Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1333
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Jos minun pitäisi saada tuulimyllyprotoon generaattori, niin helpoin tapa olisi auton laturi ja akku. Lataussäätimen tilalle käsikäyttöinen portaaton magnetointivirran säätö, jolloin vääntömomentin tarvetta ja ulostulotehoa voisi säätää tarpeen ja tuulisuuden mukaan. Ja tietysti vielä generaattorin ja akun väliin tehomittari, jota Tiilispää ei uskalla ostaa, kun pelkää postikulujen olevan tuhat euroa, vaikka luvataan ilmainen toimitus! https://www.vapaakauppa.net/tehomittari ... -100a.html
Paikalla
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4770
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Tuulispää kirjoitti: 24 Maalis 2023, 15:54
KultaKikkare kirjoitti: 24 Maalis 2023, 15:29 Paljonko odotettu tehontuotto on, kuinka järeän generaattorin tarviit?

500W 180€.
https://www.aliexpress.com/item/1005003461259218.html

Kilowatin coreless 300€.
https://www.aliexpress.com/item/1005004895853347.html
Rahti voi olla tonnin. :lol:
Rahti on jo mukana hinnassa. Aliexpress välittää laivatolkulla kamaa Suomeen ja eurooppaan, niillä on varmasti hyvät diilit kuriirifirmojen kanssa.

Jos käy niin ikävästi että tuote on hajalla, laitat myyjälle viestin niin se lähettää uuden veloituksetta tilalle ilman että rikkinäistä tarvii palauttaa, viitesanoilla "Please don't give me bad review". Enemmän ongelmia mulla on ollut kotimaisten verkkokauppojen kuin aliexpressin kanssa.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Paikalla
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4770
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Tilaa mieluummin yks tällänen vääntövoimaa mittava sensori.
Torque Sensors Rotary Transducer High Precision Flange Force Sensor
https://www.aliexpress.com/item/1005005016938758.html

Sitten rakennat säädettävän jarrun ja ajat myllyä jarrua vastaan mitaten akselilta tulevan väännön ja kierrosluvun, voit testailla erilaisia kierroslukuja/kuormituksia. Saat parempaa dataa tolla tavoin kuin että laitat siihen LG:n pesukoneen moottorin ja yleismittarin. Tuskin sä sitä sähköä kuitenkaan vielä oot hyötykäyttämässä vaan kyse on prototyypistä ja testeistä?
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
AimoJortikka
Reactions:
Viestit: 3080
Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

Niin se hajonneesta romuksi menevästä pelastettu moottori itse hakemalla ei kelpaa? Ja eihän tuo uusi varaosakaan kallis ollut?

Mutta mietin vain. Että jos on kahdeksan (?) vuotta väsätty tuulimyllyä? Ja ollaan vielä siinä vaiheessa, että ei ole minkäänlaista generaattoria edes kytketty siihen myllyyn? Niin on ainakin perusteellista tuotekehitystä. Vai miten tuon luonnehtisi?
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5849
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

AimoJortikka kirjoitti: 24 Maalis 2023, 20:47 Mutta mietin vain. Että jos on kahdeksan (?) vuotta väsätty tuulimyllyä? Ja ollaan vielä siinä vaiheessa, että ei ole minkäänlaista generaattoria edes kytketty siihen myllyyn? Niin on ainakin perusteellista tuotekehitystä. Vai miten tuon luonnehtisi?
No minä kun olen aina tällainen inhorealistinen totuuden torvi, joka tajuaa diplomatiasta ja poliittisesta korrektirudesta vähemmän kuin sika Pohjantähdestä, luonnehtisin sitä ennemmin sanoilla "päätöntä touhotusta".
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5849
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 24 Maalis 2023, 16:43 Tilaa sä se niin mä ostan sen sulta 20 euron välityspalkkiolla.
En viitsi, koska inhoan kaikenlaista byrokratiaa. Samalla vaivalla tilaat sen itse. Ei se sinuakaan sillan alle aja, jos pahin skenaario toteutuu ja kama jää saamatta. Jätät vain muutaman touhotusreissun Hailuotoon tekemättä niin se on kuitattu. Tuotekehitys on aina kovan luokan riskibisnestä. Suomalaiset firmat, jotka välittävät Ali Expressin kiinankamaa, varmaan 2-5 kertaistavat hinnat.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9926
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

KultaKikkare kirjoitti: 24 Maalis 2023, 20:36 Tilaa mieluummin yks tällänen vääntövoimaa mittava sensori.
Torque Sensors Rotary Transducer High Precision Flange Force Sensor
https://www.aliexpress.com/item/1005005016938758.html

Sitten rakennat säädettävän jarrun ja ajat myllyä jarrua vastaan mitaten akselilta tulevan väännön ja kierrosluvun, voit testailla erilaisia kierroslukuja/kuormituksia. Saat parempaa dataa tolla tavoin kuin että laitat siihen LG:n pesukoneen moottorin ja yleismittarin. Tuskin sä sitä sähköä kuitenkaan vielä oot hyötykäyttämässä vaan kyse on prototyypistä ja testeistä?
Siinä oli shipping realistinen.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9926
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

AimoJortikka kirjoitti: 24 Maalis 2023, 20:47 Niin se hajonneesta romuksi menevästä pelastettu moottori itse hakemalla ei kelpaa? Ja eihän tuo uusi varaosakaan kallis ollut?

Mutta mietin vain. Että jos on kahdeksan (?) vuotta väsätty tuulimyllyä? Ja ollaan vielä siinä vaiheessa, että ei ole minkäänlaista generaattoria edes kytketty siihen myllyyn? Niin on ainakin perusteellista tuotekehitystä. Vai miten tuon luonnehtisi?
Ota huomioon, että kaikki ei ole rikkaita ex-noksu inssejä...joilla kaverit säätiöissä.

Darrox firma käytti 2 miljoonaa.aa euroa protoiluun....ex-noksuilla on palanut nyt 1/4 miljoonaa...mitään ei ole heilläkään vielä kaupassa.

Mulla sentään on briljantisti toimiva tuulivoimala....toisin kun SWE:llä tai Kari Wahlroosin Darroxilla.
Viimeksi muokannut Tuulispää, 24 Maalis 2023, 21:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
AimoJortikka
Reactions:
Viestit: 3080
Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

Tosta
https://www.aliexpress.com/w/wholesale- ... .1000002.0
voisi samalla ostaa valmiin myllyn? Ihan kohtuullisen näköisiäkin joukossa? Osa melkoisia häkkyröitä. Eihän noiden hyötysuhde varmaan tuulispään kehittämän myllyn veroinen ole? Mutta toimivat ja tuottavat sähköä?
AimoJortikka
Reactions:
Viestit: 3080
Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

Tuulispää kirjoitti: 24 Maalis 2023, 21:01
AimoJortikka kirjoitti: 24 Maalis 2023, 20:47 Niin se hajonneesta romuksi menevästä pelastettu moottori itse hakemalla ei kelpaa? Ja eihän tuo uusi varaosakaan kallis ollut?

Mutta mietin vain. Että jos on kahdeksan (?) vuotta väsätty tuulimyllyä? Ja ollaan vielä siinä vaiheessa, että ei ole minkäänlaista generaattoria edes kytketty siihen myllyyn? Niin on ainakin perusteellista tuotekehitystä. Vai miten tuon luonnehtisi?
Ota huomioon, että kaikki ei ole rikkaita ex-noksu inssejä...joilla kaverit säätiöissä.
Niin siis on liian kallis pieti? Jos käyt romuksi menevästä hakemassa?
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5849
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 24 Maalis 2023, 20:59 Siinä oli shipping realistinen.
No varmaan se on samaa luokkaa muillakin, mutta jotkut leipovat sen tuotteiden hintoihin. Ei sillä ostajan kannalta ole juurikaan merkitystä. Jos se jää tulliin, maksat maksut aina sekä hinnasta että kuljetuskuluista.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9926
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kivikasvo kirjoitti: 24 Maalis 2023, 19:31 Jos minun pitäisi saada tuulimyllyprotoon generaattori, niin helpoin tapa olisi auton laturi ja akku. Lataussäätimen tilalle käsikäyttöinen portaaton magnetointivirran säätö, jolloin vääntömomentin tarvetta ja ulostulotehoa voisi säätää tarpeen ja tuulisuuden mukaan. Ja tietysti vielä generaattorin ja akun väliin tehomittari, jota Tiilispää ei uskalla ostaa, kun pelkää postikulujen olevan tuhat euroa, vaikka luvataan ilmainen toimitus! https://www.vapaakauppa.net/tehomittari ... -100a.html
Joo kiitos hyviä neuvoja.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9926
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

AimoJortikka kirjoitti: 24 Maalis 2023, 21:03
Tuulispää kirjoitti: 24 Maalis 2023, 21:01
AimoJortikka kirjoitti: 24 Maalis 2023, 20:47 Niin se hajonneesta romuksi menevästä pelastettu moottori itse hakemalla ei kelpaa? Ja eihän tuo uusi varaosakaan kallis ollut?

Mutta mietin vain. Että jos on kahdeksan (?) vuotta väsätty tuulimyllyä? Ja ollaan vielä siinä vaiheessa, että ei ole minkäänlaista generaattoria edes kytketty siihen myllyyn? Niin on ainakin perusteellista tuotekehitystä. Vai miten tuon luonnehtisi?
Ota huomioon, että kaikki ei ole rikkaita ex-noksu inssejä...joilla kaverit säätiöissä.
Niin siis on liian kallis pieti? Jos käyt romuksi menevästä hakemassa?
Business Finlandin mies arvioi 3 miljoonaa rahan tarpeeksi tässä.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5849
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 24 Maalis 2023, 21:34 Business Finlandin mies arvioi 3 miljoonaa rahan tarpeeksi tässä.
Varmasti se on tuota luokkaa, jos tehdään uskottavaa teollista tuotekehitystä. Mutta harrasteaskartelua voi onneksi tehdä satasten budjetilla ja se on ilmaista kuvitella sen olevan uraauurtavaa keksimistä, joka mullistaa maailman heti huomenna.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9926
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Se on merkittävin keksintö mitä Suomessa on koskaan tehty tuulienergiaan liittyen...surkuhupaisaa tässä on se, että myös yksisiipinen on ilmeisesti myös mun keksintö...koska otin sen jo 2016 esimerkiksi kun halusin kuvailla oman 2 siipisen paremmuutta 3-5 siipisiin verrattuna.
Vastaa Viestiin