Mulla on yksi tällainen heräämisen kokemus. Näin joskus semmosta unta, että olin käymässä nukkumaan. Lattialle jostain syystä, koska uni. Niin sitten kun nukahdin siinä unessa, niin säpsähdin samantien hereille.Tritonus kirjoitti: ↑02 Kesä 2025, 13:08Sikäli kun elämme simulaatiossa niin lohduttanee tieto että kuolema on vain Game Over ja heräämisen hetki. Silloin saat tietää. Millainen tietoinen olento olet avattaresi takana ja millainen on tuo maailma jossa elät?Neutroni kirjoitti: ↑31 Touko 2025, 16:36Minusta tuollaiset ongelmat tarkoittavat, että asioiden selittäminen simulaatiolla, jumalilla tai muilla tietoisilla toimijoilla, jotka jotenkin hallitsevat maailmaamme tai ovat laittaneet sen alulle, ovat vain filosofisten perusongelmien lakaisemista maton alle. Ainakin minulle tulee mieleen, että millainen se tietoinen olento on, millaisessa maailmassa se elää ja millaisia luonnonlakeja noudattaa?Märkäruuti kirjoitti: ↑31 Touko 2025, 16:31 Jossain sen simulaation aikaansaajankin pitäisi kaiketi olla. Ei tuo taida avaruuden olemassaoloa poistaa, mutta siirtää sen selittämisvaikeudet varmasti toiseen potenssiin.
Tuohon suuntaa viittaavat monet uskonnolliset perinteet jotka tietävät kertoa että kuolema ei ole loppu vaan hetki jolloin silmämme aukeavat tosiolevalle.
Simulaatiossa varmaan tuli joku stack overflow semmosesta.