Kokeilu.....Boca Chica uutisia.

Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11069
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Kokeilu.....Boca Chica uutisia.

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Goswell kirjoitti: 14 Maalis 2024, 16:30 Loistava saavutus.
Mikä siinä oli loistavaa ?
JeeSe
Reactions:
Viestit: 794
Liittynyt: 20 Joulu 2022, 13:37

Re: Kokeilu.....Boca Chica uutisia.

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Harmi, ettei kai osunut Kremliin.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11069
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Kokeilu.....Boca Chica uutisia.

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tulikohan paloja kuitenkin Intian valtamereen ?
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4403
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Kokeilu.....Boca Chica uutisia.

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 16:35
Goswell kirjoitti: 14 Maalis 2024, 16:30 Loistava saavutus.
Mikä siinä oli loistavaa ?
Suurin osa tavoitteista saavutettiin.
Minun mielestä noin.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6112
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Kokeilu.....Boca Chica uutisia.

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 16:35 Mikä siinä oli loistavaa ?
Hot staging ja boosterin jarrutuspoltto toimi nominaalisti, Starship saavutti kiertoradan, ilmeisesti luukun ja nesteen siirron testaus on onnistunut (alustavien testien perusteella) ja saivat pätkän hyvää dataa myös ilmakehään paluusta. Nyt vaan katostaan mikä meni pieleen, otetaan opiksi ja korjataan seuraavaan, soditaan vähän paperisotaa byrokraattien kanssa ja jatketaan testiohjelmaa.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6112
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Kokeilu.....Boca Chica uutisia.

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 16:37 Tulikohan paloja kuitenkin Intian valtamereen ?
Varmasti tuli. Paljon pienemmätkin kappaleet tulevat läpi ilmakehästä palamatta.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11069
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Kokeilu.....Boca Chica uutisia.

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Goswell kirjoitti: 14 Maalis 2024, 16:59
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 16:35
Goswell kirjoitti: 14 Maalis 2024, 16:30 Loistava saavutus.
Mikä siinä oli loistavaa ?
Suurin osa tavoitteista saavutettiin.
Kyllä oli taas kamalaa seurata.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11069
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Kokeilu.....Boca Chica uutisia.

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Scott Manleyn mukaan kaikki oli mahtavaa:

Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6112
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Kokeilu.....Boca Chica uutisia.

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 21:46 Kyllä oli taas kamalaa seurata.
Epäilemättä suuret edistysaskeleet ovat ikäviä, jos suhtautuu vihamielisesti tuohon projektiin.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11069
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Kokeilu.....Boca Chica uutisia.

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Neutroni kirjoitti: 15 Maalis 2024, 07:16
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 21:46 Kyllä oli taas kamalaa seurata.
Epäilemättä suuret edistysaskeleet ovat ikäviä, jos suhtautuu vihamielisesti tuohon projektiin.
28s alus...ja jälleen päreitä.

Mitäs vihamielisyyttä siinä olisi...realismia.

Sinähän olet suhtautunut poikkeuksellisen vihamielisesti mun tuulivoimalaprojektiin jossa on vasta 5. versio menossa.

Mikä siinä muuten on että kotimainen paljon nykyistä tehokkaampi tuulivoimatuotanto ei sinulle käy...oletko ryssän trolli ?

Mulla ei ole vihamielisyyttä SpaceXää kohtaa lainkaan.....vaan ankaraa myötähäpeää kun mikään ei vaan onnistu tässä Starship projetissa.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11069
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Kokeilu.....Boca Chica uutisia.

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Täällä uusi näkemys:
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11069
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Kokeilu.....Boca Chica uutisia.

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Markus on herännyt.

Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6112
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Kokeilu.....Boca Chica uutisia.

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 15 Maalis 2024, 07:26 28s alus...ja jälleen päreitä.
Päreitä tulee vielä muutamasta seuraavastakin. Ei se ole oleellinen asia vaan ne tekniset edistysaskeleet, jotka prototyypeillä onnistuvat ennen päreiksi menoa.
Sinähän olet suhtautunut poikkeuksellisen vihamielisesti mun tuulivoimalaprojektiin jossa on vasta 5. versio menossa.
En ole. Olen suhtautunut epäuskoisesti ja suhtaudun edelleen, mutta en vihamielisesti. En ole ikinä toivonut sinulle epäonnea ja olen jopa yrittänyt joskus auttaa neuvomalla. Mutta toisin kuiin SpaceX, sinä et kykene näyttämään mitään edistystä. Askartelet aikasi kuluksi joka talvi uuden mallin, mutta törmäät samoihin ongelmiin kerta toisensa jälkeen, kun et pysty oppimaan virheistäsi ja korjaamaan niitä.
Mikä siinä muuten on että kotimainen paljon nykyistä tehokkaampi tuulivoimatuotanto ei sinulle käy...oletko ryssän trolli ?
Se, kun tuulivoima tuottaa ajoittain ja aiheuttaa valtavia hintaheilaheluja, joita tekosyytä käyttämällä minun kaltaisilta sähkön kuluttajilta rahastetaan 2 tai 3 kertainen hinta kohtuullisuuteen verrattuna. Jatkuvasti toimivilla ydinvoimaloilla tuollaista hintaepävakautta ei synny. Varsinkin jos ne tehtäisiin valtion virastojen virkatyönä pitäen bisnesmiehet kaukana koko hommasta.
Mulla ei ole vihamielisyyttä SpaceXää kohtaa lainkaan.....vaan ankaraa myötähäpeää kun mikään ei vaan onnistu tässä Starship projetissa.
Et ole ollenkaan uskottava, kun viittaat koko ajan lähteisiin, jossa kerrotaan edistysaskeleet. Sinä olet vain katkera, kun sinun oma kehitystyösi ei etene eikä saa huomiota ja toivot muille outojen asioiden kehittäjille epäonnea ja väheksyt heidän saavutuksiaan.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11069
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Kokeilu.....Boca Chica uutisia.

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Neutroni kirjoitti: 16 Maalis 2024, 10:03
Tuulispää kirjoitti: 15 Maalis 2024, 07:26 28s alus...ja jälleen päreitä.
Päreitä tulee vielä muutamasta seuraavastakin. Ei se ole oleellinen asia vaan ne tekniset edistysaskeleet, jotka prototyypeillä onnistuvat ennen päreiksi menoa.
Sinähän olet suhtautunut poikkeuksellisen vihamielisesti mun tuulivoimalaprojektiin jossa on vasta 5. versio menossa.
En ole. Olen suhtautunut epäuskoisesti ja suhtaudun edelleen, mutta en vihamielisesti. En ole ikinä toivonut sinulle epäonnea ja olen jopa yrittänyt joskus auttaa neuvomalla. Mutta toisin kuiin SpaceX, sinä et kykene näyttämään mitään edistystä. Askartelet aikasi kuluksi joka talvi uuden mallin, mutta törmäät samoihin ongelmiin kerta toisensa jälkeen, kun et pysty oppimaan virheistäsi ja korjaamaan niitä.
Mikä siinä muuten on että kotimainen paljon nykyistä tehokkaampi tuulivoimatuotanto ei sinulle käy...oletko ryssän trolli ?
Se, kun tuulivoima tuottaa ajoittain ja aiheuttaa valtavia hintaheilaheluja, joita tekosyytä käyttämällä minun kaltaisilta sähkön kuluttajilta rahastetaan 2 tai 3 kertainen hinta kohtuullisuuteen verrattuna. Jatkuvasti toimivilla ydinvoimaloilla tuollaista hintaepävakautta ei synny. Varsinkin jos ne tehtäisiin valtion virastojen virkatyönä pitäen bisnesmiehet kaukana koko hommasta.
Mulla ei ole vihamielisyyttä SpaceXää kohtaa lainkaan.....vaan ankaraa myötähäpeää kun mikään ei vaan onnistu tässä Starship projetissa.
Et ole ollenkaan uskottava, kun viittaat koko ajan lähteisiin, jossa kerrotaan edistysaskeleet. Sinä olet vain katkera, kun sinun oma kehitystyösi ei etene eikä saa huomiota ja toivot muille outojen asioiden kehittäjille epäonnea ja väheksyt heidän saavutuksiaan.
Mun laitehan edistyy nyt massiivisin kukonaskelein...jämy torni...erillainen tehokkaampi siipi ja vääntövarsi joka on arodynaaminen ja paljon ohuempi kuin edellinen mutta silti kestävä.

SpaceX ei ole päässyt vielä edes radalle vaikka 28 alusta on käsitelty.

Jotain edistystä, mutta mitään mahdollisuutta sillä ei ole toimia...ei pienintäkään.

Toisin kuin Neutroni minä valitettavasti ymmärrän fysiikkaa....ikävä sanoa näin....mutta sitä saa mitä tilaa.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6112
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Kokeilu.....Boca Chica uutisia.

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 16 Maalis 2024, 10:34 Mun laitehan edistyy nyt massiivisin kukonaskelein...jämy torni...erillainen tehokkaampi siipi ja vääntövarsi joka on arodynaaminen ja paljon ohuempi kuin edellinen mutta silti kestävä.
Epäoleellista puleeraamista, turhanaikaisiin detaljeihin keskittymistä ja oleellisten sähköteknisten ongelmien ignorointia. Sen seurauksena sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia todistaa kenellekään muulle, että myllysi on tehokkaampi ja saada sen kehittämiseen yhteistyökumppaneja.
SpaceX ei ole päässyt vielä edes radalle vaikka 28 alusta on käsitelty.
On päässyt. Falcon 9 on nostanut kiertoradalle jo satoja hyötykuormia, mukaanlukien miehistöjä, superkalliita armeijan laitteita jne. Starship on vasta kehitteillä eikä se rata sieltä mihinkään karkaa, vaikka käsiteltäisiin toiset 28 alusta.
Toisin kuin Neutroni minä valitettavasti ymmärrän fysiikkaa....ikävä sanoa näin....mutta sitä saa mitä tilaa.
Miten se sinun suboptimaalisesti etenevä rahoitushomma suhtautuu tuohon väittämään?
Vastaa Viestiin