Joo , ei muutaman vanhan paskan omistamisella voi mitään kokonaisvaltaisia johtopäätöksiä vetää. Kyllä se Sitikka on auto siinä missä muutkin mutta ainakin takavuosina siihen piti olla hieman erilainen asenne kun siinä oli niin omalaatuisia ratkaisuja jotka eivät aina oikein sakujen tekemiin vehkeisiin tottuneena meinannut mennä järkeen. Ruoste ei kyllä ollut niiden kanssa mikään ongelma, lähinnä sähköt.Tonttu kirjoitti: ↑01 Kesä 2024, 16:37Xantiakin on aika vanha merkki. Sitä ei ole tehty enää vuoden 2001 jälkeen. Xantia oli todella hyvä ajettava. Ei siinä kuopat paljon tuntuneet. Minulla oli niitä kaksi. Aika moni arvostelee ranskalaisia autoja ihan mutu tuntumalla vailla minkäänlaista käyttökokemusta. Aikanaan sanottiin, että ovat kovia ruostumaan. Tämä ei pidä paikkaansa ainakaan uusimpien mallien kohdalla. Niissä on käytetty paljon galvanoitua peltiä ja muovia. Esimerkiksi saksalaisissa merkeissä on paljon enemmän ruosteongelmia.Justis kirjoitti: ↑01 Kesä 2024, 11:32Nykyään se on Stellantis Group ja siihen kuuluu ihan pirunmoinen määrä automerkkejä. Sitikasta itsessään minulla ei ole kovin paljon kokemuksia mutta niiden perusteella en pidä kyllä sitä kovin hyvänä autona. 2cv ei voi arvioida kun se oli harrasteauto jonka vaan museokatsastin eikä se ollut mulla kuin puoli vuotta, taisi jäädä ajokilometrit kahteen sataan, mutta hauska se oli.Tonttu kirjoitti: ↑01 Kesä 2024, 10:42Sitikka on hyvä auto. Sinä tuulis et autoista mitään ymmärrä. Sitikka, Peugeot ja Opel ovat nykyisin saman konsernin tuotteita ja niissä käytetään hyvin paljon samoja osia ja moottoreita. Minulla on kahdeksas sitikka nyt ajossa eikä niissä ole paljon ollut moittimista.Tuulispää kirjoitti: ↑01 Kesä 2024, 10:33Sitikka ei ole auto.ID10T kirjoitti: ↑01 Kesä 2024, 08:25Mitä sitten? Nyt puhuttiin siitä, onko Marjatan pojalla sähköauto vai ei.Tuulispää kirjoitti: ↑01 Kesä 2024, 08:21Mutta sehän on sohva pyörillä.ID10T kirjoitti: ↑01 Kesä 2024, 08:18Citroen C4:n saa myös sähköisenä.Tuulispää kirjoitti: ↑01 Kesä 2024, 08:14Aiemmin kerroit että pojallasi olisi sähköauto ?marjatta1 kirjoitti: ↑01 Kesä 2024, 07:34Taitaa olla tämä C4 malli, ainakin tämän näköinen auto se on..
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/1 ... 984d5fc56b
Joskus aikoinaan mulla oli myös Xantia mutta se ei ollut itsellä käytössä vaan ostin sen vanhemmilleni. Olihan se jo ostaessa yli 10 vuotias ja melkoinen murheen kryyni mutta antoi se piru vie mahtavan kyydin. Sitten taas oli käymässä C3 sitikka vajaan puoli vuotta oli ongelmia.
Siinä mielessä Sitikka teki vaikutuksen minuun että kuukauden seisonnan jälkeen hinattiin c2 mallia puoli kilometriä ja se syttyi palamaan. En ymmärrä kuinka se oli mahdollista mutta tässä seurueessa on kaikki mahdollista.
Nyt kyllä vasta tuli mieleen että onhan mulla ollut käytössä kolme muutakin Sitruunaa. Berlingo, Jumpy ja Jumper pakuina mutta ne oli firman autoja ja aivan samoja kuin vastaavat mallit Fiatilta ja Peugeotilta. Joku logo tai maski lienee eroina? Berlingo oli kyllä sysipaska mutta kyseessä oli vain ehkä yksi yksilö ja synninpäästönä voi sanoa että joutui se niin koville ettei kyseistä rakkinetta olisi pitänyt sellaiseen käyttöön koskaan laittaa, jälkeenpäin ajateltuna tuskin mikään muukaan vastaava auto olisi sen parempi ollut. Jumpy oli jo astetta parempi ja siihen aikaan melko liukasliikeinenkin paku mutta itse sitä vihasin kun meikäläiselle oli sen väliseinä ihan liian lähellä ja piti ajaa polvet suussa. Jumper oli ihan ok ainakin sen reilun satatonnia mitä sillä kerkesin ajamaan ja se olikin se sopiva paku niihin hommiin, ainoastaan laiska kun mikä mutta kai siihen nyt olisi saanut kovemmankin koneen mutta se ei ollut minun päätettävissä.