Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Oma alue hameväelle. Nais-poweria aliarvioimatta.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6005
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

asdf kirjoitti: 04 Marras 2023, 20:03 Mekoista hoppelointai tuo itsensä mittaamien, kun lopputulos on kumminkin ihan perus äiiä.
Varsinkin kyrsän varren mittailu...

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4223
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Brainwashed kirjoitti: 04 Marras 2023, 19:59
asdf kirjoitti: 04 Marras 2023, 18:43 ..ja tota ennen on paskimmassa kunnossa ikinä alle kaksi vuotta takaperin. Linnunjalkainen ylipainoinen spagettikäsivartinen pömppömaha, joka henkästy rappusissa. Aika nopeasti se muutos rupee näkymään, jos on joskus ennenkin kuntoillut ja kun sen touhun ottaa säännöllisesti arkeensa.
Minä olen juuri nyt fyysisesti elämäni paskimmassa kunnossa, syynä ikä, kalja ja pikkasen varman tupakkikin.

8-)
Itse menin joskus ajat sitten lopettamaan tuon röökaamisen, ja paino lähti heti laukalle. No, ehkä se nykyisillä kilsoilla on parempi kuitenkin olla polttelematta. Kallis ja paska harrastus, josta ei ole helppoa päästä eroon. Trust me, I know.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Brainwashed kirjoitti: 04 Marras 2023, 19:57
Raspu kirjoitti: 04 Marras 2023, 03:57 Eilinen lähtöpiste painonpudotukselle. 3.11.2023

Pituus 180cm
Paino 92kg
Rasvaprosentti 19,2%
Rasvaton paino 74,33kg
Rasvan määrä 17.67kg

BMI 28,40

Kaula 44cm
Rinta 115cm
Vyötärö 95cm
Lantio 100cm
Hauis 40cm
Reisi 65cm
Pohje 38cm

Nämä mitat olen ruukannu ottaa ylös ennen painonhallinta-, tai paastoprojektia.
Tavoite: 4kk ja paino 84kg eli 8 kilon painonpudotus.

Kannattaa ottaa mitat ylös ja käyttää rasvaprosenttilaskuria niin on helpompi havaita palaako myös lihaksia ja jos/kun niin kuinka paljon.

Käytetty rasvapsosenttilaskuri löytyy tuolta.
Kannattaa käyttää alempaa laskuria, se perustuu mittausdataan ja on yhtä tarkka kuin pihtimittaus oman kokemukseni mukaan ja perustuu US-armyn käyttämään formulaan.
Ylempi laskuri perustuu tilastotietoihin.

https://www.laskurini.fi/terveys/rasvaprosenttilaskuri
Kuva

8-)
Niin, nuo kohdat mitkä olet boldannut perustuu linkkaamaani rasvaprosenttilaskuriin. Kokeile itse laskuria. Itse arvioisin käsistäsi päätellen että omat rasvasi on 10% kieppeissä.Formula on käytössä US armyllä jolla on kymmenien tuhansien miesten data jolla formulaa on kehitetty.

Itse olen aktiivinen treenaja ja lihasmassani on vain 10-11 kg korkeampi kuin ikäiseni ja painoiseni keskimääräinen tilastollinen lihasmassa, vaikka olen treenaillut liki koko elämäni enempi tai vähempi.
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Tonttu kirjoitti: 04 Marras 2023, 17:33
asdf kirjoitti: 04 Marras 2023, 15:48 Aika hifistelyä nou kaikki mittaukset, mutta ainakin tietää, mitä kehossa tapahtuu, kun muutoksia tulee. En ite viittis mutta respect, jos joku viittii.
Samaa mieltä. Ei nuo mittaukset kuitenkaan aina kerro koko totuutta. Kun aikoinaan olin huippukunnossa ja painoin jotain 65-66 kiloa, väitti rasvamittari, että rasvaprosenttini oli yli 20.
Sähköonen rasvamittari onkin epätarkin koska se perustuu tilastodataan ja kehon veden määrään.
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

asdf kirjoitti: 04 Marras 2023, 20:03 Mekoista hoppelointai tuo itsensä mittaamien, kun lopputulos on kumminkin ihan perus äiiä.
Kehen viittaat?
Itse en nyt ihan perusäijä kuitenkaan ole lihasmassaltani ja kuvia kyllä löytyy kireistäkin kondiksista vanhalla palstalla.
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

asdf kirjoitti: 04 Marras 2023, 18:43 ..ja tota ennen on paskimmassa kunnossa ikinä alle kaksi vuotta takaperin. Linnunjalkainen ylipainoinen spagettikäsivartinen pömppömaha, joka henkästy rappusissa. Aika nopeasti se muutos rupee näkymään, jos on joskus ennenkin kuntoillut ja kun sen touhun ottaa säännöllisesti arkeensa.

Minusta kannattaa ottaa faktat talteen kirjaamalla ne ylös.
Silloin on dataa jota ei tarvii muistella miten se oli. Samoin treeneissä. Treenipäiväkirjaan kirjaa kaikki mitä tekee niin pystyy harjoittelemaan tavoitteellisesti ja järkevästi.
Näkee miten on mennyt ja milloin pitää säätää treeniä jos treeni kulkee tai ei kulje.

Itsellä sama ongelma pohkeissa, ovat hieman ohuet, mutta kun niitä sitten edestä tai takaa katsoo niin ei ne nyt niin pillit kuitenkaan ole. Aina voi sanoa että geneettisesti juoksijan tai hyppääjän pohkeet. Pallopohkeilta ei onnistu.🤣
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

asdf kirjoitti: 04 Marras 2023, 20:03 Mekoista hoppelointai tuo itsensä mittaamien, kun lopputulos on kumminkin ihan perus äiiä.
Ihan tarkoituksella laitoin faktat pöytään, niinkuin aina teen 😉 tietäen, että se aiheuttaa närää ja spekulointia.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6005
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Raspu kirjoitti: 05 Marras 2023, 03:06
Brainwashed kirjoitti: 04 Marras 2023, 19:57
Raspu kirjoitti: 04 Marras 2023, 03:57 Eilinen lähtöpiste painonpudotukselle. 3.11.2023

Pituus 180cm
Paino 92kg
Rasvaprosentti 19,2%
Rasvaton paino 74,33kg
Rasvan määrä 17.67kg

BMI 28,40

Kaula 44cm
Rinta 115cm
Vyötärö 95cm
Lantio 100cm
Hauis 40cm
Reisi 65cm
Pohje 38cm

Nämä mitat olen ruukannu ottaa ylös ennen painonhallinta-, tai paastoprojektia.
Tavoite: 4kk ja paino 84kg eli 8 kilon painonpudotus.

Kannattaa ottaa mitat ylös ja käyttää rasvaprosenttilaskuria niin on helpompi havaita palaako myös lihaksia ja jos/kun niin kuinka paljon.

Käytetty rasvapsosenttilaskuri löytyy tuolta.
Kannattaa käyttää alempaa laskuria, se perustuu mittausdataan ja on yhtä tarkka kuin pihtimittaus oman kokemukseni mukaan ja perustuu US-armyn käyttämään formulaan.
Ylempi laskuri perustuu tilastotietoihin.

https://www.laskurini.fi/terveys/rasvaprosenttilaskuri
Kuva

8-)
Niin, nuo kohdat mitkä olet boldannut perustuu linkkaamaani rasvaprosenttilaskuriin. Kokeile itse laskuria. Itse arvioisin käsistäsi päätellen että omat rasvasi on 10% kieppeissä.Formula on käytössä US armyllä jolla on kymmenien tuhansien miesten data jolla formulaa on kehitetty.

Itse olen aktiivinen treenaja ja lihasmassani on vain 10-11 kg korkeampi kuin ikäiseni ja painoiseni keskimääräinen tilastollinen lihasmassa, vaikka olen treenaillut liki koko elämäni enempi tai vähempi.
En ole ikinä treenaillut mitään, käsivarteni ovat suonikkaat geeniperimän takia, eivät siksi että olisin nostellut puntteja arskana, ja kuvakin valehteli osaltaan, ovat oikeasti ihan ripakintut. Kymmenen leukaa vedän yhä kylmiltään, siinä ehkä paras voimasuoritus johon pystyn, aerobinen kunto on rapaa.

56 vuotias, 177 cm, 70 kg antoi tulokseksi

Rasvaprosenttisi on
23,49 %
Kehon rasvaton massa on
53,56 kg
Kehon rasvan massa on
16,44 kg
Painoindeksisi on
22,34


Siksi rohkenen epäillä noita omia arvioitasi. Ei millään pahalla.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Brainwashed kirjoitti: 05 Marras 2023, 09:13
Raspu kirjoitti: 05 Marras 2023, 03:06
Brainwashed kirjoitti: 04 Marras 2023, 19:57
Raspu kirjoitti: 04 Marras 2023, 03:57 Eilinen lähtöpiste painonpudotukselle. 3.11.2023

Pituus 180cm
Paino 92kg
Rasvaprosentti 19,2%
Rasvaton paino 74,33kg
Rasvan määrä 17.67kg

BMI 28,40

Kaula 44cm
Rinta 115cm
Vyötärö 95cm
Lantio 100cm
Hauis 40cm
Reisi 65cm
Pohje 38cm

Nämä mitat olen ruukannu ottaa ylös ennen painonhallinta-, tai paastoprojektia.
Tavoite: 4kk ja paino 84kg eli 8 kilon painonpudotus.

Kannattaa ottaa mitat ylös ja käyttää rasvaprosenttilaskuria niin on helpompi havaita palaako myös lihaksia ja jos/kun niin kuinka paljon.

Käytetty rasvapsosenttilaskuri löytyy tuolta.
Kannattaa käyttää alempaa laskuria, se perustuu mittausdataan ja on yhtä tarkka kuin pihtimittaus oman kokemukseni mukaan ja perustuu US-armyn käyttämään formulaan.
Ylempi laskuri perustuu tilastotietoihin.

https://www.laskurini.fi/terveys/rasvaprosenttilaskuri
Kuva

8-)
Niin, nuo kohdat mitkä olet boldannut perustuu linkkaamaani rasvaprosenttilaskuriin. Kokeile itse laskuria. Itse arvioisin käsistäsi päätellen että omat rasvasi on 10% kieppeissä.Formula on käytössä US armyllä jolla on kymmenien tuhansien miesten data jolla formulaa on kehitetty.

Itse olen aktiivinen treenaja ja lihasmassani on vain 10-11 kg korkeampi kuin ikäiseni ja painoiseni keskimääräinen tilastollinen lihasmassa, vaikka olen treenaillut liki koko elämäni enempi tai vähempi.
En ole ikinä treenaillut mitään, käsivarteni ovat suonikkaat geeniperimän takia, eivät siksi että olisin nostellut puntteja arskana, ja kuvakin valehteli osaltaan, ovat oikeasti ihan ripakintut. Kymmenen leukaa vedän yhä kylmiltään, siinä ehkä paras voimasuoritus johon pystyn, aerobinen kunto on rapaa.

56 vuotias, 177 cm, 70 kg antoi tulokseksi

Rasvaprosenttisi on
23,49 %
Kehon rasvaton massa on
53,56 kg
Kehon rasvan massa on
16,44 kg
Painoindeksisi on
22,34


Siksi rohkenen epäillä noita omia arvioitasi. Ei millään pahalla.

8-)
Käytitkö alempaa laskuria, eli mittasit kaulan ja vyötärön ja asetit kaavaan niiden lisäksi pituuden ja painon?
Kyllä minullakin siniset suonet näkyy käsissä, jaloissa ja rinnassa, mutta eivät ne pullota noin ilman rasitusta.

Edit: joo, olet käyttänyt ylempää laskuria vaikka kuinka yritin rautalamgasta vääntää. Mutta kun ei ole kapasiteettia ymmärtää lukemaansa niin ei voi auttaa.
Viimeksi muokannut Raspu, 05 Marras 2023, 09:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4223
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Noi BW:n ilmoittamat arvot ovat aivan perkeleen hyviä. Paino-ongelmaa hänellä ei todellakaan ole, toisin kuin on esimerkiksi itselläni. Ja jos pystyy kymmenen leukaakin vetämään, niin papua oman kropan nostoon tuntuu piisaavan. Rööki vienee puhtia pois aerobisesta tehosta.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Pattinero kirjoitti: 05 Marras 2023, 09:20 Noi BW:n ilmoittamat arvot ovat aivan perkeleen hyviä. Paino-ongelmaa hänellä ei todellakaan ole, toisin kuin on esimerkiksi itselläni. Ja jos pystyy kymmenen leukaakin vetämään, niin papua oman kropan nostoon tuntuu piisaavan. Rööki vienee puhtia pois aerobisesta tehosta.
Toinen joka ei ymmärrä mistä puhutaan.🤣
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4223
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Raspu kirjoitti: 05 Marras 2023, 09:33
Pattinero kirjoitti: 05 Marras 2023, 09:20 Noi BW:n ilmoittamat arvot ovat aivan perkeleen hyviä. Paino-ongelmaa hänellä ei todellakaan ole, toisin kuin on esimerkiksi itselläni. Ja jos pystyy kymmenen leukaakin vetämään, niin papua oman kropan nostoon tuntuu piisaavan. Rööki vienee puhtia pois aerobisesta tehosta.
Toinen joka ei ymmärrä mistä puhutaan.🤣
Vai olinko kuitenkin vain ainoa?
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Pattinero kirjoitti: 05 Marras 2023, 09:36
Raspu kirjoitti: 05 Marras 2023, 09:33
Pattinero kirjoitti: 05 Marras 2023, 09:20 Noi BW:n ilmoittamat arvot ovat aivan perkeleen hyviä. Paino-ongelmaa hänellä ei todellakaan ole, toisin kuin on esimerkiksi itselläni. Ja jos pystyy kymmenen leukaakin vetämään, niin papua oman kropan nostoon tuntuu piisaavan. Rööki vienee puhtia pois aerobisesta tehosta.
Toinen joka ei ymmärrä mistä puhutaan.🤣
Vai olinko kuitenkin vain ainoa?
BW ei osaa käyttää rasvalaskuria.
Ja sinä höpiset asian vierestä.
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4223
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Raspu kirjoitti: 05 Marras 2023, 09:55
Pattinero kirjoitti: 05 Marras 2023, 09:36
Raspu kirjoitti: 05 Marras 2023, 09:33
Pattinero kirjoitti: 05 Marras 2023, 09:20 Noi BW:n ilmoittamat arvot ovat aivan perkeleen hyviä. Paino-ongelmaa hänellä ei todellakaan ole, toisin kuin on esimerkiksi itselläni. Ja jos pystyy kymmenen leukaakin vetämään, niin papua oman kropan nostoon tuntuu piisaavan. Rööki vienee puhtia pois aerobisesta tehosta.
Toinen joka ei ymmärrä mistä puhutaan.🤣
Vai olinko kuitenkin vain ainoa?
BW ei osaa käyttää rasvalaskuria.
Ja sinä höpiset asian vierestä.
No ehkä me kaikki ei olla niin innokkaita mittoja ottelemaan, että se sulle kelpaisi. Minulle esimerkiksi juuri tuosta laskurista riitti se, että mitä painan, ja mikä on pituuteni. Ikäkin on toisarvoinen asia niiden rinnalla. Ja tiedän lopputuloksen ilman tuollaisia laskureitakin, että se on karmea. Ylipainoa on huolestuttavan paljon. Siihen ei tarvita kuin vaaka, tai vaikka päässä olevia näkölaitteita, joita kutsutaan silmiksi.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Pattinero kirjoitti: 05 Marras 2023, 10:04
Raspu kirjoitti: 05 Marras 2023, 09:55
Pattinero kirjoitti: 05 Marras 2023, 09:36
Raspu kirjoitti: 05 Marras 2023, 09:33
Pattinero kirjoitti: 05 Marras 2023, 09:20 Noi BW:n ilmoittamat arvot ovat aivan perkeleen hyviä. Paino-ongelmaa hänellä ei todellakaan ole, toisin kuin on esimerkiksi itselläni. Ja jos pystyy kymmenen leukaakin vetämään, niin papua oman kropan nostoon tuntuu piisaavan. Rööki vienee puhtia pois aerobisesta tehosta.
Toinen joka ei ymmärrä mistä puhutaan.🤣
Vai olinko kuitenkin vain ainoa?
BW ei osaa käyttää rasvalaskuria.
Ja sinä höpiset asian vierestä.
No ehkä me kaikki ei olla niin innokkaita mittoja ottelemaan, että se sulle kelpaisi. Minulle esimerkiksi juuri tuosta laskurista riitti se, että mitä painan, ja mikä on pituuteni. Ikäkin on toisarvoinen asia niiden rinnalla. Ja tiedän lopputuloksen ilman tuollaisia laskureitakin, että se on karmea. Ylipainoa on huolestuttavan paljon. Siihen ei tarvita kuin vaaka, tai vaikka päässä olevia näkölaitteita, joita kutsutaan silmiksi.
Niin, ongelma onkin siinä että vertaa muita itseensä.
Niinkuin BWkin. Jos BW käyttää tilastodata laskuria ja saa rasvattomaksi massakseen 53kg niin pitää mahdottomana että se jollain on 20kg korkeammalla.
Sinulle taas riittää karkeat lukemat, koska vaaka ja peili kertoo, eikä itseasiassa haluakkaan tietää kuinka paljon sitä laardia todellisuudessa on.
Minä taas en vertaa itseäni sinuun enkä BW:n.
Otan mittausdataa jotka on faktaa, sijoitan kaavaan ja yritän parantaa OMAA tilannettani nyt kahdeksalla kilolla.
Vastaa Viestiin