Tasa-arvo

Keskustelua uutisista ja kaikenlaisista ajankohtaisista aiheista.
Paikalla
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5269
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Tasa-arvo

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Nimimerkki Eräs monista kysyi, kuka maailmaa hallitsee. Vastasin, ettei kukaan. Kirjoitin myös, että kaaoksessa tilannetta ei hallitse kukaan. Nyt ”eräs” intoilee, että kirjoitin ristiriitaisesti. Tässä nimimerkki tekee alkeellisen päättelyvirheen. ”Maailmalla” , Euroopalla tai Keski-Pohjanmaalla ei ole sellaista rakennetta, että niitä johdettaisiin keskitetysti. Niinpä ei ole perusteita väittää, että esimerkiksi Keski-Pohjanmaa olisi kaaoksen tilassa silläperusteella,ettei sitä ”johdeta”. Varmaan jokainen tuntee väitteen, ’kaikki diakonissat ovat huoria’. Oletetaan, että henkilö NN on huora. Nimimerkin Eräs monista mielestä tästä seuraa, että NN on diakonissa. Tämä on väärä päättely.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Tasa-arvo

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Wisti kirjoitti: 05 Maalis 2023, 09:54 ” intoilee, että kirjoitin ristiriitaisesti.
Onhan tuossa selkeä ristiriita:

"Maailma ei ole kaoksessa"
"Kaaos on sitä kun kukaan ei hallitse ja maailmaa ei kukaan halitse."

Ei ole harhakaan erillinen yksillö, se tarvitsee kaltaisiaan selviytyäkseen:

"Ihmisten kiire on lisäntynyt, mutta ei hätä "

"Koulukärjestelmä ei ole huonontunut, koska kaikki peruskoululaiset eivät enää opi lukemaan tai laskemaan"

"Yksilökeskeisyys ja yksilön oikeudet on ratkaisu yhteisiin yhteiskunnan ongelmiin "

"Kun minä ja puolueellisuuteni vahvistuu niin objektiivisuuteni ja ymmärrykseni kasvaa myös "
Same same but different
ID10T
Reactions:
Viestit: 11020
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Tasa-arvo

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Keijona kirjoitti: 05 Maalis 2023, 10:19
Wisti kirjoitti: 05 Maalis 2023, 09:54 ” intoilee, että kirjoitin ristiriitaisesti.
Onhan tuossa selkeä ristiriita:

"Maailma ei ole kaoksessa"
"Kaaos on sitä kun kukaan ei hallitse ja maailmaa ei kukaan halitse."
Tuo ristiriita on sinun pääkopassasi.

Eihän korttipelissäkään kukaan järjestä muita kuin omia korttejaan, mutta silti kokonaisuus on hallinnassa.
Keijona kirjoitti: "Koulukärjestelmä ei ole huonontunut, koska kaikki peruskoululaiset eivät enää opi lukemaan tai laskemaan"
Onhan mahdollista, että oppilasmateriaali on huonontunut. Ei kaiskista tule pikajuoksijoitakaan, vaikka valmennus olisi huippuluokkaa.
Keijona kirjoitti: "Yksilökeskeisyys ja yksilön oikeudet on ratkaisu yhteisiin yhteiskunnan ongelmiin "
Pahoinvoivat yksilöt eivät muutu hyvinvoiviksi ryhmäytyessään.
Paikalla
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5269
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Tasa-arvo

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Keijona kirjoitti: 05 Maalis 2023, 10:19
Wisti kirjoitti: 05 Maalis 2023, 09:54 ” intoilee, että kirjoitin ristiriitaisesti.
Onhan tuossa selkeä ristiriita:

"Maailma ei ole kaoksessa"
"Kaaos on sitä kun kukaan ei hallitse ja maailmaa ei kukaan halitse."

No ei ole ristiriitaa. Tässä päättelyssä, joka on sinun logiikkaasi, ristiriita on.
A ei hallitse itseään. Jos sairastaa tautia x, ei hallitse itseään => A sairastaa tautia x.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Tasa-arvo

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Wisti kirjoitti: 05 Maalis 2023, 10:44
Keijona kirjoitti: 05 Maalis 2023, 10:19
Wisti kirjoitti: 05 Maalis 2023, 09:54 ” intoilee, että kirjoitin ristiriitaisesti.
Onhan tuossa selkeä ristiriita:

"Maailma ei ole kaoksessa"
"Kaaos on sitä kun kukaan ei hallitse ja maailmaa ei kukaan halitse."

No ei ole ristiriitaa.
Ongelma on siinä, että heikon itsetunnon omaava ei pysty myöntämään virheitään.

Ja itsetunto ei voi perustua siihen että opettelee pappien tavoin kirjoista toisten viisauksia ja puhuu niitä sitten ominaan.
Same same but different
Paikalla
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5269
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Tasa-arvo

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Oli kuitenkin mukavaa, että pureuduit tähän loogiseen päättelyyn, etkä alkanut minun kelvottomuudestani vihjailla. Sehän olisikin ollut sitä pahamaineista ad hominemia, jota vihaat kuin ruttoa.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Tasa-arvo

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Wisti kirjoitti: 05 Maalis 2023, 11:05 Oli kuitenkin mukavaa, että pureuduit tähän loogiseen päättelyyn, etkä alkanut minun kelvottomuudestani vihjailla.
Hyvä niin, koska sehän nyt olisi järjetöntä minäkeskeisyyttä ja egoismia, että jos joku julkisella paikalla kritisoi hiusten värjäämistä, niin hiuksensa värjännyt kokisi sen henkilökohtaiseksi loukkaukseksi.
Viimeksi muokannut Keijona, 05 Maalis 2023, 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Same same but different
ID10T
Reactions:
Viestit: 11020
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Tasa-arvo

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Keijona kirjoitti: 05 Maalis 2023, 10:51
Wisti kirjoitti: 05 Maalis 2023, 10:44
Keijona kirjoitti: 05 Maalis 2023, 10:19
Wisti kirjoitti: 05 Maalis 2023, 09:54 ” intoilee, että kirjoitin ristiriitaisesti.
Onhan tuossa selkeä ristiriita:

"Maailma ei ole kaoksessa"
"Kaaos on sitä kun kukaan ei hallitse ja maailmaa ei kukaan halitse."

No ei ole ristiriitaa.
Ongelma on siinä, että heikon itsetunnon omaava ei pysty myöntämään virheitään.
Kasvatapa sitten itsetunto :lol: :lol: :lol:
Avatar
Toope
Reactions:
Viestit: 3642
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 17:50

Re: Tasa-arvo

Viesti Kirjoittaja Toope »

Wisti kirjoitti: 05 Maalis 2023, 11:05 Oli kuitenkin mukavaa, että pureuduit tähän loogiseen päättelyyn, etkä alkanut minun kelvottomuudestani vihjailla. Sehän olisikin ollut sitä pahamaineista ad hominemia, jota vihaat kuin ruttoa.
Onko sinulle "looginen päättely" syy esittää jotain humanistien useita sukupuolia biologiaa vastaan? Me kaikki tieteeseen vähänkin perehtyneinä tiedämme, että tuo wokehumanismi sukupuolirooleista on roskatiedettä. Ihan vain siksi, ettei luonto toimi ideologioiden mukaan.
---
Tasa-arvo ei tarkoita sitä, etteikö ryhmissä olisi eroja. Tasa-arvo tarkoittaa sitä, että ihmisiä kohdellaan reilusti riippumatta mahdollisista eroista.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7022
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tasa-arvo

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Kekehän teki päätelmän että minä olen harhainen/hullu. Mikä ei ole kovinkaan kaukana todellisuudesta.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7022
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tasa-arvo

Viesti Kirjoittaja Deimos »

If you you know someone you are yourself????
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Tasa-arvo

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Deimos kirjoitti: 08 Maalis 2023, 21:21 Kekehän teki päätelmän että minä olen harhainen/hullu. Mikä ei ole kovinkaan kaukana todellisuudesta.
Ei ollut osoitettu kenellekään henkilökohtaisesti, vaikka joku kokisikin henkilökohtaisesti olevansa harhainen tai hullu.
Same same but different
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7022
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tasa-arvo

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Keijona kirjoitti: 08 Maalis 2023, 21:56
Deimos kirjoitti: 08 Maalis 2023, 21:21 Kekehän teki päätelmän että minä olen harhainen/hullu. Mikä ei ole kovinkaan kaukana todellisuudesta.
Ei ollut osoitettu kenellekään henkilökohtaisesti, vaikka joku kokisikin henkilökohtaisesti olevansa harhainen tai hullu.
Mutta kun olen henkilökohtaisesti hullu?
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Tasa-arvo

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Deimos kirjoitti: 08 Maalis 2023, 21:57
Keijona kirjoitti: 08 Maalis 2023, 21:56
Deimos kirjoitti: 08 Maalis 2023, 21:21 Kekehän teki päätelmän että minä olen harhainen/hullu. Mikä ei ole kovinkaan kaukana todellisuudesta.
Ei ollut osoitettu kenellekään henkilökohtaisesti, vaikka joku kokisikin henkilökohtaisesti olevansa harhainen tai hullu.
Mutta kun olen henkilökohtaisesti hullu?
Niin, joskus se on pelkästään oma mielipide, joskus taas pelkästään hoitohenkilökunnan mielipide, joskus yhteinen. Hullu voi myös olla epävirallisesti tai virallisesti ja dokumentoidusti. Ja syitä taas edellämainittuihin vaihtoehtoihin on lukuisia.
Same same but different
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7022
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tasa-arvo

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Keijona kirjoitti: 08 Maalis 2023, 22:06
Deimos kirjoitti: 08 Maalis 2023, 21:57
Keijona kirjoitti: 08 Maalis 2023, 21:56
Deimos kirjoitti: 08 Maalis 2023, 21:21 Kekehän teki päätelmän että minä olen harhainen/hullu. Mikä ei ole kovinkaan kaukana todellisuudesta.
Ei ollut osoitettu kenellekään henkilökohtaisesti, vaikka joku kokisikin henkilökohtaisesti olevansa harhainen tai hullu.
Mutta kun olen henkilökohtaisesti hullu?
Niin, joskus se on pelkästään oma mielipide, joskus taas pelkästään hoitohenkilökunnan mielipide, joskus yhteinen. Hullu voi myös olla epävirallisesti tai virallisesti ja dokumentoidusti. Ja syitä taas edellämainittuihin vaihtoehtoihin on lukuisia.
Totta, Keijona. Ja off the record... Me ollaan tasan yhtä hulluja molemmat. Eli, miten hulluja? Minkä takia se Jumala loi hullut? Muistatko?
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Vastaa Viestiin