Mitä kysyisit Jumalalta

Tieteellistä keskustelua uskonnoista ja uskontojen vaikutuksista ihmiseen.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2540
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Mitä kysyisit Jumalalta

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Vaihdan kysymyksen:
Oletko väsynyt ihmisiin?
kysymykseen:
Onko taivaassa rakkautta? Ja jos on niin miten taivaassa olijat voivat nauttia olostaan kun tietävät että heidänkin läheisiä on Helvetissä, jos sinne päätyvät kaikki ne jotka eivät usko tai ovat tehneet jotain väärin elämässään?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
OlliS
Reactions:
Viestit: 11323
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Mitä kysyisit Jumalalta

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Jumala on rakkaus, ja taivas on paikka, jossa kaikki rakastavat toisiaan ja jokaisella on kainalossaan ihan oikea ja oma rakkaansa. Hyvä yhteiskunta ja täydellinen luonto.

Ei niissä omaisissa, jotka siellä eivät ole, ole mitään murehtimista, koska jokainen on saanut täysin oikean palkintonsa tai tuomionsa ja korkeammasta taivaasta ja paikasta pääsee alempaan paikkaan aina käymään, vaikkei alemmasta ylempään pääsisikään.

Ei ongelma taivaassa ole. Ongelma on siinä, etteivät ihmiset usko, että sellainen on olemassa, ja että sieltä me tulemme ja sinne me menemme.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
ID10T
Reactions:
Viestit: 11167
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Mitä kysyisit Jumalalta

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Raspu kirjoitti: 07 Touko 2023, 17:11
Neutroni kirjoitti: 07 Touko 2023, 17:03 Mutta valtavirtavaikutus on selvä ja jos ihmisillä ei olisi kykyä eikä taipumusta minkäänlaisiin uskonnollisiin kokemuksiin, maailma ei voisi olla muuta kuin valtavan paljon parempi paikka kaikille.
Tämä vaatii perusteluja.
Kyllä ihmiset on sikoja toisilleen vaikka eivät uskoisi mihinkään. Sitten tulee esiin muita työkaluja joilla ajetaan samaa. Ilmastopelottelu, koronapelottelu jne.
Ideologia ohjaa ihmisiä, mutta jos se ideologia on täysin tuulesta temmattu, kuten uskonnot ovat, on syytä kyseenalaistaa koko touhun järkevyys. Esim. islamilaisissa maissa päitä putoilee vähän turhankin herkästi, koska ideologia niin kehottaa toimimaan.
ID10T
Reactions:
Viestit: 11167
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Mitä kysyisit Jumalalta

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Sulervo kirjoitti: 07 Touko 2023, 21:18
Neutroni kirjoitti: 07 Touko 2023, 17:03 jos ihmisillä ei olisi kykyä eikä taipumusta minkäänlaisiin uskonnollisiin kokemuksiin, maailma ei voisi olla muuta kuin valtavan paljon parempi paikka kaikille.
Silloin ihminen ei varmaankaan eroaisi muista kädellisistä mitenkään merkittävästi.
Ei kyky uskoa hölynpölyyn ole mielestäni mitenkään positiivinen ominaisuus.
Sulervo kirjoitti: Tuo ero tekee ihmiselle mahdolliseksi tehdä tiedettä, taidetta, uskontoa, politiikkaa.
Miksi uskontoa pitää "tehdä"? Tiede taas on pikemminkin uskomusten hälventämistä, ei niiden lisäämistä.
Sulervo kirjoitti: En pidä mahdollisena, että noista ominaisuuksista voisi puuttua vain kyky luoda uskontoa.
Jos se puuttuu minulta ja uskoakseni sinultakin, niin miksi me olisimme jotenkin poikkeusyksilöitä? Ei ihminen tarvitse uskontoa mihinkään.
Sulervo kirjoitti: Sekin seuraa niistä abstraktioiden, analogioiden, metaforien ja morfismien rakentelusta, jonka tekee mahdolliseksi erityisesti puhekyky ja siihen liittyvä signifiointi.
Me olemme kaikki kasvaneet ulos joulupukkiuskosta, joten miksi siihen jumaluskoon pitäisi takertua?
Sulervo kirjoitti: Kun vallankumouksissa on pyritty luomaan uskonnoton yhteiskunta - Ranskassa, Venäjällä, Kiinassa, Pohjois-Koreassa - ei tuloksena nähdäkseni ole ollut valtavan paljon parempi paikka kaikille.
Kaikki länsimaiset sivistysvaltiot ovat uskonnottomia. Täällä saa uskoa tai olla uskomatta. Kukaan ei ohjaa kansalaisten uskoa kollektiivisesti.
Viimeksi muokannut ID10T, 08 Touko 2023, 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ID10T
Reactions:
Viestit: 11167
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Mitä kysyisit Jumalalta

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 07 Touko 2023, 23:56 Jumala on rakkaus, ja taivas on paikka, jossa kaikki rakastavat toisiaan ja jokaisella on kainalossaan ihan oikea ja oma rakkaansa. Hyvä yhteiskunta ja täydellinen luonto.

Ei niissä omaisissa, jotka siellä eivät ole, ole mitään murehtimista, koska jokainen on saanut täysin oikean palkintonsa tai tuomionsa ja korkeammasta taivaasta ja paikasta pääsee alempaan paikkaan aina käymään, vaikkei alemmasta ylempään pääsisikään.

Ei ongelma taivaassa ole. Ongelma on siinä, etteivät ihmiset usko, että sellainen on olemassa, ja että sieltä me tulemme ja sinne me menemme.
Tässä oli tarkoitus esittää kysymyksiä jumalalle, ei julistaa.
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3624
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Mitä kysyisit Jumalalta

Viesti Kirjoittaja asdf »

ID10T kirjoitti: 08 Touko 2023, 11:07
OlliS kirjoitti: 07 Touko 2023, 23:56 Jumala on rakkaus, ja taivas on paikka, jossa kaikki rakastavat toisiaan ja jokaisella on kainalossaan ihan oikea ja oma rakkaansa. Hyvä yhteiskunta ja täydellinen luonto.

Ei niissä omaisissa, jotka siellä eivät ole, ole mitään murehtimista, koska jokainen on saanut täysin oikean palkintonsa tai tuomionsa ja korkeammasta taivaasta ja paikasta pääsee alempaan paikkaan aina käymään, vaikkei alemmasta ylempään pääsisikään.

Ei ongelma taivaassa ole. Ongelma on siinä, etteivät ihmiset usko, että sellainen on olemassa, ja että sieltä me tulemme ja sinne me menemme.
Tässä oli tarkoitus esittää kysymyksiä jumalalle, ei julistaa.
Olli on osoittanut ja osoittanut, että hän pystyy vastaamaan jumalan puolesta.
Deciphered from crop circles.
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Mitä kysyisit Jumalalta

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Kissatäti kirjoitti: 07 Touko 2023, 23:38
Oletko väsynyt ihmisiin?
Onko taivaassa rakkautta?
Jossain määrin olen väsynyt. Aina ollut nirso ihmissuhteissa, mutta pari hyvää kaveria on mulle riittänyt enkä enempää kaipaa. Toki kontakteja on enempi mutta niitä ei lasketa.
Oon myös jossain määrin väsynyt entiseen minääni.
Menneisyydestä pulpahtelee välillä muistoja joissa en voi itseäni arvostaa. Kai se on jotain tilin tekemistä.
Pidän nykyisin itsestäni paljon enemmän.

Onko taivaassa rakkautta?
Tarvitaanko taivaassa rakkautta?
Taivas, jos sellainen on jossain olemassa niin kai se minulle olisi henkisen seesteisyyden tila, ilman voimakkaita tunteita.
Puhdasta rauhaa. Ymmärrystä joka virtaa kaikesta.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18825
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Mitä kysyisit Jumalalta

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Ei ihmiset ehkä edes tunnistaisi, jos tapaisivat Jumalan. Aiheesta on hauska kirjakin kirjoitettu Paasilinnan toimesta, jossa nosturikuski Pirjeri Ryynäsestä tulee Jumala.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3624
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Mitä kysyisit Jumalalta

Viesti Kirjoittaja asdf »

Kissatäti kysyi jumalata, Raspu vastasi. En nyt väitä, että Raspu on jumala, mutta kysyn vaan, onko kukaan nähnyt Raspua ja jumalaa samaan aikaan? Ei kukaan ole nähnyt Teräsmiestä ja Cark Kentiäkään samaan aikaan...
Deciphered from crop circles.
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Mitä kysyisit Jumalalta

Viesti Kirjoittaja Raspu »

asdf kirjoitti: 08 Touko 2023, 12:17 Kissatäti kysyi jumalata, Raspu vastasi. En nyt väitä, että Raspu on jumala, mutta kysyn vaan, onko kukaan nähnyt Raspua ja jumalaa samaan aikaan? Ei kukaan ole nähnyt Teräsmiestä ja Cark Kentiäkään samaan aikaan...

Moni on nähny.
OlliS
Reactions:
Viestit: 11323
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Mitä kysyisit Jumalalta

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Vaihdettiin kysymystä. Voitaisiin vaihtaa siihenkin, että vastasiko kukaan ja jos vastasi niin mitä vastasi.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3624
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Mitä kysyisit Jumalalta

Viesti Kirjoittaja asdf »

OlliS kirjoitti: 08 Touko 2023, 14:37 Vaihdettiin kysymystä. Voitaisiin vaihtaa siihenkin, että vastasiko kukaan ja jos vastasi niin mitä vastasi.
Eli että vastasiko kukaan, jos kysyit jumalalta ja jos vastasi, niin mitä vastasi? Perusta ketju siitä, jos kiinnostaa. Itseänikin kiinnosta vähän, mutta ei niin paljon, että perustaisin ketjun.
Deciphered from crop circles.
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Mitä kysyisit Jumalalta

Viesti Kirjoittaja Raspu »

asdf kirjoitti: 08 Touko 2023, 14:45
OlliS kirjoitti: 08 Touko 2023, 14:37 Vaihdettiin kysymystä. Voitaisiin vaihtaa siihenkin, että vastasiko kukaan ja jos vastasi niin mitä vastasi.
Eli että vastasiko kukaan, jos kysyit jumalalta ja jos vastasi, niin mitä vastasi? Perusta ketju siitä, jos kiinnostaa. Itseänikin kiinnosta vähän, mutta ei niin paljon, että perustaisin ketjun.
Siihen kai tässä pyritään että jumalan puolesta vastaillaan, vai venttaatko sinä vastauksia jumalalta?
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3624
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Mitä kysyisit Jumalalta

Viesti Kirjoittaja asdf »

Raspu kirjoitti: 08 Touko 2023, 15:33
asdf kirjoitti: 08 Touko 2023, 14:45
OlliS kirjoitti: 08 Touko 2023, 14:37 Vaihdettiin kysymystä. Voitaisiin vaihtaa siihenkin, että vastasiko kukaan ja jos vastasi niin mitä vastasi.
Eli että vastasiko kukaan, jos kysyit jumalalta ja jos vastasi, niin mitä vastasi? Perusta ketju siitä, jos kiinnostaa. Itseänikin kiinnosta vähän, mutta ei niin paljon, että perustaisin ketjun.
Siihen kai tässä pyritään että jumalan puolesta vastaillaan, vai venttaatko sinä vastauksia jumalalta?
En. Minua kiinnostaa, että onko joku saanut vastauksia jumalilta. Itse asiassa se kiinnostaa eniten, että miten jotkut ovat niitä saaneet ja tuohon kysymykseen he eivät yleensä halua vastata. Mutta olen tässäkin avoin kaikelle uudelle tiedolle, vaikka en tällä hetkellä jumaliin pystykään uskomaan.
Deciphered from crop circles.
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Mitä kysyisit Jumalalta

Viesti Kirjoittaja Raspu »

asdf kirjoitti: 08 Touko 2023, 15:52
Raspu kirjoitti: 08 Touko 2023, 15:33
asdf kirjoitti: 08 Touko 2023, 14:45
OlliS kirjoitti: 08 Touko 2023, 14:37 Vaihdettiin kysymystä. Voitaisiin vaihtaa siihenkin, että vastasiko kukaan ja jos vastasi niin mitä vastasi.
Eli että vastasiko kukaan, jos kysyit jumalalta ja jos vastasi, niin mitä vastasi? Perusta ketju siitä, jos kiinnostaa. Itseänikin kiinnosta vähän, mutta ei niin paljon, että perustaisin ketjun.
Siihen kai tässä pyritään että jumalan puolesta vastaillaan, vai venttaatko sinä vastauksia jumalalta?
En. Minua kiinnostaa, että onko joku saanut vastauksia jumalilta. Itse asiassa se kiinnostaa eniten, että miten jotkut ovat niitä saaneet ja tuohon kysymykseen he eivät yleensä halua vastata. Mutta olen tässäkin avoin kaikelle uudelle tiedolle, vaikka en tällä hetkellä jumaliin pystykään uskomaan.
Minä näin unta viimeyönä edesmenneestä isoisästäni. (Vähän kuumetta ja huonosti nukuttu yö.)
Itse pidin sitä varoituksena ja neuvona. Joku voisi tulkita sen viestiksi jumalta tai isoisäni hengeltä.
Itse tulkitsen sen alitajuntani tuottamaksi viestiksi, mutta tuo on vain minun tulkintani, eikä välttämättä oikea.
Vastaa Viestiin