Herääkö pahvi?
Herääkö pahvi?
"Tehdashankkeen toteutumiselle esitetään kaksi vaihtoehtoa: molemmat edellyttävät Suupohjan radan kunnostamista."
https://yle.fi/a/74-20033466
Merkittävä miljardi hanke uhkaa kaatua, kun valtio ei enää pysty ylläpitämään infraa ja tieverkkoa.
Moderaattori vaihtoi oikean linkin.
https://yle.fi/a/74-20033466
Merkittävä miljardi hanke uhkaa kaatua, kun valtio ei enää pysty ylläpitämään infraa ja tieverkkoa.
Moderaattori vaihtoi oikean linkin.
Same same but different
Re: Herääkö pahvi?
Keijona kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 10:10 "Tehdashankkeen toteutumiselle esitetään kaksi vaihtoehtoa: molemmat edellyttävät Suupohjan radan kunnostamista."
https://yle.fi/a/3-8974534
Merkittävä miljardi hanke uhkaa kaatua, kun valtio ei enää pysty ylläpitämään infraa ja tieverkkoa.
Minäkin olen joskus yrittänyt laittaa norsun kakan muovipussiin, mutta se ei mahtunut, koska kerran keskustelimme pojan kanssa norsun kakan koosta ja halusin viedä hänelle todisteen.
Pohjolan neekeri ja paskat jutut.
https://www.facebook.com/reel/316640184 ... tid=Ls6BEq
https://www.facebook.com/reel/316640184 ... tid=Ls6BEq
Re: Herääkö pahvi?
Ainakin tämän pahvin on vaikea nähdä yhteyttä otsikon, tekstin ja linkin sisällön välillä. Mutta se johtuu epäilemättä vain siitä, että ateistinen egoistifeminismi sumentaa järjen.
-
- Reactions:
- Viestit: 3187
- Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14
Re: Herääkö pahvi?
Jos rata on tärkeä ja tarvitaan, niin eiköhän kyseisen tehdashankkeen vetäjä kunnosta sen omalla kustannuksellaan?Keijona kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 10:10 "Tehdashankkeen toteutumiselle esitetään kaksi vaihtoehtoa: molemmat edellyttävät Suupohjan radan kunnostamista."
https://yle.fi/a/3-8974534
Merkittävä miljardi hanke uhkaa kaatua, kun valtio ei enää pysty ylläpitämään infraa ja tieverkkoa.
Tulee nimittäin mieleen eräs savolaisten vedätys. Huutokosken rata.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2 ... 2200348182
"Keskustan siltarumpusuhmurointi kävi kalliiksi: Kymmeniä miljoonia veroeuroja hassattiin junarataan, jota ei enää koskaan käytetä
Yli 40 miljoonan euron ratainvestointi Etelä-Savossa on valunut täysin hukkaan. Kiskoja on jo purettu ja rata katkaistu. Lasku keskustahallituksen ratafarssista osoitetaan veronmaksajille."
Niin tyypillistä kepua. Ja savolaisuutta. Loisitaan toisten rahoilla.
"Aikanaan kannattava Pieksämäki-Savonlinna-junarata oli pakko sulkea henkilöliikenteeltä vuonna 1998. Pahasti lahonnutta vaarallista rataa jyskyttivät sen jälkeen enää harvakseen kulkeneet puutavarajunat, kunnes rata kymmenen vuotta myöhemmin korjattiin perusteellisesti.
74 kilometriä pitkän Huutokoski-Savonlinna-osuuden lahonneet ratapölkyt vaihdettiin betonisiin, penkereet vahvistettiin ja turvalaitteet uusittiin. Osuudelle asennettiin automaattinen kulunvalvontajärjestelmä.
Keskustan Matti Vanhasen johtamaa hallitusta arvosteltiin kovin sanoin kymmenien miljoonien satsaamisesta syrjäiseen ja hiipuneeseen savolaisrataan samaan aikaan, kun pääkaupunkiseudun tiehankkeet ja pääteiden korjaukset olisivat kipeästi kaivanneet noita rahoja."
Saatanan savolaiset loisijat.
Mutta jos rata oikeasti tarvitaan niin eiköhän sille löydy maksajakin?
Re: Herääkö pahvi?
Itsekkyydestä ja omasta puolueellisuudesta aiheutunutta subjektiivisuutta kannattaa aina ensiksi syyttää, ellei objektiivinen totuus valkene.
Kysymyshän on uudesta pahvi tehtaasta.
Same same but different
Re: Herääkö pahvi?
No niinhän minä tein. Mutta vaikka miten ripottelen tuhkaa ison egoni päälle, tuo linkki kertoo sirkusnorsujen seikkailusta 60-luvulla eikä pahvitehtaista. Tuskin edes Keskusta kehtaa ehdottaa radan rakentamista sirkusnorsujen nopeampaan kuljettamiseen - varsinkin kun norsujen käyttö sirkuseläiminä on kielletty.
-
- Reactions:
- Viestit: 3187
- Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14
Re: Herääkö pahvi?
Äläs sano? Jos se rata on Savossa niin varmasti keskusta järjestäisi rahat.Neutroni kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:04No niinhän minä tein. Mutta vaikka miten ripottelen tuhkaa ison egoni päälle, tuo linkki kertoo sirkusnorsujen seikkailusta 60-luvulla eikä pahvitehtaista. Tuskin edes Keskusta kehtaa ehdottaa radan rakentamista sirkusnorsujen nopeampaan kuljettamiseen - varsinkin kun norsujen käyttö sirkuseläiminä on kielletty.
Re: Herääkö pahvi?
My bad, myönnetään virhe.Neutroni kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:04No niinhän minä tein. Mutta vaikka miten ripottelen tuhkaa ison egoni päälle, tuo linkki kertoo sirkusnorsujen seikkailusta 60-luvulla eikä pahvitehtaista. Tuskin edes Keskusta kehtaa ehdottaa radan rakentamista sirkusnorsujen nopeampaan kuljettamiseen - varsinkin kun norsujen käyttö sirkuseläiminä on kielletty.
No nyt kyllä on tapahtunut typo virhe, linkit kopioituu joskus tällä puhelimella niin ihmeellisesti. verkko osoite kun pitää kopioida vähintään kaksi kertaa että se jää välimuistiin.
Tuossa linkki mikä sinne avaukseen piti tulla
https://yle.fi/a/74-20033466
Pystyisiköhän moderaattori korjaamaan linkin avaukseen?
Same same but different
Re: Herääkö pahvi?
Minusta se norsujuttu oli kiva.
Valtavat kikkareet Havis Amandan patsaalla.
Valtavat kikkareet Havis Amandan patsaalla.
Pohjolan neekeri ja paskat jutut.
https://www.facebook.com/reel/316640184 ... tid=Ls6BEq
https://www.facebook.com/reel/316640184 ... tid=Ls6BEq
Re: Herääkö pahvi?
Toivottavasti löytyy, mutta en olisi siitä ollenkaan varma tässä apinalandiassa. Se määrittävä tarve on täällä aina jonkun poliittisen klikin henkilökohtainen etu eikä kansantalous. Täällä on ollut tapana, että valtio rakentaa radat enkä tiedä onko se edes mahdollista esim. ostaa rataosuutta ja kunnostaa sitä. Jos tuollainen tehdas tulee, tuo rata olisi paljon järkevämpi investointi kuin esimerkiksi ne absurdin kalliit tunnin hulluudet, joita on julksiuudessa rummutettu. Mutta tuollaisesta on varmaan paljon vaikeampi puliveivata siivua omalle etupiirille, joten sen "tarpeellisuus" voi olla kyseenalainen.AimoJortikka kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 10:52 Jos rata on tärkeä ja tarvitaan, niin eiköhän kyseisen tehdashankkeen vetäjä kunnosta sen omalla kustannuksellaan?
...
Mutta jos rata oikeasti tarvitaan niin eiköhän sille löydy maksajakin?
Mutta tietysti tuollainen hanke pitäisi kytkeä oikeasti sitovaan sopimukseen tehtaan perustamisesta ja toiminnan jatkamisesta niin kauan, että rata maksaaa itsensä ja toimiin, joilla puihin menevältä firmalta voidaan periä kulut.