Stalinin kanavaa rakentaneilla oli vain maakuoppa.Ertsu kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 19:03Sama juttu meillä. Meillä oli omakotitalo, mutta kuumaa vettä sai vain puuhellalla lämmittämällä.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 18:59Mä olen asunut muksuna puutalossa jossa kuumaa vettä sai ainoastaan puuhellalla lämmittämällä. Olen kotoisin Helsingistä, eikä kyseessä ollut omakotitalo.Ertsu kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 18:58Miten on mahdollista, että ihmiset ovat eläneet tuhansia vuosia ilman tietokoneita ja älypuhelimia? Mun lapsuuskotiin tuli sähkö-, vesi- ja viemäriliitännät joskus -50 luvun puolivälissä, mutta sitä ennen pärjättiin ilman nykyajan mukavuuksia.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 18:32Ei ollut sähköautoja, pakolaisia, tiktokkeja, älypuhelimia, somevaikuttajia, tofua, soijalattea, intersektionaalista feminismiä tai vihreitä. Autot näytti autoilta, miehet miehiltä ja naiset naisilta, kaikilla halukkailla oli töitä eikä köyhiä ruokittu sohvalle. Ryssät pysy Neuvostoliitossa ja inkkarit kanooteissaan. Jooko palataan sinne 60-luvulle?AimoJortikka kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 12:51Mutta valitettavasti ilman tietotekniikkaa palaisimme 60-luvulle, se on totta.
Tietotekniikan aiheuttamat riskit?
Re: Tietotekniikan aiheuttamat riskit?
Kun tuo sinusta on ollut niin ihanaa aikaa, niin miksi et vain luovu nykyajan turhakkeista ja sammutta tietokonettasi?Ertsu kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 18:58Miten on mahdollista, että ihmiset ovat eläneet tuhansia vuosia ilman tietokoneita ja älypuhelimia? Mun lapsuuskotiin tuli sähkö-, vesi- ja viemäriliitännät joskus -50 luvun puolivälissä, mutta sitä ennen pärjättiin ilman nykyajan mukavuuksia.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 18:32Ei ollut sähköautoja, pakolaisia, tiktokkeja, älypuhelimia, somevaikuttajia, tofua, soijalattea, intersektionaalista feminismiä tai vihreitä. Autot näytti autoilta, miehet miehiltä ja naiset naisilta, kaikilla halukkailla oli töitä eikä köyhiä ruokittu sohvalle. Ryssät pysy Neuvostoliitossa ja inkkarit kanooteissaan. Jooko palataan sinne 60-luvulle?AimoJortikka kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 12:51Mutta valitettavasti ilman tietotekniikkaa palaisimme 60-luvulle, se on totta.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
En mä missään mekossa ole.Kohina kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 20:56Ei kukaan pakottanut sua mekkoon. Teit sen ihan itse.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 18:32Ei ollut sähköautoja, pakolaisia, tiktokkeja, älypuhelimia, somevaikuttajia, tofua, soijalattea, intersektionaalista feminismiä tai vihreitä. Autot näytti autoilta, miehet miehiltä ja naiset naisilta, kaikilla halukkailla oli töitä eikä köyhiä ruokittu sohvalle. Ryssät pysy Neuvostoliitossa ja inkkarit kanooteissaan. Jooko palataan sinne 60-luvulle?AimoJortikka kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 12:51Mutta valitettavasti ilman tietotekniikkaa palaisimme 60-luvulle, se on totta.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Miksi sitten valitit ettet näytä mieheltä.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 10:57En mä missään mekossa ole.Kohina kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 20:56Ei kukaan pakottanut sua mekkoon. Teit sen ihan itse.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 18:32Ei ollut sähköautoja, pakolaisia, tiktokkeja, älypuhelimia, somevaikuttajia, tofua, soijalattea, intersektionaalista feminismiä tai vihreitä. Autot näytti autoilta, miehet miehiltä ja naiset naisilta, kaikilla halukkailla oli töitä eikä köyhiä ruokittu sohvalle. Ryssät pysy Neuvostoliitossa ja inkkarit kanooteissaan. Jooko palataan sinne 60-luvulle?AimoJortikka kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 12:51Mutta valitettavasti ilman tietotekniikkaa palaisimme 60-luvulle, se on totta.
Guild can only exist in a person who can act
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
En puhunut itsestäni vaan ympäröivästä yhteiskunnasta.Kohina kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 10:59Miksi sitten valitit ettet näytä mieheltä.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 10:57En mä missään mekossa ole.Kohina kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 20:56Ei kukaan pakottanut sua mekkoon. Teit sen ihan itse.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 18:32Ei ollut sähköautoja, pakolaisia, tiktokkeja, älypuhelimia, somevaikuttajia, tofua, soijalattea, intersektionaalista feminismiä tai vihreitä. Autot näytti autoilta, miehet miehiltä ja naiset naisilta, kaikilla halukkailla oli töitä eikä köyhiä ruokittu sohvalle. Ryssät pysy Neuvostoliitossa ja inkkarit kanooteissaan. Jooko palataan sinne 60-luvulle?AimoJortikka kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 12:51Mutta valitettavasti ilman tietotekniikkaa palaisimme 60-luvulle, se on totta.
Eli kukaan ei pakota sinua pukeutumaan mekkoon. On se niin väärin. Olen ihan varma että se sopisi sinulle.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 11:00En puhunut itsestäni vaan ympäröivästä yhteiskunnasta.Kohina kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 10:59Miksi sitten valitit ettet näytä mieheltä.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 10:57En mä missään mekossa ole.Kohina kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 20:56Ei kukaan pakottanut sua mekkoon. Teit sen ihan itse.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 18:32Ei ollut sähköautoja, pakolaisia, tiktokkeja, älypuhelimia, somevaikuttajia, tofua, soijalattea, intersektionaalista feminismiä tai vihreitä. Autot näytti autoilta, miehet miehiltä ja naiset naisilta, kaikilla halukkailla oli töitä eikä köyhiä ruokittu sohvalle. Ryssät pysy Neuvostoliitossa ja inkkarit kanooteissaan. Jooko palataan sinne 60-luvulle?AimoJortikka kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 12:51Mutta valitettavasti ilman tietotekniikkaa palaisimme 60-luvulle, se on totta.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
En mä myöskään missään kirjoittanut että kukaan olisi pakottamassa minua pukeutumaan mekkoon.Kohina kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 11:01Eli kukaan ei pakota sinua pukeutumaan mekkoon. On se niin väärin. Olen ihan varma että se sopisi sinulle.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 11:00En puhunut itsestäni vaan ympäröivästä yhteiskunnasta.Kohina kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 10:59Miksi sitten valitit ettet näytä mieheltä.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 10:57En mä missään mekossa ole.Kohina kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 20:56Ei kukaan pakottanut sua mekkoon. Teit sen ihan itse.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 18:32Ei ollut sähköautoja, pakolaisia, tiktokkeja, älypuhelimia, somevaikuttajia, tofua, soijalattea, intersektionaalista feminismiä tai vihreitä. Autot näytti autoilta, miehet miehiltä ja naiset naisilta, kaikilla halukkailla oli töitä eikä köyhiä ruokittu sohvalle. Ryssät pysy Neuvostoliitossa ja inkkarit kanooteissaan. Jooko palataan sinne 60-luvulle?AimoJortikka kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 12:51Mutta valitettavasti ilman tietotekniikkaa palaisimme 60-luvulle, se on totta.
Ei mutta sä olet pakottamassa muita pukeutumaan mekkoon.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 11:09En mä myöskään missään kirjoittanut että kukaan olisi pakottamassa minua pukeutumaan mekkoon.Kohina kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 11:01Eli kukaan ei pakota sinua pukeutumaan mekkoon. On se niin väärin. Olen ihan varma että se sopisi sinulle.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 11:00En puhunut itsestäni vaan ympäröivästä yhteiskunnasta.Kohina kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 10:59Miksi sitten valitit ettet näytä mieheltä.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 10:57En mä missään mekossa ole.Kohina kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 20:56Ei kukaan pakottanut sua mekkoon. Teit sen ihan itse.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 18:32Ei ollut sähköautoja, pakolaisia, tiktokkeja, älypuhelimia, somevaikuttajia, tofua, soijalattea, intersektionaalista feminismiä tai vihreitä. Autot näytti autoilta, miehet miehiltä ja naiset naisilta, kaikilla halukkailla oli töitä eikä köyhiä ruokittu sohvalle. Ryssät pysy Neuvostoliitossa ja inkkarit kanooteissaan. Jooko palataan sinne 60-luvulle?AimoJortikka kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 12:51Mutta valitettavasti ilman tietotekniikkaa palaisimme 60-luvulle, se on totta.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
En mä ole.Kohina kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 11:13Ei mutta sä olet pakottamassa muita pukeutumaan mekkoon.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 11:09En mä myöskään missään kirjoittanut että kukaan olisi pakottamassa minua pukeutumaan mekkoon.Kohina kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 11:01Eli kukaan ei pakota sinua pukeutumaan mekkoon. On se niin väärin. Olen ihan varma että se sopisi sinulle.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 11:00En puhunut itsestäni vaan ympäröivästä yhteiskunnasta.Kohina kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 10:59Miksi sitten valitit ettet näytä mieheltä.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 10:57En mä missään mekossa ole.Kohina kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 20:56Ei kukaan pakottanut sua mekkoon. Teit sen ihan itse.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 18:32Ei ollut sähköautoja, pakolaisia, tiktokkeja, älypuhelimia, somevaikuttajia, tofua, soijalattea, intersektionaalista feminismiä tai vihreitä. Autot näytti autoilta, miehet miehiltä ja naiset naisilta, kaikilla halukkailla oli töitä eikä köyhiä ruokittu sohvalle. Ryssät pysy Neuvostoliitossa ja inkkarit kanooteissaan. Jooko palataan sinne 60-luvulle?AimoJortikka kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 12:51Mutta valitettavasti ilman tietotekniikkaa palaisimme 60-luvulle, se on totta.
Sori, mun moka. Minusta olisi kiva löytää edes yksi täysjärkinen, joten ihmettelen vaatimuksia koko kansakunnan täyttävästä viisaudesta.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 11:15En mä ole.Kohina kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 11:13Ei mutta sä olet pakottamassa muita pukeutumaan mekkoon.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 11:09En mä myöskään missään kirjoittanut että kukaan olisi pakottamassa minua pukeutumaan mekkoon.Kohina kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 11:01Eli kukaan ei pakota sinua pukeutumaan mekkoon. On se niin väärin. Olen ihan varma että se sopisi sinulle.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 11:00En puhunut itsestäni vaan ympäröivästä yhteiskunnasta.Kohina kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 10:59Miksi sitten valitit ettet näytä mieheltä.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 10:57En mä missään mekossa ole.Kohina kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 20:56Ei kukaan pakottanut sua mekkoon. Teit sen ihan itse.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 18:32Ei ollut sähköautoja, pakolaisia, tiktokkeja, älypuhelimia, somevaikuttajia, tofua, soijalattea, intersektionaalista feminismiä tai vihreitä. Autot näytti autoilta, miehet miehiltä ja naiset naisilta, kaikilla halukkailla oli töitä eikä köyhiä ruokittu sohvalle. Ryssät pysy Neuvostoliitossa ja inkkarit kanooteissaan. Jooko palataan sinne 60-luvulle?AimoJortikka kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 12:51Mutta valitettavasti ilman tietotekniikkaa palaisimme 60-luvulle, se on totta.
-
PaikallaKultaKikkare
- Reactions:
Kernel ajurissa bugi, ei se sit ollut lainkaan Microsoftin vika.
Mutta prosessi on pahasti viallinen kun sairaalat, lentokentät ja pankit yms ajaa automaattisia päivityksiä kaikkiin koneisiinsa testaamatta niitä ensin. Ja samaan aikaan CrowdStrike päivityksiä ei testata sillä tasolla mitä vaadittaisiin jotta noin saisi tehdä.
Tai mitäs jos vihamielinen toimija saa CrowdStriken päivityksiä tarjoavan palvelun haltuunsa.
Mutta prosessi on pahasti viallinen kun sairaalat, lentokentät ja pankit yms ajaa automaattisia päivityksiä kaikkiin koneisiinsa testaamatta niitä ensin. Ja samaan aikaan CrowdStrike päivityksiä ei testata sillä tasolla mitä vaadittaisiin jotta noin saisi tehdä.
Tai mitäs jos vihamielinen toimija saa CrowdStriken päivityksiä tarjoavan palvelun haltuunsa.
Be stronger than your excuses
Niinpä. Kuinka valitettavaa se sitten olisi. Suomi oli matkalla oikeasti hyvinvointivaltioksi 1960-luvulla. Ja kun se oli saavutettu, alkoikin sitten romahdus kohti nykyistä mässäilyvaltiota, jonka haavoittuvuuden sain itsekin kokea juuri eilen.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 18:32Ei ollut sähköautoja, pakolaisia, tiktokkeja, älypuhelimia, somevaikuttajia, tofua, soijalattea, intersektionaalista feminismiä tai vihreitä. Autot näytti autoilta, miehet miehiltä ja naiset naisilta, kaikilla halukkailla oli töitä eikä köyhiä ruokittu sohvalle. Ryssät pysy Neuvostoliitossa ja inkkarit kanooteissaan. Jooko palataan sinne 60-luvulle?AimoJortikka kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 12:51Mutta valitettavasti ilman tietotekniikkaa palaisimme 60-luvulle, se on totta.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Albert Einstein
Jotkut ihmiset, joilla on liikaa rahaa, hankkivat sellaisen alkeellisen kesämökin, missä ei ole mitään mukavuuksia. Minulle riittää tämä kerrostaloyksiö kesät talvet.Susa kirjoitti: ↑20 Heinä 2024, 09:51Kun tuo sinusta on ollut niin ihanaa aikaa, niin miksi et vain luovu nykyajan turhakkeista ja sammutta tietokonettasi?Ertsu kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 18:58Miten on mahdollista, että ihmiset ovat eläneet tuhansia vuosia ilman tietokoneita ja älypuhelimia? Mun lapsuuskotiin tuli sähkö-, vesi- ja viemäriliitännät joskus -50 luvun puolivälissä, mutta sitä ennen pärjättiin ilman nykyajan mukavuuksia.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 18:32 Ei ollut sähköautoja, pakolaisia, tiktokkeja, älypuhelimia, somevaikuttajia, tofua, soijalattea, intersektionaalista feminismiä tai vihreitä. Autot näytti autoilta, miehet miehiltä ja naiset naisilta, kaikilla halukkailla oli töitä eikä köyhiä ruokittu sohvalle. Ryssät pysy Neuvostoliitossa ja inkkarit kanooteissaan. Jooko palataan sinne 60-luvulle?![]()
-
PaikallaKultaKikkare
- Reactions:
Ostovoima on kuitenkin lisääntynyt aikalailla.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 19:15Miten sillä alipalkatulla hanttihommalla mitään ostelee?Neutroni kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 19:13Omilla elämäntapavalinnoilla on yleensä mahdollista päästä hyvin lähelle 60-luvun elämäntapaa. Ostaa vaan kurjan murjun jostain sivummalta, pestautuu alipalkkaiseen hanttihommaan johonkin paikalliseen nyrkkipajaan ja lämmittelee vetensä puuhellalla. Mutta sitä on turha odottaa, että muu maailma tulee perässä.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑19 Heinä 2024, 18:32 Ei ollut sähköautoja, pakolaisia, tiktokkeja, älypuhelimia, somevaikuttajia, tofua, soijalattea, intersektionaalista feminismiä tai vihreitä. Autot näytti autoilta, miehet miehiltä ja naiset naisilta, kaikilla halukkailla oli töitä eikä köyhiä ruokittu sohvalle. Ryssät pysy Neuvostoliitossa ja inkkarit kanooteissaan. Jooko palataan sinne 60-luvulle?
Be stronger than your excuses