Jos perussuomalaisista tulee suurin puolue, niin

Keskustelua politiikasta ja poliitikoista kautta linjan.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6068
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Jos perussuomalaisista tulee suurin puolue, niin

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Sulervo kirjoitti: 27 Helmi 2023, 22:06 Nykysuomen sanakirjan mukaan puolueellisuus tarkoittaa mm. epäoikeudenmukaisuutta, esimerkkinä "puolueellinen erotuomari", joka asiattomasti suosii toista osapuolta, mutta pienituloisen eläkeläisen puolelle asettuminen ei merkitse puolueellisuutta, vaikka tuossa esiintyykin sana "puolelle".
Kyllä hyvin monet hyvätuloiset kokevat pienten sosiaalietuuksien korotukset epäoikeudenmukaisena riistona, jos ne rahoitetaan varakkaiden veroja nostamalla. Monet heistä uskovat täysin vilpittömästi, että se on pitemmän päälle köyhällekin parempi, että köyhä kituuttaa absoluuttisella minimillä ja he itse sijoittavat kahmimansa rahat "järkevästi" ja "tuottavasti".
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5928
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Jos perussuomalaisista tulee suurin puolue, niin

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

”Pienituloinen eläkeläinen” on minun mielestäni Suomen kaltaisessa maassa oxymoroni, kun jokaisella (tiettyjä vähemmistöihin kuuluvia lukuunottamatta, esim heidän joiden eläkeikä on tavallisimmin 17) on ollut koko työikä aikaa kumuloida muutakin vanhuuden varalle kuin mitä eläke ja/tai yhteiskunnan sosiaalinen turvaverkko tarjoaa. Itse en aio jäädä eläkkeelle koskaan.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Paikalla
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5262
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Jos perussuomalaisista tulee suurin puolue, niin

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Sulervo kirjoitti: 27 Helmi 2023, 22:06
Wisti kirjoitti: 27 Helmi 2023, 18:57 Edellinen on selvästi puolueellista. Siinähän on asetuttu pienituloisen eläkeläisen puolelle. Mitä epäoikeudenmukaista siinä mielestäsi on?
Nykysuomen sanakirjan mukaan puolueellisuus tarkoittaa mm. epäoikeudenmukaisuutta, esimerkkinä "puolueellinen erotuomari", joka asiattomasti suosii toista osapuolta, mutta pienituloisen eläkeläisen puolelle asettuminen ei merkitse puolueellisuutta, vaikka tuossa esiintyykin sana "puolelle".
”Puolueellinen - Synonyymit.fi
Synonyymit: puolueellinen ... ahdasmielinen, ennakkoluuloinen, asenteellinen, syrjivä, tendenssimäinen, yksipuolinen, värikäs, värillinen, väritetty, värittynyt.”

Niinpä. Sanalla on negatiivinen merkitys. Nimimerkki K. käyttää sanaa väärissä yhteyksissä. Jalkapallotuomarin on tosiaan syytä olla mahdollisimman puolueeton. Joukkueilta emme edellytä sellaista puolueetonta asennetta, että he tasapuolisesti yrittäisivät tehdä omia maaleja myös.
Mielestäsi oli puolueetonta pitää köyhän puolta. Onko sitten puolueellista pitää rikkaan puolta? Nimimerkki käyttää leimaavaa sanaa ”puolueellisesti”. Hän moittii puolueita puolueellisuudesta, samoin ihmisryhmiä ja mielipiteitä. Ihmisillä on erilaisia arvoja ja puolueet ovat sitten jossain määrin samoin ajattelevien ihmisten liittoumia. Mikä olisi puolueeton mielipide vaikkapa maahanmuutosta, verotusasteesta tai Natoon liittymisestä?
Paikalla
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5262
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Jos perussuomalaisista tulee suurin puolue, niin

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Brainwashed kirjoitti: 27 Helmi 2023, 22:33 ”Pienituloinen eläkeläinen” on minun mielestäni Suomen kaltaisessa maassa oxymoroni, kun jokaisella (tiettyjä vähemmistöihin kuuluvia lukuunottamatta, esim heidän joiden eläkeikä on tavallisimmin 17) on ollut koko työikä aikaa kumuloida muutakin vanhuuden varalle kuin mitä eläke ja/tai yhteiskunnan sosiaalinen turvaverkko tarjoaa. Itse en aio jäädä eläkkeelle koskaan.

8-)
Se on sinun käsityksesi maailman menosta. Minulla sitten vähän toinen. Pointtini oli, ettei kumpikaan meistä ole puolueeton.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9546
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Jos perussuomalaisista tulee suurin puolue, niin

Viesti Kirjoittaja Keijona »

K sitä ja K tätä, Teemu sitä ja Pirjo tätö. Kun yksilökeskeiset yrittää fokusoitua yksilöön ettei yhteinen todellisuus sitä yksityistä egon harhaa loukkaisi. Eivätkä varmasti ymmärrä hävetä, että henkilökohtaisiin ominaisuuksiin kohdistuminen on ad-hominem, argumentointivirhe, moka. Riippumatta siitä millä kirjaimella se nimi alkaa.
Same same but different
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9546
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Jos perussuomalaisista tulee suurin puolue, niin

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Eikö puolueelliset nyt ole puolueellisia? Niimutku minä ja sinä.
Same same but different
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5928
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Jos perussuomalaisista tulee suurin puolue, niin

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Wisti kirjoitti: 27 Helmi 2023, 23:04
Brainwashed kirjoitti: 27 Helmi 2023, 22:33 ”Pienituloinen eläkeläinen” on minun mielestäni Suomen kaltaisessa maassa oxymoroni, kun jokaisella (tiettyjä vähemmistöihin kuuluvia lukuunottamatta, esim heidän joiden eläkeikä on tavallisimmin 17) on ollut koko työikä aikaa kumuloida muutakin vanhuuden varalle kuin mitä eläke ja/tai yhteiskunnan sosiaalinen turvaverkko tarjoaa. Itse en aio jäädä eläkkeelle koskaan.

8-)
Se on sinun käsityksesi maailman menosta. Minulla sitten vähän toinen. Pointtini oli, ettei kumpikaan meistä ole puolueeton.
Onko siinä (käsityksessäni maailman menosta) jotain paheksuttavaa?
Mikä on sinun käsityksesi maailman menosta?
Yritin jokin aika sitten tehdä bisnestä ostamalla ja realisoimalla kuolinpesiä, sellaisia pieniä, vuokrayksiö/kaksio, miespuolisten jäämistöjä, mutta takkiinhan niistä lähinnä tuli. Mietin itsekseni että tämäkin äijä oli sähkäri työikänsä, ja kuollessaan oli omaisuutensa hädin tuskin parin tonnin arvoinen, jolloin jotain on pakostakin mielestäni vialla, mutta en syyttäisi siitä niinkään Suomen eläke taikka sosiaalijärjestelmää, pikemmin on vastaus/syy ehkä ollut todettavissa vessan peilistä katsomalla...

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Tauko
Reactions:
Viestit: 2370
Liittynyt: 06 Joulu 2022, 01:20

Re: Jos perussuomalaisista tulee suurin puolue, niin

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Brainwashed kirjoitti: 27 Helmi 2023, 22:33 ”Pienituloinen eläkeläinen” on minun mielestäni Suomen kaltaisessa maassa oxymoroni, kun jokaisella (tiettyjä vähemmistöihin kuuluvia lukuunottamatta, esim heidän joiden eläkeikä on tavallisimmin 17) on ollut koko työikä aikaa kumuloida muutakin vanhuuden varalle kuin mitä eläke ja/tai yhteiskunnan sosiaalinen turvaverkko tarjoaa.
Itse en aio jäädä eläkkeelle koskaan
8-)
Tavoitehan on hyvä, töitä loppuun asti. Mutta ei siinä aina oma aikominen ja halu riitä, jos työkyky ja sen myötä työtulokset ja työt loppuu.
Ja huonompi juttu, jos ne loppuu ennen virallista eläkeikää. Saa sitten 'kumuloida' miten parhaaksi näkee ja osaa.
Paikalla
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5262
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Jos perussuomalaisista tulee suurin puolue, niin

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Brainwashed kirjoitti: 27 Helmi 2023, 23:16
Wisti kirjoitti: 27 Helmi 2023, 23:04
Brainwashed kirjoitti: 27 Helmi 2023, 22:33 ”Pienituloinen eläkeläinen” on minun mielestäni Suomen kaltaisessa maassa oxymoroni, kun jokaisella (tiettyjä vähemmistöihin kuuluvia lukuunottamatta, esim heidän joiden eläkeikä on tavallisimmin 17) on ollut koko työikä aikaa kumuloida muutakin vanhuuden varalle kuin mitä eläke ja/tai yhteiskunnan sosiaalinen turvaverkko tarjoaa. Itse en aio jäädä eläkkeelle koskaan.

8-)
Se on sinun käsityksesi maailman menosta. Minulla sitten vähän toinen. Pointtini oli, ettei kumpikaan meistä ole puolueeton.
Onko siinä (käsityksessäni maailman menosta) jotain paheksuttavaa?
Mikä on sinun käsityksesi maailman menosta?
Yritin jokin aika sitten tehdä bisnestä ostamalla ja realisoimalla kuolinpesiä, sellaisia pieniä, vuokrayksiö/kaksio, miespuolisten jäämistöjä, mutta takkiinhan niistä lähinnä tuli. Mietin itsekseni että tämäkin äijä oli sähkäri työikänsä, ja kuollessaan oli omaisuutensa hädin tuskin parin tonnin arvoinen, jolloin jotain on pakostakin mielestäni vialla, mutta en syyttäisi siitä niinkään Suomen eläke taikka sosiaalijärjestelmää, pikemmin on vastaus/syy ehkä ollut todettavissa vessan peilistä katsomalla...

8-)
Kerroit tässä joku aika sitten olevasi oikeistolainen. Minäkin raotin hiukan salaisuuden verhoa ja kerroin aina äänestäneeni vasemmistoa. Ei siis ole kohtuutonta sanoa, että meillä on maailman menosta eri käsitykset. Minulla ei todellakaan ole kantaa siihen, mitä mieltä sinun pitäisi olla. Kyse oli tällä kertaa vain siitä, etten pidä itseäni sen puolueettomampana kuin sinuakaan.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5928
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Jos perussuomalaisista tulee suurin puolue, niin

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Tauko kirjoitti: 27 Helmi 2023, 23:22
Brainwashed kirjoitti: 27 Helmi 2023, 22:33 ”Pienituloinen eläkeläinen” on minun mielestäni Suomen kaltaisessa maassa oxymoroni, kun jokaisella (tiettyjä vähemmistöihin kuuluvia lukuunottamatta, esim heidän joiden eläkeikä on tavallisimmin 17) on ollut koko työikä aikaa kumuloida muutakin vanhuuden varalle kuin mitä eläke ja/tai yhteiskunnan sosiaalinen turvaverkko tarjoaa.
Itse en aio jäädä eläkkeelle koskaan
8-)
Tavoitehan on hyvä, töitä loppuun asti. Mutta ei siinä aina oma aikominen ja halu riitä, jos työkyky ja sen myötä työtulokset ja työt loppuu.
Ja huonompi juttu, jos ne loppuu ennen virallista eläkeikää. Saa sitten 'kumuloida' miten parhaaksi näkee ja osaa.
Tarkoitan tietenkin sitä että jokainen kykynsä mukaan, ja jos ei kyvyt alkujaansakaan riitä/sattuu onnettomuus, niin sitä varten on vakuutukset, eläkkeet ja sossu, jos oikein ikävästi käy, mutta jotain muuta on vialla, lähinnä asenteissa, jos oletuslähtökohta on että enpä huoli, valtio pitää minusta huolen. Avun tarvitsijoiden pitäsisi olla selkeä vähemmistö yhteiskunnassa ja itsenäisesti pärjäävät ja ylijäämää tuottavat enemmistönä, joiden maksamista veroista turvataan heidän ja ei yhtä ”onnekkaiden” pärjääminen/kohtuullinen ylläpito. Nykyisin vaikuttaisi kuitenkin normaali olevan että enemmistö on tulosiirtojen varassa eläviä, ja julkinen puoli pyöritetään velalla, mikä ei toimi pidemmän päälle missään taloussysteemissä, edes kommunismissa.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Paikalla
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5262
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Jos perussuomalaisista tulee suurin puolue, niin

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Keijona kirjoitti: 27 Helmi 2023, 23:07 K sitä ja K tätä, Teemu sitä ja Pirjo tätö. Kun yksilökeskeiset yrittää fokusoitua yksilöön ettei yhteinen todellisuus sitä yksityistä egon harhaa loukkaisi. Eivätkä varmasti ymmärrä hävetä, että henkilökohtaisiin ominaisuuksiin kohdistuminen on ad-hominem, argumentointivirhe, moka. Riippumatta siitä millä kirjaimella se nimi alkaa.
Kun vaadit joltain ihmisryhmältä puolueettomuutta, puhut läpiä päähäsi. Tällainen vaatimus ei tarkoita yhtään mitään.
Miksette demokratian kannattajat, te kyykäärmeen sikiöt, ette ole puolueettomia???
Ei tuo valitettavasti ole järjellinen kysymys.
Viimeksi muokannut Wisti, 27 Helmi 2023, 23:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9546
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Jos perussuomalaisista tulee suurin puolue, niin

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Kun tuossa nyt on kolmiomittauksen edellytyksiä olemassa, niin:
Wisti kirjoitti: 27 Helmi 2023, 23:29
Kerroit tässä joku aika sitten olevasi oikeistolainen. Minäkin raotin hiukan salaisuuden verhoa ja kerroin aina äänestäneeni vasemmistoa.
Minä taas en ole ikinä äänestänyt, enkä ikinä kuulunut mihinkään puolueeseen.

Kukahan meistä on puolueettomin?
Viimeksi muokannut Keijona, 27 Helmi 2023, 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Same same but different
Avatar
Tauko
Reactions:
Viestit: 2370
Liittynyt: 06 Joulu 2022, 01:20

Re: Jos perussuomalaisista tulee suurin puolue, niin

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Brainwashed kirjoitti: 27 Helmi 2023, 22:33
Yritin jokin aika sitten tehdä bisnestä ostamalla ja realisoimalla kuolinpesiä, sellaisia pieniä, vuokrayksiö/kaksio, miespuolisten jäämistöjä, mutta takkiinhan niistä lähinnä tuli. Mietin itsekseni että tämäkin äijä oli sähkäri työikänsä, ja kuollessaan oli omaisuutensa hädin tuskin parin tonnin arvoinen, jolloin jotain on pakostakin mielestäni vialla, mutta en syyttäisi siitä niinkään Suomen eläke taikka sosiaalijärjestelmää, pikemmin on vastaus/syy ehkä ollut todettavissa vessan peilistä katsomalla...
Olisiko käynyt niin, että ostit/sait kuolinpesän irtataimiston, mutta et tietoa vainajan koko omaisuudesta kiinteistöt, talletukset, sijoitukset, vaan ne jäivät kuolinpesään ja sinulta näkymättömiin.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5928
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Jos perussuomalaisista tulee suurin puolue, niin

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Wisti kirjoitti: 27 Helmi 2023, 23:29
Brainwashed kirjoitti: 27 Helmi 2023, 23:16
Wisti kirjoitti: 27 Helmi 2023, 23:04
Brainwashed kirjoitti: 27 Helmi 2023, 22:33 ”Pienituloinen eläkeläinen” on minun mielestäni Suomen kaltaisessa maassa oxymoroni, kun jokaisella (tiettyjä vähemmistöihin kuuluvia lukuunottamatta, esim heidän joiden eläkeikä on tavallisimmin 17) on ollut koko työikä aikaa kumuloida muutakin vanhuuden varalle kuin mitä eläke ja/tai yhteiskunnan sosiaalinen turvaverkko tarjoaa. Itse en aio jäädä eläkkeelle koskaan.

8-)
Se on sinun käsityksesi maailman menosta. Minulla sitten vähän toinen. Pointtini oli, ettei kumpikaan meistä ole puolueeton.
Onko siinä (käsityksessäni maailman menosta) jotain paheksuttavaa?
Mikä on sinun käsityksesi maailman menosta?
Yritin jokin aika sitten tehdä bisnestä ostamalla ja realisoimalla kuolinpesiä, sellaisia pieniä, vuokrayksiö/kaksio, miespuolisten jäämistöjä, mutta takkiinhan niistä lähinnä tuli. Mietin itsekseni että tämäkin äijä oli sähkäri työikänsä, ja kuollessaan oli omaisuutensa hädin tuskin parin tonnin arvoinen, jolloin jotain on pakostakin mielestäni vialla, mutta en syyttäisi siitä niinkään Suomen eläke taikka sosiaalijärjestelmää, pikemmin on vastaus/syy ehkä ollut todettavissa vessan peilistä katsomalla...

8-)
Kerroit tässä joku aika sitten olevasi oikeistolainen. Minäkin raotin hiukan salaisuuden verhoa ja kerroin aina äänestäneeni vasemmistoa. Ei siis ole kohtuutonta sanoa, että meillä on maailman menosta eri käsitykset. Minulla ei todellakaan ole kantaa siihen, mitä mieltä sinun pitäisi olla. Kyse oli tällä kertaa vain siitä, etten pidä itseäni sen puolueettomampana kuin sinuakaan.
Ahaa, siitä...
Kyllä on oikein asettaa minut oikealle, lähinnä talouteen liittyvien asenteideni perusteella, mutta ne hyvin harvat kerrat kun olen äänestänyt, niin ääneni on mennyt muistaakseni Keskustalle, ja kerran KD, koska sattumoisin heidän ehdokkaillaan oli silloin vaaliteemoinaan samat asiat joita pidin tärkeinä, eli ei EU ja sen jälkeen ei euroon.
No, eihän se mennyt niinkuin strömsöössä ja tässä sitä nyt ollaan, turha porskutella vastaan, mutta ei minulla ole hätää, olen jo palauttanut kaikki tunkit yhteiskunnalle ja vastaan omasta puolestani viimeiseen penniini loppuun asti, ”töpselin” saa puolestani vetää seinästä sitten kun omat rahat on loppu.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Paikalla
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5262
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Jos perussuomalaisista tulee suurin puolue, niin

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Keijona kirjoitti: 27 Helmi 2023, 23:36
Wisti kirjoitti: 27 Helmi 2023, 23:29 [

Kerroit tässä joku aika sitten olevasi oikeistolainen. Minäkin raotin hiukan salaisuuden verhoa ja kerroin aina äänestäneeni vasemmistoa.
Kun tuossa nyt on kolmiomittauksen edellytyksiä olemassa, niin:

Minä taas en ole ikinä äänestänyt, enkä ikinä kuulunut mihinkään puolueeseen.

Kukahan meistä on puolueettomin?
Sinä ainakin minuun nähden olet puolueettomampi suhtautumisessa puolueisiin. Muuten olet palstan ahkerimpia kirjoittajia enkä ymmärrä, että vahvat mielipiteesi jotenkin neutraaleja olisivat sen enempää kuin toistenkaan.
Vastaa Viestiin