Itsemurhan oikeutus

Why
Reactions:
Viestit: 577
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Itsemurhan oikeutus

Viesti Kirjoittaja Why »

siili suhonen kirjoitti: 02 Huhti 2023, 20:43 Lienee myös hyvä muistaa että kukaan ei ole ansainnut syntyä ja kasvaa massamurhaajaksi. Kauhea kohtalo pienelle ihmistaimelle.
Se on niin väärin, mutta ihmislapsi ei voi valita synnyttyään olosuhteita ja vanhempiaan. Jotkut kokevat tai/ja joutuvat näkemään jo varhaislapsuudesta saakka väkivaltaa. He traumatisoituvat ja saavat vääränlaisen elämisenmallin.
He joutuvat elämässään taistelemaan pysyäkseen "kaidalla tiellä" suunnattomasti suurempien vaikeuksien kanssa, kuin he, jotka ovat syntyneet onnellisempien tähtien alla. Tie rikollisuuden tielle on petattu.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Itsemurhan oikeutus

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Itsemurha (Koska armomurhaa ei sallita) on ihmisoikeus siinä missä hengittäminen ja muukin välttämätön. Rangaistuksia itsemurhasta voi määrätä ja joissakin maissa rangaistus koskettanee itsemurhan tehneen perhettä. Eli ennenstäänkin kusessa niin yhteiskunta pistää läheisen itsemurhan jälkeen enemmän kuseen.

Kuitenkin jos on laskenut kaikki vaakakupin riisinjyvät ja näyttää että tulos on negatiivinen sekä itsemurha ainoa vaihtoehto on sitä kunnioitettava. Siihen ei kevyin perustein kukaan päädy. Itsemurha on analoginen tapahtuma. Tämän takia on todella vaikeaa sanoa jälkikäteen kun on harkinnut itsemurhaa kuinka lähellä kävi tapahtumahorisonttia josta ei ole paluuta. En osaa sanoa itsekkään. Millisekuntien? Sekuntien? Minuuttien? Tuohon ei ole vastausta. Ja toisaalta tapahtuma on digitaalinen jossa 1 muuttuu 0 selkeästi tietyssä vaiheessa. Kun tila 0 on saavutettu hyvin harva palaa. Koskee lähinnä kemiallisia itsemurhurhia. Junan alta palasia kasatessa on turha kuvitella ruumiin palaavan takaisin elämään.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Itsemurhan oikeutus

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Kissatäti kirjoitti: 02 Huhti 2023, 16:28 Tämä nyt menee hieman asian viereen, olen pahoillani mutta haluan kertoa.

Huonekaverille Oulussa tuli lääkäri kertomaan että elämänlankanne on katkeamassa. Tieto tuli järkytyksenä 84 - vuotiaalle naiselle jonka pää pelasi täydellisesti mutta sydän ei. (Niin olin sydänosastolla vaikka jalassani oli ruusu). Minusta nuori lääkäri hoiti asian hieman hutaisten ja oli lähes järkyttynyt kun huonekaveri alkoi anelemaan että älkää vielä luovuttako. Minusta minä en olisi saanut olla kuulemassa ja naisen tytär olisi ollut hyvä olla paikalla. Hienosti lääkäri kuitenkin puhui. Koko tilanne vain oli absurdi.

Sitten nainen lääkärin lähdettyä soitti tyttärelleen (kaiutin päällä) että se tulee lähtö nyt. Tytär alkoi huutamaan puhelimessa että olet kuullut väärin ja käsittänyt väärin lääkärin ja että älä koko ajan soittele kun olen töissä. Pakkohan minun oli puuttua keskusteluun ja sanoa kyllä se teidän äiti ihan oikein kuuli koska minä kuulin saman. Sittenhän siitä show tuli! En jaksa avata enempää mutta päivä oli kuin elokuvasta paitsi että joku sai oikeasti kuulla elämänsä olevan lopussa.
En nyt ymmärrä mikä tuossa on niin vaikeaa??? Haluaisinko itse että lääkärit valehtelevat ja kertovat ruusuisesta tulevaisuudesta kun elinpäiviä on jäljellä muutamia päiviä? Lääkäri toimi juuri oikein ja potilas tuossa on se jolla on päässä vikaa. Jokaisella kuolema tulee vastaan ja siihen on syytä valmistautua joka ikinen päivä. Ei kukaan ole vielä elänyt ikuisesti (Tietääkseni). Kuolema ei ole kaunis ja itse ainakin haluan olla vielä tiedostavassa tilassa kun se lähestyy, en kuolaava lääkezombie alzhaimerin ja parkinsonin runtelemana.

Onko 84-vuotiaalle jokin uutinen että loppu lähestyy???? Uskomatonta!

Jos sinulle tuli paskaa niskaan tuon takia voit olla hyvillä mielin. Ei liene sinussa vikaa vaan tuossa 84-vuotiaassa ja hänen tyttäressään. Itse ole oppinut viimeisen parin vuoden aikana tärkeän läksyn: Älä sekaannu muiden asioihin, älä lainaa mitään kenellekään ja jätä huomioimatta muiden lupaukset.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2284
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Itsemurhan oikeutus

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Deimos kirjoitti: 03 Huhti 2023, 07:31
Kissatäti kirjoitti: 02 Huhti 2023, 16:28 Tämä nyt menee hieman asian viereen, olen pahoillani mutta haluan kertoa.

Huonekaverille Oulussa tuli lääkäri kertomaan että elämänlankanne on katkeamassa. Tieto tuli järkytyksenä 84 - vuotiaalle naiselle jonka pää pelasi täydellisesti mutta sydän ei. (Niin olin sydänosastolla vaikka jalassani oli ruusu). Minusta nuori lääkäri hoiti asian hieman hutaisten ja oli lähes järkyttynyt kun huonekaveri alkoi anelemaan että älkää vielä luovuttako. Minusta minä en olisi saanut olla kuulemassa ja naisen tytär olisi ollut hyvä olla paikalla. Hienosti lääkäri kuitenkin puhui. Koko tilanne vain oli absurdi.

Sitten nainen lääkärin lähdettyä soitti tyttärelleen (kaiutin päällä) että se tulee lähtö nyt. Tytär alkoi huutamaan puhelimessa että olet kuullut väärin ja käsittänyt väärin lääkärin ja että älä koko ajan soittele kun olen töissä. Pakkohan minun oli puuttua keskusteluun ja sanoa kyllä se teidän äiti ihan oikein kuuli koska minä kuulin saman. Sittenhän siitä show tuli! En jaksa avata enempää mutta päivä oli kuin elokuvasta paitsi että joku sai oikeasti kuulla elämänsä olevan lopussa.
En nyt ymmärrä mikä tuossa on niin vaikeaa??? Haluaisinko itse että lääkärit valehtelevat ja kertovat ruusuisesta tulevaisuudesta kun elinpäiviä on jäljellä muutamia päiviä? Lääkäri toimi juuri oikein ja potilas tuossa on se jolla on päässä vikaa. Jokaisella kuolema tulee vastaan ja siihen on syytä valmistautua joka ikinen päivä. Ei kukaan ole vielä elänyt ikuisesti (Tietääkseni). Kuolema ei ole kaunis ja itse ainakin haluan olla vielä tiedostavassa tilassa kun se lähestyy, en kuolaava lääkezombie alzhaimerin ja parkinsonin runtelemana.

Onko 84-vuotiaalle jokin uutinen että loppu lähestyy???? Uskomatonta!

Jos sinulle tuli paskaa niskaan tuon takia voit olla hyvillä mielin. Ei liene sinussa vikaa vaan tuossa 84-vuotiaassa ja hänen tyttäressään. Itse ole oppinut viimeisen parin vuoden aikana tärkeän läksyn: Älä sekaannu muiden asioihin, älä lainaa mitään kenellekään ja jätä huomioimatta muiden lupaukset.
Tietenkin haluan että lääkäri kertoo, mutta jos tieto tulee yllätyksenä ja puskista voisi lääkäri mielestäni kertoa asian yksityisesti koska kaikenlaiset reaktiot ovat ymmärrettäviä ja ihminen joka rakastaa elämää ei välttämättä ole kiitollinen elämän loppumisesta kertovista uutisista. Lisäksi monet pelkäävät kuolemaa. Minusta asia ei kuulunut minulle lainkaan, mutta kuitenkin katsoin velvollisuudekseni (itkin minäkin siellä sermin takana kun kuuntelin keskustelua) tukea naista hämmennyksen ja surun keskellä. Tytär ei tykännyt kun sekaannuin asiaan, ei sanonut sitä mutta näin kehonkielestä ja ilmeestä sitten kun tuli tapamaan äitiään.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Paikalla
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4373
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Itsemurhan oikeutus

Viesti Kirjoittaja MooM »

Kissatäti kirjoitti: 03 Huhti 2023, 09:41
Deimos kirjoitti: 03 Huhti 2023, 07:31
Kissatäti kirjoitti: 02 Huhti 2023, 16:28 Tämä nyt menee hieman asian viereen, olen pahoillani mutta haluan kertoa.

Huonekaverille Oulussa tuli lääkäri kertomaan että elämänlankanne on katkeamassa. Tieto tuli järkytyksenä 84 - vuotiaalle naiselle jonka pää pelasi täydellisesti mutta sydän ei. (Niin olin sydänosastolla vaikka jalassani oli ruusu). Minusta nuori lääkäri hoiti asian hieman hutaisten ja oli lähes järkyttynyt kun huonekaveri alkoi anelemaan että älkää vielä luovuttako. Minusta minä en olisi saanut olla kuulemassa ja naisen tytär olisi ollut hyvä olla paikalla. Hienosti lääkäri kuitenkin puhui. Koko tilanne vain oli absurdi.

Sitten nainen lääkärin lähdettyä soitti tyttärelleen (kaiutin päällä) että se tulee lähtö nyt. Tytär alkoi huutamaan puhelimessa että olet kuullut väärin ja käsittänyt väärin lääkärin ja että älä koko ajan soittele kun olen töissä. Pakkohan minun oli puuttua keskusteluun ja sanoa kyllä se teidän äiti ihan oikein kuuli koska minä kuulin saman. Sittenhän siitä show tuli! En jaksa avata enempää mutta päivä oli kuin elokuvasta paitsi että joku sai oikeasti kuulla elämänsä olevan lopussa.
En nyt ymmärrä mikä tuossa on niin vaikeaa??? Haluaisinko itse että lääkärit valehtelevat ja kertovat ruusuisesta tulevaisuudesta kun elinpäiviä on jäljellä muutamia päiviä? Lääkäri toimi juuri oikein ja potilas tuossa on se jolla on päässä vikaa. Jokaisella kuolema tulee vastaan ja siihen on syytä valmistautua joka ikinen päivä. Ei kukaan ole vielä elänyt ikuisesti (Tietääkseni). Kuolema ei ole kaunis ja itse ainakin haluan olla vielä tiedostavassa tilassa kun se lähestyy, en kuolaava lääkezombie alzhaimerin ja parkinsonin runtelemana.

Onko 84-vuotiaalle jokin uutinen että loppu lähestyy???? Uskomatonta!

Jos sinulle tuli paskaa niskaan tuon takia voit olla hyvillä mielin. Ei liene sinussa vikaa vaan tuossa 84-vuotiaassa ja hänen tyttäressään. Itse ole oppinut viimeisen parin vuoden aikana tärkeän läksyn: Älä sekaannu muiden asioihin, älä lainaa mitään kenellekään ja jätä huomioimatta muiden lupaukset.
Tietenkin haluan että lääkäri kertoo, mutta jos tieto tulee yllätyksenä ja puskista voisi lääkäri mielestäni kertoa asian yksityisesti koska kaikenlaiset reaktiot ovat ymmärrettäviä ja ihminen joka rakastaa elämää ei välttämättä ole kiitollinen elämän loppumisesta kertovista uutisista. Lisäksi monet pelkäävät kuolemaa. Minusta asia ei kuulunut minulle lainkaan, mutta kuitenkin katsoin velvollisuudekseni (itkin minäkin siellä sermin takana kun kuuntelin keskustelua) tukea naista hämmennyksen ja surun keskellä. Tytär ei tykännyt kun sekaannuin asiaan, ei sanonut sitä mutta näin kehonkielestä ja ilmeestä sitten kun tuli tapamaan äitiään.
Ei tuollaisia pitäisi töräytellä huonekavereiden kuullen ja pitäisi olla aikaa kuunnella ja vastailla potilaan kysymyksiin uutisten jälkeen.

Tyttären reaktio on todennäköisesti järkytyksen tuottama refleksi. Silloin helposti etsii syyllisiä tai muuten syyteltäviä, vaikkei kukaan olisikaan syyllinen tilanteessa. Tuskin liittyy suoraan sinuun ja siihen, että tulit tilanteeseen mukaan.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Paikalla
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4373
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Itsemurhan oikeutus

Viesti Kirjoittaja MooM »

Junan alle hyppäämisestä: Olin menossa Helsinkiin viikko sitten sunnuntaina. Junan piti olla perillä puoli yhdeksän aikaan illalla. Tunti lähdön jälkeen, keskellä metsää juna pysähtyi henkilövahingon takia. Meni tunti, että saatiin helikopteri paikalle ja toinen tunti, että poliisi pääsi rämpimään junalle. Lopulta tultiin Helsinkiin puoli yhdeltätoista. Mullehan se oli aika sama, kun ei ollut kiire ja junan sähköt ja lämpö pysyivät toiminnassa, mutta junassa oli lapsiperheitä, vahuksia, lentokoneelle menossa olevia jne jne., joille ei ollut todellakaan ihan sama jököttää siellä korvessa kaksi tuntia.

En tiedä, oliko itsetuhoinen vai vahinko (jos oli vahinko, niin osanottoni tai jos selvisi hengissä, niin toivottavasti kuntoutuu), mutta yleisesti ottaen helvetin epäkohtelias ja itsekäs tapa päättää päivänsä. Muuten asia on minusta henkilökohtainen ja jos mietinnän ja avun jälkeenkin se tuntuu ratkaisulta, ei sitä pitäisi muiden paheksua. Surullistahan se tietysti aina on, jos joku siihen tilanteeseen päätyy
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Itsemurhan oikeutus

Viesti Kirjoittaja Deimos »

MooM kirjoitti: 03 Huhti 2023, 10:00 Junan alle hyppäämisestä: Olin menossa Helsinkiin viikko sitten sunnuntaina. Junan piti olla perillä puoli yhdeksän aikaan illalla. Tunti lähdön jälkeen, keskellä metsää juna pysähtyi henkilövahingon takia. Meni tunti, että saatiin helikopteri paikalle ja toinen tunti, että poliisi pääsi rämpimään junalle. Lopulta tultiin Helsinkiin puoli yhdeltätoista. Mullehan se oli aika sama, kun ei ollut kiire ja junan sähköt ja lämpö pysyivät toiminnassa, mutta junassa oli lapsiperheitä, vahuksia, lentokoneelle menossa olevia jne jne., joille ei ollut todellakaan ihan sama jököttää siellä korvessa kaksi tuntia.
On turhauttavaa, varmasti ja ymmärrän kun on muutenkin väsynyt ja haluaisi kotiin lepäämään ja muutenkin hoitamaan päivittäisiä asiaoita.
MooM kirjoitti:En tiedä, oliko itsetuhoinen vai vahinko (jos oli vahinko, niin osanottoni tai jos selvisi hengissä, niin toivottavasti kuntoutuu), mutta yleisesti ottaen helvetin epäkohtelias ja itsekäs tapa päättää päivänsä. Muuten asia on minusta henkilökohtainen ja jos mietinnän ja avun jälkeenkin se tuntuu ratkaisulta, ei sitä pitäisi muiden paheksua. Surullistahan se tietysti aina on, jos joku siihen tilanteeseen päätyy
Harvoin junaradalla henkilövahinko on oikea vahinko. Kyllä siellä ollaan silloin ihan syystä oltu jos junan alle päätyy. On helvetin itsekäs ja epäkohtelias tapa. Harvalla vain siinä mielentilassa on asiat loogisessa järjestyksessä ja muutenkin taitaa kaikki pyöriä sen oman tuskan ympärillä. Osa ei osaa tai halua apua itsetuhoisuuteen. Mutta noista junista tulee väistämättä mieleen ne sekunin murto-osat ennen törmäystä. Huomaako sittenkin että kun väistämätön on tapahtumassa että päätös olikin väärä? Kukaan ei sitä tule kyllä kertomaan. Vaikea asia.

Isäni yksi ystäväni (Itseasiassa pari tuttuani) hirtti itsensä metsään ja toinen autotalliin. Minuthan äänet käskivät liiteriin. Näkemykseni nykyään on ettei sivullisten tule kärsiä omista henkilökohtaisista ongelmista koska ne eivät ole muiden sivullisten ongelmia. Jokela ja Kauhajoki (Myös Myyrmanni) ovat kaikki mielestäni harkittuja itsemurhia joissa on päätetty viedä mukana niin monta kuin mahdollista. Käy muuten kyllä ilmi jos on heidän videoitaan ennen tapahtunutta katsonut yhtään. Selvää katkeruutta ja vihaa joka puretaan sivullisiin (Ja Osassa kyllä mahdollisiin kiusaajiin tai muihin jotka ovat mielipahaa aiheuttaneet) välittämättä tuhosta joka jälkeen jää. Useat näistä joukkoitsemurhan uhreista kärsivät edelleen traumoista joita saivat tapauksissa. Tarkoitan joukkoitsemurhalla sitä että mukana vietiin niin monta sivullista kuin mahdollista. Toisen ihmisen tappaminen on peruuttamaton tapahtuma ja kun ensimmäinen on tapettu ei heidän näkökulmastaan ole väliä kuinka monta muuta ehtii tappaa ensimmäisen jälkeen.

Tämä siis minun näkemykseni. Ja suosittelen etsimään apua ennen mitään radikaaleja tekoja. Puheet ovat aina puheita mutta voivat muuttua teoksi (Itsemurha tai itsemurha murhineen). Auttavia puhelimia on ensihätään. Mielenterveyden huolto painii valtavien ongelmien kanssa tänä päivänä koska apua tarvitsevia tulee koko ajan lisää. Perussairaudet näissä kuten skitsofrenia tai maanisdepressiviinen pysyvät vakioina 1-2% mutta masennuksesta on tulossa koko kansakunnan ongelma. Ja voin sanoa että masennus ei ole yhtään sen vähäpätöisempi kuin nuo edellä mainitut vakavat mielenterveysongelmat.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Kohina
Reactions:
Viestit: 2149
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Itsemurhan oikeutus

Viesti Kirjoittaja Kohina »

MooM kirjoitti: 03 Huhti 2023, 10:00 Junan alle hyppäämisestä: ... yleisesti ottaen helvetin epäkohtelias ja itsekäs tapa päättää päivänsä.
Sehän se pointti onkin.
Make Keke Great Again
Kohina
Reactions:
Viestit: 2149
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Itsemurhan oikeutus

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Varasti siis päivänselvästi monelta ihmiseltä paljonkin. Epäsosiaalista kieltämättä, mutta minkäs teet?
32 370 tykkäystä, 397 kommenttia, Replying to @India Side note the first 3-4 minths here were the worst but then it got better
Make Keke Great Again
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4773
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Itsemurhan oikeutus

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Mä suosittelen rynnäkkökivääriä ja repullista lippaita. Koska oikeutus on jokaisella joka tohon jamaan päätyy, kyse on vaan siitä mikä on kannattavaa ja mikä ei, ja siinä tilanteessa vakaakupissa ei ole toisella puolella mitään, joten mitä väliä.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4773
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Itsemurhan oikeutus

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Samalla kynnys kasvaa, mikä kuitenkin on hyvä asia.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Paikalla
Avatar
Raspu
Reactions:
Viestit: 7429
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Itsemurhan oikeutus

Viesti Kirjoittaja Raspu »

KultaKikkare kirjoitti: 05 Helmi 2024, 13:34 Mä suosittelen rynnäkkökivääriä ja repullista lippaita. Koska oikeutus on jokaisella joka tohon jamaan päätyy, kyse on vaan siitä mikä on kannattavaa ja mikä ei, ja siinä tilanteessa vakaakupissa ei ole toisella puolella mitään, joten mitä väliä.
Suosittelet mihin, laajennettuun itsemurhaan?
Itselle kyllä riittää yksi kuti .22:sta kupoliin.
Kohina
Reactions:
Viestit: 2149
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Itsemurhan oikeutus

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Itse leipoisin piparkakkuja orvoille ja ostaisin ruusun kaikille maailman naisille enkä tappaisi itseäni vaan ryhdistäytyisin ja aikaansaisin maailmanrauhan. Palkintoni voi antaa kodittomille kissoille.
Make Keke Great Again
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4773
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Itsemurhan oikeutus

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Raspu kirjoitti: 05 Helmi 2024, 13:51
KultaKikkare kirjoitti: 05 Helmi 2024, 13:34 Mä suosittelen rynnäkkökivääriä ja repullista lippaita. Koska oikeutus on jokaisella joka tohon jamaan päätyy, kyse on vaan siitä mikä on kannattavaa ja mikä ei, ja siinä tilanteessa vakaakupissa ei ole toisella puolella mitään, joten mitä väliä.
Suosittelet mihin, laajennettuun itsemurhaan?
Itselle kyllä riittää yksi kuti .22:sta kupoliin.
Suosittelen tappamaan syylliset mieluummin kuin itsensä. Parempi tietysti jos löytyy muita vaihtoehtoja.

.22 ei välttämättä mene kallosta läpi, sillä ei kannata.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Kohina
Reactions:
Viestit: 2149
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Itsemurhan oikeutus

Viesti Kirjoittaja Kohina »

KultaKikkare kirjoitti: 05 Helmi 2024, 14:35
Raspu kirjoitti: 05 Helmi 2024, 13:51
KultaKikkare kirjoitti: 05 Helmi 2024, 13:34 Mä suosittelen rynnäkkökivääriä ja repullista lippaita. Koska oikeutus on jokaisella joka tohon jamaan päätyy, kyse on vaan siitä mikä on kannattavaa ja mikä ei, ja siinä tilanteessa vakaakupissa ei ole toisella puolella mitään, joten mitä väliä.
Suosittelet mihin, laajennettuun itsemurhaan?
Itselle kyllä riittää yksi kuti .22:sta kupoliin.
Suosittelen tappamaan syylliset mieluummin kuin itsensä. Parempi tietysti jos löytyy muita vaihtoehtoja.

.22 ei välttämättä mene kallosta läpi, sillä ei kannata.
Muiden tappaminen verottaa väistämättä, ellei ole taskut tyhjät, mutta siinä vaiheessa se onkin jo parempi mennä mukana. Ihmiskunta on kesyttänyt itsensä "toinen lautoihin, toinen rautoihin" menetelmällä.

Kaikkia muita yrityksiä on saanut presidentit pyydellä anteeksi kautta "vapaan maailman".
Pieter_Bruegel_d._Ä._035.jpg
The hooded misanthrope is being robbed by the small figure in the glass globe who is holding his purse. That figure may be a symbol of vanity,[4] although the religious symbolism inherent in the globe lends itself to other interpretations. Other symbolism in the painting portrays how impossible it is for his actions to lead to giving up the world. The misanthrope also is walking unaware toward caltrops set for him by the world (cast in his path). He cannot renounce the world as he would wish and he is contrasted with the shepherd in the background, who guards his sheep and who is more virtuous than the misanthrope because of his simple, honourable performance of his duties and his sense of responsibility toward his charges.
Make Keke Great Again
Vastaa Viestiin