Pakko Saada Kertoa
Re: Pakko Saada Kertoa
Elämä kuljettaa välillä kummia polkuja. Ruusu pelasti minut erittäin ikävältä tapahtumalta ja tilanteelta. Sain juuri kuulla asiasta.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
-
Brainwashed
- Reactions:
Always look at the bright side of ruusu.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
Sain juuri tietää että minulla on kaikki katot täynnä. Lääkekatto, matkakatto ja sairaanhoitokatto. Olen kattojen kuningatar.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
No nyt sitten kannatta sairastaa, niin säästät valtavati!Kissatäti kirjoitti: ↑18 Elo 2025, 10:16Sain juuri tietää että minulla on kaikki katot täynnä. Lääkekatto, matkakatto ja sairaanhoitokatto. Olen kattojen kuningatar.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
HehMooM kirjoitti: ↑18 Elo 2025, 10:46No nyt sitten kannatta sairastaa, niin säästät valtavati!Kissatäti kirjoitti: ↑18 Elo 2025, 10:16Sain juuri tietää että minulla on kaikki katot täynnä. Lääkekatto, matkakatto ja sairaanhoitokatto. Olen kattojen kuningatar.
Se vain on ikävää että menee välillä niin vakavaksi. Mutta koska joudun lääkärissä hyppäämään niin taloudellista tilannetta ajatellen tämä on helpotus!
Pakko Saada Kertoa, että mun alakerran naapuri on nainen joka yskii jatkuvasti.
Se on yskinyt kymmeniä kertoja päivässä jo parin vuoden ajan. Se yskii aamuin, päivin ja illoin, ja tossa kun yöllä herään kolmen neljän aikaan kuselle, niin se yskii siellä. Kun herään tunnin päästä uudestaan kuselle, niin se yskii vieläkin.
Jonkin näköinen sairas yksilö siis kyseessä. Tekisi mieli sanoa sille rapussa kun tulee vastaan, että mene lääkäriin ton yskäsi kanssa, mutta en kehtaa.
Mutta siis, kummallista porukkaa ylipäätään.
EDIT: Lisätään tähän siis, että kyseessä on nuori, fyysisesti terve ja työssä käyvä nainen!
Se on yskinyt kymmeniä kertoja päivässä jo parin vuoden ajan. Se yskii aamuin, päivin ja illoin, ja tossa kun yöllä herään kolmen neljän aikaan kuselle, niin se yskii siellä. Kun herään tunnin päästä uudestaan kuselle, niin se yskii vieläkin.
Jonkin näköinen sairas yksilö siis kyseessä. Tekisi mieli sanoa sille rapussa kun tulee vastaan, että mene lääkäriin ton yskäsi kanssa, mutta en kehtaa.
Mutta siis, kummallista porukkaa ylipäätään.
EDIT: Lisätään tähän siis, että kyseessä on nuori, fyysisesti terve ja työssä käyvä nainen!
Viimeksi muokannut Purdue, 04 Syys 2025, 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Pakko saada kysyä. Onko kellään mustia tasoja ja allasta keittiössä? Jos on kokemusta niin kerro miinukset ja plussat?
Kirjavanmusta kivitaso. Allas on terästä. Ei valittamista. Plussaa se, että lika ja värjäymät ei näy ja voi laittaa kuumiakin astioita aika huoletta. Ja on hyvä pinta leipoessa.
Kivi on Savon Helmi https://www.kivilahde.fi/product/savon-helmi/
Aika suosittu myös hautakivenä
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Mulla oli omakotitalossa asuessani musta allas. Jonkinlaista kiven tapaista materiaalia se oli, varmaan jotain seosta. Itse pidin ulkonäöstä enemmän kuin rosterista. Ei huonoja kokemuksia. Ehkä jos sinne pudotti jotain mustaa, saattoi olla hämärässä paha löytää. Ihan esteettisistä syistä se hankittiin keittiöremontin yhteydessä. Sopi hyvin yhteen lähellä olevan induktiolieden kanssa. Pidin siitä, että se oli muodoltaan sellainen, että pohjalla oli selvät kulmat, ei pyöreyttä.
Mene mene tekel upharsin.
Musta allas on, taso on valkoinen.
Plussaa, on hyvä.
Miinusta, en osaa sanoo, varmaan oli kallis.
Plussaa, on hyvä.
Miinusta, en osaa sanoo, varmaan oli kallis.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Mulla on allergian aiheuttama lähes jatkuva yskä. Kun allergia menee pahaksi, iskee keuhkoputken tulehdus. Silloin on pakko käyttää kortisonia muun allergialääkityksen lisäksi. Kokonaan yskä on pois vain lumisena aikana, eikä silloinkaan enää keväällä, kun leppä alkaa kukkia.
Kyseinen henkilö on saattanut käydä lääkärissä useinkin, kuten minäkin kävin. Yskää ei vaan saa lähtemään, vaikka lievitystä siihen saakin. Virallisen lääketieteen lisäksi olen käyttänyt hunajaa, valkosipulia, ilmanputsareita ja - kostutinta.
Joo, saattoi se hintava olla. Vaimon kanssa ajateltiin, että kun kerran keittiöremontti hankintaan, ei ruveta nuukailemaan.
Mene mene tekel upharsin.
Pakko saada kertoa. Harrasteauton korin saumat ruostuu, valkea auto niin ikävästi näkyy. Tarkoitus oli hiekkapuhaltaa ja laittaa fosforihappogeeli, kaksikomponentti pohjamaali ja pintamaali. Kesä ollut liian kuuma joten jäi. Hetken mielijohteesta sivelin tuota fosforihappogeelia suoraan saumaan, muka jarruttamaan ruostumista, se mitä tapahtui oli täydellinen yllätys. Muut ruosteen päälle levitettävät aineet muuttaa ruosteen mustaksi, tuo valkoiseksi, piruako sitä maalaamaan enään. Kuka tietää mitä tapahtuu jatkossa tuolle saumalle, ohjeessa sanottiin että muodostaa oksidipinnan pellin päälle suojaamaan ruostumiselta, kuinka kauan suoja kestää?
Minun mielestä noin.
Joo, siis kyseessä ei ole mikään fyysinen sairaus tällä henkilöllä. Eli hänellä ei ole keuhkosairautta, joka yskän aiheuttaisi. On tollanen ihan terve nainen joka käy säännöllisesti töissä.Märkäruuti kirjoitti: ↑04 Syys 2025, 16:05Mulla on allergian aiheuttama lähes jatkuva yskä. Kun allergia menee pahaksi, iskee keuhkoputken tulehdus. Silloin on pakko käyttää kortisonia muun allergialääkityksen lisäksi. Kokonaan yskä on pois vain lumisena aikana, eikä silloinkaan enää keväällä, kun leppä alkaa kukkia.
Kyseinen henkilö on saattanut käydä lääkärissä useinkin, kuten minäkin kävin. Yskää ei vaan saa lähtemään, vaikka lievitystä siihen saakin. Virallisen lääketieteen lisäksi olen käyttänyt hunajaa, valkosipulia, ilmanputsareita ja - kostutinta.
Olen asunut tässä noin 15 vuotta ja tuo nainen on asunut ainakin saman verran. Eli 13 vuotta mentiin ilman yskää, ja se yskä ilmaantui tossa pari vuotta sitten.
En siis niin sydämetön minäkään ole, että valittaisin sairaan ihmisen sairaudesta, kun itsellänikin noita sairauksia on.
Mutta epäilen että tuo on jotakin psyykkistä (eikä liity edes siis minuun ollenkaan).
Kuuntelin tuossa muutama yö takaperin aamu neljän aikaan kun kirjoittelin tänne foorumille siis viestiä läppärillä, kun siellä yskittiin reilu tunti noin minuutin välein. Kaikki yskäisyt kuin samasta muotista vetäisty, samalla äänellä, ja samalla volyymillä. Se on kuin olisi ollut reilun tunnin C-kasetti, josta tulee minuutin välein yskäisy.
En muuten tästä olisi maininnut, mutta yöllä pitäisi saada unen päästä kiinni, ja jos joku yskii äänekkäästi suoraan alapuolella tunnin putkeen, niin jossakin mättää.
Tää nainen käy ilmeisesti illat töissä, tulee aamuyöstä kotiin kun yskintä kuuluu, nukkuu aamun tunnit, ja herää taas iltapäivällä 2-3 aikaan yskimisestä päätellen.
Toivon kyseiselle henkilölle kaikkea hyvää, myös sitä että yskä saataisiin loppumaan.
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Ei se kestä kauaa. Ilmeisesti se fosfatoi jotenkin sen pinnan. Raudan fosfatointi on vähän kestävämpää kuin oksidit, mutta ei mikään toimiva ruostesuojaus. Kyllä se on parempi maalata kunnolla.Goswell kirjoitti: ↑04 Syys 2025, 16:13 Pakko saada kertoa. Harrasteauton korin saumat ruostuu, valkea auto niin ikävästi näkyy. Tarkoitus oli hiekkapuhaltaa ja laittaa fosforihappogeeli, kaksikomponentti pohjamaali ja pintamaali. Kesä ollut liian kuuma joten jäi. Hetken mielijohteesta sivelin tuota fosforihappogeelia suoraan saumaan, muka jarruttamaan ruostumista, se mitä tapahtui oli täydellinen yllätys. Muut ruosteen päälle levitettävät aineet muuttaa ruosteen mustaksi, tuo valkoiseksi, piruako sitä maalaamaan enään. Kuka tietää mitä tapahtuu jatkossa tuolle saumalle, ohjeessa sanottiin että muodostaa oksidipinnan pellin päälle suojaamaan ruostumiselta, kuinka kauan suoja kestää?