Seksin harrastaminen

Oma alue hameväelle. Nais-poweria aliarvioimatta.
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3581
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Seksin harrastaminen

Viesti Kirjoittaja asdf »

Wisti kirjoitti: 10 Huhti 2023, 09:46
asdf kirjoitti: 10 Huhti 2023, 09:27 Voihan sitä panemistakin käyttää niin, että panin jonkun kanssa. Minä en ainakaan ikinä sano, että panin jotain, vaan jonkun kanssa.
Ootkos mennyt bylsimään ketään?
😀
En. Joidenkin kanssa olen kyllä bylsinyt.
Deciphered from crop circles.
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5334
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Seksin harrastaminen

Viesti Kirjoittaja Wisti »

asdf kirjoitti: 10 Huhti 2023, 10:52
Wisti kirjoitti: 10 Huhti 2023, 09:46
asdf kirjoitti: 10 Huhti 2023, 09:27 Voihan sitä panemistakin käyttää niin, että panin jonkun kanssa. Minä en ainakaan ikinä sano, että panin jotain, vaan jonkun kanssa.
Ootkos mennyt bylsimään ketään?
😀
En. Joidenkin kanssa olen kyllä bylsinyt.
-No mitäs se oli sielä Kemisä Pauli Hanhiniemen entisen tyttöystävän kanssa?
- Nii, no Kemisä.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5994
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Seksin harrastaminen

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Minusta on ihan perusteltua puhua harrastetusta seksistä, koska se on paras tapa jolla erottaa se prostituutiosta, eli ammattimaisesti toteutetusta seksistä.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5334
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Seksin harrastaminen

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Tuo omituisehko viestini liittyi yhteen lempivitseistäni. Oulun tytöt keskustelivat seurusteluistaan.
- Minä se en oo ollu ikää poikien kans sillai.
- Jaa, No mitä se oli sielä Kemisä?
- Nii no Kemisä.
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3581
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Seksin harrastaminen

Viesti Kirjoittaja asdf »

Wisti kirjoitti: 10 Huhti 2023, 10:59
asdf kirjoitti: 10 Huhti 2023, 10:52
Wisti kirjoitti: 10 Huhti 2023, 09:46
asdf kirjoitti: 10 Huhti 2023, 09:27 Voihan sitä panemistakin käyttää niin, että panin jonkun kanssa. Minä en ainakaan ikinä sano, että panin jotain, vaan jonkun kanssa.
Ootkos mennyt bylsimään ketään?
😀
En. Joidenkin kanssa olen kyllä bylsinyt.
-No mitäs se oli sielä Kemisä Pauli Hanhiniemen entisen tyttöystävän kanssa?
- Nii, no Kemisä.
Käytinkös siitä tosiaan termiä muodossa bylsinyt sitä? Lispahti epähuomiossa. Tuossa kyllä keskustelun sävy oli aika kevyt, joten käytän sitä tekosyynä.
Deciphered from crop circles.
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5334
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Seksin harrastaminen

Viesti Kirjoittaja Wisti »

asdf kirjoitti: 10 Huhti 2023, 11:14
Wisti kirjoitti: 10 Huhti 2023, 10:59
asdf kirjoitti: 10 Huhti 2023, 10:52
Wisti kirjoitti: 10 Huhti 2023, 09:46
Ootkos mennyt bylsimään ketään?
😀
En. Joidenkin kanssa olen kyllä bylsinyt.
-No mitäs se oli sielä Kemisä Pauli Hanhiniemen entisen tyttöystävän kanssa?
- Nii, no Kemisä.
Käytinkös siitä tosiaan termiä muodossa bylsinyt sitä? Lispahti epähuomiossa. Tuossa kyllä keskustelun sävy oli aika kevyt, joten käytän sitä tekosyynä.
Käytit, mutta ei se nyt iso asia ole siihen verrattuna, että Suezin kanavaan juuttui konttilaiva poikittain ja sitä Hullujussien kanssa jouduttiin irroittamaan.
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4814
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Seksin harrastaminen

Viesti Kirjoittaja MooM »

asdf kirjoitti: 10 Huhti 2023, 09:27 Voihan sitä panemistakin käyttää niin, että panin jonkun kanssa. Minä en ainakaan ikinä sano, että panin jotain, vaan jonkun kanssa.
Voi ja sitä mietin kirjoittaessani. Voihan seksiäkin "harrastaa jonkun kanssa". Mutta jos kertoo vain omista tekemisistään, harrastin aamulla seksiä on jotenkin neutraalimpi kuin panin aamulla. Jälkimmäisessä on jotenkin se välineellistävä fiilis.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4814
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Seksin harrastaminen

Viesti Kirjoittaja MooM »

Voihan sitäaina harjoittaa siitineloa tai täyttää aviollisia velvollisuuksia. Yhdyselämästäkin on joskus puhuttu.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Why
Reactions:
Viestit: 609
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Seksin harrastaminen

Viesti Kirjoittaja Why »

MooM kirjoitti: 10 Huhti 2023, 09:20 Suomesta puuttuu neutraali, yleiskielinen sana hommalle. Siksi kai se harrastaminen on siihen tullut, vaihtoehtona voisi olla seksin tekeminen, harjoittaminen tms. Jotka kuulostavat oudolta, mutta niinhän tuo harrastaminenkin on, jos ajattelee.

Paneminen on aika neutraali, mutta varsinkin yksikössä (minä panin sitä vs harrastin seksiä sen kanssa) se kuulostaa jotenkin minäkeskeiseltä. Ja minusta mekaanista puolta korostavalta. Rakastelu taas on turhan ylevä sana arkiseen puuhasteluun.
On ollut aikanaan sanoja, jotka silloin ovat olleet neutraaleja. Sitten kun niitä on alettu käyttämään alatyylisesti, niin niistä on tullut muuhun kelpaamattomia. Esim. "naiminen", joka varmaan viittaa naimisissaoloon on varmaan voinut olla jopa siveellinen sanana.

Esimerkkejä sanoista, jotka ovat muuttuneet sisällöltään alasuuntaan: neekeri, homo...
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4814
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Seksin harrastaminen

Viesti Kirjoittaja MooM »

Onhan meillä edelleen ihan hyvä verbi "naida". Objektin sijamuoto kertoo, missä tarkoituksessa sanaa käytetään: nai naapurin tytön tai nai naapurin tyttöä.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
AimoJortikka
Reactions:
Viestit: 3208
Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14

Re: Seksin harrastaminen

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

Kun on lapsia, niin sitä oppii keksimään kiertoilmaisuja. En nyt lähde niitä tässä kertomaan. Mutta pahus. Meillä oli vähän turhan fiksut lapset.
AimoJortikka
Reactions:
Viestit: 3208
Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14

Re: Seksin harrastaminen

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

MooM kirjoitti: 10 Huhti 2023, 14:20 Onhan meillä edelleen ihan hyvä verbi "naida". Objektin sijamuoto kertoo, missä tarkoituksessa sanaa käytetään: nai naapurin tytön tai nai naapurin tyttöä.
Oletko Kielikellon nykyinen tai entinen tilaaja? Onkohan sellaista lehteä muuten enää? Kielenhuoltoliiton julkaisu?
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6110
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Seksin harrastaminen

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

asdf kirjoitti: 10 Huhti 2023, 00:42
En hirveästi rupeaisi neuvomaan tai moralisoimaan muiden ihmisten seksiä.
En minäkään. Mutta me emme tiedä miten korkein totuus on, vastaansanomattoman loogisena ja itse kaikkivaltiaan meille henkilökohtaisesti ilmoittamana. Olli tietää.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Seksin harrastaminen

Viesti Kirjoittaja Keijona »

AimoJortikka kirjoitti: 10 Huhti 2023, 14:26
MooM kirjoitti: 10 Huhti 2023, 14:20 Onhan meillä edelleen ihan hyvä verbi "naida". Objektin sijamuoto kertoo, missä tarkoituksessa sanaa käytetään: nai naapurin tytön tai nai naapurin tyttöä.
Oletko Kielikellon nykyinen tai entinen tilaaja? Onkohan sellaista lehteä muuten enää? Kielenhuoltoliiton julkaisu?
Aristoteleen kantapää ohjelmia ja podcasteja ainakin tehdään vielä ylellä

https://areena.yle.fi/podcastit/1-2750116
Viimeksi muokannut Keijona, 10 Huhti 2023, 14:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Same same but different
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6110
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Seksin harrastaminen

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Kieli kehittyy usein epäloogiseksi. Suurin osa ihmisistä suorittaa seksiä ainakin joissain vaihessa elämäänsä, mutta harrastamisen voisi rajata siihen, että siihen panostetaan erityisesti, hankitaan asuja ja välineitä ja kehitetään taitoja nauttia itse ja miellyttää kumppania. Suurimmalle osalle seksi lienee nuoruuden innon jälkeen ennemminkin tarpeiden tyydyttämistä pienimmällä vaivalla tai puolison auttamista pysymään nahoissaan, joka ei millään tavalla vastaa sanan "harrastaminen" yleistä merkitystä.

Noin vertauksena en minä ole autoharrastaja, vaikka käyn autolla töissä melkein joka päivä. Auto on vain työkalu muiden tavoitteiden toteuttamiseen. Enkä ole seksin harrastajakaan, vaikka panen vaimon kanssa muutaman kerran viikossa pitääkseni puutteen loitolla. Mutta nyt kevätaikaan teillä näkee aika paljon autoharrastajia autoineen ja palstallakin lienee muutama, joiden voi sanoa harrastavan seksiä.
Vastaa Viestiin