Gravitaatio

Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3146
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Nyt tulee kyllä paineita. Jos en saa värkkiä toimimaan, niin minäkin pääsen hölmöläisten eliittiin? :mrgreen:
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3146
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Suunnittelin tässä että ammutaan se teräskuula solenoidilla liikkeelle putkeen jonka toisessa päässä on jotain massaa. Putken ympärille pieni renkaan muotoinen magneetti jota liikutetaan pienellä sähkömoottorilla ja hihnalla. Se hilaa sen kuulan lähtöpisteeseen. Sitten taas solenoidilla isketään se liikkeelle. Toimisikohan jokin tuollainen? :mrgreen:
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Varaktori kirjoitti: 21 Touko 2023, 20:31 Nyt tulee kyllä paineita. Jos en saa värkkiä toimimaan, niin minäkin pääsen hölmöläisten eliittiin? :mrgreen:
Sinä et pääse siihen eliittiin. Siihen pääsee vain korkeakoulussa persuksiaan fysiikan luennolla vuosikausia kuluttanet. Terveeltä järjeltä siellä on kyllä onnistuttu kaikki tila syrjäyttämään, eikä terveelle maalaisjärjelle siellä minkäänlaista tilaa ei ole koskaan varattukaan.
Sanopa sinä, jos olet lukenut kommenttejani tuosta kelan kuvauksestani, onko sulla ollut vaikeuksia ymmärtää niitä?
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3146
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Kontra kirjoitti: 21 Touko 2023, 20:50
Varaktori kirjoitti: 21 Touko 2023, 20:31 Nyt tulee kyllä paineita. Jos en saa värkkiä toimimaan, niin minäkin pääsen hölmöläisten eliittiin? :mrgreen:
Sinä et pääse siihen eliittiin. Siihen pääsee vain korkeakoulussa persuksiaan fysiikan luennolla vuosikausia kuluttanet. Terveeltä järjeltä siellä on kyllä onnistuttu kaikki tila syrjäyttämään, eikä terveelle maalaisjärjelle siellä minkäänlaista tilaa ei ole koskaan varattukaan.
Sanopa sinä, jos olet lukenut kommenttejani tuosta kelan kuvauksestani, onko sulla ollut vaikeuksia ymmärtää niitä?
Ehkä on sitten parempi olla hiljaa omasta koulutuksesta, joskin se nollattiin legioonassa. :mrgreen:
Hyväksytkö tuon ehdottamani koejärjestelyn? Pistän jonkin pienen mikro-ohjaimen komentamaan sitä.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Varaktori kirjoitti: 21 Touko 2023, 20:40 Suunnittelin tässä että ammutaan se teräskuula solenoidilla liikkeelle putkeen jonka toisessa päässä on jotain massaa. Putken ympärille pieni renkaan muotoinen magneetti jota liikutetaan pienellä sähkömoottorilla ja hihnalla. Se hilaa sen kuulan lähtöpisteeseen. Sitten taas solenoidilla isketään se liikkeelle. Toimisikohan jokin tuollainen? :mrgreen:
Hienoa hienoa. Edes yksi jolla järki pelaa. Tuollaista asennetta kun olisi enemmän.
Voitko kertoa millainen peruskoulutuksesi on, ja mitä hommia nyt teet?
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3146
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Kontra kirjoitti: 21 Touko 2023, 20:54
Varaktori kirjoitti: 21 Touko 2023, 20:40 Suunnittelin tässä että ammutaan se teräskuula solenoidilla liikkeelle putkeen jonka toisessa päässä on jotain massaa. Putken ympärille pieni renkaan muotoinen magneetti jota liikutetaan pienellä sähkömoottorilla ja hihnalla. Se hilaa sen kuulan lähtöpisteeseen. Sitten taas solenoidilla isketään se liikkeelle. Toimisikohan jokin tuollainen? :mrgreen:
Hienoa hienoa. Edes yksi jolla järki pelaa. Tuollaista asennetta kun olisi enemmän.
Voitko kertoa millainen peruskoulutuksesi on, ja mitä hommia nyt teet?
No sanotaan nyt vaikka että en ole tohtori kun se ilmeisesti tässä ketjussa lasketaan eduksi. :mrgreen:
Tietotekniikasta revin leipäni.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Varaktori kirjoitti: 21 Touko 2023, 21:00
Kontra kirjoitti: 21 Touko 2023, 20:54
Varaktori kirjoitti: 21 Touko 2023, 20:40 Suunnittelin tässä että ammutaan se teräskuula solenoidilla liikkeelle putkeen jonka toisessa päässä on jotain massaa. Putken ympärille pieni renkaan muotoinen magneetti jota liikutetaan pienellä sähkömoottorilla ja hihnalla. Se hilaa sen kuulan lähtöpisteeseen. Sitten taas solenoidilla isketään se liikkeelle. Toimisikohan jokin tuollainen? :mrgreen:
Hienoa hienoa. Edes yksi jolla järki pelaa. Tuollaista asennetta kun olisi enemmän.
Voitko kertoa millainen peruskoulutuksesi on, ja mitä hommia nyt teet?
No sanotaan nyt vaikka että en ole tohtori kun se ilmeisesti tässä ketjussa lasketaan eduksi. :mrgreen:
Tietotekniikasta revin leipäni.
Tietotekniikkaa siinä juuri tarvitaan. Minä olen tutkainsinöörinä työurani toiminut. Nyt ole 81 vuotias, ja hajamielisyys on tullut harmiksi, mutta muuten järki pelaa.
Minä olen suunnitellut valmiiksi kuulasarja-periaatteella toimivan inertiamoottorin teorian. Siinä on paljon suunnittelukysymyksiä, ja tarvittaisi koneinsinööriä suunnittelemaan osia ja pitäisi löytää osien valmistajia, mutta rahaa tarvittaisi rutkasti. Minä en mitään itse pysty homman eteen tekemään, vaan homma täytyisi antaa jollekin pätevälle kaverille, joka pystysi hankkimaan myös rutkasti rahaa homman käynnistämiseksi. Kun yhden toimivan moottorin saisi toimimaan, sitten ei olisi rahasta ikinä pulaa sillä, joka homman päälle ymmärtäisi.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3146
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Arvelinkin, että tässä voisi jotain tämmöistä olla taustalla. :mrgreen:
Meikäläisestä ei koneinsinööriä kyllä saa. Ihan omaksi ilokseni vain kaikenlaista pientä väsäilen ja siksipä miljoonalaatikosta tuohon varmaan osat olisi löytyneet, mutta vain tuollaiseen yksinkertaiseen kokeeseen.
Susa
Reactions:
Viestit: 7826
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Susa »

Kontra kirjoitti: 21 Touko 2023, 21:20 Minä olen suunnitellut valmiiksi kuulasarja-periaatteella toimivan inertiamoottorin teorian.
Kun enemmän makustelee tätä hassutusta, niin alkaa tuntumaan että siinä taitaa olla jopa jotain perää.
Pyramideista ja muista vanhoista suurista rakennelmistahan sanotaan ainakin joskus, etteivät voi olla ihmisen rakentamia, vaan on täytynyt olla avaruusoliota niitä rakentamassa.
Näiden olioiden jäljiltä jäi muutamia avaruusalusten rikkinäisiä moottoreita maahan, ja näistä ihmiset saivat koottua katapultin.
Eivät älynneet laittaa sitä johonkin laatikkoon, jolla olisivat sitten voineet matkustaa läpi avaruuden ja kenties ajan.
Q-S
Reactions:
Viestit: 364
Liittynyt: 30 Marras 2022, 16:44

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Q-S »

Kontra kirjoitti: 21 Touko 2023, 21:20 Minä olen suunnitellut valmiiksi kuulasarja-periaatteella toimivan inertiamoottorin teorian. Siinä on paljon suunnittelukysymyksiä, ja tarvittaisi koneinsinööriä suunnittelemaan osia ja pitäisi löytää osien valmistajia, mutta rahaa tarvittaisi rutkasti. Minä en mitään itse pysty homman eteen tekemään, vaan homma täytyisi antaa jollekin pätevälle kaverille, joka pystysi hankkimaan myös rutkasti rahaa homman käynnistämiseksi. Kun yhden toimivan moottorin saisi toimimaan, sitten ei olisi rahasta ikinä pulaa sillä, joka homman päälle ymmärtäisi.
Varma vinkki: kysy Oulun puukomposiitti-avaruusalustehtaalta? Pääomistaja on konetekniikan ja aerodynamiikan diplomi-insinööri, matemaatikko, fyysikko sekä bonuksena kansantaloustieteen & rahoituksen ekonomi.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Varaktori kirjoitti: 21 Touko 2023, 20:40 Suunnittelin tässä että ammutaan se teräskuula solenoidilla liikkeelle putkeen jonka toisessa päässä on jotain massaa. Putken ympärille pieni renkaan muotoinen magneetti jota liikutetaan pienellä sähkömoottorilla ja hihnalla. Se hilaa sen kuulan lähtöpisteeseen. Sitten taas solenoidilla isketään se liikkeelle. Toimisikohan jokin tuollainen? :mrgreen:
En oikein tiedä, saako solenoidilla sellaista kiihtyvyyttä, jota homma vaatii. Minun ajatus on sähkömoottori, jossa siipiratas pyörii, johon kuula sivusta tai päältä tönäistään.
Onko sulla yhtään kaupallista kokemusta firman pyörittämisestä tai markkinonnista tms.?
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6183
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Q-S kirjoitti: 21 Touko 2023, 21:30 Varma vinkki: kysy Oulun puukomposiitti-avaruusalustehtaalta? Pääomistaja on konetekniikan ja aerodynamiikan diplomi-insinööri, matemaatikko, fyysikko sekä bonuksena kansantaloustieteen & rahoituksen ekonomi.
Vielä kun otatte tiimiin mukaan yhden filosofian ja kosmologian puolella kunnostautuneen Neron, voitte koukata pahojen paikkojen ohi neljännen ulottuvuuden kautta. Siinä saa maailma ihmetellä tiedepalstan nerojen ihmeellisiä kykyjä.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Q-S kirjoitti: 21 Touko 2023, 21:30
Kontra kirjoitti: 21 Touko 2023, 21:20 Minä olen suunnitellut valmiiksi kuulasarja-periaatteella toimivan inertiamoottorin teorian. Siinä on paljon suunnittelukysymyksiä, ja tarvittaisi koneinsinööriä suunnittelemaan osia ja pitäisi löytää osien valmistajia, mutta rahaa tarvittaisi rutkasti. Minä en mitään itse pysty homman eteen tekemään, vaan homma täytyisi antaa jollekin pätevälle kaverille, joka pystysi hankkimaan myös rutkasti rahaa homman käynnistämiseksi. Kun yhden toimivan moottorin saisi toimimaan, sitten ei olisi rahasta ikinä pulaa sillä, joka homman päälle ymmärtäisi.
Varma vinkki: kysy Oulun puukomposiitti-avaruusalustehtaalta? Pääomistaja on konetekniikan ja aerodynamiikan diplomi-insinööri, matemaatikko, fyysikko sekä bonuksena kansantaloustieteen & rahoituksen ekonomi.
Etkö sinä ÄO-80 k-pää osaa lopettaa älyvapaata v.... tuiluasi? Miksi alat mulle hankalaksi, kun sentään paljon on yhdessä mietiskelty asioita.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3146
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Kontra kirjoitti: 21 Touko 2023, 21:33
Varaktori kirjoitti: 21 Touko 2023, 20:40 Suunnittelin tässä että ammutaan se teräskuula solenoidilla liikkeelle putkeen jonka toisessa päässä on jotain massaa. Putken ympärille pieni renkaan muotoinen magneetti jota liikutetaan pienellä sähkömoottorilla ja hihnalla. Se hilaa sen kuulan lähtöpisteeseen. Sitten taas solenoidilla isketään se liikkeelle. Toimisikohan jokin tuollainen? :mrgreen:
En oikein tiedä, saako solenoidilla sellaista kiihtyvyyttä, jota homma vaatii. Minun ajatus on sähkömoottori, jossa siipiratas pyörii, johon kuula sivusta tai päältä tönäistään.
Onko sulla yhtään kaupallista kokemusta firman pyörittämisestä tai markkinonnista tms.?
Veikkaan että äkäisemmin kuula lähtee kuin tuollaisella siipirattaalla. Ainakin helpommin toteutettavissa jos ei muuta. Markkinoinnin olen jättänyt sen alan ammattilaisille ja firman pyörittämiset myös. Minulle riittää kun saan oman tiimini kanssa hommat pyörimään. :mrgreen:
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Neutroni kirjoitti: 21 Touko 2023, 21:36
Q-S kirjoitti: 21 Touko 2023, 21:30 Varma vinkki: kysy Oulun puukomposiitti-avaruusalustehtaalta? Pääomistaja on konetekniikan ja aerodynamiikan diplomi-insinööri, matemaatikko, fyysikko sekä bonuksena kansantaloustieteen & rahoituksen ekonomi.
Vielä kun otatte tiimiin mukaan yhden filosofian ja kosmologian puolella kunnostautuneen Neron, voitte koukata pahojen paikkojen ohi neljännen ulottuvuuden kautta. Siinä saa maailma ihmetellä tiedepalstan nerojen ihmeellisiä kykyjä.
Eikö sulla riitä hommia hölmölän isännän tehtävissä, että vielä tarvitsee tyhkyytään yrittää jakaa täysjärkisille.
Vastaa Viestiin