Jos olettaisin, että tuollaisilla boikoteilla on jotain merkitystä, niin mikäs siinä. Enkä oikein tiedä, että mitä jenkkien tuottamaa tässä nyt erityisesti tulisi käytettyäkään. Pepsiä ja kokista tulee joskus hanoista napattua, mutta siihen se taitaa aika paljon rajoittua. Ehkä olen jo valmiiksi aika vähän ns. amerkikkalainen.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Ja onko vai ei pesin toimintoja vielä Venäjällä? Isojen bisnesten alasajo saattaa kestää..
22. tammik. 2025 Does Pepsi still sell in Russia? Russia is Pepsi's second-largest international market, after Mexico. The company generated $3.4 billion in Russia in 2021, about 4% of its $79 billion in revenue. But not every company is scaling back its operations in Russia
Jotenkin aloin vielä enemmän miettimään tätä asiaa siltä kantilta, että kuinka "amerikkalaisia" täällä sitten kuvitellaan olevansa. Eli, onko niin, että MacDonalds on parempi kuin Hesburger vain siksi, koska se on amerikkalainen? Kokis on parempi, koska se ei ole saksalainen Freeway, vaikka loppulta asia on yhdentekevä. Vain köyhä juntti juo Freewayta, muut juntit kokista tai Pepsiä.
Netflix on ollut aina paska. En ole koskaan ajatellut, että se johtuisi siitä, että kyseessä on jenkkipalvelu. Se on paska siksi, että sen sisältö on täytty tuubaa. Ja jos se olisi hyvä, niin en sitä pois antaisi nytkään.
Eikös Formula 1 oikeudet ole nykyisin amerikkalisilla? No, onneksi siinäkään paskassa ei ole ollut suomalaisia menestyjiä enää vuosiin. Ja muutenkin homma on amerikkalaiseen tapaan pilattu jo aikoja sitten. Eli, boikotti voi jatkua mun puolestani.
Se on varmaa, että kaikenmaailman pikkutrumpit nämä jutut pilalle saa. Ja niitä riitää joka paikkaan paskaansa jauhamaan.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Aika vähän mun tarttee kauppakassista jättää pois aiempaan verrattuna. Paitsi Bounty-patukat. Niitä olen toisinaan ostanut viikonloppuherkuksi. Jatkossa voin ostaa sitten vaikka Fazerin suklaata.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Vän kirjoitti: ↑07 Maalis 2025, 22:14
Trumpin politiikka näyttäisi romahduttavan Amerikan talouden. Se on pahaa.
Trumpin politiikka näyttäisi ajavan köyhät kerjuulle. Se on pahaa.
Trumpin politiikka määrää, mitä seksuaalisuutta saa olla. Se on pahaa.
Trumpin politiikka kieltää tutkijoilta, opettajilta ja opiskelijoilta sananvapauden. Se on pahaa.
Trump näyttää kiihdyttävän hyökkäystään vapaata mediaa kohtaa. Kuin suoraan Putinin pelikirjasta. Se on demokratiaa ja vapaata yhteiskuntaa arvostavalle pahaa.
Joidenkin (talousihmisten) mielestä sekin on pahaa, että useat indeksit, kuten S&P 500 ovat olleet selvässä laskussa, kun talouden piti lähteä ennen näkemättömään nousuun.
" Haastattelussa häneltä kysyttiin, voivatko yritykset saada selvyyttä hänen kauppapolitiikastaan.
– Luulen niin. Mutta tullit voivat nousta ajan kuluessa, Trump vastasi.
Erillisessä haastattelussa Valkoisen talon vanhempi neuvonantaja Peter Navarro sanoi CNBC:lle, että Trumpin kauppapolitiikassa ei ole epäselvyyksiä."
Vai onko sittenkin?
"Markkinoilla on vaikeuksia sulatella Trumpin ja hänen tiiminsä pelaamaa moniulotteista šakkia, Third Seven Capitalin markkinastrategi Michael Block sanoo CNN:lle.
– Tämä šakkipeli ei mene hyvin suurmestarin kannalta. Hän saattaa yrittää hämmentää maailman johtajia. Markkinat kuitenkin sanovat, että ”lakkaa sekoittamasta meitä, emme pidä tästä”, Block jatkaa."
Yhden asian unohdin aivan totaalisesti, ja se on tietenkin tämän pirun keksinnön, eli tietsikan käyttöjärjestelmä. Se on täysin jenkkitekoinen, ja tuottanut miljardeja juuri sinne. Pitäisikö nyt sitten vaihtaa linuxiin tässä. No en vaihda, koska en viitsi.
Albert Einstein
Pattinero kirjoitti: ↑09 Maalis 2025, 08:23
En ole lukenut koko ketjua läpi. Kuinka moni on luvannut heittää tonnin Applen puhelimen helkutin kuuseen?
Ei boikotissa ymmärtääkseni ole tuosta kyse, ja tuohan olisi ilmastoasiassakin älytöntä.
Ei osteta uutta Applea vaan joku muu on minusta se oikeampi määritelmä boikotille.
Kyllä meilläkin on ameriikan tekeleitä, enkä heitä niitä pois, tosin yksi kaipaisi varaosia ameriikasta, mutta se saa nyt vallitsevassa tilanteessa odottaa.
Miksi boikotoida USA:a?
Pitäisikö vaihtaa Kiinan totalitaristisen valtion palveluihin?
Pitäisikö puolustaa EUroopan wokevasemmistolaista politiikkaa?
Minä luulen, että USA on enemmän oikeassa.
Toope, toistat käytännössä 3-5 viestiä hiukan eri sanoin parina kolmena iltana viikossa, viikosta ja kuukaudesta toiseen. Alkaa mennä tietoliikenteen häirinnäksi ja vaatii jatkuessaan moderointia.
Toope kirjoitti: ↑10 Maalis 2025, 21:06
Miksi boikotoida USA:a?
Pitäisikö vaihtaa Kiinan totalitaristisen valtion palveluihin?
Pitäisikö puolustaa EUroopan wokevasemmistolaista politiikkaa?
Minä luulen, että USA on enemmän oikeassa.
No sitten sinä et boikotoi USAa. Me, jotka olemme sitä mieltä, että USA on Trumpin hallinnon alla romahtanut ylivoimaisesti huonoimmaksi noista, ihan Venäjän tasoiseksi naapureitaan sodalla tai ryöstelyllä uhkailevaksi roistovaltioksi, voimme harkita boikotteja.