Gravitaatio

Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5787
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Kontra kirjoitti: 27 Touko 2023, 09:23
Brainwashed kirjoitti: 27 Touko 2023, 09:01
Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 08:39
Kontra kirjoitti: 26 Touko 2023, 16:12
Kuva. Susan ja Brainwashedin jäsenyysneuvottelusta V... mäisten riidakylväjien klubiin. Kuvassa myös kummankin sivupersoonat.
Hitsi, tämäpä yllätys, kumpi heistä onkaan nainen. No Susahan onkin naisen nimi, mutta ei nykyään mitään todista. Ei mutta toisenkin sivupersoona on nainen. Nyt menee vaikeaksi.

On kuitenkin kansanviisaus: Hullujen ja humalaisten kanssa ei kannata alkaa väitellä.
Eihän täällä sentään hulluja toistaiseksi ole nähty, mutta kyllä tuo sama neuvo kannattaa muistaa originellejakin koskevana.

Muutamille on tullut tapa vastustaa kaikkea edistyksellista huuhaana.
Tjaa, itse en voi oikein sietää tyhmyyttä, vähiten kun se on omasta takaa. Kun asioin tyhmien asiakkaiden kanssa, niin minun pitää oikein pinnistellä etten möläyttäisi jotakin joka pilaisi homman.
Kontran hörhöily ei ollut edistyksellisyyttä vaan aitoa ja puhdasoppista perseilyä.

8-)
Yllättävän hyvinhän sinä tyhmyytesi kanssa olet pärjäillyt.
Kun sanot asioivasi tyhmien asiakkaiden kanssa, varmaan tosiaan on vaikeaa sulla, kun et itse pysty kontrolloimaan milloin möläytät jotakin - vasta asiakkaiden reaktoista aina joudut peilaamman sitä, elleivät ole ehtinnet jo kääntyä ulko-ovelle, kun ovat tikahtumaisillaan nauruun.
Oman tyhmyyden kanssa on pikku pakko pärjätä.
Olen joillekin joutunut sanomaan että unohdetaan koko homma, jos ja kun huomaan että kyseessä on tyhmä ja lisäksi hankalaksi todettavissa oleva henkilö. Ei oikein jaksa enää sellaisten kanssa asioida, ja kun ei ole pakko, niin...


8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Kontra
Reactions:
Viestit: 2743
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Brainwashed kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:16
Kontra kirjoitti: 27 Touko 2023, 09:23
Brainwashed kirjoitti: 27 Touko 2023, 09:01
Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 08:39


Muutamille on tullut tapa vastustaa kaikkea edistyksellista huuhaana.
Tjaa, itse en voi oikein sietää tyhmyyttä, vähiten kun se on omasta takaa. Kun asioin tyhmien asiakkaiden kanssa, niin minun pitää oikein pinnistellä etten möläyttäisi jotakin joka pilaisi homman.
Kontran hörhöily ei ollut edistyksellisyyttä vaan aitoa ja puhdasoppista perseilyä.

8-)
Yllättävän hyvinhän sinä tyhmyytesi kanssa olet pärjäillyt.
Kun sanot asioivasi tyhmien asiakkaiden kanssa, varmaan tosiaan on vaikeaa sulla, kun et itse pysty kontrolloimaan milloin möläytät jotakin - vasta asiakkaiden reaktoista aina joudut peilaamman sitä, elleivät ole ehtinnet jo kääntyä ulko-ovelle, kun ovat tikahtumaisillaan nauruun.
Oman tyhmyyden kanssa on pikku pakko pärjätä.
Olen joillekin joutunut sanomaan että unohdetaan koko homma, jos ja kun huomaan että kyseessä on tyhmä ja lisäksi hankalaksi todettavissa oleva henkilö. Ei oikein jaksa enää sellaisten kanssa asioida, ja kun ei ole pakko, niin...


8-)
Ne sun mölätykset. Kun asiakas kysyy sulta jotakin tuotteesta, saatatkin siis möläyttää vahingossa totuuden, että on ihan paska tuote. Semmoinen kaupankäynti ei pitkään elätä.
Kerropa vielä, mistä päättelet jonkun asiakkaan olevan tyhmä ja/tai hankala?
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5849
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Kontra kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:36 Ne sun mölätykset. Kun asiakas kysyy sulta jotakin tuotteesta, saatatkin siis möläyttää vahingossa totuuden, että on ihan paska tuote. Semmoinen kaupankäynti ei pitkään elätä.
On hommia, joissa se elättää. Sellainen asiakas tulee usein toistekin. Mutta ei rehellisyydellä tietysti pääse marmoritiskien taakse isoa rahaa tahkoamaan.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2743
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 09:14
Brainwashed kirjoitti: 27 Touko 2023, 09:01
Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 08:39
Kontra kirjoitti: 26 Touko 2023, 16:12
Kuva. Susan ja Brainwashedin jäsenyysneuvottelusta V... mäisten riidakylväjien klubiin. Kuvassa myös kummankin sivupersoonat.
Hitsi, tämäpä yllätys, kumpi heistä onkaan nainen. No Susahan onkin naisen nimi, mutta ei nykyään mitään todista. Ei mutta toisenkin sivupersoona on nainen. Nyt menee vaikeaksi.

On kuitenkin kansanviisaus: Hullujen ja humalaisten kanssa ei kannata alkaa väitellä.
Eihän täällä sentään hulluja toistaiseksi ole nähty, mutta kyllä tuo sama neuvo kannattaa muistaa originellejakin koskevana.

Muutamille on tullut tapa vastustaa kaikkea edistyksellista huuhaana.
Tjaa, itse en voi oikein sietää tyhmyyttä, vähiten kun se on omasta takaa. Kun asioin tyhmien asiakkaiden kanssa, niin minun pitää oikein pinnistellä etten möläyttäisi jotakin joka pilaisi homman.
Kontran hörhöily ei ollut edistyksellisyyttä vaan aitoa ja puhdasoppista perseilyä.

8-)
Kaikki Kontran jutut poislukien suihkuturbiinit ovat niin korkealentoisia, että en oikein saa niistä kiinni.
Kerron sulle salaisuuden. Nehän onkin älykkyystestejä, että jos epäilee ettei ne voi olla totta, on ihan järkikaveri. Mutta jos uskoo ymmärtvänsä, niin .... Älä huoli läpäisit testin puhtaasti.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2743
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Ai niin unohtui mainita, ette se "Samanaikausuuden suhteellisuus" on ketjussa: Jos Albert Einstein ei olisi syntynyt?

QS kävi äskettäin sen läpi, eikä hän siinä käsittääkseni mitään virhettä huomannut. Minusta se on erinomainen oppitunti koordinaatistojen ymmärtämiseksi - tein sen juuuri QS:n antaman tärkeän neuvon pohjalta.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5787
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Kontra kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:36
Brainwashed kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:16
Kontra kirjoitti: 27 Touko 2023, 09:23
Brainwashed kirjoitti: 27 Touko 2023, 09:01

Tjaa, itse en voi oikein sietää tyhmyyttä, vähiten kun se on omasta takaa. Kun asioin tyhmien asiakkaiden kanssa, niin minun pitää oikein pinnistellä etten möläyttäisi jotakin joka pilaisi homman.
Kontran hörhöily ei ollut edistyksellisyyttä vaan aitoa ja puhdasoppista perseilyä.

8-)
Yllättävän hyvinhän sinä tyhmyytesi kanssa olet pärjäillyt.
Kun sanot asioivasi tyhmien asiakkaiden kanssa, varmaan tosiaan on vaikeaa sulla, kun et itse pysty kontrolloimaan milloin möläytät jotakin - vasta asiakkaiden reaktoista aina joudut peilaamman sitä, elleivät ole ehtinnet jo kääntyä ulko-ovelle, kun ovat tikahtumaisillaan nauruun.
Oman tyhmyyden kanssa on pikku pakko pärjätä.
Olen joillekin joutunut sanomaan että unohdetaan koko homma, jos ja kun huomaan että kyseessä on tyhmä ja lisäksi hankalaksi todettavissa oleva henkilö. Ei oikein jaksa enää sellaisten kanssa asioida, ja kun ei ole pakko, niin...


8-)
Ne sun mölätykset. Kun asiakas kysyy sulta jotakin tuotteesta, saatatkin siis möläyttää vahingossa totuuden, että on ihan paska tuote. Semmoinen kaupankäynti ei pitkään elätä.
Kerropa vielä, mistä päättelet jonkun asiakkaan olevan tyhmä ja/tai hankala?
Se päättelykyky jolla tunnistaa tyhmän, tai itseään selkeästi tyhmemmän on helppoa, ja hankalan ihmisen oppii tunnistamaan kokemusten myötä. Jos lähestyisit jollakin autoon liittyvällä ongelmalla joka vaatisi runsaasti töitä ja osiin investointia, ja jututtaisin sinua sitä ennen omilla tarkoin valituilla pin point kysymyksilläni, niin luultavasti sanoisin lopulta että en valitettavasti voi auttaa. Se olisi se möläytys siinä tapauksessa.
Eräs naishenkilö olisi tuomassa nyt vkl näytille autoansa jota olen aiemminkin korjannut, jossa on nyt hydrauliikkavikaa/sitikka, ja kyseessä on henkilö jolla on jollain tapaa suhteettoman suuret luulot itsestään ja päättelykyvyistään, että jos sanon esim että putki vuotaa ja se pitää ainakin vaihtaa ja ehkä myös takapallo, niin tiedän jo etukäteen että hän alkaa mussuttamaan jotain omiaan ja mitä on muilta kuullut, jolla ei ole mitään relevanssia itse asiaan, ja sellaisessa tapauksessa yritän pysyä viilipyttynä sen aikaa kun paasaa omiaan, ja kun lopetta niin sanon vain uudestaan minkä olin jo todennut. Jos vielä silloin jatkaa perseilyään, niin kerron että tuossa on hyvä paikka kääntää auto että voi ajaa pois...

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Kontra
Reactions:
Viestit: 2743
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Varmaan joku ihmettelee, mitä Sasulle ja Pesulle kävi.

No sinnehän heitä Niuvanniemeen pillit soiden oltiin kuskaamassa. Jaa miksi pillit soiden? Pesu: ”Sasu, kato se tyyppi sieltä nurkkapöydästä seuraa meitä” . Sasu: ”Kuski hei, työnnäpä sitä lenkkarias sinne konehuoneeseen päin ja pillit soimaan.” …… ” Huraa, huraa, nyt se tyyppi ajo viime mutkasta pöpelikköön - voit sammuttaa ne pillit, meillähän ei mitään kiirettä enää ole.” Ystävällisten tulotervehdysten jälkeen valkotakkiset saattoivat ylilääkärin huoneeseen ja antoivat raportin: ”Jaaha, Pesu ja Sasu” ”Ei ei vaan Sasu ja Pesu, minä olen porukan pomo.”. ”Jaaha selvä, en kysy mikä miehiä vaivaa, kun tiedän kyllä vastaukset.” ”Ei ei kyllä meitä vaivaa – kumpaakin”. ”Mitä, nyt meni vaikeaksi. Meillähän tähän mennessä eí ole vielä koskaan tuotu potilasta, joka olisi sitä mieltä että jokin vaivaa. Hetki pieni, katsotaanpa tästä meidän Vade Mecumista … … kuulkaapas nyt, teidän kaltaista tapausta ei kirja tunne. Kyllä nyt on niin, hyvät herrat, joudun kotiuttamaan teidät. Pitää siis sekä kirjata teidät sisään ja ulos saman tien. Siis Sasu ja Pesu, on sointuva nimipari, että taidatte olla kaskoset”. ”Juu Pesu on, mutta minä en ole.” ”Mitä, pilkkananneko minua pidätte, meinaatteko että minä istun teidän tuolillanne, häh?” Sitten ei olekaan paljon kertomista, kun jalkapalloa harrastavat riuskat valkotakit pääsivät toteuttamaan mieliharratustaan.
Paikalla
Eusa
Reactions:
Viestit: 1398
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 12:05

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Eusa »

Neutroni kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:43
Kontra kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:36 Ne sun mölätykset. Kun asiakas kysyy sulta jotakin tuotteesta, saatatkin siis möläyttää vahingossa totuuden, että on ihan paska tuote. Semmoinen kaupankäynti ei pitkään elätä.
On hommia, joissa se elättää. Sellainen asiakas tulee usein toistekin. Mutta ei rehellisyydellä tietysti pääse marmoritiskien taakse isoa rahaa tahkoamaan.
Kyllä. Ja rehellisyys johtaa terveelliseen asiakaskarsintaan. Olen kohdannut useita tapauksia, joissa kuntaviranomainen on vääntänyt hankintaa ja ohittanut voittavan tarjouksemne lopulta vaikka keskeyttämällä hankinnan. Ilmeinen syy on ollut, ettei kanssani jää varoja korruptiopuljauksiin vaan hankkeet järjestään onnistuvat siihen määritellyllä budjetilla ja tavoitteet saavutetaan.

Puolestaan asiakkaat, jotka arvostavat rehellistä tulosta ja että sitä sitten pääsee jakamaan avoimesti palkkioina ja uusiin investointeihin, maksavat extraa ja pitävät kiireisenä. :)

Oikeastaan pahin viime vuosien korruptiota kiihdyttänyt uudistus oli etenkin Kepun ajama vahva harkinta julkisille hankintayksiköille. Hankintoja tosiaan saa keskeyttää täysin tekaistuilla "pälkähdyksillä".

Mites tämä nyt gravitaatioon liittyy? Ehkä siten, että turha vääntää pimeillä ja mustilla parametreilla - rehellinen päättely havainnoista ja avoin pyrkimys parametreista vapaisiin formulointeihin tulisi olla ensisijainen metodi.
Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4233
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Tuosta johtuen, avaruuden putoaminen ei gravitaatiota selitä, tuossakin tarvitaan jokin kertomaan sille avaruudelle että putoa. Vaikka matematiikka olisi kuinka nasevaa ja toimivaa, tuota periaatetta senkin täytyy noudattaa. Eli, gravitaation lähteestä on PAKKO tulla jotakin joka kertoo massan määrän lähteessään.
Minun mielestä noin.
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3395
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja asdf »

Brainwashed kirjoitti: 27 Touko 2023, 09:01
Tjaa, itse en voi oikein sietää tyhmyyttä, vähiten kun se on omasta takaa. Kun asioin tyhmien asiakkaiden kanssa, niin minun pitää oikein pinnistellä etten möläyttäisi jotakin joka pilaisi homman.
Kontran hörhöily ei ollut edistyksellisyyttä vaan aitoa ja puhdasoppista perseilyä.

8-)
Oma tyhmyys on kyllä vaikeaa sietää, mutta monessa ammatissa joutuu asioimaan idioottien kanssa, ja ainakin itse olen oppinut olemaan välittämättä. Kehut kyllä otan vastaan, mutta haukut asiakkaiden typeryytenä. Paitsi jos niihin on aihetta, silloin kyllä hyvitän mielipahan miten vaan voin.
Kirche, Kinder und Küche.
Avatar
Molli
Reactions:
Viestit: 949
Liittynyt: 30 Marras 2022, 18:51

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Molli »

..tämmöinen peruskysymys, kun lopulta Gravitaatio ja painovoima-aalto on kuiten uutta ihmiskunnalle.
Hieno ja upea mittalaitos LIGO on alkamassa jälleen toimimaan, kun tämä laitos on räpsysuora niin monelta tulosuunnalta se kykenee havainnoimaan painovoima-aallon?

(Räpsy on värinauha, jolla merkitään esim timpurihommissa pitkää suoraa viivaa, jättää merkiksi mm punaista jauhejälkeä).
EDIT: n vaihdettu M sanaan tämä..
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9926
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Aalto yliopistohan on nimetty juuri gravitaatio aaltojen kunniksi !
Kontra
Reactions:
Viestit: 2743
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

HEI UKOT ja AKAT[/b

Sen inertiakelkanhan saa kulkenmaan vain yhteen suuntaan, kun laittaa pyöriin jarrusysrteemin, joka sallii pyörien pyöriä vain yhteen suuntaan. Hyötysuhde on kyllä huono, kun toisen suunnan hyöty menetetään.
Jos inertiamoottoria haluaisi käyttää vaikka venemoottorina, sallitaan potkurin akselin pyöriminen vain toiseen suuntaa. Ei se kyllä siinä käytyössa hakkaa sähkömoottoria. Se siis tarvutsee kontaktin ympäristöön, eikä siis mihinkään ilmaan nostavaan sovellukseen siitä ei ole.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9926
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 15:31 Aalto yliopistohan on nimetty juuri gravitaatio aaltojen kunniaksi !
Eli näin.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2743
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Brainwashed kirjoitti: 27 Touko 2023, 12:19
Kontra kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:36
Brainwashed kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:16
Kontra kirjoitti: 27 Touko 2023, 09:23
Yllättävän hyvinhän sinä tyhmyytesi kanssa olet pärjäillyt.
Kun sanot asioivasi tyhmien asiakkaiden kanssa, varmaan tosiaan on vaikeaa sulla, kun et itse pysty kontrolloimaan milloin möläytät jotakin - vasta asiakkaiden reaktoista aina joudut peilaamman sitä, elleivät ole ehtinnet jo kääntyä ulko-ovelle, kun ovat tikahtumaisillaan nauruun.
Oman tyhmyyden kanssa on pikku pakko pärjätä.
Olen joillekin joutunut sanomaan että unohdetaan koko homma, jos ja kun huomaan että kyseessä on tyhmä ja lisäksi hankalaksi todettavissa oleva henkilö. Ei oikein jaksa enää sellaisten kanssa asioida, ja kun ei ole pakko, niin...


8-)
Ne sun mölätykset. Kun asiakas kysyy sulta jotakin tuotteesta, saatatkin siis möläyttää vahingossa totuuden, että on ihan paska tuote. Semmoinen kaupankäynti ei pitkään elätä.
Kerropa vielä, mistä päättelet jonkun asiakkaan olevan tyhmä ja/tai hankala?
Se päättelykyky jolla tunnistaa tyhmän, tai itseään selkeästi tyhmemmän on helppoa, ja hankalan ihmisen oppii tunnistamaan kokemusten myötä. Jos lähestyisit jollakin autoon liittyvällä ongelmalla joka vaatisi runsaasti töitä ja osiin investointia, ja jututtaisin sinua sitä ennen omilla tarkoin valituilla pin point kysymyksilläni, niin luultavasti sanoisin lopulta että en valitettavasti voi auttaa. Se olisi se möläytys siinä tapauksessa.
Eräs naishenkilö olisi tuomassa nyt vkl näytille autoansa jota olen aiemminkin korjannut, jossa on nyt hydrauliikkavikaa/sitikka, ja kyseessä on henkilö jolla on jollain tapaa suhteettoman suuret luulot itsestään ja päättelykyvyistään, että jos sanon esim että putki vuotaa ja se pitää ainakin vaihtaa ja ehkä myös takapallo, niin tiedän jo etukäteen että hän alkaa mussuttamaan jotain omiaan ja mitä on muilta kuullut, jolla ei ole mitään relevanssia itse asiaan, ja sellaisessa tapauksessa yritän pysyä viilipyttynä sen aikaa kun paasaa omiaan, ja kun lopetta niin sanon vain uudestaan minkä olin jo todennut. Jos vielä silloin jatkaa perseilyään, niin kerron että tuossa on hyvä paikka kääntää auto että voi ajaa pois...

8-)
Minä tunnistan tyhmän siitä, kun kysyn mieltä on Apollo-projektista.

Sanopa kumpaan suuntaan nelitahtimoottori pyörii? Eikö ne kaikki pyöri samaan suuntaan?
Vastaa Viestiin