Ei tuo liity JUMALAN tutkimiseen mitenkään, vaan kuvitellun jumalan kuvitellun olemassaolon vaikutusten tutkimiseen.Keijona kirjoitti: ↑02 Loka 2023, 15:54Ja jälleen valheen verkko kiristyy, kun keksitään valheita harhaan pönkittääkseen.
Jumalien vaikutusta ja jumaluskoa kun tutkitaan lukuisin eri tavoin, aina psykologiasta arkeologiaan. joten selkeää valehtelua on väittää ettei Jumalaa ei voi tutkia, siitä voi keskustella tieteellisesti tai yleisellä tasolla.
Väinämöisen filosofia
Re: Väinämöisen filosofia
Niinpä niin eikä ihmistä pysty aivopesemään ja toistelemaan mantroja.ID10T kirjoitti: ↑02 Loka 2023, 15:57TUO on mutuilua. Mielipide on aina oma, vaikka se olisi muropaketista omaksuttu.Keijona kirjoitti: Joten varmaan egon kuplassa jäänyt huomaamatta sellainen perustavaa laatua oleva tosiasia, syyseuraus, että ei ne mielipiteet ole omia, vaan ne on lainattuja, ympäristöstä opittuja.
Egosentrinen, siis minäkeskeinen kuvittelee kaiken koetun olevan omaa ja yksityistä, koska mielikuvituksensa ja itsekkyyteensä avulla kokee olevansa maailmansa keskipiste. Sellaista idioottimaisuuta, se egoismi ja omaan napaan tuijottelu on. Kun subjektiivisuus, omahyväisyys ja puolueellisuus sokeuttaa, hävittää objektiivisen todellisuuden, pakottaa elämään harhakuplassa.
Same same but different
En minä sitä kiistänytkään, mutta se aivopesun tuloksena syntynyt mielipidekin on silti oma.Keijona kirjoitti: ↑02 Loka 2023, 16:10Niinpä niin eikä ihmistä pysty aivopesemään ja toistelemaan mantroja.ID10T kirjoitti: ↑02 Loka 2023, 15:57TUO on mutuilua. Mielipide on aina oma, vaikka se olisi muropaketista omaksuttu.Keijona kirjoitti: Joten varmaan egon kuplassa jäänyt huomaamatta sellainen perustavaa laatua oleva tosiasia, syyseuraus, että ei ne mielipiteet ole omia, vaan ne on lainattuja, ympäristöstä opittuja.
Me kaikki elämme jossain määrin subjektiivisuuden kuplassa. Kukaan ei toistaiseksi ole kyennyt muuttumaan ulkopuoliseksi tarkkailijaksi omassa elämässään.Keijona kirjoitti: Egosentrinen, siis minäkeskeinen kuvittelee kaiken koetun olevan omaa ja yksityistä, koska mielikuvituksensa ja itsekkyyteensä avulla kokee olevansa maailmansa keskipiste. Sellaista idioottimaisuuta, se egoismi ja omaan napaan tuijottelu on. Kun subjektiivisuus, omahyväisyys ja puolueellisuus sokeuttaa, hävittää objektiivisen todellisuuden, pakottaa elämään harhakuplassa.
Niinpä että yhteistä tai lainattua mielipidettä ei ole olemassakaan.ID10T kirjoitti: ↑02 Loka 2023, 16:14En minä sitä kiistänytkään, mutta se aivopesun tuloksena syntynyt mielipidekin on silti oma.Keijona kirjoitti: ↑02 Loka 2023, 16:10Niinpä niin eikä ihmistä pysty aivopesemään ja toistelemaan mantroja.ID10T kirjoitti: ↑02 Loka 2023, 15:57TUO on mutuilua. Mielipide on aina oma, vaikka se olisi muropaketista omaksuttu.Keijona kirjoitti: Joten varmaan egon kuplassa jäänyt huomaamatta sellainen perustavaa laatua oleva tosiasia, syyseuraus, että ei ne mielipiteet ole omia, vaan ne on lainattuja, ympäristöstä opittuja.
Me kaikki elämme jossain määrin subjektiivisuuden kuplassa. Kukaan ei toistaiseksi ole kyennyt muuttumaan ulkopuoliseksi tarkkailijaksi omassa elämässään.Keijona kirjoitti: Egosentrinen, siis minäkeskeinen kuvittelee kaiken koetun olevan omaa ja yksityistä, koska mielikuvituksensa ja itsekkyyteensä avulla kokee olevansa maailmansa keskipiste. Sellaista idioottimaisuuta, se egoismi ja omaan napaan tuijottelu on. Kun subjektiivisuus, omahyväisyys ja puolueellisuus sokeuttaa, hävittää objektiivisen todellisuuden, pakottaa elämään harhakuplassa.
[/quote]
Ei kaikki ole minäkeskeisiä egoistejä, vaikka minäkeskeinen itse onkin kuplassaan ja tynnyrissä kasvanut. Ja motiivi kin niin yksinkertainen ja alkeellinen, kun pahat yrittää oikeuttaa pahuutta sillä perusteta, että kun kaikki muutkin... niin ihan vaan tasa-arvoisen oikeuden takia..
Jos joku väittää että kaikki mielipiteet on omia ja yksityisiä, niin on varmaan aika järjetöntä väittää tietävänsä muista yhtään mitään.
Same same but different
Toki saman mielipiteen voi jakaa toisen kanssa, mutta minkä ihmeen takia mielipidettä lainattaisiin? Se vasta typerää olisi.
Kyllä mielipide on oma ihan määritelmällisesti. Siksi on typerää sanoa "henkilökohtaisesti olen sitä mieltä...". Eihän kukaan muuta voi esittääkään kuin henkilökohtaisen mielipiteensä, ei toisen mielipidettä.Keijona kirjoitti: Jos joku väittää että kaikki mielipiteet on omia ja yksityisiä, niin on varmaan aika järjetöntä väittää tietävänsä muista yhtään mitään.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielipide
wikipedia kirjoitti:Mielipide on yksilön subjektiivinen näkemys jostain asiasta.
Se on idioottimaista, höpistä toisten kouluttamia mielipiteinä ominaan. Legendaarisessa Aapelin Siunattu hulluus romaanissa, jo sille naureskeltiin.
Same same but different
"Minä olen sinua parempi ja oikeassa, koska olen omahyväisempi ja itsekkäämpi, itsekkyyteni luoma subjektiivisuus suojelee minua objektiiviselta todellisuudelta."
Same same but different
Hyväntahtoisen ihmisen hyväksikäyttäminen, on varsin sama asia kuin nälissään purisi kättä joka ruokkii.
Same same but different
Näissä puhelinmyyjien eläkeläishuijauksissa se hyväntahtoinen mummeli tai papparainen harvemmin on osallistunut luurin toisessa päässä olevan elatukseen mitenkään.
Provisiopalkkaus, varsin alhaisen peruspalkan päälle noilla puhelinmyyjillä useimmiten on, joten kyllä se hyväntahtoisten huijaaminen näkyy suoraan puhelinmyyntihuijarin palkassa.
Same same but different
Vaan kun se huijattava ei sitä palkkaa maksa.Keijona kirjoitti: ↑05 Loka 2023, 19:56Provisiopalkkaus, varsin alhaisen peruspalkan päälle noilla puhelinmyyjillä useimmiten on, joten kyllä se hyväntahtoisten huijaaminen näkyy suoraan puhelinmyyntihuijarin palkassa.
Tottakai maksaa, puhelinmyyjät provisiopalkka nousee sitä mukaa mitä enemmän sitä rahaa saadaan huijattua. Lisäksi monet saavat tuon provision vasta sen jälkeen kun rahat on saatu.ID10T kirjoitti: ↑05 Loka 2023, 20:07Vaan kun se huijattava ei sitä palkkaa maksa.Keijona kirjoitti: ↑05 Loka 2023, 19:56Provisiopalkkaus, varsin alhaisen peruspalkan päälle noilla puhelinmyyjillä useimmiten on, joten kyllä se hyväntahtoisten huijaaminen näkyy suoraan puhelinmyyntihuijarin palkassa.
Luulisi tuon nyt ymmärtävän jos ei ole ihan täydellinen idiootti. Ja jos ei ymmärrä, ei varmaan ymmärrä myöskään sitäkään syyseurausta, että ihminen joka pärjää ja menestyy huijauksissa on huijari. Ja yhteiskunnassa missä epärehellisyys ja valhe vallitsee, on hyvin pärjätäkseen ja menestyäkseen oltava epärehellinen valehtelija.
Same same but different
Olen itse tehnyt puhelinhaastatteluja. Niissä maksettiin korvaus käydyistä haastatteluista, mikä vastaa siis saatua vastausta puheluun sen lopputulemasta riippumatta. Siitäkin sain korvauksen, jos haastateltava vastasi "en kommentoi" kaikkiin kysymyksiin.Keijona kirjoitti: ↑05 Loka 2023, 20:23Tottakai maksaa, puhelinmyyjät provisiopalkka nousee sitä mukaa mitä enemmän sitä rahaa saadaan huijattua. Lisäksi monet saavat tuon provision vasta sen jälkeen kun rahat on saatu.ID10T kirjoitti: ↑05 Loka 2023, 20:07Vaan kun se huijattava ei sitä palkkaa maksa.
Haastattelufirma tai puhelinmyyntifirma ei piittaa tilauksista, koska se hoitaa puhelut alihankintana. Se saa korvauksen tietyn kohderymän läpikäynnistä tavalla tai toisella. Jos riskinä olisi, ettei järkeviä haastatteluja tai tilauksia saada, ei näitä alihankintasopimuksia juurikaan syntyisi.
Tilanne saattaa toki olla erilainen, jos puhelinmyytiä tekee tuotteen valmistaja suoraan, mutta ne "huijattavat" eivät siis suinkaan aina maksa huijaajan palkaa, eivätkä ainakaan kokonaisuudessaan, sillä näihin sisältyy usein palkan perusosa.
Niin luulisi, mutta luulo ei ole tiedon väärti.Keijona kirjoitti:
Luulisi tuon nyt ymmärtävän jos ei ole ihan täydellinen idiootti.
"Minäminä," ei asiallisia ihmisiä kiinnosta henkilökohtaiset musta tuntuu mutuilut.ID10T kirjoitti: ↑06 Loka 2023, 09:21Olen itse tehnytKeijona kirjoitti: ↑05 Loka 2023, 20:23Tottakai maksaa, puhelinmyyjät provisiopalkka nousee sitä mukaa mitä enemmän sitä rahaa saadaan huijattua. Lisäksi monet saavat tuon provision vasta sen jälkeen kun rahat on saatu.
Same same but different
Parempi todiste jonkun työn laadusta on omakohtainen kokemus kuin omakohtainen mutuilu.Keijona kirjoitti: ↑06 Loka 2023, 21:29"Minäminä," ei asiallisia ihmisiä kiinnosta henkilökohtaiset musta tuntuu mutuilut.
Tiedoksesi muuten asiassa kuin asiassa kuunnellaan monesti "kokemusasiantuntijoita".