Musavisoja - arvaa tai tiedä periaatteella

Kissatädin musiikkihuoneessa on musiikki- ja elämäaiheista sisältöä tietoiskujen ja soittolistojen muodossa. Huoneesta löytyy myös musiikkiaiheisia äänestyksiä, muisteluja vanhoista suosikkikappaleista ja myös uuden musiikin etsimistä. Siellä voi kertoa myös musiikkiin liittyvistä kokemuksista, tarinoista ja tuntemuksista elämänläheisellä otteella.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2279
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Musavisoja - arvaa tai tiedä periaatteella

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Tähän ketjuun saa laittaa visaisia tietokilpakysymyksiä musiikkiin liittyen ja vastailla niihin joko arvaamalla tai tietämällä.


♫▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬♫

Aloitan vaikeahkolla vuosiliukuvisalla. Eli vuotta etsitään ja vuoteen liittyviä vihjeitä antamalla teidän pitäisi arvata vuosiluku. Jos tulee nappiosuma niin saatte 2 pistettä oikeasta vastauksesta. Jos menee yhdellä huti osumasta saa kuitenkin lähes arvaamisesta 1 pisteen. Luntata ei saa. Tarkistan mahdolliset vastaukset sunnuntaisin. :D

1. Minä vuonna;
Euroviisuissa Suomea edusti Fredi & ystävät laululla Pump pump.
Ylöjärvellä perustettiin yhtye Eppu Normaali. Kuumimpia hittejä olivat Abban Dancing Queen ja Virve Rostin Tuolta saapuu Charlie.
Ville Valo syntyi


2. Minä vuonna:
Ensimmäinen Provinssirock järjestettiin Seinäjoella
Radiossa soi tiuhaan Reijo Kallion Yksinäinen ja Village Peoplen Y.M.C.A.
AC/DC-yhtyeen albumi Highway to Hell julkaistiin



3. Minä vuonna:
John Lennon aiheutti närää sanoessaan The Beatlesin olevan Jeesusta suositumpi.
Danny alkoi kiertää Suomea Danny-show’n kanssa.
Luxemburgin Euroviisuissa Suomea edusti Ann-Christine Nyström kappaleella Playboy.


4. Minä vuonna;
Euroviisut järjestettiin Luxemburgissa, jossa Suomea edusti Marion Rung kappaleellaan Tipi Tii. Ranskan edustaja Isabelle Aubret voitti kappaleella Un premier amour.
The Beatles julkaisi ensimmäisen singlensä Love Me Do ja The Rolling Stones perustettiin.


5. Minä vuonna:
Lastensuojelun keskusliitto lähetti vetoomuksen ja esti Sex Pistols -yhtyeen maahantulon ja esiintymisen Helsingissä.
Boney M:n hitit River of Babylon ja Rasputin olivat hittilistojen kärjessä, samoin Kontran Jerry Cotton.
ensi-iltansa sai musikaali Grease
Leevi and the Leavings -yhtye. perustettiin



6. Minä vuonna:
Yleisradio aloitti Sävelradion.
Suomen Kansallisooppera täytti 90 vuotta.
Whitney Houston syntyi

7. Minä vuonna;
Ruisrock raikasi Turussa ja Suomessa vietettiin ensimmäistä kertaa kansainvälistä rockfestivaalia.
The Beatles hajosi.
Rockmuusikko Jimi Hendrix menehtyi unilääkkeiden yliannostukseen. Black Sabbath julkaisi ensimmäisen albuminsa ja Led Zeppelin konsertoi ensimmäistä ja toistaiseksi ainoaa kertaa Suomessa.


8. Minä vuonna:
Eurovision laulukilpailu järjestettiin Napolissa Italiassa. Suomen edustaja Viktor Klimenko jäi 15. Sijalle.
The Rolling Stones esiintyi Yyterin juhannusjuhlilla
Sound of Music -musikaalielokuva sai ensi-iltansa.

9. Minä vuonna;
The Jimi Hendrix Experience esiintyi ainoan kerran Suomessa Helsingin Kulttuuritalolla,
Kurt Cobain,syntyi


10. Minä vuonna:
Led Zeppelin julkaisi esikoisalbuminsa ja The Beatles esiintyi viimeisen kerran yhdessä levy-yhtiön katolta, poliisi joutui hajottamaan luvattoman keikan. The Doorsin Jim Morrison pidätettiin siveettömän käytöksen takia Miamissa.
Matti ja Teppo nousivat suursuosioon ja tekivät ensilevytyksensä "Jos olet onnellinen".


11. Minä vuonna;
Rockyhtye Kiss perustettiin. Hurriganes ja Queen julkaisivat ensimmäiset albuminsa.
Marion Rung edusti Suomea Euroviisuissa Tom, tom, tom -kappaleella ja sijoittui kuudenneksi.
Lauri Tähkä ja Maija Vilkkumaa syntyivät.


12. Minä vuonna:
John Lennon kuoli faninsa ampumaan luotiin New Yorkissa.
kotimaisista artisteista suosiosta nauttivat Maukka Perusjätkä ja Kojo.
Ronald Belford "Bon" Scott kuoli. AC/DC julkaisi Back in Black -albuminsa
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2279
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Musavisoja - arvaa tai tiedä periaatteella

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Tunnista päitä ja muista nimet, LUNTTAAMATTA. Tuttuja naamoja muta keitä he olivatkaan? Voi tunnistaa vaikka vain yhden tai sitten monta. Kaikkia ei kukaan tunnista, uskallan väittää tai ainakaan muista nimiä.


Kuva suurenee klikkaamalla
tunnistapäitä.jpg
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Vastaa Viestiin