Keskustelunurkka

Kissatädin musiikkihuoneessa on musiikki- ja elämäaiheista sisältöä tietoiskujen ja soittolistojen muodossa. Huoneesta löytyy myös musiikkiaiheisia äänestyksiä, muisteluja vanhoista suosikkikappaleista ja myös uuden musiikin etsimistä. Siellä voi kertoa myös musiikkiin liittyvistä kokemuksista, tarinoista ja tuntemuksista elämänläheisellä otteella.
Why
Reactions:

Re: Keskustelunurkka

Viesti Kirjoittaja Why »

Brainwashed kirjoitti: 11 Elo 2025, 09:10 Parhaimmillaan keskinkertaista tusinakamaa on arvioni, vaikka ehkä kuvittelee muuta.
Kerro nyt sekin, mistä sinä tiedät mitä minä "kuvittelen"? Kerro, missä repliikissä olen yrittänyt korottaa suorituksiani?
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Tauko kirjoitti: 10 Elo 2025, 23:44
asdf kirjoitti: 10 Elo 2025, 22:59 Voin kuvitella, kun BW:n ekaluokkalainen lapsi on tuonut kotiin kuviksen tunnilla tekemänsä piirustuksen ja kysynyt, voidaanko kiinnittää se jääkaapin oveen.
Meniskö suurinpiirtein näin, että
senkin homppeli - tommosta paskaa kun et meille tänne kanna.
Parhaimmat tyttöjen lapsina tekemät työt ovat raameissa ja seinällä.
Sitä tekee lapselle kauhean karhupalveluksen jos kehuu heitä perusteetta, saavat itsestään herkästi ihan väärän kuvan ja luulevat vanhempinakin itsestään liikoja, joten tarkkana saa olla kehujenkin kanssa, eikä se toinen ääripää ole sekään tietenkään hyvästä. Kehuu silloin kun sellaiselle on objektiivisesti arvioiden perusteita ja vetää maan pinnalle jos lapsi leijuu.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Brainwashed
Reactions:

Why kirjoitti: 11 Elo 2025, 09:13
Brainwashed kirjoitti: 11 Elo 2025, 09:10 Parhaimmillaan keskinkertaista tusinakamaa on arvioni, vaikka ehkä kuvittelee muuta.
Kerro nyt sekin, mistä sinä tiedät mitä minä "kuvittelen"? Kerro, missä repliikissä olen yrittänyt korottaa suorituksiani?
Olin siitä asiasta hieman epävarma.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Why
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Why »

Brainwashed kirjoitti: 11 Elo 2025, 09:21 Olin siitä asiasta hieman epävarma.

8-)
Vastaisuudessa varmistu, ennenkuin syötät asenteitasi toisen omiksi.
Brainwashed
Reactions:

Why kirjoitti: 11 Elo 2025, 09:28
Brainwashed kirjoitti: 11 Elo 2025, 09:21 Olin siitä asiasta hieman epävarma.

8-)
Vastaisuudessa varmistu, ennenkuin syötät asenteitasi toisen omiksi.
Kirjoitin "ehkä". Nyt tiedän.

8-)

- anonymous hater
Why
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Why »

Why kirjoitti: 11 Elo 2025, 09:13
Voin nyt kertoa, että olen jopa lähes kolme kuukautta opetellut, sovittanut ym jotakin YHTÄ yksittäistä kappaletta (ei nyt linkkaamiani). Siis kolme kuukautta yhtä ja samaa pitkää kappaletta opetellut ja sovitellut joka päivä!! Se saa aikaan nöyryyttä ihmisessä ja on kova koulu. Siinä kyllä luulot taidoistaan löytävät tasoisensa paikan. Sanotaan, että 10 vuotta harjoittelua ja puoli tuntia stagella..
Brainwashed
Reactions:

Vau...

8-)

- anonymous hater
Why
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Why »

Ja sulle Brainwashed sanon, että täällä foorumillakin on ihan oikeita ihmisiä, ei nyrkkeilysäkkejä. EI ihmiset muutu nyrkkeilysäkeiksi kun ne siirtyvät tänne foorumin nimimerkeiksi!!!!! He ovat täälläkin oikeita ihmisiä. Please, kohtele täälläkin heitä/meitä siten kuin olisit heidän kanssa kasvokkain.

Tuon kun edes muistat niin elämästäsi voi tulla hieman helpompaa.
Brainwashed
Reactions:

Why kirjoitti: 11 Elo 2025, 09:54 Ja sulle Brainwashed sanon, että täällä foorumillakin on ihan oikeita ihmisiä, ei nyrkkeilysäkkejä. EI ihmiset muutu nyrkkeilysäkeiksi kun ne siirtyvät tänne foorumin nimimerkeiksi!!!!! He ovat täälläkin oikeita ihmisiä. Please, kohtele täälläkin heitä/meitä siten kuin olisit heidän kanssa kasvokkain.

Tuon kun edes muistat niin elämästäsi voi tulla hieman helpompaa.
Kiitos neuvoistasi. Olenkin vanhemmiten pohtinut sitä miksi elämäni on ollut niin kovin vaikeata.

8-)

- anonymous hater
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

MooM kirjoitti: 11 Elo 2025, 08:49 On aika iso ero, sanooko "en tykkää" vai "tuo on ihan paskaa". Ensimmäinen on mielipide, mikä on ok, vaikkei kaikkea mieleen juolahtavaa tietysti ole aina tarpeen möläyttää ulos asti. Toinenkin yleensä on mielipide, mutta kirjaimellisesti ajatellen on huonoa (perustelematonta) kritiikkiä siitä teoksesta ja ei mikään ihme, jos kohde siitä vähän loukkaantuu.
Se on totta, mutta tuo haukkuminen on vain huonotapaisuutta. En minä puolustele sitä, vaan meinasin lähinnä, että jos joku haluaa tehdä jotain julkisesti, niin sitä on pakko oppia sietämään, kun ehkä neljäsosa (karkea arvio oman tuttavapiirini perusteella) ihmisistä nyt vain on sellaisia ja sellaisina pysyvät.
Neutroni
Reactions:

Brainwashed kirjoitti: 11 Elo 2025, 09:19 Sitä tekee lapselle kauhean karhupalveluksen jos kehuu heitä perusteetta, saavat itsestään herkästi ihan väärän kuvan ja luulevat vanhempinakin itsestään liikoja, joten tarkkana saa olla kehujenkin kanssa, eikä se toinen ääripää ole sekään tietenkään hyvästä. Kehuu silloin kun sellaiselle on objektiivisesti arvioiden perusteita ja vetää maan pinnalle jos lapsi leijuu.
Tuo on kovin monimutkainen asia. Olen itse kyynisenä inhorealistina samaa mieltä, että mitä sitä turhaan leijumaan, mutta toisaalta tämä maailma on sellainen, että itsestään liikoja luulevat ja sen estoitta ja röyhkeästi esiin tuovat saavat selvän edun jotakuinkin kaikilla aloilla. Ainakin kaikilla aloilla, jotka liittyvät edes etäisesti työntekoon ja tienaamiseen, toki varmaan löytyy kaikenlaisia puristien parranpäristelypiirejä, joissa mikään ei kelpaa. Minä olen varmaan liian huono kehumaan tai ainakin koen, että kehumiseni on teennäistä. Onneksi lapset ovat fiksuja ihan itsestään.
Brainwashed
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 11 Elo 2025, 17:53
Brainwashed kirjoitti: 11 Elo 2025, 09:19 Sitä tekee lapselle kauhean karhupalveluksen jos kehuu heitä perusteetta, saavat itsestään herkästi ihan väärän kuvan ja luulevat vanhempinakin itsestään liikoja, joten tarkkana saa olla kehujenkin kanssa, eikä se toinen ääripää ole sekään tietenkään hyvästä. Kehuu silloin kun sellaiselle on objektiivisesti arvioiden perusteita ja vetää maan pinnalle jos lapsi leijuu.
Tuo on kovin monimutkainen asia. Olen itse kyynisenä inhorealistina samaa mieltä, että mitä sitä turhaan leijumaan, mutta toisaalta tämä maailma on sellainen, että itsestään liikoja luulevat ja sen estoitta ja röyhkeästi esiin tuovat saavat selvän edun jotakuinkin kaikilla aloilla. Ainakin kaikilla aloilla, jotka liittyvät edes etäisesti työntekoon ja tienaamiseen, toki varmaan löytyy kaikenlaisia puristien parranpäristelypiirejä, joissa mikään ei kelpaa. Minä olen varmaan liian huono kehumaan tai ainakin koen, että kehumiseni on teennäistä. Onneksi lapset ovat fiksuja ihan itsestään.
Aika harva on loppujen lopuksi täysin objektiivinen omien taitojensa ja kykyjensä suhteen, ja lapset ovat yleisesti ottaen aika herkästi uskoteltavissa luulemaan itsestään liikoja. Erityisen älykäs lapsi tajuaa ja tiedostaa tietenkin paremmin rajansa kuin älyllisesti heikkolahjaisempi, se on selvää, ja lapsena D-K oireileva persoonallisuus tuppaa olemaan samanlainen myös aikuisena, ja lähinnä sellaista perusteetonta lapsen leijailua tarkoitin olevan hyvä suitsia, mikä voi kieltämättä olla haastavaa tiettyjen tapausten kohdalla, eli se rajanveto ja tapa jolla sitä käytännössä toteuttaa.

8-)

- anonymous hater
Neutroni
Reactions:

Brainwashed kirjoitti: 11 Elo 2025, 18:20 Aika harva on loppujen lopuksi täysin objektiivinen omien taitojensa ja kykyjensä suhteen, ja lapset ovat yleisesti ottaen aika herkästi uskoteltavissa luulemaan itsestään liikoja. Erityisen älykäs lapsi tajuaa ja tiedostaa tietenkin paremmin rajansa kuin älyllisesti heikkolahjaisempi, se on selvää, ja lapsena D-K oireileva persoonallisuus tuppaa olemaan samanlainen myös aikuisena, ja lähinnä sellaista perusteetonta lapsen leijailua tarkoitin olevan hyvä suitsia, mikä voi kieltämättä olla haastavaa tiettyjen tapausten kohdalla, eli se rajanveto ja tapa jolla sitä käytännössä toteuttaa.
Kyllä älykkäätkin voivat olla ylimielisiä ja usein ovatkin. Minun on vaikea uskoa, että vakavammat DK-ongelmat olisivat niin yleisiä. Olen varma, että suurempia vahinkoja tekee sekä yksilöiden tasolla että kansantalouden tasolla suomalainen äärimmäisen varmisteleva ja varovainen kulttuuri, joka pelkää sitä ettei vaan tule kehuneeksi liikoja itseä tai muita. Vaikka esim. rekrytointi on muuttanut sitä ja muuttamassa, niin sekin on enemmän sellaista teatteria, että rekrytoitavan pitää osata pitää showta omasta erinmaisuudestaan, mutta olla tosi paikassa, kun pomo komentaa tekemään jotain idioottimaista, odotettu reaktio on "joo joo, herra" ja idioottimaisuuksien toteuttaminen mukisematta.
Brainwashed
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 11 Elo 2025, 18:26
Brainwashed kirjoitti: 11 Elo 2025, 18:20 Aika harva on loppujen lopuksi täysin objektiivinen omien taitojensa ja kykyjensä suhteen, ja lapset ovat yleisesti ottaen aika herkästi uskoteltavissa luulemaan itsestään liikoja. Erityisen älykäs lapsi tajuaa ja tiedostaa tietenkin paremmin rajansa kuin älyllisesti heikkolahjaisempi, se on selvää, ja lapsena D-K oireileva persoonallisuus tuppaa olemaan samanlainen myös aikuisena, ja lähinnä sellaista perusteetonta lapsen leijailua tarkoitin olevan hyvä suitsia, mikä voi kieltämättä olla haastavaa tiettyjen tapausten kohdalla, eli se rajanveto ja tapa jolla sitä käytännössä toteuttaa.
Kyllä älykkäätkin voivat olla ylimielisiä ja usein ovatkin. Minun on vaikea uskoa, että vakavammat DK-ongelmat olisivat niin yleisiä. Olen varma, että suurempia vahinkoja tekee sekä yksilöiden tasolla että kansantalouden tasolla suomalainen äärimmäisen varmisteleva ja varovainen kulttuuri, joka pelkää sitä ettei vaan tule kehuneeksi liikoja itseä tai muita. Vaikka esim. rekrytointi on muuttanut sitä ja muuttamassa, niin sekin on enemmän sellaista teatteria, että rekrytoitavan pitää osata pitää showta omasta erinmaisuudestaan, mutta olla tosi paikassa, kun pomo komentaa tekemään jotain idioottimaista, odotettu reaktio on "joo joo, herra" ja idioottimaisuuksien toteuttaminen mukisematta.
Joo, toki, ei yksilön älykkyys per se sinänsä poisulje etteikö älykkäänkin persoonassa voisi esiintyä ns mulkvistisuutta, toisten kustannuksella itsensä tykö tuomista, ylimielisyyttä ym, jopa narsismia, eikä se estä D-K efektinkään esiintymistä, eli kaiken maailman Yli-Viikareita kyllä piisaa yhteiskunnassa ihan vitutukseen asti.

8-)

- anonymous hater
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Kehuminen ja positiivisen palautteen antaminen on kaksi eri asiaa. Ei tarvitse valehdella vaan miettiä vain mitä hyvää jostain olisi sanottavana. Aikuiset pärjää kyllä mutta lapsi on aloitusvaiheessa eikä voi olla heti hyvä. Jos hänet tyrmätään suoralta kädeltä saattaa tulevaisuus muuttua johonkin suuntaan. Voit todeta esim.

Ajatella sinä olet tehnyt nämä itse!
Olet selvästi uhrannut aikaa tälle!
En oikein ymmärrä mitä yrität sanoa mutta ei sen väliä!
Tämä kohta työssäsi miellyttää ja se on (sitten se kohta joka miellyttää)
En ole ihan samalla aallonharjalla mutta ei minulta onnistuisi tällainen.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin