Millaisia toistuvia unia näette?

Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Intistä opittua ja varmaan jokainen on kokeillut tai ollut mukana kujeessa:

Astia lämmintä vettä ja käsi sinne tai lorottaa vettä unessa olevan vieressä. Ja ihme tapahtuu. Unen näkijä aika yleisesti suoraan sanottuna kusee housuunsa. Olen nähnyt käytännössä. Unessakin aistit ovat "Hereillä".

Itse koen myös unissa fyysistä kosketusta ja kokemuksia. Vaikka nukun yksin näen unia joissa toinen henkilö koskee minuun ja tunnen sen.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Deimos kirjoitti: 22 Marras 2023, 04:30 Hauska nähdä miten monet ovat minut blokanneet.
Kukaan ei ole sinua blokannut.
Sulla känni päällä.🤣
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Raspu kirjoitti: 22 Marras 2023, 05:38
Deimos kirjoitti: 22 Marras 2023, 04:30 Hauska nähdä miten monet ovat minut blokanneet.
Kukaan ei ole sinua blokannut.
Sulla känni päällä.🤣
Sitten on kestokänni joka on jatkunut koko elämän. Mitä luulet? Jos oikein keskityn niin tuleeko eteeni kylmä, huurteinen, pitkä Sandels olut? Voin yrittää mutta en ole Pete Poskiparta. Luulen että Petekin joutuu käymään kaupan kautta jotta temppu onnistuu.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Olin kyllä vakuuttunut siinä neljän päivän uniputkessa että olen humalassa. Tosin en käynyt ulkona edes neljään päivään vaan suurimmaksi osaksi nukuin ja näin yllättäen hyvin suuntaa antavia unia. Sama epileptisessä kohtauksessa. Parhaita kännejä ikinä ilman alkoholia.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Raspun tapauksessa aika varma veikkaus mehiläisuneen on joku päivän tapahtuma (Ehkä huomaamaton) ja ulkoinen ärsyke eli kissa. Turha etsiä syvällisempää merkitystä. Tosin voi mehiläinen vertauskuvana olla jotakin syvällisempää. Busy as bee.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Deimos kirjoitti: 22 Marras 2023, 05:43
Raspu kirjoitti: 22 Marras 2023, 05:38
Deimos kirjoitti: 22 Marras 2023, 04:30 Hauska nähdä miten monet ovat minut blokanneet.
Kukaan ei ole sinua blokannut.
Sulla känni päällä.🤣
Sitten on kestokänni joka on jatkunut koko elämän. Mitä luulet? Jos oikein keskityn niin tuleeko eteeni kylmä, huurteinen, pitkä Sandels olut? Voin yrittää mutta en ole Pete Poskiparta. Luulen että Petekin joutuu käymään kaupan kautta jotta temppu onnistuu.
Sulla on näitä kuvitelmia ja aggresioita välillä. Jos ihmiset ei osallistu tai vastaa niin ei se meinaa että sinut olisi bannittu/estetty. Koita tarkkailla pukkaako psykoosia.

Asiantuntija en ole, mutta huomaan kyllä sinussa muuttuvan käytöksen. Meinasin että oliskohan alkolla osuutta asiaan.
Ilmeisesti sitten ei.
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Deimos kirjoitti: 22 Marras 2023, 05:50 Raspun tapauksessa aika varma veikkaus mehiläisuneen on joku päivän tapahtuma (Ehkä huomaamaton) ja ulkoinen ärsyke eli kissa. Turha etsiä syvällisempää merkitystä. Tosin voi mehiläinen vertauskuvana olla jotakin syvällisempää. Busy as bee.
En muista että mitään erityisempää olisi tapahtunut. Oletin että kissa olisi aiheuttanut unen viiksikarvoillaan.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Raspu kirjoitti: 22 Marras 2023, 05:50
Deimos kirjoitti: 22 Marras 2023, 05:43
Raspu kirjoitti: 22 Marras 2023, 05:38
Deimos kirjoitti: 22 Marras 2023, 04:30 Hauska nähdä miten monet ovat minut blokanneet.
Kukaan ei ole sinua blokannut.
Sulla känni päällä.🤣
Sitten on kestokänni joka on jatkunut koko elämän. Mitä luulet? Jos oikein keskityn niin tuleeko eteeni kylmä, huurteinen, pitkä Sandels olut? Voin yrittää mutta en ole Pete Poskiparta. Luulen että Petekin joutuu käymään kaupan kautta jotta temppu onnistuu.
Sulla on näitä kuvitelmia ja aggresioita välillä. Jos ihmiset ei osallistu tai vastaa niin ei se meinaa että sinut olisi bannittu/estetty. Koita tarkkailla pukkaako psykoosia.

Asiantuntija en ole, mutta huomaan kyllä sinussa muuttuvan käytöksen. Meinasin että oliskohan alkolla osuutta asiaan.
Ilmeisesti sitten ei.
Tavallista paranoidimpi. Ei sen kummempaa. Aika vaikea ja turha selittää kokonaisuutta. Mutta veitsenterällä enkä tiedä kummalle puolelle putoan vai jatkanko terää pitkin. Ihmissuhteet ovat ihan liian haastavia ja monimutkaisia.

Ei, alkoholi on aika vähäistä nykyään. Katselin Hollannin hintoja. Golden Teacher 20 euroa kitti. Eivät lähetä Suomeen mutta eiköhän joku putiikki löydy joka lähettää "Huomaamattoman" paketin Amsterdamista. Itiöt kai myös samoissa hinnoissa mutta liikaa vaivaa. Kitti on helpompi ja tyrkkää vain sängyn alle kasvamaan.

Vaikka yritän ottaa treenit iisisti niin lipsuu. Eilen nukkumaan kello 19 ja heräsin kahdelta kun luulin hämärässä että kello on aamu seitsemän. Eipä ollutkaan. Onneksi sähkö tulee niin halvaksi kohta että pääsee pelaamaan, pesemään koneen pyykkiä ja sauna päälle. Tietenkin jos lumimyräkkä ei ala niin 3-4 kilometrin kävely + jumppa. Kyynärsauvat ovat jo sivuosassa.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Raspu kirjoitti: 22 Marras 2023, 05:52
Deimos kirjoitti: 22 Marras 2023, 05:50 Raspun tapauksessa aika varma veikkaus mehiläisuneen on joku päivän tapahtuma (Ehkä huomaamaton) ja ulkoinen ärsyke eli kissa. Turha etsiä syvällisempää merkitystä. Tosin voi mehiläinen vertauskuvana olla jotakin syvällisempää. Busy as bee.
En muista että mitään erityisempää olisi tapahtunut. Oletin että kissa olisi aiheuttanut unen viiksikarvoillaan.
Kissaa minäkin veikkaan. Mutta valvetilan yksityiskohta jota et muista tai noteeraa saattaa manifestoitua uneen. Noista mehiläisistä tuli mieleen vain uutinen kun naapuri oli suojallekseen lapsia myrkyttänyt naapurinsa satojatuhansia mehiläisiä. Ymmärrän huolen ja pelon mutta pääsääntöisesti mehiläinen on aika harmiton otus. Jos niitä parveilee pihalla voi ärsyttää jotakuta.

Tappajamehiläinenhän on afrikakkalaisen ampiaisen ja amerikkalaisen mehiläisen risteytys. Ampiaisen aggressivisuus yhdistettynä mehiläisen laumakäyttäytymiseen on tappava yhdistelmä.

En tiedä paikallisista mehiläisistä siellä. Olen nähnyt kuvia Etelä-Amerikasta jossa on huikan isot kennostot täynnä hunajaa. Alkuperäiset savuttavat mehiläiset tiehensä ja keräävät hunajakennot.

Edit, Täytyy korjata: Afrikkalainen mehiläinen ja eurooppalainen mehiläinen. En tiedä onko Amerikan kanta samaa kuin Eurooppalainen.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Molli
Reactions:
Viestit: 1095
Liittynyt: 30 Marras 2022, 18:51

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Molli »

..miten tuon laittaisi "uniryhmä" - on hieno idea,
ynnä muuta asiaa unista.
Ei kannata säikähtää "otsakointia" videolla, vaan katsoa,
perehtyneen ammattilaisen ajatuksia ja esitys unesta.


..oma ongelma unien kanssa, on jotta niitä en näe. Olen jopa yöpöydälle ottanut ison vihkon, jotta kirjoittaisin ylös, siinä on vain kaksi unta kahdeksaan vuoteen ..
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4871
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja MooM »

Raspu kirjoitti: 22 Marras 2023, 05:28 Näin tässä jokunen yö sitten unta että tontilla jouduin mehiläisten hyökkäyksen kohteeksi. Olin mennyt puun alle jossa oli alaoksilla pesä ja ryökäleet kävi kimppuun. En siitä kauheasti panikoinnut vaikka unessa pyrin siirtymään kauemmas. Mehiläiset on aika lieviä ampiaisiin verrattuna. En unissani kuitenkaan mielestäni huitonut, mutta lopulta mehiläinen onnistui pistämään minua sääreen. Heräsin.
Kissa perkele. Missi puri minua jalkaan.

Myöhemmin mietin miten uni ja kissa liittyi toisiinsa. Ehkä kissan karvat kutitti tai kävi minua yöllä nuuskimassa ja unessa ne assosioitui mehiläisiksi. Jos liikutin jalkaani, jota vasten kissa oli, se saattoi tarrata kiinni.
Luultavasti näin, mutta en mielestäni liikahdellut.

Välillä milenkiintoisia kytkentöjä ja ajoituksia unen ulkopuolelta.
Kaksi toisistaan riippumatonta asiaa tuntuu nivoutuvan yhteen.
Tuota "seuraus ennen syytä" tapahtuu kyllä ihan oikeasti, ilman mitään kissan viiksien kututuksen tapaista ennakkomerkkiä. Ilmeisesti aivot jotenkin nivovat sen ulkopuolisen (todellisen) tapahtuman niin hyvin unen sekaan, että se tuntuu täysin loogiselta seuraukselta unen tapahtumista. kuten tuo puraisu on aiemmin sorkkimiesi mehiläisten pisto.

Olen joskus kuullut jotain ääniä, herätyskello, ovikello, joku kova muu ääni, jotka ovat unessa hyvin järkevä seuraus tapahtumista, vaikka uni ei mitenkään ole voinut tietää, että se ääni on tulossa. Kerran talon katolta putosi lumi ja se oli unessa jo aikaisemmin havaitun veturin törmäyksen ääni. Samoin ovikello liittyy unen tapahtumiin.

Mihinkään ennakkoaavistuksiin en yleisesti ottaen usko (vaikka oman herätyskellon tms. voi tietysti tietää, jos se yleensäkin soi vakioaikaan, samoin tuollaisen kissan lähelläolemisen tunteen voi havaita jne), joten kyse on aivojen notkeudesta, reagointinopeudesta ja kyvystä selittää asia jälkikäteen, mutta niin uskottavasti, että se tuntuu osalta tapahtumien ketjua.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4871
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja MooM »

Deimos kirjoitti: 22 Marras 2023, 05:37
Itse koen myös unissa fyysistä kosketusta ja kokemuksia. Vaikka nukun yksin näen unia joissa toinen henkilö koskee minuun ja tunnen sen.
Tuo on varmaan aika yleistä. Myös erilaiset pinnat tuntee.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4871
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja MooM »

Deimos kirjoitti: 22 Marras 2023, 05:43
Raspu kirjoitti: 22 Marras 2023, 05:38
Deimos kirjoitti: 22 Marras 2023, 04:30 Hauska nähdä miten monet ovat minut blokanneet.
Kukaan ei ole sinua blokannut.
Sulla känni päällä.🤣
Sitten on kestokänni joka on jatkunut koko elämän.
Sitä sanotaan persoonaksi, sairauksineen ja tavanomaisine piirteineen.

Mutta mikä saa sinut kuvittelemaan, että sinut on blokattu? Vastausten puuteko? Ainakin minä vältän vastaamasta negatiivissävyisiin viesteihisi, jos tunnut olevan huonossa vaiheessa, koska kokemuksen mukaan siitä ei juuri mitään hyvää seuraa kenellekään. Kun ne usein yleistävästi ja aika kohtuuttomasti syyttelevät palstalaisia, ihmisiä tai yhteiskuntaa, niihin ei oikein ole mitään rakentavaa sanottavaa ja pienestäkin "älähän nyt" saa silmilleen huorittelua tai jotain muuta paskaa. Vähintään vähättelyä, miten kukaan ei juuri sinua voi ymmärtää ja muiden on hyvä pitää turpansa kiinni.

Mielelläänhän sitä olisi avuksi tällä pienellä tavalla kuin täällä voi, mutta kokemukseni mukaan se vain provosoi sinua.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

MooM kirjoitti: 22 Marras 2023, 10:51
Deimos kirjoitti: 22 Marras 2023, 05:37
Itse koen myös unissa fyysistä kosketusta ja kokemuksia. Vaikka nukun yksin näen unia joissa toinen henkilö koskee minuun ja tunnen sen.
Tuo on varmaan aika yleistä. Myös erilaiset pinnat tuntee.
Kaksi, tai oikeastaan kolme.

Ensimmäisessä nainen oli yläpuolellani kun olin sellällään ja vatsojemme ihot koskettivat toisiaan. Olin unessa muuten hoikemmassa kunnossa eli painajainen.

Toinen oli rajumpi. Nainen päälläni jonkinlaiset urheilutrikoot jalassa ja kosketin jalkoväliä. Unessa oli myös muuta koskettelua. Mutta ei alasti.

Jokainen saa tulkita omalla tavallaan. Mutta haluan että pysyvät myös unina ja unissa. Livenä en halua mitään. Pysyttelen turvaetäisyydellä.

Joillakin on taito ohjata unia. Oliko nimitys lucid dreams? Olen yrittänyt mutta jotenkin mukavampi olla passiivinen. Ja jos unta ohjaa se menee mielestäni kusetuksen puolelle.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4871
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Millaisia toistuvia unia näette?

Viesti Kirjoittaja MooM »

Deimos kirjoitti: 22 Marras 2023, 11:02
Joillakin on taito ohjata unia. Oliko nimitys lucid dreams? Olen yrittänyt mutta jotenkin mukavampi olla passiivinen. Ja jos unta ohjaa se menee mielestäni kusetuksen puolelle.
Selkouni suomeksi. Minä en yleensä osaa tunnistaa nukkuvani. Joskus sellaisessa puolihorteessa torkkuessa sen tajuaa, kun ajatuksissa jutut luisuu niin oudoiksi, että tajuaa mennensä unen puolelle.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Vastaa Viestiin