Olisko Hailuoto parempi paikka pääkaupungille kuin Helsinki ?

Hailuoto vai Helsinki ?

1. Nykyinen on ok...kiva matuille.
3
33%
2. Tarvitaan uudistusta...siksi Hailuoto.
1
11%
3. Hailuto olisi hieno valinta koska pääsee kaikki hiihtämään ja sinne on autoyhteys ja siellä on lentokenttä.
0
Ei ääniä
4. Hailuoto on lännempänä ja lähellä NATOmaita.
1
11%
5. Museoitu tsadi olisi kiva jättää suosiolla matuille ennekuin muuttuu uudeksi Malmöksi tai Götebotgiksi.
1
11%
6. Joku muu piakka/kaupunki....ehdota itse.
3
33%

Ääniä yhteensä: 9

Tuulispää
Reactions:

Re: Olisko Hailuoto parempi paikka pääkaupungille kuin Helsinki ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

JMe1 kirjoitti: 09 Loka 2025, 11:32 Kiitotietä pitäisi varmaan pidentää. Joku Fokker tuosta saattaisi päästä ilmaan.
Hekppo pidentää vaikka 4 kilometriin ja toisen suuntaan kiitorata myös.
ID10T
Reactions:

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Tuulispää kirjoitti: 09 Loka 2025, 07:54
ID10T kirjoitti: 09 Loka 2025, 07:38
kokeellinen tiede kirjoitti: 09 Loka 2025, 05:41 Virastot ainakin pitäisi hajasijoittaa .. ja niiden määrää karsiakin. Hki on jo pilattu, siitä on tullutkarmeiden betonilähiöiden erämaa josta ihmiset lopulta haluavat muuttaa pois ..
Muinoin virastojen ja ministeriöiden keskittämisestä oli pelkästään hyötyä.

Olin 80-luvulla töissä Helsingin pääpostilla ja työtehtäviini kuului mm. virkapostin toimittaminen eri virastoihin ja ministeriöihin. Tämä sujui varsin kätevästi, kun hyvin moni virasto ja ministeriö oli kävelymatkan päässä. Ehkä se oli sen ajan tehokkuusajattelua, kun etanaposti ei kelvannut. Monisivuisten kirjelmien faksaaminen taas olisi vienyt isojen johtajien kallista aikaa.
Ikävä tuo internjet kun vei sulta työt.
Olin noissa hommissa vain vuoden (1986 -1987), enkä ole kaivannut sinne takaisin. Homma oli helppoa, mutta palkka huono ja aika on muutenkin ajanut ohi sen laatuisten töiden teettämisestä (olin virastomestari).

Myöhemmin palasin postille vuonna 1996, mutta postinkantajaksi, eikä sitäkään hommaa kestänyt kuin vajaa 4 kuukautta.
Tuulispää
Reactions:

ID10T kirjoitti: 09 Loka 2025, 12:01
Tuulispää kirjoitti: 09 Loka 2025, 07:54
ID10T kirjoitti: 09 Loka 2025, 07:38
kokeellinen tiede kirjoitti: 09 Loka 2025, 05:41 Virastot ainakin pitäisi hajasijoittaa .. ja niiden määrää karsiakin. Hki on jo pilattu, siitä on tullutkarmeiden betonilähiöiden erämaa josta ihmiset lopulta haluavat muuttaa pois ..
Muinoin virastojen ja ministeriöiden keskittämisestä oli pelkästään hyötyä.

Olin 80-luvulla töissä Helsingin pääpostilla ja työtehtäviini kuului mm. virkapostin toimittaminen eri virastoihin ja ministeriöihin. Tämä sujui varsin kätevästi, kun hyvin moni virasto ja ministeriö oli kävelymatkan päässä. Ehkä se oli sen ajan tehokkuusajattelua, kun etanaposti ei kelvannut. Monisivuisten kirjelmien faksaaminen taas olisi vienyt isojen johtajien kallista aikaa.
Ikävä tuo internjet kun vei sulta työt.
Olin noissa hommissa vain vuoden (1986 -1987), enkä ole kaivannut sinne takaisin. Homma oli helppoa, mutta palkka huono ja aika on muutenkin ajanut ohi sen laatuisten töiden teettämisestä (olin virastomestari).

Myöhemmin palasin postille vuonna 1996, mutta postinkantajaksi, eikä sitäkään hommaa kestänyt kuin vajaa 4 kuukautta.
Mä piirsin silloin muuten postikonttoria Otaniemeen saman vuonna 1986....Tiilitiellä.
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

JMe1 kirjoitti: 09 Loka 2025, 11:32 Kiitotietä pitäisi varmaan pidentää. Joku Fokker tuosta saattaisi päästä ilmaan.
Ei tarvitse, kun Finnair tilaa Tuulispään puisia superlentokoneita. Ne saavuttavat helposti muutaman machin nopeuden tuolla kiitoradalla. Ja toimivat tietenkin aurinkokennoilla ja tuulispään suunnittelemilla potkureilla, joiden hyötysuhde on ainakin 782230 %.
Tuulispää
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 09 Loka 2025, 18:46
Ei tarvitse, kun Finnair tilaa Tuulispään puisia superlentokoneita. Ne saavuttavat helposti muutaman machin nopeuden tuolla kiitoradalla. Ja toimivat tietenkin aurinkokennoilla ja tuulispään suunnittelemilla potkureilla, joiden hyötysuhde on ainakin 782230 %.
Kyllä tuo nyt meni hieman yläkanttiin, mutta antaa olla..tuskin sä itseäs viikoksi bännäät.

500 metriä on mun suunnittelemalle maailman nopeimmalle 300 kg koneelle riittävä baana.

Hieno fiitseri pääkaunki Hailuodossa olisi juuri kansainvälinen lentokenttä..hallintokeskus ja muut uudet systeemit. Luodolla voisi olla Marjanimen majakan lisäksi 3-5 korkeaa maamerkkiä joista näkisi vaikka toisensa, mutta vaikka Ruotsiin. Kesällä näimme tyttäreni kanssa Veitsiluodon tehtaat Kemissä...kyse oli kangastuksesta...jossa kosteus nostaa 100 km päässä olevan kohteen......ikäänkuin 100 metriä ylemmäs.
Liitteet
wiley e.png
wiley e.png (16.64 KiB) Katsottu 94 kertaa
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin