Uusi hallitus

Keskustelua politiikasta ja poliitikoista kautta linjan.
AimoJortikka
Reactions:
Viestit: 3221
Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14

Re: Uusi hallitus

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

Eikös se tästä lähtenyt 30-luvullakin? Virkamiehet ja kansa vaiennettiin ja laitettiin laatimaan sellaiset lait kuin poliittisesti haluttiin.

Toivottavasti A-P pysyy kovana ja jatkaa laillisuuden puolustamista eikä alistu poliittiseen painostukseen. Se on aina paha, jos poliitikot sanelevat oikeusviranomaisille mikä on oikein ja mikä väärin.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f ... 5583e77d1b

"Oikeusministeri hajotti rasismityöryhmän – IL:n tiedot: Halusi vaihtaa valtionsyyttäjän
Iltalehden tietojen mukaan oikeusministeri Leena Meri hajotti työryhmän sen jälkeen, kun valtakunnansyyttäjä ei suostunut vaihtamaan työryhmän jäsentä."

"Valtionsyyttäjä Anu Mantila vahvistaa Iltalehdelle kuulleensa, että ministeriöstä oli pyydetty valtakunnansyyttäjää nimeämään työryhmään hänen tilalleen toinen henkilö ja että valtakunnansyyttäjä oli tästä kieltäytynyt.
– En kuitenkaan usko, että työryhmän lakkauttamisen syy olisi ollut minun henkilöllisyyteni vaan valmisteilla olevan ehdotuksemme sisältö.
Valtakunnansyyttäjä Ari-Pekka Koivisto kieltäytyy kiistämästä tai vahvistamasta tietoa Iltalehdelle ja ohjaa kysymään asiaa ministeriöstä."

"Persut ja EU eri linjoilla

Työryhmän tehtävänä oli muun ohella uudistaa kansanryhmää vastaan kiihottamista koskevaa rikoslain säännöstä. Suomi on EU:n rikkomusmenettelyssä, koska komission mielestä Suomessa ei ole tarpeeksi kattavasti kriminalisoitu rasistisia rikoksia, kuten vihaan yllyttämistä.

Perussuomalaiset puolestaan haluaisi supistaa vihaan yllyttämistä koskevaa sääntelyä eli rikoslain säännöstä kansanryhmää vastaan kiihottamisesta. Oikeusministeri Leena Meri itse puolestaan on puhunut tarpeesta kaventaa rangaistavien tekojen aluetta.

Iltalehden tietojen mukaan ministerille ja hänen puolueelleen tuli yllätyksenä, että Suomi on jo vuosi sitten luvannut komissiolle, että lakia päivitetään. Meri ei pitänyt siitä, että työryhmän näkemyksen mukaan kansainväliset sopimukset edellyttävät laventamaan rangaistussäännöstä sen supistamisen sijaan."
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18825
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Uusi hallitus

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Onneksi natsismi vähenee, kun vihervasemmisto ja totalitaristi- woket siirtyivät pois vallasta.
Haitari-natsit hurmasivat Linkolan
Pentti Linkola ei päässyt huhtikuun alussa Tampereella järjestettävään filosofitapahtumaan. Kutsu peruttiin, koska Linkola innostui ylistämään natseja joulukuun Aikalainen-lehdessä.


Linkola toimitti Aikalaiseen pitkän vastineen, jota ei julkaistu. Lukijoiden iloksi Aviisi (5/06) tarjoaa haarukkapaloja ekofilosofilta: "Hitler-Jugendin nuorissa, jotka kansallispuvuissa vaelsivat vuorilla vaalea arjalainen tukka hulmuten ja haitarin soidessa tiivistyy se, mitä pidän natsismissa loistavana. --Ei voi ihmetellä, että Pohjolan naiset hurmaantuivat pitkistä, komeista, iloisista ja kohteliaista vuoristojääkäreistä, vastakohtina heidän omille länkisäärisille, tuhnuisille, lässähtäneille äijänjässiköilleen.
"
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000004383127.html
Mitäpä jos tämä vihreän liikkeen syntyvaiheen suuri vaikuttaja olisi sattunut Linnan juhlissa yhteen Saksan tai Israelin suurlähettilään kanssa? Mitä mieltä he olisivat olleet arvostetun ajattelijan vaatimuksesta antaa tunnustus natsien elonkehälle tekemästä palveluksesta. Näin Päijänteen profeetta lausui natsismista jo vuonna 1972: ”On tunnustettava se palvelus, minkä tuo filosofia jo 30 vuotta sitten teki vapauttaessaan maapallon kymmenien miljoonien ylensyövien eurooppalaisten kuormituksesta, niistä kuuden miljoonan lähes ihanteellisen kivuttomalla, ympäristöä haittaamattomalla tavalla.”
Kun Linkola vuonna 2011 vertaili natsien, Stalinin ja Britannian ja Yhdysvaltojen pommitusten tuloksia toisessa maailmansodassa, natsit ja erityisesti Auschwitzin tuhoamisleiri sai suurelta luonnonsuojelun esitaistelijalta korkeimman arvosanan. Kaikki ihmisten murhaaminen on hänen mielestään toki ihailtavaa. Suomen Rousseauksi kutsutun suurmiehen mukaan natsien teot olivat kuitenkin ekologisimpia ja inhimillisimpiä. Taloja ja tavaroita ei tuhottu. Rautatiekuljetukset olivat ekotehokkaita. Kaasu tappoi kivutta ja vauhdilla. ”Ekotaseen kannalta ihanteellista oli vielä ruumiiden hyötykäyttö, hiuksia myöten.” Vuosien saatossa Pentti ehti ylistää myös vasemmistolaista terroristiorganisaatiota Baader–Meinhof-ryhmää, joka vastusti kapitalismia ja Yhdysvaltojen imperialismia kaupunkisodankäynniksi kutsutuilla murhilla.

Ja mitä mieltä meidän pitäisi olla tästä suuren näkijän lausunnosta vuodelta 2006? ”Hitler-Jugendin nuorissa, jotka kansallispuvuissa vaelsivat vuorilla vaalea arjalainen tukka hulmuten ja haitarin soidessa, tiivistyy se, mitä pidän natsismissa loistavana.” Tai tästä: ”Koululaiset täytyisi opettaa kyseenalaistamaan demokratia, tai ainakin keskustelemaan sitä. Toisaalta on sitten tämä ajatus, että natsismi on paha. Kukaan ei halua keskustella siitä, kuinka loistava filosofia se oikeasti oli. Oliko siinä muutakin pahaa kuin se, että se hävisi toisen maailmansodan?”. Vastaavia esimerkkejä voisi listata lisää eri vuosikymmeniltä Linkolan kirjoituksista ja haastatteluista. Kyse ei tosiaankin ole mistään kännipäisistä somepäivityksistä.

Suomeenkin rantautuneen cancel-kulttuurin aikoina olemme nähneet ihmisten menettävän työpaikkansa tai vähintään parkuvan anteeksiantoa, kun jostain leviää huhuja, että tämäkin rutjake on kolmekymmentä vuotta sitten melkein varmasti tai ainakin ehkä käyttänyt n-sanaa tai muuten vaan käyttäytynyt ikävästi. Jokuhan voisi tämän perusteella luulla, että anteeksipyyntöjä nykyään vaadittaisiin jokaiselta, joka on puolinaisenkin myönteisen ynähdyksen lausunut avoimesti natsismia ja kansanmurhia ihailleesta Pentti Linkolasta. Miten on, arvoisat vääriä mielipiteitä jahtaavat somesoturit? Koska ja kenestä aloitetaan?
Pekka Haaviston twiitti pysäytti
Ehkäpä kansainvälisiä uutistoimistoja, kansalaisjärjestöjä ja ulkomaiden hallituksiakin kiinnostaisi, mitä Suomen ulkoministeri Pekka Haavisto 5.4.2020 twiittasi ihmisoikeuksia vihanneesta natsiaatteen kannattajasta: ”Uutinen Pentti Linkolan poislähdöstä pysäytti. Omaan ajatteluuni vaikutti kouluaikana vahvasti Linkolan pamfletti Unelmat paremmasta maailmasta. Linkola oli synnyttämässä vihreää liikettä ja eli kuten opetti. Suuri luonnonsuojelija on poissa.”
Punavihreyden moraalinen konkurssi
Punavihreän kulttuuriväen moraalisen konkurssin huipentuma koettiin vuonna 2017, kun Riitta Kylänpään kirjoittamalle ekonatsin elämäkerralle (Ihminen ja legenda!) myönnettiin Tietokirjallisuuden Finlandia-palkinto. Harvoinpa olen tuntenut niin voimakasta myötähäpeää kuin lukiessani teoksen sivuilta tihkuvaa henkilöpalvontaa: ”Hänen ryhdikkäästä, rauhallisesta olemuksestaan uhkui outoa voimaa, hänen läsnäolonsa oli vahva.” Anni Sinnemäen entinen eduskunta-avustaja Salla Tuomivaara puolestaan kirjoitti natsista otsikolla ”Elämänilon ylittämätön arvo – untuvanpehmeä Linkola”.

https://www.verkkouutiset.fi/a/pentti-l ... /#0b64b445
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3146
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Uusi hallitus

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Aamulehti kirjoitti:”Suomelle tämä eläkepäätös tulee ainakin minun osaltani kalliiksi. Panen kirjat Suomeen, jotta minulla on siellä osoite. Otan kansaneläkkeen ja sen jälkeen haluan kaikki eläkeläisten asumistuet, sairauskulutuet ja mitä kaikkia tukia onkaan saatavissa, joita en ole koskaan tätä ennen hakenut”, Rosamo vannoo.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000010374251.html

Tässä taitaa käydä nyt niin että ihmisten on pakko palata tänne ja lopputulema on se että tämäkin tulee todella kalliiksi. Hallitus tuntuu mokaavan ihan joka asiassa mitä päättävät tehdä. No eipä sinne penaalin terävimpiä kyniä valittukaan.
AimoJortikka
Reactions:
Viestit: 3221
Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14

Re: Uusi hallitus

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

Varaktori kirjoitti: 20 Huhti 2024, 14:29
Aamulehti kirjoitti:”Suomelle tämä eläkepäätös tulee ainakin minun osaltani kalliiksi. Panen kirjat Suomeen, jotta minulla on siellä osoite. Otan kansaneläkkeen ja sen jälkeen haluan kaikki eläkeläisten asumistuet, sairauskulutuet ja mitä kaikkia tukia onkaan saatavissa, joita en ole koskaan tätä ennen hakenut”, Rosamo vannoo.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000010374251.html

Tässä taitaa käydä nyt niin että ihmisten on pakko palata tänne ja lopputulema on se että tämäkin tulee todella kalliiksi. Hallitus tuntuu mokaavan ihan joka asiassa mitä päättävät tehdä. No eipä sinne penaalin terävimpiä kyniä valittukaan.
Iso osa hallituksen säästöpäätöksistä on sellaisia, että jossakin tehty säästö näkyy lisämenona toisessa paikassa. Jotkut nopeammin (asumistuki leikkaus => toimeentulotuki menot kasvavat), osa sitten pitemmällä aikavälillä. Kuten säästöt sotessa ja mm leikkaukset lapsiperheiltä ja lapsiperheköyhyyden lisääntyminen, jonka vaikutuksia saatamme joutua maksamaan seuraavat 40-50 vuotta.
Susa
Reactions:
Viestit: 7826
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Uusi hallitus

Viesti Kirjoittaja Susa »

Varaktori kirjoitti: 20 Huhti 2024, 14:29
Aamulehti kirjoitti:”Suomelle tämä eläkepäätös tulee ainakin minun osaltani kalliiksi. Panen kirjat Suomeen, jotta minulla on siellä osoite. Otan kansaneläkkeen ja sen jälkeen haluan kaikki eläkeläisten asumistuet, sairauskulutuet ja mitä kaikkia tukia onkaan saatavissa, joita en ole koskaan tätä ennen hakenut”, Rosamo vannoo.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000010374251.html

Tässä taitaa käydä nyt niin että ihmisten on pakko palata tänne ja lopputulema on se että tämäkin tulee todella kalliiksi. Hallitus tuntuu mokaavan ihan joka asiassa mitä päättävät tehdä. No eipä sinne penaalin terävimpiä kyniä valittukaan.
Olipas siinä uutisessa hurja uhkaus. :D

”Suomelle tämä eläkepäätös tulee ainakin minun osaltani kalliiksi. Panen kirjat Suomeen, jotta minulla on siellä osoite. Otan kansaneläkkeen ja sen jälkeen haluan kaikki eläkeläisten asumistuet, sairauskulutuet ja mitä kaikkia tukia onkaan saatavissa, joita en ole koskaan tätä ennen hakenut”, Rosamo vannoo.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3146
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Uusi hallitus

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Susa kirjoitti: 20 Huhti 2024, 14:58
Varaktori kirjoitti: 20 Huhti 2024, 14:29
Aamulehti kirjoitti:”Suomelle tämä eläkepäätös tulee ainakin minun osaltani kalliiksi. Panen kirjat Suomeen, jotta minulla on siellä osoite. Otan kansaneläkkeen ja sen jälkeen haluan kaikki eläkeläisten asumistuet, sairauskulutuet ja mitä kaikkia tukia onkaan saatavissa, joita en ole koskaan tätä ennen hakenut”, Rosamo vannoo.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000010374251.html

Tässä taitaa käydä nyt niin että ihmisten on pakko palata tänne ja lopputulema on se että tämäkin tulee todella kalliiksi. Hallitus tuntuu mokaavan ihan joka asiassa mitä päättävät tehdä. No eipä sinne penaalin terävimpiä kyniä valittukaan.
Olipas siinä uutisessa hurja uhkaus. :D

”Suomelle tämä eläkepäätös tulee ainakin minun osaltani kalliiksi. Panen kirjat Suomeen, jotta minulla on siellä osoite. Otan kansaneläkkeen ja sen jälkeen haluan kaikki eläkeläisten asumistuet, sairauskulutuet ja mitä kaikkia tukia onkaan saatavissa, joita en ole koskaan tätä ennen hakenut”, Rosamo vannoo.
Eikö se selvä asia ole että jos ei pysty enää ulkomailla asumaan, niin tänne palaava ottaa tietysti kaikki tuet mitä on saatavilla?
Susa
Reactions:
Viestit: 7826
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Uusi hallitus

Viesti Kirjoittaja Susa »

Varaktori kirjoitti: 20 Huhti 2024, 14:59
Susa kirjoitti: 20 Huhti 2024, 14:58
Varaktori kirjoitti: 20 Huhti 2024, 14:29
Aamulehti kirjoitti:”Suomelle tämä eläkepäätös tulee ainakin minun osaltani kalliiksi. Panen kirjat Suomeen, jotta minulla on siellä osoite. Otan kansaneläkkeen ja sen jälkeen haluan kaikki eläkeläisten asumistuet, sairauskulutuet ja mitä kaikkia tukia onkaan saatavissa, joita en ole koskaan tätä ennen hakenut”, Rosamo vannoo.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000010374251.html

Tässä taitaa käydä nyt niin että ihmisten on pakko palata tänne ja lopputulema on se että tämäkin tulee todella kalliiksi. Hallitus tuntuu mokaavan ihan joka asiassa mitä päättävät tehdä. No eipä sinne penaalin terävimpiä kyniä valittukaan.
Olipas siinä uutisessa hurja uhkaus. :D

”Suomelle tämä eläkepäätös tulee ainakin minun osaltani kalliiksi. Panen kirjat Suomeen, jotta minulla on siellä osoite. Otan kansaneläkkeen ja sen jälkeen haluan kaikki eläkeläisten asumistuet, sairauskulutuet ja mitä kaikkia tukia onkaan saatavissa, joita en ole koskaan tätä ennen hakenut”, Rosamo vannoo.
Eikö se selvä asia ole että jos ei pysty enää ulkomailla asumaan, niin tänne palaava ottaa tietysti kaikki tuet mitä on saatavilla?
Minähän sanoin että onpas hurja uhkaus. :hulvatonta:
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3146
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Uusi hallitus

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Susa kirjoitti: 20 Huhti 2024, 15:09
Varaktori kirjoitti: 20 Huhti 2024, 14:59
Susa kirjoitti: 20 Huhti 2024, 14:58
Varaktori kirjoitti: 20 Huhti 2024, 14:29
Aamulehti kirjoitti:”Suomelle tämä eläkepäätös tulee ainakin minun osaltani kalliiksi. Panen kirjat Suomeen, jotta minulla on siellä osoite. Otan kansaneläkkeen ja sen jälkeen haluan kaikki eläkeläisten asumistuet, sairauskulutuet ja mitä kaikkia tukia onkaan saatavissa, joita en ole koskaan tätä ennen hakenut”, Rosamo vannoo.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000010374251.html

Tässä taitaa käydä nyt niin että ihmisten on pakko palata tänne ja lopputulema on se että tämäkin tulee todella kalliiksi. Hallitus tuntuu mokaavan ihan joka asiassa mitä päättävät tehdä. No eipä sinne penaalin terävimpiä kyniä valittukaan.
Olipas siinä uutisessa hurja uhkaus. :D

”Suomelle tämä eläkepäätös tulee ainakin minun osaltani kalliiksi. Panen kirjat Suomeen, jotta minulla on siellä osoite. Otan kansaneläkkeen ja sen jälkeen haluan kaikki eläkeläisten asumistuet, sairauskulutuet ja mitä kaikkia tukia onkaan saatavissa, joita en ole koskaan tätä ennen hakenut”, Rosamo vannoo.
Eikö se selvä asia ole että jos ei pysty enää ulkomailla asumaan, niin tänne palaava ottaa tietysti kaikki tuet mitä on saatavilla?
Minähän sanoin että onpas hurja uhkaus. :hulvatonta:
Ei taida maksaa tuollaisen trollin kanssa yrittää keskustella. Kun ei ole edes lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia.
Susa
Reactions:
Viestit: 7826
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Uusi hallitus

Viesti Kirjoittaja Susa »

Varaktori kirjoitti: 20 Huhti 2024, 15:13 Ei taida maksaa tuollaisen trollin kanssa yrittää keskustella. Kun ei ole edes lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia.
Mitä tuossa on muka keskustelemista? :geek:
Mummo veti hernee nenään ja nyt "uhkailee" vallan mahdottomia?
Mikä tuossa on sinusta jotenkin kamalaa?
Jos olisi lisännyt vielä ettei kostoksi pese tekareitaan, niin olisi astetta kovempi uhkaus. :D
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4871
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Uusi hallitus

Viesti Kirjoittaja MooM »

Susa kirjoitti: 20 Huhti 2024, 15:15
Varaktori kirjoitti: 20 Huhti 2024, 15:13 Ei taida maksaa tuollaisen trollin kanssa yrittää keskustella. Kun ei ole edes lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia.
Mitä tuossa on muka keskustelemista? :geek:
Mummo veti hernee nenään ja nyt "uhkailee" vallan mahdottomia?
Mikä tuossa on sinusta jotenkin kamalaa?
Jos olisi lisännyt vielä ettei kostoksi pese tekareitaan, niin olisi astetta kovempi uhkaus. :D
Miten niin mahdottomia?
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Susa
Reactions:
Viestit: 7826
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Uusi hallitus

Viesti Kirjoittaja Susa »

MooM kirjoitti: 20 Huhti 2024, 15:41 Miten niin mahdottomia?
No eikö tuo sinusta ollut aivan mahdoton uhkaus?
Oikein pelottava? :D
Avatar
Toope
Reactions:
Viestit: 3750
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 17:50

Re: Uusi hallitus

Viesti Kirjoittaja Toope »

Uudessa hallituksessa on vain se vika, ettei uskalla leikata järjestöjä/säätiöitä.
https://yle.fi/a/3-10215390
Kokoomus, SPD ja eritoten RKP elävät noista tukijärjestöistä ja säätiöistään.
Siksi niistä ei leikata! :D
Suomen König
Reactions:
Viestit: 78
Liittynyt: 01 Huhti 2024, 13:23

Re: Uusi hallitus

Viesti Kirjoittaja Suomen König »

Toope kirjoitti: 20 Huhti 2024, 18:39 Uudessa hallituksessa on vain se vika, ettei uskalla leikata järjestöjä/säätiöitä.
https://yle.fi/a/3-10215390
Kokoomus, SPD ja eritoten RKP elävät noista tukijärjestöistä ja säätiöistään.
Siksi niistä ei leikata! :D
Eikä yritystuista. Yritystuista voisi helposti napsasta sen 2-3 miljardia.
Jos köyhä ei ole nyörä, se on kohta tosi köyhä.
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4871
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Uusi hallitus

Viesti Kirjoittaja MooM »

Sosiaali- ja terveysministeri ainakin on pihalla kuin lumiukko. Kun on niin vaikea vaikuttaa mihinkään ja keksiä, mistä voisi leikata ne määrätyt miljoonat. Ministeriö ehdottelee jotain ja ministeri sanoo, että ehkä niinkin niin tai sitten ei.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
Toope
Reactions:
Viestit: 3750
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 17:50

Re: Uusi hallitus

Viesti Kirjoittaja Toope »

Suomen König kirjoitti: 20 Huhti 2024, 18:50
Toope kirjoitti: 20 Huhti 2024, 18:39 Uudessa hallituksessa on vain se vika, ettei uskalla leikata järjestöjä/säätiöitä.
https://yle.fi/a/3-10215390
Kokoomus, SPD ja eritoten RKP elävät noista tukijärjestöistä ja säätiöistään.
Siksi niistä ei leikata! :D
Eikä yritystuista. Yritystuista voisi helposti napsasta sen 2-3 miljardia.
Suoranaisia yritystukia on alle miljardi. Iso osa tuistamme on erilaisten julkisorganisaatioiden rahoitusta. Esim. YLE tai llmatieteen laitos, jossa on satoja työntekijöitä!
Miksi on?
Vastaa Viestiin