Elämän pituuden arvostaminen

Paikalla
Why
Reactions:
Viestit: 609
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Elämän pituuden arvostaminen

Viesti Kirjoittaja Why »

On paljon ihmisiä, jotka yli kaiken arvostavat ja odottavat pitkää elämää. Vähemmän on niitä, joille se kuinka värikkään, lyhyemmänkin elämän on viettänyt – menee aiemmin mainitun edelle.

Sanotaan, että esim. monet poptähdet polttavat kynttilää molemmista päistä ja elävät lyhyemmän mutta todella kokemusrikkaan elämän.
Tuolle on vastakohta pitkä, vähätapahtumainen, turvallinen elämä.

Itse kohdallani haluan ennen kokea tuon poptähtimäisen elämän.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2493
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Elämän pituuden arvostaminen

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Eräs tuttu totesi että "Olisipa kamala jos kuolisi terveenä" tarkoittaen sitä että jos elämäntavat ovat tyyliin omenaa ja porkkana, kuntosalia, juoksua ja hiihtoa, ei mitään epäterveellistä koskaan ikinä, ei paheita eikä seksiä siellä sun täällä ja sitten kupsahtaa 50-vuotiaana jonnekin lenkkipolunvarteen täysin terveenä niin häntä kuulemma ainakin harmittaisi :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Paikalla
Why
Reactions:
Viestit: 609
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Elämän pituuden arvostaminen

Viesti Kirjoittaja Why »

Kissatäti kirjoitti: 10 Touko 2023, 21:47 Eräs tuttu totesi että "Olisipa kamala jos kuolisi terveenä" tarkoittaen sitä että jos elämäntavat ovat tyyliin omenaa ja porkkana, kuntosalia, juoksua ja hiihtoa, ei mitään epäterveellistä koskaan.
Porkkanan puputtaminen on varmasti terveellistä. Mutta tylsää sitä on tehdä sata vuotta.
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5331
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Elämän pituuden arvostaminen

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Nuoren ihmisen on helppo puhua ”viisaita” lyhyestä, antoisasta elämästä. Kuolema on sen verran kaukainen asia.
Ajatus siitä, että pitää elää ”täysillä” ja vaikka sitten lyhyemmästikin, ei taida olla loppuun saakka harkittua. Eihän se täysillä eläminen elämää sinänsä lyhennä, ellei kyse ole pöntön sekoittamisesta kemikaaleilla.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5992
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Elämän pituuden arvostaminen

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Turhaa miettiä elämän pituutta. Oma filosofia on että koska lähtö voi tulla hetkenä minä tahansa, niin päivä kerrallaan ja pitää vain huolen siitä että kun siirrytään lopullisesti takavasemmalle niin mahdollisimman harva ajattelisi että olipa se harvinaisen mulkku jätkä.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3578
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Elämän pituuden arvostaminen

Viesti Kirjoittaja asdf »

Kissatäti kirjoitti: 10 Touko 2023, 21:47 Eräs tuttu totesi että "Olisipa kamala jos kuolisi terveenä" tarkoittaen sitä että jos elämäntavat ovat tyyliin omenaa ja porkkana, kuntosalia, juoksua ja hiihtoa, ei mitään epäterveellistä koskaan ikinä, ei paheita eikä seksiä siellä sun täällä ja sitten kupsahtaa 50-vuotiaana jonnekin lenkkipolunvarteen täysin terveenä niin häntä kuulemma ainakin harmittaisi :D
Olin kerran työssä, johon kuului asiakaspalvelua. Meillä oli eräs asiakas, noin 60 v. mies, joka oli aivan tolkuttoman katkera. Jaksoi joka tapaamisella kertoa, kuinka hän sai keuhkosyövän, vaikka ei ole ainoatakaan tupakkaa ikinä polttanut ja muutenkin elänyt terveellisesti, urheillut koko ikänsä. Ja oli katkera kaikesta muustakin, erityisesti siitä, että nykynuoriso on pilalla.

Mutta en minäkään terveenä halua kuolla. Jossei 80-vuotiaaksi mennessä ole saanut hankittua hyvää kokoelmaa elintasosairauksia, ei ole kunnolla elänyt.
Deciphered from crop circles.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5992
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Elämän pituuden arvostaminen

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

asdf kirjoitti: 10 Touko 2023, 23:42 Jossei 80-vuotiaaksi mennessä ole saanut hankittua hyvää kokoelmaa elintasosairauksia, ei ole kunnolla elänyt.
Kuva

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Paikalla
Susa
Reactions:
Viestit: 7744
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Elämän pituuden arvostaminen

Viesti Kirjoittaja Susa »

Why kirjoitti: 10 Touko 2023, 21:40 Itse kohdallani haluan ennen kokea tuon poptähtimäisen elämän.
Kaksi viatonta kysymystä;
Paljonko sinulle on jo elinvuosia kertynyt?
Onko jo paljonkin poptähtielämä kokemusta?
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4200
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Elämän pituuden arvostaminen

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Pitkä elämä ei ole itselleni mikään tavoite. Elän niin pitkään kuin elän. Ja tässä saatanan kusipäisyyden kyllästämässä maailmassa en todellakaan edes halua pitkään olla. Sen verran on jo ikää niskassa, että eläkettä tässä odottelen. Ikävän pitkä aika sinnekin on. Voi olla, että en edes ikinä pääse sinne asti. Tällä hetkellä tuntuu vaihteeksi siltä, että tuskin pääsen. Tästä työelämäksi kutsutusta paskasta täytyisi ekana päästä eroon. Vitun tappavaa touhua.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Paikalla
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18701
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Elämän pituuden arvostaminen

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Minä nautiskelen jokaisesta päivästä. Silloin elämä on mieleistä, eikä tarvitse jälkikäteen mietiskellä, että oliko elämä hyvä, vai huono. Elämä on juuri sellainen jokaisella, miksi sen itse tekee.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6110
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Elämän pituuden arvostaminen

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Why kirjoitti: 10 Touko 2023, 21:40 On paljon ihmisiä, jotka yli kaiken arvostavat ja odottavat pitkää elämää. Vähemmän on niitä, joille se kuinka värikkään, lyhyemmänkin elämän on viettänyt – menee aiemmin mainitun edelle.
Minun kokemuksen mukaan tuo on ennemminkin viralinen ideologia. Ihan ymmärrettävä, koska terveet elämäntavat pitävät ihmiset tuottavampina työntekijöinä. Mutta kun sitä ei voi sanoa ääneen, että halvasta työkoneesta halutaan nyhtää lahtarin taskuihin kaikki mitä irtoaa, asia esitetään turvallisuuspropagandalla. Sitä vastustavat on helppo leimata piittaamattomiksi typeryksiksi.

Ruohonjuuritasolla olen kuullut paljon enemmän vastakkaisia kommentteja. Niitä kuulee ihan kaikenikäisiltä. Suurin osa vanhuksista on hyväksynyt kohtalonsa, moni on sanonut lääkäreille ja hyvää tarkoittaville kylän ämmille, että ei ala kärvistelemään muutaman lisävuoden takia. Ehkä se elämän pidentäminen on enemmän ylemmän keskiluokkainen tavoite. Heillä on yleensä antoisampi elämä ja rahaa harrastaa eläkeikäisenäkin. Ja uskovaisista useimmat pelkäävät jostain syystä hiippakunnan vaihtoa kovasti. Mitähän luurankoja heillä on kaapeissaan, vai tietävätkö jonkin ilmoitustiedon saaneena paratiisistaan asioita, joita virallisen liturigian valheet eivät kerro.
Itse kohdallani haluan ennen kokea tuon poptähtimäisen elämän.
Monikaan ei halua poptähtimäistä elämää. Se on tolkuttoman raskasta ja vain harvan pää kestää sitä niinkään hyvin kuin poptähdillä. Ennemmin tavalliset ihmiset haluavat nauttia ihan tavallisista huveista, syödä hyvää ruokaa, juoda, laiskotella eivätkä ole valmiita luopumaan niistä ja alkaa touhottaa terveyselämää, jos palkintona on vain eliniän piteneminen.
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5331
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Elämän pituuden arvostaminen

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Monen rokkarin sanotaan kuolleen noin 27 vanhana. Ihminen muuttuu ja muovautuu vajaaksi kolmekymppiseksi. Sitten hän on tullut suunnilleen siksi, mitä tulee. Kaikilla ei ole värkkejä elää aikuisen elämää ja tempaisevat kerralla elämän yliannostuksen.
Useimmat toki selviävät, kuka mitenkin. Osa päättää pysytellä ikinuorena naamaansa värjäten, levottomia puhuen ja kummasti pukeutuen. He ovat kuin partiolaisia, jotka kulkisivat polvihousuissa lopun ikänsä.
Paikalla
ID10T
Reactions:
Viestit: 11068
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Elämän pituuden arvostaminen

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Why kirjoitti: 10 Touko 2023, 21:40 On paljon ihmisiä, jotka yli kaiken arvostavat ja odottavat pitkää elämää. Vähemmän on niitä, joille se kuinka värikkään, lyhyemmänkin elämän on viettänyt – menee aiemmin mainitun edelle.

Sanotaan, että esim. monet poptähdet polttavat kynttilää molemmista päistä ja elävät lyhyemmän mutta todella kokemusrikkaan elämän.
Tuolle on vastakohta pitkä, vähätapahtumainen, turvallinen elämä.

Itse kohdallani haluan ennen kokea tuon poptähtimäisen elämän.
Esim. Mick Jagger, Eric Clapton ja Ozzy Osbourne ovat eläneet pitkän poptähtimäisen elämän, se on minun tavoitteeni ;)

Siinä vaiheessa on hyvä lopettaa, kun elämä on voittopuolisesti tylsää puurtamista, eikä muutosta ole näköpiirissä.
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Elämän pituuden arvostaminen

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Wisti kirjoitti: 10 Touko 2023, 23:18 Nuoren ihmisen on helppo puhua ”viisaita” lyhyestä, antoisasta elämästä. Kuolema on sen verran kaukainen asia.
Ajatus siitä, että pitää elää ”täysillä” ja vaikka sitten lyhyemmästikin, ei taida olla loppuun saakka harkittua. Eihän se täysillä eläminen elämää sinänsä lyhennä, ellei kyse ole pöntön sekoittamisesta kemikaaleilla.
Olen tässä kanssasi samoilla linjoilla.

Oma elämäni ei varmaankaan ole ollut ihan perussabluunasta ja lapsetkin tuli tehtyä 10-15 vuotta myöhässä. Olisin kuitenkin kiitollinen mikäli elämää riittäisi niin pitkään että saan hoidettua velvollisuudet pois harteilta ja sen minkä elää niin mahdollisimman tervernä. En halua jäädä riesaksi kellekään.
Paikalla
Why
Reactions:
Viestit: 609
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Elämän pituuden arvostaminen

Viesti Kirjoittaja Why »

Susa kirjoitti: 10 Touko 2023, 23:52
Why kirjoitti: 10 Touko 2023, 21:40 Itse kohdallani haluan ennen kokea tuon poptähtimäisen elämän.
Kaksi viatonta kysymystä;
Paljonko sinulle on jo elinvuosia kertynyt?
Onko jo paljonkin poptähtielämä kokemusta?
No vastakysymys, että paljonko kirjoitusteni perusteella veikkaat iäkseni?
Vastaa Viestiin