Mistä rattiraivo johtuu?

Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4877
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Mistä rattiraivo johtuu?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Minimus Yahves kirjoitti: 20 Huhti 2023, 23:47
KultaKikkare kirjoitti: 20 Huhti 2023, 22:00
Minimus Yahves kirjoitti: 20 Huhti 2023, 14:46 Itse stressaannun ajaessa, koska aistini toimivat oikein enintään juoksunopeuksissa, kuten teillä kaikilla muillakin.
Veikkaan että johtuu ihan vaan kokemuksen puutteesta.
Ei tietenkään. Mitä enemmän ajaa, sen enemmän se vituttaa.
Ok. Mua ei stressaa muu kuin se jos joutuu ajaan alinopeutta köröttelevän perässä. Ja hirvivaara alueet hämärässä.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4118
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Mistä rattiraivo johtuu?

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Varaktori kirjoitti: 21 Huhti 2023, 22:30
Pattinero kirjoitti: 21 Huhti 2023, 22:06
Varaktori kirjoitti: 21 Huhti 2023, 21:42 No sehän johtuu siitä, että osa kuskeista on hommannut ajokorttinsa postimyynnistä. :mrgreen:
Ajokortilla en ole ajanut vielä metriäkään. Enkä tiedä ketään muutakaan, joka pelkällä kortilla ajelisi. Tyhjällä päällä ajelee kyllä todella moni. Ei toimi niin sanottu luonnon valinta aina ei.
Moni vetää pään täyteen ja lähtee liikenteeseen. Vielä huonommin siinä yleensä käy. :mrgreen:
Joo. Kun pää on promilleja täynnä, niin se on älystä vielä entistäkin tyhjempi. Jompi kumpi dominoi. Ja aika harvalla on varaa sitä vähää älyään menettää. Auton ratissa se vain korostuu. Ja nythän riesaksi ovat tulleet nämä yleistyneet huumeet.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Why
Reactions:
Viestit: 597
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Mistä rattiraivo johtuu?

Viesti Kirjoittaja Why »

Uusivien rattijuoppojen autoihin täytyisi asennuttaa alkolukot, nopeudenrajoitin, mikä rajoittaisi nopeuden 60 km/h, sekä ajokortti julkiselle paikalle pyykkinarulle kuivumaan.
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4118
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Mistä rattiraivo johtuu?

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Why kirjoitti: 22 Huhti 2023, 09:30 Uusivien rattijuoppojen autoihin täytyisi asennuttaa alkolukot, nopeudenrajoitin, mikä rajoittaisi nopeuden 60 km/h, sekä ajokortti julkiselle paikalle pyykkinarulle kuivumaan.
Alkolukko pitäisi olla vakiovaruste joka autossa. Varsinainen rattiraivo ei liity tosin pelkästään alkoholiin. Hyvin moni muuttuu auton ratissa jopa täysin tuntemattomaksi tyypiksi. Muutaman kerran näin on käynyt. Hämmästykseni on ollut joka kerta melkoinen.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2782
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Mistä rattiraivo johtuu?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

KultaKikkare kirjoitti: 22 Huhti 2023, 00:13
Minimus Yahves kirjoitti: 20 Huhti 2023, 23:47
KultaKikkare kirjoitti: 20 Huhti 2023, 22:00
Minimus Yahves kirjoitti: 20 Huhti 2023, 14:46 Itse stressaannun ajaessa, koska aistini toimivat oikein enintään juoksunopeuksissa, kuten teillä kaikilla muillakin.
Veikkaan että johtuu ihan vaan kokemuksen puutteesta.
Ei tietenkään. Mitä enemmän ajaa, sen enemmän se vituttaa.
Ok. Mua ei stressaa muu kuin se jos joutuu ajaan alinopeutta köröttelevän perässä. Ja hirvivaara alueet hämärässä.
Oon sellainen suhteellisen levoton olija, joten jo paikallaan istuminen penkissä ahdistaa.
Enkä voi olla koko ajan ajattelematta homman vaarallisuutta.
Can I pet that dog?
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4118
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Mistä rattiraivo johtuu?

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Minimus Yahves kirjoitti: 22 Huhti 2023, 12:26
KultaKikkare kirjoitti: 22 Huhti 2023, 00:13
Minimus Yahves kirjoitti: 20 Huhti 2023, 23:47
KultaKikkare kirjoitti: 20 Huhti 2023, 22:00

Veikkaan että johtuu ihan vaan kokemuksen puutteesta.
Ei tietenkään. Mitä enemmän ajaa, sen enemmän se vituttaa.
Ok. Mua ei stressaa muu kuin se jos joutuu ajaan alinopeutta köröttelevän perässä. Ja hirvivaara alueet hämärässä.
Oon sellainen suhteellisen levoton olija, joten jo paikallaan istuminen penkissä ahdistaa.
Enkä voi olla koko ajan ajattelematta homman vaarallisuutta.
Ilmeneekö tuo ilmiselvä ajamisen pelko sitten rattiraivona?
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2782
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Mistä rattiraivo johtuu?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Pattinero kirjoitti: 22 Huhti 2023, 12:44
Minimus Yahves kirjoitti: 22 Huhti 2023, 12:26
KultaKikkare kirjoitti: 22 Huhti 2023, 00:13
Minimus Yahves kirjoitti: 20 Huhti 2023, 23:47
Ei tietenkään. Mitä enemmän ajaa, sen enemmän se vituttaa.
Ok. Mua ei stressaa muu kuin se jos joutuu ajaan alinopeutta köröttelevän perässä. Ja hirvivaara alueet hämärässä.
Oon sellainen suhteellisen levoton olija, joten jo paikallaan istuminen penkissä ahdistaa.
Enkä voi olla koko ajan ajattelematta homman vaarallisuutta.
Ilmeneekö tuo ilmiselvä ajamisen pelko sitten rattiraivona?
No en ahdistele muuta liikennettä muutoin kuin töötillä, mutta kyydissäolijoille olen mulkku.

Muuten olen silleen aina hyvissä ja luonnottoman iloinen, mutta ratissa olen silmin nähden vittuuntunut koko ajan. Tuntuukin että tukkaa lähtee ja vanhenee vuoden tunnissa kun ajaa.

Olen minä ehkä 15v ajanut, koska oli pakko. Mutta vain työmatkat, vapaalla en aja ikinä metriäkään, paitsi ehkä mökille tms.

Koskaan en ole oppinut nauttimaan autoilusta. Ja kaikki kyytiläiset vihaa mun ajamista poikkeuksetta. Eli se vittuuntuneisuus heijastelee lähelle hyvin.

En vain ole sellainen mulkku perusluonne, joka levittää pahaa oloa muihin autoilijoihin. Ennemmin säälin niitä ja olen ylikohtelias, koska nekin joutuvat lusimaan kopeissaan.
Can I pet that dog?
Susa
Reactions:
Viestit: 7614
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Mistä rattiraivo johtuu?

Viesti Kirjoittaja Susa »

Minimus Yahves kirjoitti: 22 Huhti 2023, 13:22 joutuvat lusimaan kopeissaan.
Täytyy laittaa sellainen auto, jossa ei tarvitse tuntea turvattomuutta ja jossa tuntee olevansa "laivan kapteeni", "lentäjä" tai joku muu itseä miellyttävä roolihenkilö.
Ehkä sitten ei enään tunnu ajeleskelu pelottavalta kopissa lusimiselta. Voi nauttia kun moottori vie ja maisemat vaihtuu lempeän kevät tuulen hyväillessä kyynärpäätä.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Mistä rattiraivo johtuu?

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Susa kirjoitti: 22 Huhti 2023, 15:00
Minimus Yahves kirjoitti: 22 Huhti 2023, 13:22 joutuvat lusimaan kopeissaan.
Täytyy laittaa sellainen auto, jossa ei tarvitse tuntea turvattomuutta ja jossa tuntee olevansa "laivan kapteeni", "lentäjä" tai joku muu itseä miellyttävä roolihenkilö.
Ehkä sitten ei enään tunnu ajeleskelu pelottavalta kopissa lusimiselta. Voi nauttia kun moottori vie ja maisemat vaihtuu lempeän kevät tuulen hyväillessä kyynärpäätä.
Kunhan ihminen saa riittävästi hyvää seksiä, niin kyllä aika paljon turhaa röyhistelyä, uhoa, kulutusta, hömppää ja muuta huomio- ja nautinto hakuisuusuutta karisee pois.

Mutta tunnistan kyllä kokeneeni liikkeen tuoman elämän ihanuuden tunteen, maalla merellä ja ilmassa.
Same same but different
Susa
Reactions:
Viestit: 7614
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Mistä rattiraivo johtuu?

Viesti Kirjoittaja Susa »

Keijona kirjoitti: 22 Huhti 2023, 15:07 Kunhan ihminen saa riittävästi hyvää seksiä, niin kyllä aika paljon turhaa röyhistelyä, uhoa, kulutusta, hömppää ja muuta huomio- ja nautinto hakuisuusuutta karisee pois.

Mutta tunnistan kyllä kokeneeni liikkeen tuoman elämän ihanuuden tunteen, maalla merellä ja ilmassa.
Iän myötä tuo seksin osuus vähenee ja nautinnon osuus kasvaa.
"röyhistelyä, uhoa, kulutusta, hömppää ja muuta huomiohakuisuutta" nuo on teini-ikäisten juttuja.
Tosin auton kulutus voisi kyllä olla pienempikin.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Mistä rattiraivo johtuu?

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Susa kirjoitti: 22 Huhti 2023, 15:21
Keijona kirjoitti: 22 Huhti 2023, 15:07 Kunhan ihminen saa riittävästi hyvää seksiä, niin kyllä aika paljon turhaa röyhistelyä, uhoa, kulutusta, hömppää ja muuta huomio- ja nautinto hakuisuusuutta karisee pois.

Mutta tunnistan kyllä kokeneeni liikkeen tuoman elämän ihanuuden tunteen, maalla merellä ja ilmassa.
Iän myötä tuo seksin osuus vähenee ja nautinnon osuus kasvaa.
Ei kai sellaista vaihtoehtoa voi poissulkea, että tuo "samaan kyllästyminen" on yksiavioisuuden seurausta myös.

Vai muuttuuko ruoka vanhemmiten mauttomaksi?
Same same but different
ID10T
Reactions:
Viestit: 11015
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Mistä rattiraivo johtuu?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Keijona kirjoitti: 22 Huhti 2023, 15:28
Susa kirjoitti: 22 Huhti 2023, 15:21
Keijona kirjoitti: 22 Huhti 2023, 15:07 Kunhan ihminen saa riittävästi hyvää seksiä, niin kyllä aika paljon turhaa röyhistelyä, uhoa, kulutusta, hömppää ja muuta huomio- ja nautinto hakuisuusuutta karisee pois.

Mutta tunnistan kyllä kokeneeni liikkeen tuoman elämän ihanuuden tunteen, maalla merellä ja ilmassa.
Iän myötä tuo seksin osuus vähenee ja nautinnon osuus kasvaa.
Ei kai sellaista vaihtoehtoa voi poissulkea, että tuo "samaan kyllästyminen" on yksiavioisuuden seurausta myös.

Vai muuttuuko ruoka vanhemmiten mauttomaksi?
Ruoka itse asiassa muuttuu vanhemmiten mauttomammaksi:

https://yle.fi/a/3-8974830
YLE kirjoitti:Makuaisti vaikuttaa ruokahaluun, sillä kukapa mielellään laittaa suuhun ruokaa, joka ei maistu miltään. Aistin heikkenemiseen voi olla monia eri syitä, kuten vaikkapa jotkin sairaudet tai ikääntyminen.
Susa
Reactions:
Viestit: 7614
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Mistä rattiraivo johtuu?

Viesti Kirjoittaja Susa »

Keijona kirjoitti: 22 Huhti 2023, 15:28 Ei kai sellaista vaihtoehtoa voi poissulkea, että tuo "samaan kyllästyminen" on yksiavioisuuden seurausta myös.

Vai muuttuuko ruoka vanhemmiten mauttomaksi?
Tykkään pizzasta ja kaurapuurosta, mutta ei niitä kumpaakaan joka päivä, jos edes joka viikko, halua syödä.
Kuitenkin sama kumppani ja sama auto olleet yhteensä yli 50-vuotta. Ei tarvetta vaihtoon. 8-)
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Mistä rattiraivo johtuu?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Susa kirjoitti: 22 Huhti 2023, 15:33
Keijona kirjoitti: 22 Huhti 2023, 15:28 Ei kai sellaista vaihtoehtoa voi poissulkea, että tuo "samaan kyllästyminen" on yksiavioisuuden seurausta myös.

Vai muuttuuko ruoka vanhemmiten mauttomaksi?
Tykkään pizzasta ja kaurapuurosta, mutta ei niitä kumpaakaan joka päivä, jos edes joka viikko, halua syödä.
Kuitenkin sama kumppani ja sama auto olleet yhteensä yli 50-vuotta. Ei tarvetta vaihtoon. 8-)
Kunnioitettavaa.👍
Mikä auto?
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Mistä rattiraivo johtuu?

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Susa kirjoitti: 22 Huhti 2023, 15:33
Keijona kirjoitti: 22 Huhti 2023, 15:28 Ei kai sellaista vaihtoehtoa voi poissulkea, että tuo "samaan kyllästyminen" on yksiavioisuuden seurausta myös.

Vai muuttuuko ruoka vanhemmiten mauttomaksi?
Tykkään pizzasta ja kaurapuurosta, mutta ei niitä kumpaakaan joka päivä, jos edes joka viikko, halua syödä.
Kuitenkin sama kumppani ja sama auto olleet yhteensä yli 50-vuotta. Ei tarvetta vaihtoon. 8-)
Hyvä niin, ei hyvää kannata vaihtaa.
Same same but different
Vastaa Viestiin