Millaisia toistuvia unia näette?

Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2498
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Millaisia toistuvia unia näette?

Minä olen viimeaikoina nähnyt muuttounia. Niin että pakkaan tavaroita ja muuttoauto odottaa mutta niitä tavaroita riittää ja riittää en ehdi millään pakata niin nopeasti kuin haluaisin ja aina löytyy komero joka on täynnä jotain. Mietin vain, kun ystäväni totesi nähneensä samankaltaisia unia, että oletteko te nähneet muuttounia? Tai jos ette niin millaiset unet teillä toistuvat?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Keckuli
Reactions:
Viestit: 415
Liittynyt: 29 Marras 2022, 22:04
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Keckuli »

Näen painajaisunia, että ajan juna-aseman ohi ja joudun vyöhykkeelle, millä mulla ei ole voimassaolevaa lippua ja sitte saan pelätä, että tarkstajat astuu junaan.
Noin näin minä ajattelen
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3579
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja asdf »

Minulla on kolme toistuvaa unta, jotka näen vähintään kerran vuodessa. Yhdessä olen huomaan olevani alasti jossain, missä se ei ole sopivaa. Toisessa käy ilmi, että minut on aikanaan jonkun mokan takia kotiutettu liian aikaisin armeijasta ja pitää mennä sinne takaisin pariksi kuukaudeksi. Kolmas on semmoinen, jossa selviää, että minulla on vauvaikäinen lapsi. Joskus äiti on selvillä, useimmiten ei.
Deciphered from crop circles.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2498
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Myös hissiunet toistuu monesti, hisseillä mennään ylös ja alas ja joskus sivuttain, aina pelottaa mihin se ovensa avaa. Pienenä näin toistuvaa painajaista että olin yksin hississä ja se lähti liikkeelle kun painoin nappia mutta samalla sinne alkoi tulvia katonrajasta vettä enkä saanut hissiä pysähtymään.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Keckuli
Reactions:
Viestit: 415
Liittynyt: 29 Marras 2022, 22:04
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Keckuli »

asdf kirjoitti: 06 Joulu 2022, 22:30 Yhdessä olen huomaan olevani alasti jossain, missä se ei ole sopivaa
https://anna.fi/hyvinvointi/itsetuntemu ... rkoittavat
alasti.jpg
Noin näin minä ajattelen
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3579
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja asdf »

Hei, olen aina luottanut naistenlehtien kyökkipsykologiaan, tänx!
Deciphered from crop circles.
Avatar
Keckuli
Reactions:
Viestit: 415
Liittynyt: 29 Marras 2022, 22:04
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Keckuli »

asdf kirjoitti: 06 Joulu 2022, 22:30 Toisessa käy ilmi, että minut on aikanaan jonkun mokan takia kotiutettu liian aikaisin armeijasta ja pitää mennä sinne takaisin pariksi kuukaudeksi.
Tämä on minullekin tuttu uni. Tosin en ole joutunut armeijaan sen takia, että sieltä olisi kotiutettu liian aikaisin, vaan jostain muusta syystä, mikä ei unessa ilmene ja sitten huokaisen helpotuksesta, kun ilmenee, että olen jo käynytkin armeijan ja pääsen sieltä pois.
asdf kirjoitti: 06 Joulu 2022, 23:09 olen aina luottanut naistenlehtien kyökkipsykologiaan
Etsin jonkin aikaa naistenlehdistä selitystä tuollaiselle armeijaunelle, mutta en löytänyt. Ois kiva tiettä kyökkipsykologinen selitys. 8-)
Noin näin minä ajattelen
Paikalla
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6110
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Minulla on kanssa joskus unia, jossa olen armeijassa tai koulussa (yliopistossa tai lukiossa). Unissa ei ikinä ole erityistä syytä tilanteille. Otan sen jokseenkin rauhallisesti, en koe joutuneeni minkään vääryyden uhriksi, mutta ihmettelen vähän sitä itsekseni, miksi palasin tähän. Yleensä noihin liittyy jonkinlainen kokemus siitä, että olen menossa jonnekin, mutta en vain löydä perille tai saa aikaiseksi toimia niin kuin tiedän, että kuuluu.

Se on myös kuume- ja humalaunien painajainen, että minulla on joku periaatteessa yksinkertainen ongelma, jota en vain saa ratkaistuaja junnaan kehää. Usein se liittyy tietokonepeleihin, varmaan, koska pelaan kuumeessa myöhään yöhön, jos ei olo ole aivan kauhea. Tiedän, etten kuitenkaan saa sairaana nukuttua kuin pätkittäin aamuyöllä.
Avatar
Keckuli
Reactions:
Viestit: 415
Liittynyt: 29 Marras 2022, 22:04
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Keckuli »

Neutroni kirjoitti: 06 Joulu 2022, 23:27 ihmettelen vähän sitä itsekseni, miksi palasin tähän.
Kyökkimiehen selitys: olisit oikeasti halunut palata armeijaan ja kenties hoitaa sen paremmin? Mä koen näin. Armeija meni multa vähän huonosti. Suoritin kyllä. Samoin näen unia, että olen taas lukiossa ja unen selitys lienee sama: olisin halunut hoitaa lukion paremmin.
Noin näin minä ajattelen
Poistettu
Reactions:

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

En nyt vähään aikaan ole nähnyt toistuvia unia, mutta sellainen jota aikasemmin usein näin oli hyppääminen, siis hyppääminen ylöspäin. Pystyin hyppäämään jopa korishallin kattoon siis useita metrejä.
Joskus hyppy lähti todella hyvin ja nasakasti, joskus se jäi hieman suutariksi ja nousi ehkä noin metrin, kuitenkin niin että ne ponnistukset aina oli ns. yli "keskiarvon". Joskus matalaan hyppyyn sain ponnistella ja yrittää kovaa, joskus korkee ponnistus lähti kuin itsestään.

Noihin liittyy joskus myös lentämistä.
Tai "tiputanssin" yhdistelmää käsillä joka tuo hyppyyn korkeutta ja tai kestoa lisää sen lakipisteessä.
Joskus on niin korkealla että pelkää putoavansa jos noste loppuu, ei kyllä usein.

Aika usein siinä on sitten ihmisiä seuraamassa ja näkemässä sitä koikkelehtimista. Välillä ne on monttu auki ja välillä ei niinkään.
Hyvästä hypystä tulee tavallaan oletusarvo ja jos semmosta ei synny niin se ei ole mitään.

Oman tulkinnan mukaan noi heijastelee mun ponnisteluja elämässä. Joskus asiat on tullu ja tulee helposti, joskus aivan vitunmoista vääntöä, että saa tehtyä edes keskinkertaisesti.
Liitty varmaan osittain asumiseen taikamaassa. Täällä joku tavallinen asia voi vaatia kymenen kertaisen määrän energiaa ja vaivaa että ne tapahtuu.

Toisaalta oon ollu elämässä hyvin suorituskeskeinen tyyliin, tulokset ratkasee. Se on ollu myös osa mun työtä. Aina ollu kovan paineen alla ja kyllä se on myös miestä syöny, vaikka huippuhetkiä, arvostusta, kunnioitusta jne. on myös saatu.

Onko kyökkipsykologeilla jotain uutta näkökulmaa?

Lisättäköön vielä että mä oon muutamaan otteeseen harjotellu ponnistusvoimaa elämäni aikana.
Vuonna 2018 ponnistin 68cm 53 vuotiaana vertikaaliponnistusta.
Toi on ihan huippu mäkihyppääjien arvoja. Saattaa noissa olla ihan sitä fyysistäkin näkökulmaa mukana.
Poistettu
Reactions:

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Keckuli kirjoitti: 06 Joulu 2022, 23:38
Neutroni kirjoitti: 06 Joulu 2022, 23:27 ihmettelen vähän sitä itsekseni, miksi palasin tähän.
Kyökkimiehen selitys: olisit oikeasti halunut palata armeijaan ja kenties hoitaa sen paremmin? Mä koen näin. Armeija meni multa vähän huonosti. Suoritin kyllä. Samoin näen unia, että olen taas lukiossa ja unen selitys lienee sama: olisin halunut hoitaa lukion paremmin.
Voi muuten pitää paikkaansa.
Ite joskus myös nähny painajaista paluusta koulun penkille, välillä on luokka hukassa, välillä kirjat ja välillä en edes tiedä mikä tunti mulla on ja mihin tyhmään pitäis mennä. Ei tosin fiilis että yrittäis parantaa vaan totaalinen tunne että tää on täysin karannu lapasesta.

Osittain koulut sitten menikin tota rataa. Paitsi amis. Se meni nappiin kun otin itteeni niskasta kiinni. Tuli rutkasti stipendiä ym.
Reilut 4000mk taisin saada lähteissä rahaa lapaan stipendeistä.
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4814
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja MooM »

Mulla on ollut noita hyppyjuttuja, mutta niissä on aina mukana tilanteen lähteminen kontrollista. Yleensä hypyt on alas jotain rinnettä, usein sellaista joustavaa männikkömetsää. Jokainen loikka on hieno kokemus, mutta ne kasvavat ja tiedostan, että homma ei ole käsissä ja voi päättyä huonosti. Nuorempana noita oli usein, nyt ei vuosikausiin. Uni vaihtuu ennen rysäystä.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4814
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja MooM »

Toinen unityyppi, joka tulee vieläkin välillä, on sellainen kiukku-uni. Siinä joku läheinen kohtelee epäreilusti ja jotenkin ylimielisesti ja naureskellen sivuuttaa asiani, joka on tärkeä ja joka pitäisi huomioida ihan kaikkien parhaaksi. Usein se on ehdotus, mitä pitää tehdä tai kohtuullinen pyyntö. Tai jotenkin muuten minut sivuutetaan kohtuuttomasti. Unessa se suututtaa ja huolestuttaa (koska homma on oikeasti tärkeä) ja joskus jopa itkettää. Ja siihen herää ja on sama tunnetila on päällä.

Tämän unen olen huomannut liittyvän siihen, jos olen itse jotenkin tyytymätön omaan toimintaani. Yleensä en ole hoitanut jotain, joka pitäisi tai muuten ollut liian laista ja aikaansaamaton. Jotain projektiota kai siis, koska tuo uni on puhtaasti uhriutumista ja marttyyrihommaa, ja vika ei koskaan ole minussa 😂
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
SHT
Reactions:
Viestit: 658
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja SHT »

Minä näin aiemmin aika usein painajaista, että yritän juosta junaan tai bussiin, mutta en pysty juoksemaan kunnolla, koska laahaan jalkojani. Tämä siis aiemmin, kun minulla todettiin sairaus, joka aiheuttaa ajoittain jalkojen laahaamista. Luultavasti ehtiminen vaihdossa bussiin tai junaan oli muistoa työmatkasta, jossa jouduin vaihtamaan kulkuneuvoa ja jos en ehtinyt vaihtaa, joutui aika pitkään odottamaan seuraavaa junaa/bussia.
Sitten aloin painajaiseen herättyäni vakuuttaa itselleni, että ehdinkin junaan ja bussiin. Tämän jälkeen näin muunnelman unesta, jossa ehdin junaan/bussiin ja katselen junan/bussin ikkunasta vaihtuvia maisemia. Tämän jälkeen en kyseistä unta nähnyt.
Paikalla
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7082
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Siis käytännössä en ole vuosikausiin muistanut kuin muutaman unen. Voisin sanoa etten näe unia. Tiedän että näen unia mutta en vain muista niistä yhtään mitään.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Vastaa Viestiin