Gravitaatio

Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Goswell kirjoitti: 23 Touko 2023, 12:59
Kontra kirjoitti: 23 Touko 2023, 12:43
Me aloitettiin Gossun kanssa täällä samoihin aikoihin. Minä sain paljon uutta tietoa fysiikasta parilta Kk:ssa fysiikkaa lukeneilta. Viitisentoista vuotta taitaa olla noista ajoista kulunut kohta.
Näihin aikoihin saakka on noiden opettajien kanssa mennyt täällä muuten hyvin, mutta toisella muisti on aiheuttanut pientä skismaa, kun ei muista mitä on kirjoitellut.

Gossu putosi kvattikaivoon heti alkuaikoina ja löi päänsä valokelkkaan, ja sen jälkeen on jokaisen hänen kanssaan keskustelevan punnittava hänen jokainen lauseensa, onko se tätä, mustan aukon vai avaruuden kelkkakokeen todellisuutta koskevaa. Toisen kerran hän putosi fotonikaivoon, ja minulta meni hukkaan kallista oppiaikaa vuosikaupalla hänen ylöskiskomisessaan.

Minä olen oppinut täällä niin paljon, että mursin fysiikan yhden kulmakiven, mutta Gossu vain tykkää hipelöidä kvarkkeja, ja ajella valokelkallaan pitkin taivaankantta. Joskus hän saa houkuteltua jonkun kelkan kyytiin, mutta joka kerta ajelu päättyy ilmiriitaan, kun ovat eri mieltä suhteellisuusteoriasta.

Kumpikin opettajistani on muuttanut Hölmölään äskettäin.
Se valokelkka on ihan validi edelleen, joten hyppää vaan Gossun kelkkaan. Mitä taas tulee kvarkkeihin sun muihin pikku vipeltimiin, siellä on tie, totuus ja elämä, pohjimmiltaan.
Siellä pörinässä seikkaillessa on tajunnut hyvin monta asiaa ihan uudella tavalla, ymmärtänyt joitan juttuja miten ne toimii ja siihen ymmärrykseen tarvitaan noita kvanttiloita ja pikku pörisijöitä.

Kiitän kyllä nöyrästi huolenpidostasi, aitoa lähimmäisen rakkautta parhaimmillaan, opi perkele, tai itket ja opit, mutta kaikesta huolenpidosta huolimatta taidan olla kadotettu sielu tieteen saralla, paluuta laitosfysiikan kummallisuuksiin ei enään ole.
Mutta sen kontra muistat, periksi ei anneta.
Periksi antaminen ei tule kuuloonkaan.
Jossakin vaiheessa inertia, tämä sinun rakastamasi "hitausvoima", tulee paiskimaan ankarasti töitä inertialimoottorien voimana mitä erilaisimmissa tehtävissä. Sitä on vaikea ennustaa milloin, koska ensin pitää vakuuttaa tärkeät ihmiset sen fantastisuudesta.
.. Tämä Kimmottoman kelkan tapahtuman vastaanotto on ollut järkyttävä pettymys. Vain Varaktori ymmärtää, mitkä mrkitys ilmiöllä voi olla tulevaisuuden voimanlähteitä kehitettäessä. Tyhmyys on ollut kautta aikain kaiken kehityksen jarru ja kaiken sekasorron aiheuttaja maailmassa. Kun ihmisen luovuutta ei oasta ohjata oikeaan suuntaan, vaan fakkiutetaan tiukkoihin raameihin lienee ainoa selitys, miksi ideaani ei täällä ymmärretä.

Erilaisilla esityksillä olen halunnnut tuoda valoa tiedosta kiinnostuneiden ulottuvile. Minä olen ainoa joka on tuonut tänne asiallisista oppimateriaalia kaikkien luettavaksi.
...Kun toin tänne Suomen sotien historian koosteeni, kyllä kiinnostus on ollut kova, kun on ahkerasti luettu, johtuen hyvin valaisevasta laajasta näkemyksestäni sotatoimien johtamisesta.
...Suihkumoottorin kooste on myös saanut hyvän vastaanoton.
..."Puijaako aika meitä" voi olla joillekin vaikeatajuinen, mutta voi vapauttaa itsenäiseen ajatteluun fakkiintuneiden uskomusten tilalle.
... Kaksosparadoksin esitykseni saattaa olla ylivoimaista monille lukijoille. Täällä ei ole onneksi syntynyt sellaista agressiivista hyökkäystä ymmärtämättömien taholta, minkä se aluksi sai vanhassa ketjussa.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Neutroni kirjoitti: 23 Touko 2023, 10:31
Kontra kirjoitti: 23 Touko 2023, 08:51 Kyllä minä olen antanut tyypeille ymmärtää useaan kertaan, että kun terveestä järjestä ei ole minkäänlaista merkkiä, terveeseen järkeen vetoamalla ei kerta kaikkiaan voi heille mitään perustella.
"Terve järki" on vain paskanjauhantaa, jolla osaamattomat pönkittävät typeriä ideoitaan, kun perusteet loppuvat.

Jos sinä väität tehneesi jonkin klassiseen mekaniikkaan liittyvän keksinnön, niin sen voi aivan hyvin muotoilla matemaattisesti. Se on kieli, jota fyysikot ja insinöörit ymmärtävät. Jos lasket oikein, tai katsot meidän tekemät esimerkkilaskut, huomaat, että ideasi ei toimi. Se perustuu virheellisiin oletuksiin. Mikään määrä oman erinomaisuuden ja järkevyyden vakuuttelua ei kumoa matematiikkaa.
Ei tuossa sinun oppitunnissasi löydy mitään järkevää sisältöä, kun et näytä ollenkaan olevan jyvällä, mistä nämä kommunikointiongelmat johtuvat. Olet itse osa sitä ongelmaa, kun et edes vaivaudu huomauttamaan pahimmille häiriköille tai bannaamaan heitä joksikin aikaa lepolomalle.
Pahin häirikkö tässä keskustelussa olet sinä. Sait hölmön idean. Se perusteltiin hölmöksi klassisen mekaniikan perusteella mutta jatkoit inttämistä hylkäämällä perusteet heikkoälyisten ylikoulutettujen humpuukina ja aloit soittaa suuta. Se täyttää sitten jo crackpotmeiningin tunnusmerkit ja kun asia lyötiin läskiksi, aloit kiukutella ja vaatia muita bannattavaksi. Ei täällä bannata ketään siksi, että joku itsestään liikoja luuleva kokee neroutensa loukatuksi.

Tämä palsta ei ole tarkoitettu tieteelliseen julkaisutoimintaan, tekniseen tuotekehitystyöhön tai innovaatioiden kaupalliseen markkinointiin. Tosin tuollaisilla ideoilla vakavilta palstoilta ja toimistoista nauretaan ulos niin että heilahtaa.
Tyhjät tynnyrit koliset eniten
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Neutroni kirjoitti: 23 Touko 2023, 10:37
Kontra kirjoitti: 23 Touko 2023, 09:18 Minun motiivini täällä keskusteluissa on alunperin ollut tiedon hankinta tietäväisemmiltä. Sitä sainkin aikoinani ihan kiitosten arvoisesti. Sitten aloin koostaa tietopaketteja ja kehitellä niitä edelleen.
Tuossa meni pieleen. Nettikeskusteluilla ei voi saada niin perusteellista ymmärrystä, että voi opettaa asiaa muille. Tietopakettisi ovat pullollaan väärinkäsityksiä ja aivan ihmeellisiä päätelmiä.
Minulla kun on siihen luonnon lahjoittama terve järki ollut mainiona työkaluna, ja vastapalvelukseksi sitä olen käyttänyt toisten valistamiseen noissa koosteissani.
Se mitä luulet "terveeksi järjeksi" on vain egoismia ja suuruusharhaisuutta.
Kun sain tietopaketteja koostetuksi, koin valtavaa vastustusta usein tyypeiltä, joilla oli heikot tiedot ko asioista, ja käyttäytyminen joskus aivan törkeää.
Asiavirheisiin puututtiin asiallisesti. Mutta sinulle se ei sopinut ja aloit puolustaa höperehdintöjäsi inttämällä ja haukkumalla muut.
Minua onkin ihmetyttänyt se asia, että kun lukijalta esitykseni on mennyt yli hilseen, he alkavat agressiivisesti vastustaa esitystäni. Se täytyy johtua ylivertaisuusharhasta. Suurella osalla täällä on se syndrooma, ja siitä luonnollisesti seuraa yhteenottoja.
No tuleeko mieleen mitään toista mahdollisuutta mistä voi johtua, että tuntee itse olevansa tervejärkinen kaikkitietävä ja koko muu maailma suuruusharhaisia aggressiivisia typeryksiä? Edes noin hypoteettisella tasolla.
Turhaan minun kommenttejani räävit, minä en jokelteluusi hetkeäkääni tuhlaa.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Neutroni kirjoitti: 23 Touko 2023, 10:37
Kontra kirjoitti: 23 Touko 2023, 09:18 Minun motiivini täällä keskusteluissa on alunperin ollut tiedon hankinta tietäväisemmiltä. Sitä sainkin aikoinani ihan kiitosten arvoisesti. Sitten aloin koostaa tietopaketteja ja kehitellä niitä edelleen.
Tuossa meni pieleen. Nettikeskusteluilla ei voi saada niin perusteellista ymmärrystä, että voi opettaa asiaa muille. Tietopakettisi ovat pullollaan väärinkäsityksiä ja aivan ihmeellisiä päätelmiä.
Minulla kun on siihen luonnon lahjoittama terve järki ollut mainiona työkaluna, ja vastapalvelukseksi sitä olen käyttänyt toisten valistamiseen noissa koosteissani.
Se mitä luulet "terveeksi järjeksi" on vain egoismia ja suuruusharhaisuutta.
Kun sain tietopaketteja koostetuksi, koin valtavaa vastustusta usein tyypeiltä, joilla oli heikot tiedot ko asioista, ja käyttäytyminen joskus aivan törkeää.
Asiavirheisiin puututtiin asiallisesti. Mutta sinulle se ei sopinut ja aloit puolustaa höperehdintöjäsi inttämällä ja haukkumalla muut.
Minua onkin ihmetyttänyt se asia, että kun lukijalta esitykseni on mennyt yli hilseen, he alkavat agressiivisesti vastustaa esitystäni. Se täytyy johtua ylivertaisuusharhasta. Suurella osalla täällä on se syndrooma, ja siitä luonnollisesti seuraa yhteenottoja.
No tuleeko mieleen mitään toista mahdollisuutta mistä voi johtua, että tuntee itse olevansa tervejärkinen kaikkitietävä ja koko muu maailma suuruusharhaisia aggressiivisia typeryksiä? Edes noin hypoteettisella tasolla.
Toivottomiin tapauksiin ei kannata hetkekään tuhlata.
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3613
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja asdf »

Kontra kirjoitti: 23 Touko 2023, 14:28 Toivottomiin tapauksiin ei kannata hetkekään tuhlata.
Ja heti tuhlasit kolmen viestin verran :roll: .
Deciphered from crop circles.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

asdf kirjoitti: 23 Touko 2023, 14:46
Kontra kirjoitti: 23 Touko 2023, 14:28 Toivottomiin tapauksiin ei kannata hetkekään tuhlata.
Ja heti tuhlasit kolmen viestin verran :roll: .
Voi voi, eikö kukaan halua keskustella sun kanssa?
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Neutroni kirjoitti: 23 Touko 2023, 10:37
Kontra kirjoitti: 23 Touko 2023, 09:18 Minun motiivini täällä keskusteluissa on alunperin ollut tiedon hankinta tietäväisemmiltä. Sitä sainkin aikoinani ihan kiitosten arvoisesti. Sitten aloin koostaa tietopaketteja ja kehitellä niitä edelleen.
Tuossa meni pieleen. Nettikeskusteluilla ei voi saada niin perusteellista ymmärrystä, että voi opettaa asiaa muille. Tietopakettisi ovat pullollaan väärinkäsityksiä ja aivan ihmeellisiä päätelmiä.
Minulla kun on siihen luonnon lahjoittama terve järki ollut mainiona työkaluna, ja vastapalvelukseksi sitä olen käyttänyt toisten valistamiseen noissa koosteissani.
Se mitä luulet "terveeksi järjeksi" on vain egoismia ja suuruusharhaisuutta.
Kun sain tietopaketteja koostetuksi, koin valtavaa vastustusta usein tyypeiltä, joilla oli heikot tiedot ko asioista, ja käyttäytyminen joskus aivan törkeää.
Asiavirheisiin puututtiin asiallisesti. Mutta sinulle se ei sopinut ja aloit puolustaa höperehdintöjäsi inttämällä ja haukkumalla muut.
Minua onkin ihmetyttänyt se asia, että kun lukijalta esitykseni on mennyt yli hilseen, he alkavat agressiivisesti vastustaa esitystäni. Se täytyy johtua ylivertaisuusharhasta. Suurella osalla täällä on se syndrooma, ja siitä luonnollisesti seuraa yhteenottoja.
No tuleeko mieleen mitään toista mahdollisuutta mistä voi johtua, että tuntee itse olevansa tervejärkinen kaikkitietävä ja koko muu maailma suuruusharhaisia aggressiivisia typeryksiä? Edes noin hypoteettisella tasolla.
Se lisäksi että olet säälittävä pelle, olet myös kiero valehtelija.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Olin aikeissa osallistua ketjun kustannuksiin, mutta en keksinyt maksutapaa.
Nyt kun on käynyt selväksi, millainen hölmöläisten ketju tämä on, ei ole syytä maksaa mitään. On valitettavaa, että fiksukin porukka voiv joutua kärsimään muutaman tollon vuoksi, jotka pilaavat ainakin fysiikan alueen keskustelut.

Jos edes tuo pahin harhainen suunsoittajatollo saataisiin pois demon pallilta, jotakin positiivista voisi tapahtua.

Jos tänne saataisi edes yksi oikea kk fyysikko, joka ymmärtää Newtonin mekaniikan, joka löisi jauhot suuhun noille tieteen uskomusten orjuuttamille kk-tolloille, joiden on mahdotonta hyväksyä sitä, että tiede ei hallitse kaikkia fysiikan ilmiöitä toistaiseksi - järki pääsisi voitolle.
Tiede kehittyy koko ajan ja korjaa puutteitaan, mutta tuollaiset kk-tollot ovat aina olleet kehityksen jarruna. Einsteinillakin oli suuria vaikeuksia erään vaikutusvaltaisen ääliön professorin vuoksi.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3163
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Kontra kirjoitti: 23 Touko 2023, 12:43
Varaktori kirjoitti: 22 Touko 2023, 22:06
Goswell kirjoitti: 22 Touko 2023, 21:22
JPI kirjoitti: 22 Touko 2023, 01:45
Mutta kas kummaa, komeettojen nopeus (vauhti) radallaan on silti auringon suhteen riippuvainen vai etäisyydestä aurinkoon. Joten miksei tuo päde komeettoihin?
No Gossufysiikassahan tietysti aina sälittely kaikkeen löytyy, seilityksiä sen sijaan näkee harvoin jos koskaan., :lol:
Kato kato JPI.
Nyt en ihan ymmärtänyt mistä on kysymys? Mikä ei päde komeettoihin?
Gravikenttä heikkenee etäisyyden neliöön, lähestyttäessä liikut kohti lähdettä nopeudella c lähteestä loittonevia gravitoneja vastaan, kun loittonet liikut samaan suuntaan kuin gravitonit, et tietenkään juuri samaan suuntaan koska ratasi kiertää gravitaation lähteen mutta pääpiirteissään.
Goswell on kanssa kova kun on kvanttigravitaation saanut pelittään ja löytänyt gravitonit. :mrgreen:
Me aloitettiin Gossun kanssa täällä samoihin aikoihin. Minä sain paljon uutta tietoa fysiikasta parilta Kk:ssa fysiikkaa lukeneilta. Viitisentoista vuotta taitaa olla noista ajoista kulunut kohta.
Näihin aikoihin saakka on noiden opettajien kanssa mennyt täällä muuten hyvin, mutta toisella muisti on aiheuttanut pientä skismaa, kun ei muista mitä on kirjoitellut.

Gossu putosi kvattikaivoon heti alkuaikoina ja löi päänsä valokelkkaan, ja sen jälkeen on jokaisen hänen kanssaan keskustelevan punnittava hänen jokainen lauseensa, onko se tätä, mustan aukon vai avaruuden kelkkakokeen todellisuutta koskevaa. Toisen kerran hän putosi fotonikaivoon, ja minulta meni hukkaan kallista oppiaikaa vuosikaupalla hänen ylöskiskomisessaan.

Minä olen oppinut täällä niin paljon, että mursin fysiikan yhden kulmakiven, mutta Gossu vain tykkää hipelöidä kvarkkeja, ja ajella valokelkallaan pitkin taivaankantta. Joskus hän saa houkuteltua jonkun kelkan kyytiin, mutta joka kerta ajelu päättyy ilmiriitaan, kun ovat eri mieltä suhteellisuusteoriasta.

Kumpikin opettajistani on muuttanut Hölmölään äskettäin.
Vai on sitä keskustelijoilla mennyt tensorit solmuun. Kai suhteellisuusteoriastakin riitaa saa ainakin täällä aikaiseksi kun sitä näköjään saa yksinkertaisemmistakin asioista. :mrgreen:
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Varaktori kirjoitti: 23 Touko 2023, 18:08
Kontra kirjoitti: 23 Touko 2023, 12:43
Varaktori kirjoitti: 22 Touko 2023, 22:06
Goswell kirjoitti: 22 Touko 2023, 21:22

Kato kato JPI.
Nyt en ihan ymmärtänyt mistä on kysymys? Mikä ei päde komeettoihin?
Gravikenttä heikkenee etäisyyden neliöön, lähestyttäessä liikut kohti lähdettä nopeudella c lähteestä loittonevia gravitoneja vastaan, kun loittonet liikut samaan suuntaan kuin gravitonit, et tietenkään juuri samaan suuntaan koska ratasi kiertää gravitaation lähteen mutta pääpiirteissään.
Goswell on kanssa kova kun on kvanttigravitaation saanut pelittään ja löytänyt gravitonit. :mrgreen:
Me aloitettiin Gossun kanssa täällä samoihin aikoihin. Minä sain paljon uutta tietoa fysiikasta parilta Kk:ssa fysiikkaa lukeneilta. Viitisentoista vuotta taitaa olla noista ajoista kulunut kohta.
Näihin aikoihin saakka on noiden opettajien kanssa mennyt täällä muuten hyvin, mutta toisella muisti on aiheuttanut pientä skismaa, kun ei muista mitä on kirjoitellut.

Gossu putosi kvattikaivoon heti alkuaikoina ja löi päänsä valokelkkaan, ja sen jälkeen on jokaisen hänen kanssaan keskustelevan punnittava hänen jokainen lauseensa, onko se tätä, mustan aukon vai avaruuden kelkkakokeen todellisuutta koskevaa. Toisen kerran hän putosi fotonikaivoon, ja minulta meni hukkaan kallista oppiaikaa vuosikaupalla hänen ylöskiskomisessaan.

Minä olen oppinut täällä niin paljon, että mursin fysiikan yhden kulmakiven, mutta Gossu vain tykkää hipelöidä kvarkkeja, ja ajella valokelkallaan pitkin taivaankantta. Joskus hän saa houkuteltua jonkun kelkan kyytiin, mutta joka kerta ajelu päättyy ilmiriitaan, kun ovat eri mieltä suhteellisuusteoriasta.

Kumpikin opettajistani on muuttanut Hölmölään äskettäin.
Vai on sitä keskustelijoilla mennyt tensorit solmuun. Kai suhteellisuusteoriastakin riitaa saa ainakin täällä aikaiseksi kun sitä näköjään saa yksinkertaisemmistakin asioista. :mrgreen:
Tämä suhtisskaba on ollut hurjaa. Oikeastaan sen ympärillä aika on kulunut rattoisasti. Minäkin sen verran siitä ymmärrän, että olen yrittänyt sitä opettaa suhtisdenialisteille - huonolla menestyksellä. Yhdenkään mieltä en ole saanut käännetyksi oikein päin.
On järkyttävää, ettei kk-fysiikkaa lukeneetkaan kaikki ymmärrä juurikaan suhtiksen perusteista.
Esimerkiksi ajan dilataatio tai Hafele Keatin koe menee joillakin yli hilseen.

Luepas sinä se minun "Kaksosparadoksi uteliaalle" täältä palstalta ja anna lausuntosi. Katsotaan tuleeko ilmiriita. Sen koostaminen oli aivan mahdotonta, kun asiasta ymmärtämättömät kävivät kimppuun kuin yleinen syyttäjä. Oli siinä palautteen antajissa sentään täysjärkisiä asiallisia mukana ja sain sen loppuun, vaikka voi siinä vieläkin olla trimmaamisen tarvetta. Se on kummallista, että haukutaan toisen esitys, mutta itse ei kyetä saamaa kynällä aikaan yhtään mitään.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3163
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Kontra kirjoitti: 23 Touko 2023, 18:56
Varaktori kirjoitti: 23 Touko 2023, 18:08
Kontra kirjoitti: 23 Touko 2023, 12:43
Varaktori kirjoitti: 22 Touko 2023, 22:06
Goswell on kanssa kova kun on kvanttigravitaation saanut pelittään ja löytänyt gravitonit. :mrgreen:
Me aloitettiin Gossun kanssa täällä samoihin aikoihin. Minä sain paljon uutta tietoa fysiikasta parilta Kk:ssa fysiikkaa lukeneilta. Viitisentoista vuotta taitaa olla noista ajoista kulunut kohta.
Näihin aikoihin saakka on noiden opettajien kanssa mennyt täällä muuten hyvin, mutta toisella muisti on aiheuttanut pientä skismaa, kun ei muista mitä on kirjoitellut.

Gossu putosi kvattikaivoon heti alkuaikoina ja löi päänsä valokelkkaan, ja sen jälkeen on jokaisen hänen kanssaan keskustelevan punnittava hänen jokainen lauseensa, onko se tätä, mustan aukon vai avaruuden kelkkakokeen todellisuutta koskevaa. Toisen kerran hän putosi fotonikaivoon, ja minulta meni hukkaan kallista oppiaikaa vuosikaupalla hänen ylöskiskomisessaan.

Minä olen oppinut täällä niin paljon, että mursin fysiikan yhden kulmakiven, mutta Gossu vain tykkää hipelöidä kvarkkeja, ja ajella valokelkallaan pitkin taivaankantta. Joskus hän saa houkuteltua jonkun kelkan kyytiin, mutta joka kerta ajelu päättyy ilmiriitaan, kun ovat eri mieltä suhteellisuusteoriasta.

Kumpikin opettajistani on muuttanut Hölmölään äskettäin.
Vai on sitä keskustelijoilla mennyt tensorit solmuun. Kai suhteellisuusteoriastakin riitaa saa ainakin täällä aikaiseksi kun sitä näköjään saa yksinkertaisemmistakin asioista. :mrgreen:
Tämä suhtisskaba on ollut hurjaa. Oikeastaan sen ympärillä aika on kulunut rattoisasti. Minäkin sen verran siitä ymmärrän, että olen yrittänyt sitä opettaa suhtisdenialisteille - huonolla menestyksellä. Yhdenkään mieltä en ole saanut käännetyksi oikein päin.
On järkyttävää, ettei kk-fysiikkaa lukeneetkaan kaikki ymmärrä juurikaan suhtiksen perusteista.
Esimerkiksi ajan dilataatio tai Hafele Keatin koe menee joillakin yli hilseen.

Luepas sinä se minun "Kaksosparadoksi uteliaalle" täältä palstalta ja anna lausuntosi. Katsotaan tuleeko ilmiriita. Sen koostaminen oli aivan mahdotonta, kun asiasta ymmärtämättömät kävivät kimppuun kuin yleinen syyttäjä. Oli siinä palautteen antajissa sentään täysjärkisiä asiallisia mukana ja sain sen loppuun, vaikka voi siinä vieläkin olla trimmaamisen tarvetta. Se on kummallista, että haukutaan toisen esitys, mutta itse ei kyetä saamaa kynällä aikaan yhtään mitään.
Kyllähän minä luen jos vain sen täältä löydän.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Varaktori

Kaksosparadoksi uteliaalle on nyt tuossa etusivulla.
Jos löydät epäloogisuutta ja muuta kummallista, kerro
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Kimmoton törmäys kun systeemi on osin vapaa osin suljettu.

Olen muutaman kerran maininnut, kuinka koululaitos tappaa luovuuden, nerouden siemenen.

Kun QS ilmestyi laskemaan koekelkan tapahtumaa, hän laski kaiken oikein, ihan samalla tavalla kuin minäkin olin laskenut.
Hän totesi, että tapahtuma ei ole suljettu systeemi, koska kelkka siirtyy prosessin aikana ja jää uuteen paikkaan prosessin sammuttua.

Myöhemmin QS luettuaan Neutronin esittämän laskentamenetelmän suljetusta systeemistä, jossa sanotaan painopisteen olevan prosessin jälkeen samassa paikassa kuin alussakin, QS ei uskonut omaa laskelmaansa kelkasta, vaan alkoi soveltaa suljetun systeemi yhtälöitä kelkan tapahtumaan. Hän ei enää pitänytkään tapahtumaa avoimena vaan suljettuna systeeminä.
No suljetun systeemin laskelmathan ei ollenkaan soveltuneet kelkan tapahtumaan, mutta QS ei sitä ymmärtänyt, ja tulos oli aivan pähkähullu, kun jokainen tiesi, ettei kelkka voinut prosessin jälkeen olla lähtöpaikassaan.

Suljettuja systeemeitä tutkineille tiedemiehille ei tietenkään tullut mieleen, että kimmoton törmäys suljetussa systeemissä tuottaa liike-energiaa esim systeemin siirtymänä toiseen pakkaan.

QS on oiva esimerkki, miten fakkiintuneet uskomukset voittavat terveen järjen äänen.
Q-S
Reactions:
Viestit: 365
Liittynyt: 30 Marras 2022, 16:44

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Q-S »

Kontra kirjoitti: 23 Touko 2023, 20:14 Kimmoton törmäys kun systeemi on osin vapaa osin suljettu.

Kun QS ilmestyi laskemaan koekelkan tapahtumaa, hän laski kaiken oikein, ihan samalla tavalla kuin minäkin olin laskenut.
Hän totesi, että tapahtuma ei ole suljettu systeemi, koska kelkka siirtyy prosessin aikana ja jää uuteen paikkaan prosessin sammuttua.
Juuri tämän takia, Kontra, harva jaksaa keskustella kanssasi: Keksit omasta päästäsi uskomattomia fantasiaan perustuvia satutarinoita siitä, mitä muut ovat muka sanoneet :D

Ei kai kukaan jaksa jankuttaa sellaisen tyypin kanssa, jolle sanotaan "koira on musta", niin tyyppi tunnin päästä jankuttaa: "vastahan sanoit että kissa on valkoinen".
Paikalla
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6196
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Kontra kirjoitti: 23 Touko 2023, 20:14 Olen muutaman kerran maininnut, kuinka koululaitos tappaa luovuuden, nerouden siemenen.
Olethan sinä sitä jankuttanut, mutta ei jankuttaminen tee valheesta tai houreesta totta.
No suljetun systeemin laskelmathan ei ollenkaan soveltuneet kelkan tapahtumaan, mutta QS ei sitä ymmärtänyt, ja tulos oli aivan pähkähullu, kun jokainen tiesi, ettei kelkka voinut prosessin jälkeen olla lähtöpaikassaan.
Sinä olet ainoa, joka väittää, että kelkkasysteemin painopiste liikuu sen sisäisten vuorovaikutusten takia. Kaikkien muiden mielestä sellainen väite on täysin pähkähullu. Etkä sinä pysty sitä mitenkään todistamaan. Jankutat samaa lausetta kuin papukaija, mutta muista: jankuttaminen ei tee väärästä totta.
Suljettuja systeemeitä tutkineille tiedemiehille ei tietenkään tullut mieleen, että kimmoton törmäys suljetussa systeemissä tuottaa liike-energiaa esim systeemin siirtymänä toiseen pakkaan.
Ja yksikään ei ole huomannut vahingossa tuollaista ilmiötä satojen vuosien aikana. Eivät edes he, jotka ovat yrittäneet rakennella liikemäärän tai energian säilymistä rikkovia laitteita. Niitäkin on ollut tuhansia. Ikiliikkujilla on paljon patentteja. Sinun laitteesi rikkoo liikemäärän säilymislakia eikä liike-energian, mutta kumpikin on yhtä järjettömiä ideoita. Onpa uskottavaa.
Vastaa Viestiin