Joku unohti kertoa tämän päivän politikoille..

Keskustelua politiikasta ja poliitikoista kautta linjan.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2287
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Joku unohti kertoa tämän päivän politikoille..

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

... että George Orwellin kirja ei ollut ohjekirja?

Kuva
Kirjassa isoveli on määrännyt englannin kielen korvattavaksi uudella "newspeek" kielellä. Siinä englannista on poistettu kaikki sanat joilla puoluetta tai asioita joista se ei halua keskusteltavan voi kritisoida. Tuleeko nykyinen woke kulttuuri jotenkin mieleen. Mitään ei nykyään enää saa sanoa: kaikki on loukkaavaa ja poliittisesti epäkorrektia
Tää on niin tätä päivää.
Kaikki WOKE- ja CANCEL-liikkeet,
joilla pyritään kuristamaan vapaasti ajattelevan ja luovasti iyseään ilmaisevan ihmisen sielu hengiltä.
Liikkeet, joiden omaan suvaitsemattomuuteen
heidän suvaitsevuushankkeensa kaatui jo näitä perustettaessa
omituista ettei ne näytä ite huomaavan tekopyhyyttään. Näiden liikkeiden edustajat itse on aina syyttämässä ja arvostelemassa muita. Siitä niiden elämän koko sisältö näyttää koostuvan. Mutta itsessä ei ikinä nähdä mitään vikaa. Anna olla kun joku sanoo pienenkin kritiikin heidän toiminnastaan niin helvetti räjähtää irti ja kaduilla alkaa mellakat

Oletteko samaa mieltä?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2287
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Joku unohti kertoa tämän päivän politikoille..

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Minä en tiedä mitä mieltä olisin. Tavallaan tuossa on totuuden siemen.

Tiesittekö muuten että Barcelonan keskustaa uudistettiin 1900- luvun lopulla, kun kaupungin hallinto halusi kohentaa keskustan slummeja.
Uudistusten yhteydessä suositun ravintolan Los Caracolesin lähistöllä oleva pieni aukio nimettiin vuonna 1997 uudelleen brittikirjailija George Orwellin mukaan. Orwell osallistui Espanjan sisällissotaan ja kirjoitti kokemuksistaan kirjassaan Katalonia, Katalonia.
Vuonna 2001 huumekaupan keskuksena tunnetulla Plaça de George Orwellilla alkoi uusi kokeilu: sinne asennettiin ensimmäisenä Espanjassa valvontakameroita, joista oli suora kuvayhteys poliisiasemalle.
Rikollisuus väheni, mutta monien barcelonalaisten mielestä oli melkoista ironiaa, että tehovalvontakokeilu aloitettiin juuri tiukasta valtionkontrollista kertovan romaanin 1984:n kirjoittajan mukaan nimetyllä aukiolla. :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
ID10T
Reactions:
Viestit: 10783
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Joku unohti kertoa tämän päivän politikoille..

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Kiinassa orwellismi on vedetty jo aika pitkälle ja Ranskakin on lähtenyt samalle tielle.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d28 ... 0b8519cea7
iltalehti kirjoitti:Ranska aloittaa kansalaisten massavalvonnan tekoälyn avulla – Ilmiön pelätään laajenevan takaovesta myös muualle Eurooppaan
Vastaa Viestiin