Ymmärrän mitä tuolla tarkoitetaan mutta tottakai elinkeinoelämä puolustaa sitä mistä he hyötyvät, ja mistä ison osan maksaa muut.marjatta1 kirjoitti: ↑18 Heinä 2025, 17:45Asia ei ole yksiselitteinen siitä tarvitaanko Finnairia Suomessa. Ainakin ay-liikkeet haastavat sen kannattavuutta.Elämänsankari kirjoitti: ↑18 Heinä 2025, 16:12 Finnair olisi jo kaatunut ellei sinne olisi jatkuvasti tungettu veronmaksajien rahoja, ja niiden tunkeminen sinne on yksinkertaisesti väärin.
Joko se pärjää itse tai kaatuu, joten en ole johdon enkä työntekijöiden puolella.
Finnair kuitenkin toimii yksityisillä markkinoilla eikä kuulu valtion perustehtäviin, miksi Pekan tai Pirkon pitää käydä 2500/kk tienaavassa työssä ja maksaa veroja joita käytetään finnairilaisiin?
No ei pitäisi, se on toistonkin uhalla vaan niin väärin.
Eräälle hyvälle kaverilleni, finnairin lentäjä, tuon sanoin suoraan ja muut kaverit nauro. No nauro sekin ja sano et noinhan se on, muttei tietenkään hänen vika.
Moraalitonta koko touhu.
"Finnairilla on edelleen merkittävä rooli Suomen lentoliikenteessä, ja sen tarpeellisuutta arvioidaan usein. Vaikka Finnairin toiminta onkin ajoittain haastavaa, sen asemaa Suomen kansallisena lentoyhtiönä pidetään yleisesti tärkeänä.
Finnairin merkitystä voidaan tarkastella useista näkökulmista:
Hyödyt:
Yhteydet:
Finnair tarjoaa laajan verkoston suoria lentoja Suomesta eri puolille maailmaa, mikä on tärkeää sekä matkailulle että liike-elämälle.
Kansallinen identiteetti:
Finnair nähdään osana Suomen identiteettiä ja imagollista arvoa, ja sen toiminta heijastaa Suomen asemaa kansainvälisessä ilmailussa.
Työllistäminen:
Finnair työllistää suuren määrän ihmisiä Suomessa ja sen toiminta vaikuttaa moniin eri aloihin.
Infrastruktuuri:
Finnairin olemassaolo tukee Suomen lentokenttäinfrastruktuurin kehitystä ja käyttöä.
Mahdolliset haasteet:
Kilpailu:
Lentoliikenteen markkinat ovat kansainväliset, ja Finnairin on kilpailtava muiden suurten lentoyhtiöiden kanssa.
Taloudelliset haasteet:
Lentoyhtiöt, kuten Finnair, ovat alttiita maailmanpoliittisille ja taloudellisille turbulensseille, mikä voi vaikuttaa niiden kannattavuuteen.
Ympäristövaikutukset:
Lentoliikenteen ympäristövaikutukset ovat kasvava huolenaihe, ja Finnairin on pyrittävä vähentämään päästöjään.
Johtopäätös:
Vaikka Finnairin toimintaan liittyy haasteita, sen merkitys Suomelle on edelleen suuri. Finnair tarjoaa tärkeitä yhteyksiä ja työllistää ihmisiä, ja sen asema Suomen kansallisena lentoyhtiönä on edelleen merkittävä."
https://www.google.com/search?q=Tarvita ... e&ie=UTF-8
Ja jos/kun finnair häviää niin joku muu tulee tilalle, ei välttämättä niin isona ja laajana koska veronmaksajat ei pidä pystyssä mutta kumminkin. Jos jollekin tuollaiseöle on tarpeeksi tarvetta niin se pystyy itse itsensä elättämään.
Ja jos joku ala ei pärjää ilman tukiaisia, vaan veronmaksajat tukee joka välissä, niin mielestäni silloin tälläiset lakkoilut sun muut on vittuilua veronmaksajille.
Lentäjä tahtoo kymppitonnin lisäksi vielä sen 400 kuussa lisää, otetaan siihen pikkasen Pirkolta ja Matilta jotka ei yhdessäkään tienee edes puolia tuosta.
En hyväksy koskaan.
Ja nythän pitää pelastaa maailma tuholta, ei saa lentää. Ilmastoteko tuo kaatuminen olisi.

