Ertsu kirjoitti: ↑30 Loka 2024, 17:14
Päättäjät eivät osaa päättää, haluavatko he lisätä sähköautojen osuutta liikenteessä vai eivät. Nyt EU on asettanut kiinalaisille sähköautoille 35%:n tuontitullit, jotta vähävaraisilla ei olisi varaa sähköautoon. https://yle.fi/a/74-20121345
Eikös nuo kiinalaiset suunnittele Byd autojen tekemistä Euroopassa ja näin voisivat kiertää tuon tullin.
Ertsu kirjoitti: ↑30 Loka 2024, 17:14
Päättäjät eivät osaa päättää, haluavatko he lisätä sähköautojen osuutta liikenteessä vai eivät. Nyt EU on asettanut kiinalaisille sähköautoille 35%:n tuontitullit, jotta vähävaraisilla ei olisi varaa sähköautoon. https://yle.fi/a/74-20121345
Eikös nuo kiinalaiset suunnittele Byd autojen tekemistä Euroopassa ja näin voisivat kiertää tuon tullin.
Ertsu kirjoitti: ↑30 Loka 2024, 17:14
Päättäjät eivät osaa päättää, haluavatko he lisätä sähköautojen osuutta liikenteessä vai eivät. Nyt EU on asettanut kiinalaisille sähköautoille 35%:n tuontitullit, jotta vähävaraisilla ei olisi varaa sähköautoon. https://yle.fi/a/74-20121345
Eikös nuo kiinalaiset suunnittele Byd autojen tekemistä Euroopassa ja näin voisivat kiertää tuon tullin.
Ertsu kirjoitti: ↑30 Loka 2024, 17:14
Päättäjät eivät osaa päättää, haluavatko he lisätä sähköautojen osuutta liikenteessä vai eivät. Nyt EU on asettanut kiinalaisille sähköautoille 35%:n tuontitullit, jotta vähävaraisilla ei olisi varaa sähköautoon. https://yle.fi/a/74-20121345
Ei autoilu ole ihmisoikeus eikä ketä tahansa pidä päästää sellaisen rattiin, kulkekoot perheineen bussilla.
Ertsu kirjoitti: ↑30 Loka 2024, 17:14
Päättäjät eivät osaa päättää, haluavatko he lisätä sähköautojen osuutta liikenteessä vai eivät. Nyt EU on asettanut kiinalaisille sähköautoille 35%:n tuontitullit, jotta vähävaraisilla ei olisi varaa sähköautoon. https://yle.fi/a/74-20121345
Ei autoilu ole ihmisoikeus eikä ketä tahansa pidä päästää sellaisen rattiin, kulkekoot perheineen bussilla.
Ja tollei sen voi varmistaa..
Kyllä se auto on työssäkäyvälle välttämätön. Kun työvuoro alkaa aamulla klo. 6, niin aamun ensimmäisellä bussivuorolla ei välttämättä ehdi kuudeksi töihin. Toinen on lauantain ja sunnuntain aamuvuorot, jolloin busseja ei kulje lainkaan niin aikaisin.
Re: Sähköautojen aika on ohi !
Lähetetty: 30 Loka 2024, 18:44
Kirjoittaja Susa
Ertsu kirjoitti: ↑30 Loka 2024, 18:42
Kyllä se auto on työssäkäyvälle välttämätön.
"Välttämätön" on aivan eri luokan asia kuin "ihmisoikeus".
Ertsu kirjoitti: ↑30 Loka 2024, 18:42
Kyllä se auto on työssäkäyvälle välttämätön.
"Välttämätön" on aivan eri luokan asia kuin "ihmisoikeus".
Kyllä se on työssä käyvälle ihmisoikeus. Kun kerran yhteiskunta haluaa kannustaa ihmisiä käymään töissä, niin kyllä se auto on silloin ihmisoikeus. Jos ihminen on jostain syystä estynyt ajamaan autolla, niin silloin hän on estynyt myös käymään töissä.
Re: Sähköautojen aika on ohi !
Lähetetty: 30 Loka 2024, 18:55
Kirjoittaja Susa
Ertsu kirjoitti: ↑30 Loka 2024, 18:50
Kyllä se on työssä käyvälle ihmisoikeus. Kun kerran yhteiskunta haluaa kannustaa ihmisiä käymään töissä, niin kyllä se auto on silloin ihmisoikeus. Jos ihminen on jostain syystä estynyt ajamaan autolla, niin silloin hän on estynyt myös käymään töissä.
Höppänä.
Moni ajokortiton käy työssä.
Oikeus autoon on samanlainen niin työssä käyvälle kuin käymättömällekin.
Ertsu kirjoitti: ↑30 Loka 2024, 18:50
Kyllä se on työssä käyvälle ihmisoikeus. Kun kerran yhteiskunta haluaa kannustaa ihmisiä käymään töissä, niin kyllä se auto on silloin ihmisoikeus. Jos ihminen on jostain syystä estynyt ajamaan autolla, niin silloin hän on estynyt myös käymään töissä.
Höppänä.
Moni ajokortiton käy työssä.
Oikeus autoon on samanlainen niin työssä käyvälle kuin käymättömällekin.
Valkokaulusherrat voivat käydä n.s. "työssä" ilman autoa, kun he "työskentelevät" toimistossa kaupungin keskustassa klo. 9-16. Oikeissa töissä käydään keskustan ulkopuolella rakennus- tai teollisuustyössä ja työvuorot ovat muuta kuin 9-16.
Re: Sähköautojen aika on ohi !
Lähetetty: 30 Loka 2024, 19:08
Kirjoittaja Susa
Ertsu kirjoitti: ↑30 Loka 2024, 19:01
Valkokaulusherrat voivat käydä n.s. "työssä" ilman autoa, kun he "työskentelevät" toimistossa kaupungin keskustassa klo. 9-16. Oikeissa töissä käydään keskustan ulkopuolella rakennus- tai teollisuustyössä ja työvuorot ovat muuta kuin 9-16.
Siltikään oikeus autoiluun ei ole ihmisoikeuskysymys.
Auton omistamiseen ja käyttämiseen tarvitaan riittävästi vaurautta ja oikeus ajaa sillä.
Ajo-oikeudettoman on vaikea rekisteröidä ja etenkin liikennevakuuttaa omistamansa auto.
Ja ilman ajo-oikeutta sekä vakuutusta ei saa ajaa.
Ei autoilu ole ihmisoikeus-, vaan ressurssikysymys.
Ertsu kirjoitti: ↑30 Loka 2024, 19:01
Valkokaulusherrat voivat käydä n.s. "työssä" ilman autoa, kun he "työskentelevät" toimistossa kaupungin keskustassa klo. 9-16. Oikeissa töissä käydään keskustan ulkopuolella rakennus- tai teollisuustyössä ja työvuorot ovat muuta kuin 9-16.
Siltikään oikeus autoiluun ei ole ihmisoikeuskysymys.
Auton omistamiseen ja käyttämiseen tarvitaan riittävästi vaurautta ja oikeus ajaa sillä.
Ajo-oikeudettoman on vaikea rekisteröidä ja etenkin liikennevakuuttaa omistamansa auto.
Ja ilman ajo-oikeutta sekä vakuutusta ei saa ajaa.
Ei autoilu ole ihmisoikeus-, vaan ressurssikysymys.
Ei auton omistamiseen mitään ajo-oikeutta tarvita. Kyllä kortiton saa omistaa auton ja ottaa sille liikennevakuutuksen. Ajaminen on sitten eri asia. Ja jos ihmisen pitää käydä töissä, niin kyllä se auto on silloin ihmisoikeus. Jos joku ei pysty syystä tai toisesta ajamaan autoa, niin ei hän pysty työssäkään käymään. Silloin pitää saada työkyvyttömyyseläke.
Re: Sähköautojen aika on ohi !
Lähetetty: 30 Loka 2024, 19:23
Kirjoittaja Susa
Ertsu kirjoitti: ↑30 Loka 2024, 19:20
Ei auton omistamiseen mitään ajo-oikeutta tarvita. Kyllä kortiton saa omistaa auton ja ottaa sille liikennevakuutuksen. Ajaminen on sitten eri asia. Ja jos ihmisen pitää käydä töissä, niin kyllä se auto on silloin ihmisoikeus. Jos joku ei pysty syystä tai toisesta ajamaan autoa, niin ei hän pysty työssäkään käymään. Silloin pitää saada työkyvyttömyyseläke.
Kortiton voi omistaa auton, mutta autolla pitää olla haltija jolla on kyseiseen autoon ajo-oikeus.
Saman vaatii myös vakuutusyhtiö.
Ei ajokortittomat pääse työkyvyttömyyseläkkeelle.
Sä väität aivan höpöjä.
Ertsu kirjoitti: ↑30 Loka 2024, 19:20
Ei auton omistamiseen mitään ajo-oikeutta tarvita. Kyllä kortiton saa omistaa auton ja ottaa sille liikennevakuutuksen. Ajaminen on sitten eri asia. Ja jos ihmisen pitää käydä töissä, niin kyllä se auto on silloin ihmisoikeus. Jos joku ei pysty syystä tai toisesta ajamaan autoa, niin ei hän pysty työssäkään käymään. Silloin pitää saada työkyvyttömyyseläke.
Kortiton voi omistaa auton, mutta autolla pitää olla haltija jolla on kyseiseen autoon ajo-oikeus.
Saman vaatii myös vakuutusyhtiö.
Ei ajokortittomat pääse työkyvyttömyyseläkkeelle.
Sä väität aivan höpöjä.
Milloin toi laki on muuttunut, että haltijalla pitää olla ajo-oikeus?
Ertsu kirjoitti: ↑30 Loka 2024, 19:20
Ei auton omistamiseen mitään ajo-oikeutta tarvita. Kyllä kortiton saa omistaa auton ja ottaa sille liikennevakuutuksen. Ajaminen on sitten eri asia. Ja jos ihmisen pitää käydä töissä, niin kyllä se auto on silloin ihmisoikeus. Jos joku ei pysty syystä tai toisesta ajamaan autoa, niin ei hän pysty työssäkään käymään. Silloin pitää saada työkyvyttömyyseläke.
Kortiton voi omistaa auton, mutta autolla pitää olla haltija jolla on kyseiseen autoon ajo-oikeus.
Saman vaatii myös vakuutusyhtiö.
Ei ajokortittomat pääse työkyvyttömyyseläkkeelle.
Sä väität aivan höpöjä.
Milloin toi laki on muuttunut, että haltijalla pitää olla ajo-oikeus?
Ei se laki ole muuttunut. Ei haltijalla tarvitse olla ajo-oikeutta. Minunkin toisen auton haltijaksi on merkitty yritykseni.
Ertsu kirjoitti: ↑30 Loka 2024, 19:20
Ei auton omistamiseen mitään ajo-oikeutta tarvita. Kyllä kortiton saa omistaa auton ja ottaa sille liikennevakuutuksen. Ajaminen on sitten eri asia. Ja jos ihmisen pitää käydä töissä, niin kyllä se auto on silloin ihmisoikeus. Jos joku ei pysty syystä tai toisesta ajamaan autoa, niin ei hän pysty työssäkään käymään. Silloin pitää saada työkyvyttömyyseläke.
Kortiton voi omistaa auton, mutta autolla pitää olla haltija jolla on kyseiseen autoon ajo-oikeus.
Saman vaatii myös vakuutusyhtiö.
Ei ajokortittomat pääse työkyvyttömyyseläkkeelle.
Sä väität aivan höpöjä.
Piti vielä lisätä, että jos/kun firman johtajalla on auto, jossa hän on itse haltijana ja sitten hän kärähtää ratista, niin ei hän menetä sen auton haltijuutta. Hän menettää kortin määräajaksi, mutta ei auton haltijuutta. Sen jälkeen hän voi palkata yksityiskuljettajan, mutta auton haltijuutta ei tarvitse muuttaa kuljettajan nimiin.