Transhoitojaan katuvien määrien pelätään kasvavan

Neutroni
Reactions:

Re: Transhoitojaan katuvien määrien pelätään kasvavan

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Lauraa kirjoitti: 27 Huhti 2025, 00:41 Miten kommentoit esimerkiksi sitä, että vähemmistöön kuuluva henkilö ottaa yhteyttä Setan hallituksen jäseniin, kertoo haluavansa itselleen ja vähemmistölleen apua, mutta ainutkaan Setan hallituksen jäsenistä ei vaivaudu vastaamaan mitenkään? Mitä mieltä olet tästä?
Ihan normaalia. Seta on iso valtakunnan laajuinen yhdistys, jonka hallitus saa varmaan joka päivä pyyntöjä yksityishenkilöiltä, jotka pitävät itseään maailman napana. En minä kuvittelisikaan, että tuollaisen yhdistyksen hallituksesta ketään vastaisi minun mitättömiin mussutuksiini. On ylimielisen lapsellista kuvitella, että maailma pyörii minun navan ympärillä.

Seta ei tietenkään voi miellyttää kaikkia ja sen prioriteetit riippuvat aktiivien kiinnostuksista. Jos se ei kelpaa, niin perusta sitten oma yhdistys ajamaan itsesi kaltaisten asemaa.
asdf
Reactions:

Viesti Kirjoittaja asdf »

Lauraa kirjoitti: 27 Huhti 2025, 00:58
Teddy kirjoitti: 27 Huhti 2025, 00:48 Siis Setahan on itse tuossa määritellyt mitkä vähemmistöt ovat sen ensisijaisen toiminnan kohteena.
Mistä vähemmistöstä sinä puhut? Sopiiko se tuohon määritelmään?

Väität, että Seta ei nykyään keskity mihinkään muuhun kuin transihmisten asiaan. Se nyt tietenkin on puhdasta puppua ja oman omituisen mielikuvituksesi tuotetta, joten ei voisi vähempää kiinnostaa.
Minä nimenomaan tarkoitan, että Seta on jättänyt osan niistä vähemmistöistä, joita se väittää tukevansa, täysin oman onnensa nojaan. Setan hallitus ei vaivaudu vastaamaan mitään, eikä kommentoi mitään, kun tällaiseen vähemmistöön kuuluva ihminen pyytää itselleen ja vähemmistölleen apua.

Jos väität puheitani pupuksi, niin kysyppä suoraan vaikka Setan puheenjohtajalta tai pääsihteeriltä. Kysy heiltä, miksi he eivät koskaan reagoineet mitenkään. Ei vain kiinnostanut?
Jos on jotain henkilökohtaista Setaa vastaan, tämä ei ole oikea foorumi siitä kitisemiseen salaliitto-tyylisin vihjauksin ja kuulopuheisiin viittaaviin perustein.
Mene mene tekel upharsin.
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

asdf kirjoitti: 27 Huhti 2025, 09:04
Lauraa kirjoitti: 27 Huhti 2025, 00:58
Teddy kirjoitti: 27 Huhti 2025, 00:48 Siis Setahan on itse tuossa määritellyt mitkä vähemmistöt ovat sen ensisijaisen toiminnan kohteena.
Mistä vähemmistöstä sinä puhut? Sopiiko se tuohon määritelmään?

Väität, että Seta ei nykyään keskity mihinkään muuhun kuin transihmisten asiaan. Se nyt tietenkin on puhdasta puppua ja oman omituisen mielikuvituksesi tuotetta, joten ei voisi vähempää kiinnostaa.
Minä nimenomaan tarkoitan, että Seta on jättänyt osan niistä vähemmistöistä, joita se väittää tukevansa, täysin oman onnensa nojaan. Setan hallitus ei vaivaudu vastaamaan mitään, eikä kommentoi mitään, kun tällaiseen vähemmistöön kuuluva ihminen pyytää itselleen ja vähemmistölleen apua.

Jos väität puheitani pupuksi, niin kysyppä suoraan vaikka Setan puheenjohtajalta tai pääsihteeriltä. Kysy heiltä, miksi he eivät koskaan reagoineet mitenkään. Ei vain kiinnostanut?
Jos on jotain henkilökohtaista Setaa vastaan, tämä ei ole oikea foorumi siitä kitisemiseen salaliitto-tyylisin vihjauksin ja kuulopuheisiin viittaaviin perustein.
TIRSK!

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Lauraa
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Lauraa »

marjatta1 kirjoitti: 27 Huhti 2025, 07:35 Sanoit: "Setan hallitus ei vaivaudu vastaamaan mitään, eikä kommentoi mitään, kun tällaiseen vähemmistöön kuuluva ihminen pyytää itselleen ja vähemmistölleen apua." Onko sulla konkreettista esimerkkiä tai nimeä antaa tuosta asiasta? Oletko itse ollut yhteyksissä Setaan ja mitä vastauksia sieltä olet saanut? Ihmettelen myös tätä transhoitoihin kiinnostustusta henkilöiltä joita tämä ei koske? Mikä siinä niin kovin kiinnostaa???
Yleisesti ottaen Setaa ei tänä päivänä enää kiinnosta miespuolisten asiat ja ongelmat, poislukien transmiehet ja queer-tyyppiset tapaukset. Tämä siksi, että nykyään Seta tekee politiikkaa, eikä välitä enää paskaakaan vähemmistöistä.

Kaikista pahimmassa jamassa Suomessa ovat transvestiitit, joita ei ymmärrä oikeastaan kukaan ja jotka eivät saa tukea oikeastaan mistään. Tiedän mistä puhun, koska olen itse sellainen.

Olen keskustellut netissä virkasiskoni kanssa, joka on ottanut yhteyttä Setaan ja lähettänyt kirjelmän Setan hallituksen jäsenille. Olen nähnyt kirjelmän. Siinä kerrotaan, miten surkea tilanteemme Suomessa on. Meistä on tehty tässä maassa friikkejä perverssejä kylähulluja, joiden kannattaisi pysyä kotona neljän seinän sisällä. Ne harvat meistä, jotka uskaltautuvat julkisille paikoille, saavat välillä sellaista kohtelua, ettemme olisi ihmisiä ollenkaan. Vertaistukea on hyvin vaikea saada, koska lähes kaikki ovat kaapissa, eikä kukaan ole halukas paljastamaan edes kaupunkia missä asuu.

Se, ettei meitä hyväksytä omana itsenämme ollenkaan tässä yhteiskunnassa, on aiheuttanut monelle meistä hyvin vaikeita ongelmia.

Virkasiskoni pyysi Setaa vaikuttamaan Yleen siten, että se toisi meille järkevää näkyvyyttä, kuten se on tuonut näkyvyyttä muille vähemmistöille. Ainutkaan Setan hallituksen jäsenistä ei vaivautunut vastaamaan mitään. Heitä ei kiinnosta.
Lauraa
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 27 Huhti 2025, 08:49 Ihan normaalia. Seta on iso valtakunnan laajuinen yhdistys, jonka hallitus saa varmaan joka päivä pyyntöjä yksityishenkilöiltä, jotka pitävät itseään maailman napana. En minä kuvittelisikaan, että tuollaisen yhdistyksen hallituksesta ketään vastaisi minun mitättömiin mussutuksiini. On ylimielisen lapsellista kuvitella, että maailma pyörii minun navan ympärillä.

Seta ei tietenkään voi miellyttää kaikkia ja sen prioriteetit riippuvat aktiivien kiinnostuksista. Jos se ei kelpaa, niin perusta sitten oma yhdistys ajamaan itsesi kaltaisten asemaa.
Seta saa sitten lopettaa puheet tasa-arvoisuudesta ja yhdenvertaisuudesta, jos se ei itse pysty noudattamaan ollenkaan omia periaatteitaan.

Kun edellisessä viestissä kerroin, Suomessa on yksi vähemmistö jätetty täysin oman onnensa nojaan. Seta ei ole tehnyt yhtään mitään sen eteen, että 28.000 - 56.000 miestä (transvestiitteja 1-2% väestöstä) voisi olla Suomessa oma itsensä.

Jos te menette mihinkään muuhun länsimaahan, te näette siellä jonkinverran transvestiitteja katukuvassa. Suomessa niitä ei näy käytännöllisesti katsoen ollenkaan, koska tämä vähemmistö on jätetty oikeuksineen 1900-luvulle.
Elämänsankari
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Elämänsankari »

No jos asia on niin kuin Lauraa kerrot niin silloinhan seta toimii mielestäni todella syrjivästi, mutta minähän en totuutta tiedä.
marjatta1
Reactions:

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Lauraa kirjoitti: 01 Touko 2025, 17:55
marjatta1 kirjoitti: 27 Huhti 2025, 07:35 Sanoit: "Setan hallitus ei vaivaudu vastaamaan mitään, eikä kommentoi mitään, kun tällaiseen vähemmistöön kuuluva ihminen pyytää itselleen ja vähemmistölleen apua." Onko sulla konkreettista esimerkkiä tai nimeä antaa tuosta asiasta? Oletko itse ollut yhteyksissä Setaan ja mitä vastauksia sieltä olet saanut? Ihmettelen myös tätä transhoitoihin kiinnostustusta henkilöiltä joita tämä ei koske? Mikä siinä niin kovin kiinnostaa???
Yleisesti ottaen Setaa ei tänä päivänä enää kiinnosta miespuolisten asiat ja ongelmat, poislukien transmiehet ja queer-tyyppiset tapaukset. Tämä siksi, että nykyään Seta tekee politiikkaa, eikä välitä enää paskaakaan vähemmistöistä.

Kaikista pahimmassa jamassa Suomessa ovat transvestiitit, joita ei ymmärrä oikeastaan kukaan ja jotka eivät saa tukea oikeastaan mistään. Tiedän mistä puhun, koska olen itse sellainen.

Olen keskustellut netissä virkasiskoni kanssa, joka on ottanut yhteyttä Setaan ja lähettänyt kirjelmän Setan hallituksen jäsenille. Olen nähnyt kirjelmän. Siinä kerrotaan, miten surkea tilanteemme Suomessa on. Meistä on tehty tässä maassa friikkejä perverssejä kylähulluja, joiden kannattaisi pysyä kotona neljän seinän sisällä. Ne harvat meistä, jotka uskaltautuvat julkisille paikoille, saavat välillä sellaista kohtelua, ettemme olisi ihmisiä ollenkaan. Vertaistukea on hyvin vaikea saada, koska lähes kaikki ovat kaapissa, eikä kukaan ole halukas paljastamaan edes kaupunkia missä asuu.

Se, ettei meitä hyväksytä omana itsenämme ollenkaan tässä yhteiskunnassa, on aiheuttanut monelle meistä hyvin vaikeita ongelmia.

Virkasiskoni pyysi Setaa vaikuttamaan Yleen siten, että se toisi meille järkevää näkyvyyttä, kuten se on tuonut näkyvyyttä muille vähemmistöille. Ainutkaan Setan hallituksen jäsenistä ei vaivautunut vastaamaan mitään. Heitä ei kiinnosta.
Transvestiitti? Olipahan yllättävä paljastus? Mitäpä tuohon sanomaan.? Itse olet oma asiantuntijasi tuohon sanomaan mitä huomiota haluat kohdallesi?

https://www.hyvakysymys.fi/artikkeli/mi ... M_EALw_wcB
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Lauraa kirjoitti: 01 Touko 2025, 18:02 Seta saa sitten lopettaa puheet tasa-arvoisuudesta ja yhdenvertaisuudesta, jos se ei itse pysty noudattamaan ollenkaan omia periaatteitaan.
Setalla on oikeus kehua itseään ja jäseniään juuri niin erinomaisiksi kuin haluaa. Se on lain antama oikeus.
Kun edellisessä viestissä kerroin, Suomessa on yksi vähemmistö jätetty täysin oman onnensa nojaan. Seta ei ole tehnyt yhtään mitään sen eteen, että 28.000 - 56.000 miestä (transvestiitteja 1-2% väestöstä) voisi olla Suomessa oma itsensä.
Olet kertonut sen niin monta kertaa, että tästä eteenpäin se menee jankuttamisen puolelle ja moderointitoimien kohteeksi. Nyt me tiedämme, että Seta ei arvosta transvestiitteja sinun mielestä tarpeeksi. Se on OK, ei sillä ole mitään velvollisuutta ajaa teidän agendaa. En minäkään ulise Perhostutkijain seuralle, että te jätätte kärpäsharrastajat "oman onnensa nojaan".
Jos te menette mihinkään muuhun länsimaahan, te näette siellä jonkinverran transvestiitteja katukuvassa. Suomessa niitä ei näy käytännöllisesti katsoen ollenkaan, koska tämä vähemmistö on jätetty oikeuksineen 1900-luvulle.
Kyllä niitä ainakin yliopistolla näkyy ja se on tietenkin kaikin puolin OK. Se on katsos turvallinen tila, jossa Setan muunsukupuoliset gangsterit eivät saa käydä vetämässä transvestiitteja turpaan. Mutta jotenkin vähän epäilen, että ne kadulla huutelijat eivät ole setalaisia.
Elämänsankari
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 02 Touko 2025, 10:40
Lauraa kirjoitti: 01 Touko 2025, 18:02 Seta saa sitten lopettaa puheet tasa-arvoisuudesta ja yhdenvertaisuudesta, jos se ei itse pysty noudattamaan ollenkaan omia periaatteitaan.
Setalla on oikeus kehua itseään ja jäseniään juuri niin erinomaisiksi kuin haluaa. Se on lain antama oikeus.
Olet kertonut sen niin monta kertaa, että tästä eteenpäin se menee jankuttamisen puolelle ja moderointitoimien kohteeksi. Nyt me tiedämme, että Seta ei arvosta transvestiitteja sinun mielestä tarpeeksi. Se on OK, ei sillä ole mitään velvollisuutta ajaa teidän agendaa. En minäkään ulise Perhostutkijain seuralle, että te jätätte kärpäsharrastajat "oman onnensa nojaan".
Kyllä niitä ainakin yliopistolla näkyy ja se on tietenkin kaikin puolin OK. Se on katsos turvallinen tila, jossa Setan muunsukupuoliset gangsterit eivät saa käydä vetämässä transvestiitteja turpaan. Mutta jotenkin vähän epäilen, että ne kadulla huutelijat eivät ole setalaisia.
Ihanan positiivistä asennetta täällä viljellään..
Lauraa
Reactions:

marjatta1 kirjoitti: 02 Touko 2025, 07:39 Transvestiitti? Olipahan yllättävä paljastus? Mitäpä tuohon sanomaan.? Itse olet oma asiantuntijasi tuohon sanomaan mitä huomiota haluat kohdallesi?

https://www.hyvakysymys.fi/artikkeli/mi ... M_EALw_wcB
En toivo mitään muuta kuin että Yle ja ehkä muutkin mediat kertoisivat suomalaisille, että olemme loppujen lopuksi aivan tavallisia ihmisiä tästä ominaisuudesta huolimatta: perheenisiä/parisuhteessa/yksineläjiä, työssäkäyviä veronmaksajia, tavallisia kansalaisia.

Ettei kenenkään enää tarvitsisi sairastua vakaviin henkisiin ongelmiin, tai jopa tehdä itselleen jotakin, vain siksi että sattuu syntymään transvestiitiksi Suomeen. Tällä hetkellä me emme ole edes ihmisiä valtaosalle suomalaisista.
Lauraa
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 02 Touko 2025, 10:40 Setalla on oikeus kehua itseään ja jäseniään juuri niin erinomaisiksi kuin haluaa. Se on lain antama oikeus.

On hyvä, että demonstroit tavallisille ihmisille, millä tavalla meitä kohdellaan jopa sateenkaaren alla. Mutta mitäpä väliä, koska meillä ei ole arvoa, emmehän ole edes ihmisiä.

Jos Seta toimisi puhtaasti yksityisellä rahalla, se todellakin saisi tehdä mitä haluaa. Sen rahoitus tulee kuitenkin valtiolta ja kunnilta sillä edellytyksillä, että se ajaa seksuaali-ja sukupuolivähemmistöjen yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa. Mitä tasa-arvoa se on, että yksi vähemmistö on jätetty täysin oman onnensa nojaan masentumaan ja kaikki paukut on laitettu johonkin politikointiin ja queer/transmies/transnainen -aktivismiin (?).

Puhut kärpäsharrastajista... Veikkaan, ettei kärpäsharrastajia nimitellä, naureskella eikä vainota kun he liikkuvat julkisilla paikoilla. Minulle erilaiset konfliktit ovat arkipäivää jos asioin ulkona naisena, erityisesti pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Vähintään joka toinen kerta tapahtuu jotakin ikävää. Tähän mennessä ei ole vielä sentään fyysisesti pahoinpidelty. Ehkäpä minun pitäisi muuttaa asumaan sinne Helsingin yliopiston humanistiselle, että saisi edes jossakin hyväksyntää.

Seta on tässä pelissä kuin luokanopettaja, joka näkee että Leeviä taas pahoinpidellään muiden toimesta, mutta hän päättää olla puuttumatta asiaan. Opettajanhuoneessa on päätetty, että Leevin pahoinpitely on Ok ja toisaalta myös työpäivä loppuu pian.
Paikalla
HuuHaata
Reactions:

Viesti Kirjoittaja HuuHaata »

Lauraa kirjoitti: 02 Touko 2025, 21:54 Sen rahoitus tulee kuitenkin valtiolta ja kunnilta sillä edellytyksillä, että se ajaa seksuaali-ja sukupuolivähemmistöjen yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa.
No mitäs sitten kuvittelet valtiosta?

Sinne vaan jonon perälle enemmistöporukkaan, jota kiusataan rajusti Suomessa eliittimme toimesta.
Pattinero
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Mira ei enää haluakaan olla Kai. Ehkä nimivalinta oli sitten huono. Olisi pitänyt haluta olla Jorma.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a ... 2849b26b8e
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
anarkistialkuasukas
Reactions:

Viesti Kirjoittaja anarkistialkuasukas »

Pattinero kirjoitti: 06 Touko 2025, 05:50 Mira ei enää haluakaan olla Kai. Ehkä nimivalinta oli sitten huono. Olisi pitänyt haluta olla Jorma.

– Suren sitä, ettei minulla ole mahdollisuutta omaan terveeseen, luonnolliseen kehooni, joka toimii täydellisesti kaiken kokemansa jälkeen, Mira sanoo dokumentissa.

– En voi tulla raskaaksi luonnollisella tavalla. Se on ikävää.

Kaikesta huolimatta Mira kokee, ettei hänen saamansa transdiagnoosi ollut väärä päätös, eikä hän halua kadottaa vuosiaan Kaina. Kai saa myös jäädä hänen viralliseen nimeensä. Se vaihtuu kesken kuvausten Kai Henrik Sebastianista Mira Kai Henrika-Sofieksi. Kaista Mira ei luovu.

Kuinkakohan paljon näitä tapauksia on oikeasti? Mitään luotettavaa tilastoahan ei voi olla koska harvempi varmaan haluaa edes yksityisesti myöntää tehneensä noin mittavan virheen...
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Elämänsankari
Reactions:

"Mira, 26, on elänyt vuosia transmiehenä. Hän ei kuitenkaan halua enää olla Kai. Hän haluaa palata naiseksi."

Rinnat poistettu, munasarjat poistettu, ääni pysyvästi madallettu, ei voi tulla raskaaksi jne.

Vaikka kuinka tahtoo niin mies ei ole eikä enää voi olla koskaan myöskään nainen, ne mahdollisuudet tuli pilattua.

En tietenkään tiedä mutta hankala kuvitella että kukaan heteromies voisi olla tuollaisen kanssa parisuhteessa, eli jos sellaista etsii niin vaikeeta tulee olemaan. Luonnollisesti.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin