Beethovenia ja Bach'ia, oma esitys

Teetkö omaa musiikkia? Pistäpä linkkii
Paikalla
Why
Reactions:
Viestit: 609
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Beethovenia ja Bach'ia, oma esitys

Viesti Kirjoittaja Why »

Tässä pari cover-räpellystä (harrastetasolta), jotka olen soittanut kotistudiossani. En tiedä, kannattaisko mun taidoilla vielä koskea tämän tason kappaleisiin??
Näistä puhuttiin toisessa ketjussa, joten laitan tähän mitä itse sain aikaan näiden kanssa:

Air on the G String (Johan Sebastian Bach)


Moonlight Sonata (Ludwig van Beethoven)
Avatar
Sulervo
Reactions:
Viestit: 1166
Liittynyt: 18 Tammi 2023, 19:30

Re: Beethovenia ja Bach'ia, oma esitys

Viesti Kirjoittaja Sulervo »

Why kirjoitti: 04 Huhti 2023, 20:04 Tässä pari cover-räpellystä (harrastetasolta), jotka olen soittanut kotistudiossani. En tiedä, kannattaisko mun taidoilla vielä koskea tämän tason kappaleisiin??
Kuuntelin tuota Kuutamosonaattia. Ihan iloisesti yllätyin, mutta mitä olet lisännyt taustalle? Kuutamosonaatti on soolosävellys.
Paikalla
Why
Reactions:
Viestit: 609
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Beethovenia ja Bach'ia, oma esitys

Viesti Kirjoittaja Why »

Sulervo kirjoitti: 04 Huhti 2023, 20:19
Why kirjoitti: 04 Huhti 2023, 20:04 Tässä pari cover-räpellystä (harrastetasolta), jotka olen soittanut kotistudiossani. En tiedä, kannattaisko mun taidoilla vielä koskea tämän tason kappaleisiin??
Kuuntelin tuota Kuutamosonaattia. Ihan iloisesti yllätyin, mutta mitä olet lisännyt taustalle? Kuutamosonaatti on soolosävellys.
Samaa mietin silloin, kuin aloin sovitusta väsäämään. Mutta koska tästä kappaleesta on suunnaton määrä sooloesityksiä, niin päätin tehdä hivenen erilaisen, eli soitin jousijäljitelmän syntikalla taustslle. Tuli edes vähän omaa matkaan.
Avatar
Sulervo
Reactions:
Viestit: 1166
Liittynyt: 18 Tammi 2023, 19:30

Re: Beethovenia ja Bach'ia, oma esitys

Viesti Kirjoittaja Sulervo »

Why kirjoitti: 04 Huhti 2023, 20:24 Tuli edes vähän omaa matkaan.
Käsitän, enkä nyt halua kritisoida, mutta muistutan kuitenkin mitä kuuluisa Bach-pianisti Wanda Landowska kerran sanoi Pablo Casalsille: "Soita sinä vain Bachia omalla tavallasi, minä soitan Bachia hänen tavallaan".
( https://www.pianostreet.com/smf/index.php?topic=14662.0 )
Paikalla
Why
Reactions:
Viestit: 609
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Beethovenia ja Bach'ia, oma esitys

Viesti Kirjoittaja Why »

Minä, kun soitan covereita, niin lähtökohta on aina se, että oma persoona saa ja täytyykin kuulua sieltä. Ja ajattelen myös että sovitukset eivät ole kiveenkirjoitettuja.

Saa toki sanoa mielipiteensä, sehän on rakentavaa..
Paikalla
ID10T
Reactions:
Viestit: 11072
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Beethovenia ja Bach'ia, oma esitys

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Ei cover-version tarvitse olla orjallisen uskollinen alkuperäiselle. Esim. Nightwish teki loistavan (ja itsensä näköisen) coverin "Lumiukko" -animaation tunnarista "Walking in the air". Samoin Northern Kings on versioinut loistavasti vanhoja pop-klassikoita hevimmällä otteella.
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4814
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Beethovenia ja Bach'ia, oma esitys

Viesti Kirjoittaja MooM »

ID10T kirjoitti: 05 Huhti 2023, 10:21 Ei cover-version tarvitse olla orjallisen uskollinen alkuperäiselle. Esim. Nightwish teki loistavan (ja itsensä näköisen) coverin "Lumiukko" -animaation tunnarista "Walking in the air". Samoin Northern Kings on versioinut loistavasti vanhoja pop-klassikoita hevimmällä otteella.
Jostain syystä putkahti mieleen orkesteri Eläkeläiset, joilla on uskomätaon määrä humpahtavia covereita biisesitä, joista ei uskosi humppaa vääntyvän.
https://secondhandsongs.com/artist/5365 ... &reverse=1

Itsellä lähti heti korvamatona Hump (Van Halenin Jump maanisena haitariversiona)
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5994
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Beethovenia ja Bach'ia, oma esitys

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Tästä lähtee!



8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Paikalla
Why
Reactions:
Viestit: 609
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Beethovenia ja Bach'ia, oma esitys

Viesti Kirjoittaja Why »

Mielestäni sillä ei ole mitään merkitystä, millä soittimella esitetty. Ainoa millä on merkitystä on se, miltä se kuulostaa.

Bach oli myös riitasointujen käytön mestari.
Paikalla
Why
Reactions:
Viestit: 609
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Beethovenia, Bach'ia ym.. oma seitys

Viesti Kirjoittaja Why »

Tässä mun omia kotistudioesityksiä myös muilta menneen ajan säveltäjiltä.

Adagio (Tomaso Albinoni)


Ave Maria (Franz Schubert)


Serenade (Franz Schubert)


Una Furtiva Lagrima (Gaetano Donizetti)
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11010
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Beethovenia ja Bach'ia, oma esitys

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Meitsi soittaa Jumbossa:
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Beethovenia ja Bach'ia, oma esitys

Viesti Kirjoittaja Kontra »

ID10T kirjoitti: 05 Huhti 2023, 10:21 Ei cover-version tarvitse olla orjallisen uskollinen alkuperäiselle. Esim. Nightwish teki loistavan (ja itsensä näköisen) coverin "Lumiukko" -animaation tunnarista "Walking in the air". Samoin Northern Kings on versioinut loistavasti vanhoja pop-klassikoita hevimmällä otteella.
Niinpä, eihän The House of the Rising Sun juuri miltään kuulostanut kansanlauluna - vasta Shadows siitä teki hitin aikoinaan, se urkuirrottelu.
Paikalla
Why
Reactions:
Viestit: 609
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Beethovenia ja Bach'ia, oma esitys

Viesti Kirjoittaja Why »

Kontra kirjoitti: 19 Huhti 2023, 20:58 Niinpä, eihän The House of the Rising Sun juuri miltään kuulostanut kansanlauluna - vasta Shadows siitä teki hitin aikoinaan, se urkuirrottelu.
Animals soitti sen kuluisan kitara/urkuversion:
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Beethovenia ja Bach'ia, oma esitys

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Why kirjoitti: 19 Huhti 2023, 21:01
Kontra kirjoitti: 19 Huhti 2023, 20:58 Niinpä, eihän The House of the Rising Sun juuri miltään kuulostanut kansanlauluna - vasta Shadows siitä teki hitin aikoinaan, se urkuirrottelu.
Animals soitti sen kuluisan kitara/urkuversion:
Niin olikin, Shadows veteli sen intiaanibiisin Apachen.
Animals oli kovin nuoria kavereita, että se urkuri oli kyllä ihme tyyppi taidoiltaan.
Paikalla
Why
Reactions:
Viestit: 609
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Beethovenia ja Bach'ia, oma esitys

Viesti Kirjoittaja Why »

Olen joskus tuonkin soittanut tuon House of the Rising Sun. Ei ihan pärjää Animalsille, mutta yritys kuitenkin:
Vastaa Viestiin