisuliinojen kiinnitysteline ja kynnyslistat
oikeanpuoleinen osa takarungosta
laskulaipat
korkeusvakain ja –peräsin
massatasapainot siivekkeissä ja peräsimessä.
Bensiinin puhtaus vedestä kannattaa tarkistaa käsikirjan mukaisesti ennen koneen liikuttelua. Vesibensan tarkistuspaikkoja on neljä; kaksi siipien alla, yksi moottorin alla ja yksi ohjaamon alla.
Lentoonlähtötarkastus
Kuomu kiinni ja lukittu
Vyöt kiinni ja kireällä
Sivuperäsin ääriasentoihin
Korkeusperäsin rajoittimiin
Siivekkeet rajoittimiin
Sauva rajoittimiin ja kulmiin
Lentojarrut auki, kiinni ja lukitaan
Laskusiivekkeet / laipat lähtöasennossa
Trimmi lähtöasennossa
Mittarit vasemmalta oikealle
Radio päällä, oikea kanava, kohinasalpa
Köyden kiinnitys
Kiitoradan ja tuulensuunnan tarkastus
Peukalo-merkki avustajalle kun kiitotie ja etusektori vapaa
https://www.rayskalanilmailukerho.fi/toimintaohje/
Niin mä olen aina tarkistanut bensan veden lentoonlähtötarkastuksen yhteydessä kun lennän niin harvoin...teinkö rikoksen ?Susa kirjoitti: ↑18 Loka 2024, 16:40Sä oot harvinaisen pöhkö arkkitehdiksikin.![]()
Mitä tekemistä paikalla, korpikentällä, muka on päivittäin tehtävän tarkastuksen kanssa?
Vilkaistaan kirjasta.
Hyppylentäjän käsikirja
OLK
2.2.2. Ulkopuolinen tarkastus
Koneen päivätarkastus tehdään koneen käsikirjan ohjeiden mukaisesti. Tarkastuksessa on kuitenkin syytä kiinnittää erityistä huomiota hyppytoiminnassa kovaan kulutukseen joutuviin osiin. Tällaisia paikkoja ovat mm.
oikeanpuoleinen laskuteline
oikea siipituki
hyppyovi
sisustus
pakkolaukaisuliinojen kiinnitysteline ja kynnyslistat
oikeanpuoleinen osa takarungosta
laskulaipat
korkeusvakain ja –peräsin
massatasapainot siivekkeissä ja peräsimessä.
Bensiinin puhtaus vedestä kannattaa tarkistaa käsikirjan mukaisesti ennen koneen liikuttelua. Vesibensan tarkistuspaikkoja on neljä; kaksi siipien alla, yksi moottorin alla ja yksi ohjaamon alla.
Lentoonlähtötarkastus
Kuomu kiinni ja lukittu
Vyöt kiinni ja kireällä
Sivuperäsin ääriasentoihin
Korkeusperäsin rajoittimiin
Siivekkeet rajoittimiin
Sauva rajoittimiin ja kulmiin
Lentojarrut auki, kiinni ja lukitaan
Laskusiivekkeet / laipat lähtöasennossa
Trimmi lähtöasennossa
Mittarit vasemmalta oikealle
Radio päällä, oikea kanava, kohinasalpa
Köyden kiinnitys
Kiitoradan ja tuulensuunnan tarkastus
Peukalo-merkki avustajalle kun kiitotie ja etusektori vapaa
https://www.rayskalanilmailukerho.fi/toimintaohje/
Suomessa kannattaa siirtyä maailmanlaajuisiin käytäntöihin. Loppuu nuo onnettomuudet.
https://calaero.edu/learn-to-fly/takeof ... checklist/
-
.Satunnainen seuraaja
- Reactions:
Tuulispää kirjoitti: ↑18 Loka 2024, 16:32Mun lentokoneellehan ei tehdä päivätarkastuksia muutenkaan...sehän on ilman lupia lennettävä laitos..Satunnainen seuraaja kirjoitti: ↑18 Loka 2024, 15:31Jälleen yksi kommentti, joka todistaa ettet tiedä lentämisestä, saati lentokoneista yhtään mitään
Sun teoria päivätarkastuksista sen sijaan on täysin järjetön...varsinkin korpikentällä jossa ei ole ihmisiä kun se on suljettu.
Lentoonlähtötarkastus sen sijaan on aivan eri asia.
Mutta eihän sulla raukalla ole lentolupakirjaakaan...ja jos on niin se on kuivumassa koska olet vaaraksi kaikenlaiselle ilmailulle.
![]()
stakkenboarding.jpg
Joo, ei sinun mielikuvituskoneille varmaankaan tarvitse tehdä mitään tarkastuksia, räkänä taivaalle vaan, ja mitä tulee lisensseihin, niin niitä on minulla useampia, ollut jo yli 50 vuotta, mitenkäs sinulla......
Ei mulla todellakaan ole hirveästi tiimaa...6:lla eri koneella olen lentänyt mutta en yksin.
500 tuntia on simulla 150 eri lentokoneella jopa Mig-21llä.
Sitten Mustang, Spitfire, Me-109G ja A6M Zerolla lennokki tiimaa ja LS-1 purjekoneella ja Grunau Babyllä joku 1000-2000 tuntia.
Vaatimatonta on tää mun ilmailu ollut.
-
.Satunnainen seuraaja
- Reactions:
Tuulispää kirjoitti: ↑18 Loka 2024, 17:54Ei mulla todellakaan ole hirveästi tiimaa...6:lla eri koneella olen lentänyt mutta en yksin.
Sitten Mustang, Spitfire, Me-109G ja A6M Zerolla lennokki tiimaa ja LS-1 purjekoneella ja Grunau Babyllä joku 1000-2000 tuntia.
Totta, todella vaatimatonta, eli ei yhtään mitään
Ryssän terroristi iski jälleen suomipoikaa nyrkillä otsaan....kiitos..Satunnainen seuraaja kirjoitti: ↑18 Loka 2024, 18:11Tuulispää kirjoitti: ↑18 Loka 2024, 17:54Ei mulla todellakaan ole hirveästi tiimaa...6:lla eri koneella olen lentänyt mutta en yksin.
Totta, todella vaatimatonta, eli ei yhtään mitään
En osaa sanoa mutta tannoin olin todistamassa konetta jolle en veden takia halunnut lentää...tekevän pakkolaskun Heikkilänkankaalle maantielle juuri tästä syystä.
Valehtelet tapasi mukaan. Aikaisemmin olet kertonut, että olet kerran ollut lentokoneen matkustaja kun kaverisi lensi
Höpö höpö.Tonttu kirjoitti: ↑18 Loka 2024, 18:50Valehtelet tapasi mukaan. Aikaisemmin olet kertonut, että olet kerran ollut lentokoneen matkustaja kun kaverisi lensi![]()