Eri ammattien hyvät ja huonot puolet

Normaalista blogista poiketen Keijonan keskusteluryhmässä jokainen voi avata uusia keskusteluja haluamastaan aiheesta. Aluetta moderoidaan normaalisti palstan moderaattoreiden toimesta.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6177
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Eri ammattien hyvät ja huonot puolet

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Keijona kirjoitti: 03 Touko 2023, 20:52 Joten tietenkin on mahdollista vertailla eri elinkeinojen hyvyyttä ja pahuutta.
No jos hyväksi määritellään staattinen elämä, jossa yksilö eikä yhteisö ei pyri minkäänlaiseen kasvuun tai parempaan elämään, vaan sinnittelee vain elämänsä kunnes kuolo korjaa, niin ainoa hyvä elinkeino on se ensimmäinen, kerääjä/metsästäjä subtrooppisella alueella. Tuolla hyvän määrittelyllä maanviljely on kaiken pahan perusta, joten se on vihoviimeinen valinta vakautta ja pysyvyyttä arvostavalle.

Maanviljelys on ehkä kaikkein suurimman kasvun mahdollistanut keksintö ihmiskunnan historiassa, ainakin sinä aikana kun laji on ollut ihminen. Se on välttämätön perusedellytys jokseenkin kaikelle muulle kasvulle ja kehitykselle. Maanviljelyn ansiosta on pystytty levittäytymään alueille, joilla ihminen ei ennen ole voinut elää. Maanviljely on mahdollistanut ruuan ylituotannon, jolla on voitu ruokkia suurempaan kasvuun tarvittavat ammattilaiset, kuten kaikenlaiset kauppiaat, käsityöläiset ja myöhemmin teollisuus. Maatalouden ansiosta on myös voitu luoda epäluonnollinen moniportainen valtahierarkia, jossa pieni valtaeliitti pystyy johtamaan miljoonien yksilöiden valtakuntiaan kasvamaan ja vaurastumaan koordinoidusti.
Paikalla
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2523
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Eri ammattien hyvät ja huonot puolet

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Tekninen muurari joutuu joskus työskentelemään hankalissa olosuhteissa. Esim. teollisuusuunien korjaustyöt tehdään usein lyhyessä ajassa jottei tuotanto kärsisi. Uuni saattaa olla kuuma ja pohjalle pitää laittaa lankkuja kulkureiteiksi etteivät kengänpohjat sula. Lankut syttyvät joskus palamaan ja niitä pitää sammutella. Kuumuuden lisäksi kivet ovat useimmiten raskaita ja suuria, tämä vaatii hyvää lihaskuntoa. Myös muurausasennot ovat usein hankalia jos on vaikka matala tila jossa muurausta pitää tehdä. Korkeanpaikankammoa ei myöskään saa olla jos joutuu korjaamaan vaikka piippuja tehtaissa. 12 tunnin päivät eivät ole mitenkään erikoisia kiireillä valmistetuissa kohteissa. Toki työstä maksetaankin kohtuullisesti ja paras tili tulee pitkistä päivistä ja viikonlopuista kuten muissakin hommissa. Homma on sen verran spesifikoitunutta että työmaalle joutuu matkustamaan ja ja vieraalla paikkakunnalla yöpymään työtovereiden kanssa. Jos työ on esim 4 kuukautta Oddassa ei läheisiä näe pitkään aikaan. Toki työ on myös kausiluontoista, eniten tehdas seisokkeja on kesäisin joten kesälomia on harvoin. Vapaata on sitten talvella.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Sulervo
Reactions:
Viestit: 1166
Liittynyt: 18 Tammi 2023, 19:30

Re: Eri ammattien hyvät ja huonot puolet

Viesti Kirjoittaja Sulervo »

Kissatäti kirjoitti: 03 Touko 2023, 21:20 Tekninen muurari joutuu joskus työskentelemään hankalissa olosuhteissa.
Minulla on kokemusta matemaatikon ja IT-suunnittelijan sekä toisaalta rakennussiivoojan ammateista. Vakuutan, että viimeksimainitusta en löytänyt mitään hyviä puolia vaan vaikka mitä huonoja, edellisiin verrattuna. Olisin kauhiast' hämmästynyt, jos jollakin olisi mahdollisuus valita noista ja hän menisi mieluimmin siivoojaksi. Minulla tuo mahdollisuus oli, mutta halusin silkasta uteliaisuudesta nähdä, ovatko ns. paskaduunit nimensä veroisia.
Susa
Reactions:
Viestit: 7825
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Eri ammattien hyvät ja huonot puolet

Viesti Kirjoittaja Susa »

Keijona kirjoitti: 03 Touko 2023, 20:30 Kuka hullu perhe sitä tuollaista määrää omiksi tarpeiksiin olisi kasvattamut. Tässä nyt puhutaan siitä status quo tilasta ja elämäntyylin selviytymisestä, siitä mikä riittää elämiseen ilman turhia utopioita ja kasvuja.
Sinähän se sanoit että tuollainen sato aarilta tulee ja sen kerää talteen muutamassa tunnissa.
Mitä ovat turhat utopiat ja kasvut?
Paikalla
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2523
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Eri ammattien hyvät ja huonot puolet

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Sulervo kirjoitti: 03 Touko 2023, 21:35
Kissatäti kirjoitti: 03 Touko 2023, 21:20 Tekninen muurari joutuu joskus työskentelemään hankalissa olosuhteissa.
Minulla on kokemusta matemaatikon ja IT-suunnittelijan sekä toisaalta rakennussiivoojan ammateista. Vakuutan, että viimeksimainitusta en löytänyt mitään hyviä puolia vaan vaikka mitä huonoja, edellisiin verrattuna. Olisin kauhiast' hämmästynyt, jos jollakin olisi mahdollisuus valita noista ja hän menisi mieluimmin siivoojaksi. Minulla tuo mahdollisuus oli, mutta halusin silkasta uteliaisuudesta nähdä, ovatko ns. paskaduunit nimensä veroisia.
Olin 18-vuotiiaana kesätöissä isälläni joka oli työjohtajana teknisillä muurareilla. Toimin siis teknisten muurarien apurina. Työ opetti hyvin sellaista kermapyllyä kuin olin. :lol: Tosin oli kiva kun kaikki työkaverit (miehet) äimisteli että miksi olen niin raskaassa työssä. Kannoin kiviä ja tein ja kannoin laastia pääasiassa. Samaa ihmettelin minäkin mielessäni. :D Olet siis selkeästi paremmin koulutettu. Olen työskennellyt myyjänä, sitten minulla oli kangaskauppa ja sitten olin hetken aikaa kotiäitinä ja sitten opiskelin ja pääsi graafiseksi suunnittelijaksi vaikkei se minun koulutus ihan alaa vastannut.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Susa
Reactions:
Viestit: 7825
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Eri ammattien hyvät ja huonot puolet

Viesti Kirjoittaja Susa »

Keijona kirjoitti: 03 Touko 2023, 20:30 Kuka hullu perhe sitä tuollaista määrää omiksi tarpeiksiin olisi kasvattamut.
Sinä.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6045
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Eri ammattien hyvät ja huonot puolet

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Kissatäti kirjoitti: 03 Touko 2023, 21:20 Tekninen muurari joutuu joskus työskentelemään hankalissa olosuhteissa. Esim. teollisuusuunien korjaustyöt tehdään usein lyhyessä ajassa jottei tuotanto kärsisi. Uuni saattaa olla kuuma ja pohjalle pitää laittaa lankkuja kulkureiteiksi etteivät kengänpohjat sula. Lankut syttyvät joskus palamaan ja niitä pitää sammutella. Kuumuuden lisäksi kivet ovat useimmiten raskaita ja suuria, tämä vaatii hyvää lihaskuntoa. Myös muurausasennot ovat usein hankalia jos on vaikka matala tila jossa muurausta pitää tehdä. Korkeanpaikankammoa ei myöskään saa olla jos joutuu korjaamaan vaikka piippuja tehtaissa. 12 tunnin päivät eivät ole mitenkään erikoisia kiireillä valmistetuissa kohteissa. Toki työstä maksetaankin kohtuullisesti ja paras tili tulee pitkistä päivistä ja viikonlopuista kuten muissakin hommissa. Homma on sen verran spesifikoitunutta että työmaalle joutuu matkustamaan ja ja vieraalla paikkakunnalla yöpymään työtovereiden kanssa. Jos työ on esim 4 kuukautta Oddassa ei läheisiä näe pitkään aikaan. Toki työ on myös kausiluontoista, eniten tehdas seisokkeja on kesäisin joten kesälomia on harvoin. Vapaata on sitten talvella.
Onko Hän tekninen muurari?

Lisäys: Asia selvisi kuin luin seuraavan viestisi, eli isäsi oli tekninen muurari.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Susa
Reactions:
Viestit: 7825
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Eri ammattien hyvät ja huonot puolet

Viesti Kirjoittaja Susa »

Tää on jännä keskustelu, täältä katoaa kirjoitukset kuin tuhka tuuleen. :D
Keijona on superviljelijä supersatoineen.
Mutta pitäisi sitä pystyä omat virheensä kantamaan, eikä muutella ja poistella tekstejä jälkikäteen.
Vähän niinkuin Neuvostoliiton ja Venäjän historian muuttelua.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6045
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Eri ammattien hyvät ja huonot puolet

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Susa kirjoitti: 03 Touko 2023, 22:47 Tää on jännä keskustelu, täältä katoaa kirjoitukset kuin tuhka tuuleen. :D
Keijona on superviljelijä supersatoineen.
Mutta pitäisi sitä pystyä omat virheensä kantamaan, eikä muutella ja poistella tekstejä jälkikäteen.
Vähän niinkuin Neuvostoliiton ja Venäjän historian muuttelua.
Miksi kirjoituksia katoaa, miten se on mahdollista?

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Susa
Reactions:
Viestit: 7825
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Eri ammattien hyvät ja huonot puolet

Viesti Kirjoittaja Susa »

Brainwashed kirjoitti: 03 Touko 2023, 22:51

Miksi kirjoituksia katoaa, miten se on mahdollista?

8-)
Varmaan jokin tietokonevirus?
Rokottajan ammatti voisi olla kiva.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Eri ammattien hyvät ja huonot puolet

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Brainwashed kirjoitti: 03 Touko 2023, 22:51
Miksi kirjoituksia katoaa, miten se on mahdollista?

8-)
Keijonan keskusteluryhmässä pyritään maksimoimaan asiallisuus ja minimoimaan henkilökohtaisuuden ja tunteilu, siksi moderoidaan pois henkilöön kohdistuvat argumentit ad hominemit, varsin ankaralla kädellä.
Palstan säännöissä lukee että palstalaisista ei saa keskustella. Joten ihan hyvin voi olla edes yksi alue missä ei ole jatkuvaa dikotomiaa ja sinäminää, onhan siihen netissä riittävästi paikkoja.
Same same but different
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6045
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Eri ammattien hyvät ja huonot puolet

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Keijona kirjoitti: 03 Touko 2023, 23:01
Brainwashed kirjoitti: 03 Touko 2023, 22:51
Miksi kirjoituksia katoaa, miten se on mahdollista?

8-)
Keijonan keskusteluryhmässä pyritään maksimoimaan asiallisuus ja minimoimaan henkilökohtaisuuden ja tunteilu, siksi moderoidaan pois henkilöön kohdistuvat argumentit ad hominemit, varsin ankaralla kädellä.
Palstan säännöissä lukee että palstalaisista ei saa keskustella. Joten ihan hyvin voi olla edes yksi alue missä ei ole jatkuvaa dikotomiaa ja sinäminää, onhan siihen netissä riittävästi paikkoja.
Jaa, eli sinä pystyt poistamaan kirjoituksia. Enpäs tuota tiennytkään.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Susa
Reactions:
Viestit: 7825
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Eri ammattien hyvät ja huonot puolet

Viesti Kirjoittaja Susa »

Keijona kirjoitti: 03 Touko 2023, 23:01
Brainwashed kirjoitti: 03 Touko 2023, 22:51
Miksi kirjoituksia katoaa, miten se on mahdollista?

8-)
Keijonan keskusteluryhmässä pyritään maksimoimaan asiallisuus ja minimoimaan henkilökohtaisuuden ja tunteilu, siksi moderoidaan pois henkilöön kohdistuvat argumentit ad hominemit, varsin ankaralla kädellä.
Palstan säännöissä lukee että palstalaisista ei saa keskustella. Joten ihan hyvin voi olla edes yksi alue missä ei ole jatkuvaa dikotomiaa ja sinäminää, onhan siihen netissä riittävästi paikkoja.
Onko se palstalaisesta keskustelemista kun hänen omaa tekstiään lainataan ja sitä tekstiä kommentoidaan virheistä?
No, tekstejä jälkikäteen muuttamalla ja poistamalla saa jälkipolville piirrettyä itsestään erittäin älykkään olennon kuvan.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6045
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Eri ammattien hyvät ja huonot puolet

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Neutroni kirjoitti: 03 Touko 2023, 18:50
asdf kirjoitti: 03 Touko 2023, 16:17 Eli teet niin tai näin, niin you're fucked.
Niin se menee. "Elämä on" sanoi joku muinainen ongelmiensa kanssa painiskeleva urheilusankari.
Siksi teen noin, ja hyvin menee.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5404
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Eri ammattien hyvät ja huonot puolet

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Susa kirjoitti: 03 Touko 2023, 22:54
Brainwashed kirjoitti: 03 Touko 2023, 22:51

Miksi kirjoituksia katoaa, miten se on mahdollista?

8-)
Varmaan jokin tietokonevirus?
Rokottajan ammatti voisi olla kiva.
Keijona on mode.
Hän vihjaisi, että minulla on aivan väärät arvot. Vastasin, ettet tiedä minun arvoistani paljoakaan enkä minä sinun senkään vertaa, joten keskustelu ei oikein onnistu.
Keijona poisti kommenttini, koska minulle vittuilu on tieteellistä , mutta vittuiluun vastaaminen on väärää sinäminä-keskustelua.
Vastaa Viestiin