Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Oma alue hameväelle. Nais-poweria aliarvioimatta.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2282
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Olen liian pullea. Haluan laihtua 20 kg. Minulla on ongelmana se että liikun liian vähän. Kävin perjantaina lähikaupungissa päivystyksessä hakemassa lisää lääkeitä kun jalkaa alkoi juilimaan taas ja se muuttui kuumaksi ja punaiseksi. Taksikuski jota en ollut nähnyt vuosiin kertoi minulle että oli pudottanut painoa 20 kg tietyillä keinoilla liikunnalla ja juomalla paljon vettä ja terveellisemmällä ruokavaliolla ja lääkityksellä. Minä totesin että saman verran olisi hyvä minunkin vielä pudottaa. Hän oli oikein kiva ja neuvoi innostuneesti. Käski myös välttää alkoholia. Kun pääsin kotiin avasin viskipullon :lol: Mutta nyt pohdin tosissani niitä juttuja joita hän kertoi.

Minulla tuskin johtuu geeneistä. Ihan laiskuutta ja hedonisuutta vain, hieman ehkä lääkitys vaikuttaa.

Pitäisikö kenenkään muun laihduttaa? Voitaisiin laihduttaa yhdessä?

Haluaisin näyttää loppukesästä hyvältä psykedeelisessä mekossani.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2282
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Onko täällä yhtään ketään muuta jolla on ylipainoa?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Why
Reactions:
Viestit: 577
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Why »

Tässä on juttua uusimmista laihdutuslääkkeistä, sekä syistä liikasyöntiin > ylipainoon. Noita vaan ei varmaan määrätä, kuin vasta siinä vaiheessa kun on kyse merkittävästä ylipainosta.

Lainaus:
"Eikö ­jatkuvassa nälässä ja ­makeanhimossa olekaan kyse itse­kurin puutteesta? Tai laiskuudesta? Vaan hormoneista. Tarkemmin sanottuna suolistohormonin vajeesta, jota voidaan hoitaa, sillä toimiva laihdutuslääke on tullut markkinoille."

Lähde:
https://kotiliesi.fi/terveys/sairaudet- ... havuuteen/
Paikalla
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5852
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Kissatäti kirjoitti: 16 Huhti 2023, 19:32 Pitäisikö kenenkään muun laihduttaa? Voitaisiin laihduttaa yhdessä?
Pitäisi. Laihdutetaan vaan. Saatpahan ainakin helpon voiton, jos et aivan mahdottomasti liho "laihdutuskuurilla". Minun ongelma on liika syöminen. Makeaa, suolaista, rasvaa, kaikkea menee ja kohtuuden ylläpito on kovin vaikeaa. Liikunnasta minulle tulee suden nälkä ja se torppaa aina kaikki laihdutukseni. Enkä pääse yhden kesän treenillä lähellekään sellaiseen kuntoon, että energiankulutuksella olisi merkitystä. Voit juosta maratonin suunnilleen sokerinpalalla ja minulla ei ole ongelmaa ahmia kiloa kerralla.

Haluaisin näyttää loppukesästä hyvältä psykedeelisessä mekossani.
No onnea matkaan. Vanha ukko ei näytä hyvältä vaikka olisi kummoinen luuviulu, mutta terveyden ja psyykkisen hyvinvoinnin kannalta pitäisi pysyä jotenkin tolkullisessa painoluokassa.
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9932
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Mulla on noin 50 kiloa painoa kertynyt sitten lukioaikojen.
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9932
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Neutroni kirjoitti: 16 Huhti 2023, 19:40
Kissatäti kirjoitti: 16 Huhti 2023, 19:32 Pitäisikö kenenkään muun laihduttaa? Voitaisiin laihduttaa yhdessä?
Pitäisi. Laihdutetaan vaan. Saatpahan ainakin helpon voiton, jos et aivan mahdottomasti liho "laihdutuskuurilla". Minun ongelma on liika syöminen. Makeaa, suolaista, rasvaa, kaikkea menee ja kohtuuden ylläpito on kovin vaikeaa. Liikunnasta minulle tulee suden nälkä ja se torppaa aina kaikki laihdutukseni. Enkä pääse yhden kesän treenillä lähellekään sellaiseen kuntoon, että energiankulutuksella olisi merkitystä. Voit juosta maratonin suunnilleen sokerinpalalla ja minulla ei ole ongelmaa ahmia kiloa kerralla.

Haluaisin näyttää loppukesästä hyvältä psykedeelisessä mekossani.
No onnea matkaan. Vanha ukko ei näytä hyvältä vaikka olisi kummoinen luuviulu, mutta terveyden ja psyykkisen hyvinvoinnin kannalta pitäisi pysyä jotenkin tolkullisessa painoluokassa.
Ehdotan joka-aamuista juoksulenkkiä.
Paikalla
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5852
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 16 Huhti 2023, 19:41 Ehdotan joka-aamuista juoksulenkkiä.
En pysty. Olen aina harrastanut liikunnat iltapäivällä. Aamulla on täysi työ raahata itsenä töihin. Olen joskus käynyt uimassa, koska hallissa on silloin rauhallista. Se pitäisi ottaa taas tavaksi. Ja juoksu ei ehkä ole muutenkaan hyväksi, jos on 20 kg ylipainoa. Uinti, fillarointi ja kävely toimivat paremmin. Juosta voi ehkä sitten, jos pääsee joskus normaalipainoon (tosin siihen en usko, jos ei joku syöpäkasvain vähän jeesaa).
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2282
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Miten me aloitettaisiin? Minä olen ollut talon seinissä kiinni monta vuotta enkä ole käynyt paljoa missään. Huomenna on aika verikokeisiin klo 9 ja ajattelin kävellä sinne (huimat 2 kilometriä) mutta myös takaisin. Päivittäin pitäisi liikkua ja lihaksiakin saada että energiaa kuluisi. Pystyttekö te kävelemään?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9932
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Pystyn kävelemään..muutamia kilometrejä.
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9932
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Neutroni kirjoitti: 16 Huhti 2023, 19:45
Tuulispää kirjoitti: 16 Huhti 2023, 19:41 Ehdotan joka-aamuista juoksulenkkiä.
En pysty. Olen aina harrastanut liikunnat iltapäivällä. Aamulla on täysi työ raahata itsenä töihin. Olen joskus käynyt uimassa, koska hallissa on silloin rauhallista. Se pitäisi ottaa taas tavaksi. Ja juoksu ei ehkä ole muutenkaan hyväksi, jos on 20 kg ylipainoa. Uinti, fillarointi ja kävely toimivat paremmin. Juosta voi ehkä sitten, jos pääsee joskus normaalipainoon (tosin siihen en usko, jos ei joku syöpäkasvain vähän jeesaa).
Pitää olla erittäin hyvät lenkkarit ja pururata tai vastaava.
Justis
Reactions:
Viestit: 1562
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Justis »

Paino on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa. Thats it.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2282
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Tuulispää kirjoitti: 16 Huhti 2023, 19:50 Pystyn kävelemään..muutamia kilometrejä.
Oletko kävellyt pitkään aikaan? Luulisin ettei liikaa kannata aluksi ottaa matkaa. Vaan aloittaa kevyesti ettei ala tuntua liian työläältä lähteä.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9932
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Rakentajamessuilla kävelin tänään..varmaan kilometrin.
Paikalla
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5852
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Kävelyllä pitäisi käydä. Se onnistuu ihan hyvin johonkin 10 km asti. Pehmeällä alustalla, kuten metsässä, menee enemmänkin. Mutta siitä pitäisi saada sellainen tapa, että kävisi lyhyellä kävelyllä joka ilta. Minulla on tapana saada intopuuskia, ottaa joku järjetön repäisy, ja sitten kärsiä pari päivää kolotuksista ja unohtaa koko homma. Ja olen myös tullut hyvin sääaraksi.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2282
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Neutroni kirjoitti: 16 Huhti 2023, 19:55 Kävelyllä pitäisi käydä. Se onnistuu ihan hyvin johonkin 10 km asti. Pehmeällä alustalla, kuten metsässä, menee enemmänkin. Mutta siitä pitäisi saada sellainen tapa, että kävisi lyhyellä kävelyllä joka ilta. Minulla on tapana saada intopuuskia, ottaa joku järjetön repäisy, ja sitten kärsiä pari päivää kolotuksista ja unohtaa koko homma. Ja olen myös tullut hyvin sääaraksi.
Aloitetaan vaikka 0,5 km joka aamu 2 viikkoa. Ei pitäisi olla liikaa. Jos tuntuu kivalta niin saahan sitä pitemmästäkin kävellä mutta joka aamu ainakin tuo 0,5 km. aluksi.

Kuulostaa tutulta. Nuorempana olin samanlainen. Tosin ihan nuorena (opiskelija) minua valmennettiin mutta sitten tulivat pojat kuvioihin ja polvi jouduttiin leikkaamaan niin minun urheilijaura päättyi yksiin piirimestaruuskilpailuihin.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Vastaa Viestiin