Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Why
Reactions:
Viestit: 609
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Why »

Minulla oli kuolema kerran parista sekunnista kiinni.
Olin jo alkamassa nukkumaan huoneessa joka oli puilla lämmitetty sinä iltana ja jossa oli uuninpelti laitettu liian aikaisin kiinni. Siitä seurasi, että huoneessa oli täysin hajutonta häkää tappava määrä.
Meinasin jo nukahtaa, mutta yhtäkkiä tuli mieleen, että kävisinkö vielä vettä juomassa. Nousin sängystä ja samassa kun aukaisin eteisen oven, niin kaaduin välittömästi eteisen lattialle siten, että pää vaan kolisi seinään. Kaaduin vielä heti perään pari kertaa, mutta toivuin kuitenkin että pääsin nukkumaan toiseen huoneeseen.

Pari muuta kertaa olen meinannut jäädä auton alle. On voinut muitakin vähältä-piti-tilanteita olla, mutta niistä minulla ei ole tietoa.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3246
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Pari kertaa selvinnyt pelkällä säikähdyksellä tilanteesta missä lähtö oli todella muutaman sentin päässä. Pari kertaa saanut kunnon tällin ja niistä toisella kertaa ollut teholla pari viikkoa. Hyvä hoito pelasti.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Kolme kertaa enkä usko että olen selvinnyt yhdestäkään hengissä. Tämä on "Groundhod Day" ikuisesti. Juuri kun luulit että kuolema armahtaa niin olet takaisin oravanpyörässä. Haluan pois... Enkä halua. Mulla on uusi perheenjäsen (Karvainen sellainen) ja RTX 4080.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Eusa
Reactions:
Viestit: 1509
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 12:05

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Eusa »

Why kirjoitti: 24 Helmi 2023, 18:40 Minulla oli kuolema kerran parista sekunnista kiinni.
Olin jo alkamassa nukkumaan huoneessa joka oli puilla lämmitetty sinä iltana ja jossa oli uuninpelti laitettu liian aikaisin kiinni. Siitä seurasi, että huoneessa oli täysin hajutonta häkää tappava määrä.
Meinasin jo nukahtaa, mutta yhtäkkiä tuli mieleen, että kävisinkö vielä vettä juomassa. Nousin sängystä ja samassa kun aukaisin eteisen oven, niin kaaduin välittömästi eteisen lattialle siten, että pää vaan kolisi seinään. Kaaduin vielä heti perään pari kertaa, mutta toivuin kuitenkin että pääsin nukkumaan toiseen huoneeseen.

Pari muuta kertaa olen meinannut jäädä auton alle. On voinut muitakin vähältä-piti-tilanteita olla, mutta niistä minulla ei ole tietoa.
Olin tosiaan about kuolleena ilman vetenpainetta muutaman tunnin vuosia sitten, mutta nyt ihan pari viikkoa sitten sattui niin, että jätin talon tyhjilleen ja löin lähtiessä savuhormin pellin kiinni sekä käynnistin ilmavispilän. Useiden tuntien päästä tulin takaisin, löin ulko-oven kiinni ja menin sammuttamaan ilmavispilää. Tunsin, että nyt menee taju ja hoipersin takaisin pihalle. Tajusin mistä oli kyse, avasin hormipellin ja järjestin läpituuletuksen huoneistoon. Ja nukkumaan.
Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹
SHT
Reactions:
Viestit: 658
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja SHT »

Liukastuin ulkorappusilla ja lensin selälleni pihalle. Jos pää olisi iskytynyt rappusiin, olisi käynyt huonosti. Selkä oli ihan mustelmilla.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3102
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

No on ollut aikana kun olin hetken legioonassa kuokkimassa.
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7919
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Mitäs vi..a siellä teit?
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3102
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Lyde19 kirjoitti: 25 Helmi 2023, 10:07 Mitäs vi..a siellä teit?
Hukkasin itseni ja lähdin sitä etsimään. Ei siitä ajasta enempää.
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2794
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Aina kun olen auton kyydissä se on senteistä kiinni. Jos ajan, on se milleistä kiinni.
Can I pet that dog?
Avatar
jester
Reactions:
Viestit: 331
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 20:10

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja jester »

Hukkua olen lapsena meinannut. Sukelsin ja vedin vettä keuhkoihin. Onneksi veli ja täti olivat mukana uimareissulla, yksin en olisi ylös päässyt.
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
- Edgar Allan Poe
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2794
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

jester kirjoitti: 27 Helmi 2023, 00:15 Hukkua olen lapsena meinannut. Sukelsin ja vedin vettä keuhkoihin. Onneksi veli ja täti olivat mukana uimareissulla, yksin en olisi ylös päässyt.
Minä putosin vantaankosken tekoputouksen läpi. Isoveli poimi haavilla 100m päästä.
Can I pet that dog?
syytinki
Reactions:
Viestit: 161
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:45

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja syytinki »

Vähänkö outo kysymys. Ainahan se on lähtö lähellä. Erityistyylin lähdöt ovat tietysti oma lukunsa, niinkuin kosken laskettelu.

Kohdalle osunut "läheltä piti" monta kertaa. Pohjasta on muistaakseni sukellettu vain kerran. Ampuakin on yritetty ja puukolla sohittu ynnä dynamiitillä leikitty.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Nyt on lähtö lähellä ja omasta vapaasta tahdosta (Oliko se tahto vapaa vai ei vittuakaan kiinnosta).
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3581
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja asdf »

Varaktori kirjoitti: 26 Helmi 2023, 21:57
Lyde19 kirjoitti: 25 Helmi 2023, 10:07 Mitäs vi..a siellä teit?
Hukkasin itseni ja lähdin sitä etsimään. Ei siitä ajasta enempää.
Sen verran tekee mieli kysyä, että löysitkö?
Deciphered from crop circles.
Avatar
Stalker
Reactions:
Viestit: 1696
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 12:43

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Stalker »

Olen päässyt ohi jonon leikkaukseen Meilahdessa heti kun leikkaussali vapautui. Kikka on mennä ambulanssilla ilman päivystyksessä istumista, ei tarvitse jäädä puoleksi tai koko vuodeksi leikkausjonoon.
Tilastomatematiikka oli puolellani, vastaavissa leikkauksissa menehtyy vain joka kymmenes.
Vastaa Viestiin