Kiitos tiedosta. Ei se väliä näkyykö se, kun tiedän, että rahat tulivat oikeaan osoitteeseen. Te ylläpitäjät teette hienoa työtä ja ainakin minä notkun tällä palstalla niin paljon, että maksan mielelläni pari kymppiä silloin tällöin, että se pysyy olemassa. Halpaa viihdettä ja sosiaalista puuhastelua per tunti tämä on silti. Tietysti kiitos palstan viihtyisyydestä kuuluu myös kirjoittajille ja moderaattoreille.deep purpose kirjoitti: ↑14 Heinä 2025, 21:39 Kiitos näistä, vaikka vähän ikävää on pummia rahaa niin kuitenkin saadaan vähän pientä hjielppii näistä.
Neutroni, yritän selventää jos rimaan ei tuu sitä sun 20€. Voi olla että tulee viiveellä. Uusi plugari niin asia uutta meillekin.
Tiedepalsta.fi Kolehti
Re: Tiedepalsta.fi Kolehti
- deep purpose
- Reactions:
- Viesti:
Tottakai kiitos kuuluu isosti edellämainituille! Hyvää yhteistyötä kaikenkaikkiaan. Mutta aion ottaa selvää miksi bar ei ole liikahtanut.Neutroni kirjoitti: ↑14 Heinä 2025, 21:54Kiitos tiedosta. Ei se väliä näkyykö se, kun tiedän, että rahat tulivat oikeaan osoitteeseen. Te ylläpitäjät teette hienoa työtä ja ainakin minä notkun tällä palstalla niin paljon, että maksan mielelläni pari kymppiä silloin tällöin, että se pysyy olemassa. Halpaa viihdettä ja sosiaalista puuhastelua per tunti tämä on silti. Tietysti kiitos palstan viihtyisyydestä kuuluu myös kirjoittajille ja moderaattoreille.deep purpose kirjoitti: ↑14 Heinä 2025, 21:39 Kiitos näistä, vaikka vähän ikävää on pummia rahaa niin kuitenkin saadaan vähän pientä hjielppii näistä.
Neutroni, yritän selventää jos rimaan ei tuu sitä sun 20€. Voi olla että tulee viiveellä. Uusi plugari niin asia uutta meillekin.
Imistonaalisesti "epä-ihmiset" ovat nykymaailman isoin kakka.
-
PaikallaKultaKikkare
- Reactions:
Hetznerin CCX13 dedicated vCPU olisi about sama missä tää nyt pyörii ja on kyllä yli 2x edullisempi.Sepeteus! kirjoitti: ↑14 Heinä 2025, 20:49Hmm voin joskus pari euroo heittää, jos ja kun jää paypal-tilille. Mietin kumminkin eikö Hetzner olisi tällaiselle halvempi kuin Google. Itselläni Hetznerillä 4gb muistia ja 30gb levyä maksaa reilut 4euroa kk..deep purpose kirjoitti: ↑14 Heinä 2025, 20:37 donations_2.jpg
Eli tässä se nyt on, lahjoitus Paypal Bar jossa näkyy jos joku on lahjoittanut. Käyttäjien tietoja ei näy, pelkästään foorum-nimi jos joku lahjoittaa.
Tavoitesumma per kk on 29€. Pienempikin lahjoitus auttaa meitä maksamaan pois serverikustannukset sekä Domainmaksut.
Ja saamaan muutama kihisevä jotta nörttihommat sujuisi. Tiesittekö että edellisestä lahjoituksesta on kulunut jo vuos!!
Tuola ei ole ssh avainten hallintaa yhtä kätevästi kuin googlessa, eikä avaimetonta/salasanatonta shelliä webbiliittymästä. Noin pienet puutteet kyllä kompensoituu helposti 20€/kk säästöllä. Jotkut haukkuvat verkkoyhteyttä hitaammaksi kuin googlen datacenttereissä mutta toi taitaa koskettaa vain maita joissa ei ole Hetznerillä palvelimia ja Suomessa on.
Googleen päädyttiin lähinnä siksi että oli jo ennestään hyvin tuttu ympäristö töiden puolesta. Mut tälläseen pelkkään yhdessä vm:ssä ajettavaan palvelimeen pikkasen tarpeettoman järeä systeemi.
Onko tuola pakollisia lisäpalveluja jotka ei sisälly mainostettuihin kk hintoihin, julkinen ip osoite, palomuuri, ...?
Be stronger than your excuses
Minulla pyörii firman juttuja useammassa tilassa omilla koneilla, joissa kaikissa sillatut vpn:t, joiden yhdyskäytävänä nettiin on sitten hetznerin virtuaali instanssi, joka maksaa kai jonkun 4 egee/kk.
Mielestäni kustannustehokkain ratkaisu saada kiinteä julkinen ip, ja paljon halpaa levytilaa ja v
laskentatehoa.
Mielestäni kustannustehokkain ratkaisu saada kiinteä julkinen ip, ja paljon halpaa levytilaa ja v
laskentatehoa.
-
PaikallaKultaKikkare
- Reactions:
En oo kovin vakuuttunut tosta(kaan) laajennoksesta. Ensin koko palsta nurin pari tuntia ja sitten kun lähtee toimahteleen niin ehkä olennaisin ominaisuus ei kuitenkaan toimi.
-
PaikallaKultaKikkare
- Reactions:
Empä tiedä. Hirveä säätö, ja jos kone hajoo niin kaikki alhaalla pahimmillaan monta päivää. Ja meneehän tossa sähköönkin jo helposti 10€ kuukaudessa.apetteri kirjoitti: ↑14 Heinä 2025, 22:34 Minulla pyörii firman juttuja useammassa tilassa omilla koneilla, joissa kaikissa sillatut vpn:t, joiden yhdyskäytävänä nettiin on sitten hetznerin virtuaali instanssi, joka maksaa kai jonkun 4 egee/kk.
laskentatehoa.
Sen jälkeen kun halvat cloud vm:t tuli markkinoille mulle ei oo kyllä tullu mieleenkään ylläpitää omia palvelimia. Tietysti jos tarvii oikeasti paljon laskentatehoa tai levytilaa niin sit on erijuttu kun alkaa maksaan cloudissa.
Yks taloautomaatiota pyörittävä raspi 4 on tulilla itellä.
Ei ole mitään pakollista. Päivittäiset varmuuskopiot on myös melko halvat, mut en ole niitäkään käyttänyt vaan otan aina välillä sen itse. Sekin on muistaakseni vain jotain 0,01e/GB.KultaKikkare kirjoitti: ↑14 Heinä 2025, 22:16Hetznerin CCX13 dedicated vCPU olisi about sama missä tää nyt pyörii ja on kyllä yli 2x edullisempi.Sepeteus! kirjoitti: ↑14 Heinä 2025, 20:49Hmm voin joskus pari euroo heittää, jos ja kun jää paypal-tilille. Mietin kumminkin eikö Hetzner olisi tällaiselle halvempi kuin Google. Itselläni Hetznerillä 4gb muistia ja 30gb levyä maksaa reilut 4euroa kk..deep purpose kirjoitti: ↑14 Heinä 2025, 20:37 donations_2.jpg
Eli tässä se nyt on, lahjoitus Paypal Bar jossa näkyy jos joku on lahjoittanut. Käyttäjien tietoja ei näy, pelkästään foorum-nimi jos joku lahjoittaa.
Tavoitesumma per kk on 29€. Pienempikin lahjoitus auttaa meitä maksamaan pois serverikustannukset sekä Domainmaksut.
Ja saamaan muutama kihisevä jotta nörttihommat sujuisi. Tiesittekö että edellisestä lahjoituksesta on kulunut jo vuos!!
Tuola ei ole ssh avainten hallintaa yhtä kätevästi kuin googlessa, eikä avaimetonta/salasanatonta shelliä webbiliittymästä. Noin pienet puutteet kyllä kompensoituu helposti 20€/kk säästöllä. Jotkut haukkuvat verkkoyhteyttä hitaammaksi kuin googlen datacenttereissä mutta toi taitaa koskettaa vain maita joissa ei ole Hetznerillä palvelimia ja Suomessa on.
Googleen päädyttiin lähinnä siksi että oli jo ennestään hyvin tuttu ympäristö töiden puolesta. Mut tälläseen pelkkään yhdessä vm:ssä ajettavaan palvelimeen pikkasen tarpeettoman järeä systeemi.
Onko tuola pakollisia lisäpalveluja jotka ei sisälly mainostettuihin kk hintoihin, julkinen ip osoite, palomuuri, ...?
Miten nyt on paras maksaa? Voisin 5 heittää taas tai 10.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Parhaasta en tiedä, minä tuuppasin siihen tilinumeroon mikä on sivulla yksi.
Tämä.
Iban: FI4855570540022965
Nimi: Heikki Roots
Minun mielestä noin.
Mukavaa että asiassa alkoi tapahtua. Itse kannan korteni kekoon elokuussa. Se on siinä 10-20 euroa. Haluan että on olemassa palstan kaltainen varoventtiili mihin laskea aivopierujaan.
Laitoin 7€ 
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
-
Märkäruuti
- Reactions:
Kannoin korteni kekoon...mikäli Gossun antama tilinumero oli oikea.
Oletan että on. Tilisiirtona muistaakseni tehtiin minä ja Raspu aikoinaan (Raspu on jo poistunut palstalta, mitähän lie Thaimaan kaverille kuuluu?). No, ehkä lahjoitus on jo selkeämpi elokuussa.Märkäruuti kirjoitti: ↑15 Heinä 2025, 12:54 Kannoin korteni kekoon...mikäli Gossun antama tilinumero oli oikea.
Laitoin mobilepaylla. Luulin, että vain paypal oli mahdollinen ja siksi en ole aiemmin osallistunut.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
- deep purpose
- Reactions:
- Viesti:
Kiitos kaikille lahjoittajille! Olette tärkeitä kaikki tyystin!
Imistonaalisesti "epä-ihmiset" ovat nykymaailman isoin kakka.