Sivu 1/7

Natsit ja tiede

Lähetetty: 19 Heinä 2023, 00:21
Kirjoittaja Keijona
Keskustelua natseista tieteellisessä hengessä.

Hakaristi tuhat vuotta vanhassa patsaassa, joka veistetty 15 000 vuotta vanhasta meteoriitista.
281509-1205136503-1525420547.gif
281509-1205136503-1525420547.gif (56.94 KiB) Katsottu 926 kertaa

A priceless Buddha statue looted by Nazis in Tibet in the 1930s was carved from a meteorite which crashed to the Earth 15,000 years ago, according to new research
https://amp.theguardian.com/world/2012/ ... -meteorite

Re: Natsit ja tiede

Lähetetty: 19 Heinä 2023, 04:35
Kirjoittaja Raspu
Taitaa olla rautameteoriitti. Hakaristi on toisin päin.

Edit, niin sanottiin tekstissäkin.

"Analysis has shown the statue is made from an incredibly rare form of nickel-rich iron present in falling stars."

Re: Natsit ja tiede

Lähetetty: 19 Heinä 2023, 06:33
Kirjoittaja Keijona
Raspu kirjoitti: 19 Heinä 2023, 04:35 Taitaa olla rautameteoriitti. Hakaristi on toisin päin.

Edit, niin sanottiin tekstissäkin.

"Analysis has shown the statue is made from an incredibly rare form of nickel-rich iron present in falling stars."
Tuota hakaristiä, swastikaa kutsutaan myös elämänpyöräksi, myötäpäivään pyörivänä maskuliinen ja vastapäivään feminiininen.

Re: Natsit ja tiede

Lähetetty: 20 Heinä 2023, 09:32
Kirjoittaja Keijona

Re: Natsit ja tiede

Lähetetty: 20 Heinä 2023, 10:54
Kirjoittaja Ertsu
Kyllähän saksalaiset ovat aina olleet eteviä tekniikan aloilla. Englantilaisilla oli Spitfiressä kaasutinmoottori, mutta saksalaisilla oli Messerschmitissä ruiskukone.

Re: Natsit ja tiede

Lähetetty: 20 Heinä 2023, 11:02
Kirjoittaja Keijona
Ertsu kirjoitti: 20 Heinä 2023, 10:54 Kyllähän saksalaiset ovat aina olleet eteviä tekniikan aloilla. Englantilaisilla oli Spitfiressä kaasutinmoottori, mutta saksalaisilla oli Messerschmitissä ruiskukone.
Saksalaisten autojen laatu on tuota samaa perimää, ja kärjistetysti saksalaisella autolla ajaminen sitä vaalii ja kannustaa

Re: Natsit ja tiede

Lähetetty: 20 Heinä 2023, 11:25
Kirjoittaja Brainwashed
Saksalainen metallikoneistustekniikka, viimeistelyn ja käytettyjen metallien laadun taso olivat omassa luokassaan aikana jolloin Made in West Germany printti tuotteessa oli laadun tae, eli WWII jälkeisenä aikana aina 1980-luvulle tultaessa, jolloin globalisaation vaikutukset markkinapolitiikkaan teki laatuvalmistamisen liian kalliiksi suhteessa siitä saatavaan taloudelliseen hyötyyn, ts kuluttajat eivät enää ostaneet tarvikkeita lähtökohtaisesti tuotteen laatu mielessään, vaan tuotteen hinta alkoi olla laatua tärkeämpi kriteeri.
Tuosta laatutuotteiden valmistatuksen aikakaudesta voidaan epäsuorasti pitää Natsismin stigmaa yhtenä tekijänä, kun Saksan piti sodan jälkeen markkinoida tuotteitaan maailmalle jollain konstilla, ja totesivat että laatu on se joka myy parhaiten - silloin - ei enää, valitettavasti.

8-)

Re: Natsit ja tiede

Lähetetty: 20 Heinä 2023, 11:52
Kirjoittaja Tuulispää
Ertsu kirjoitti: 20 Heinä 2023, 10:54 Kyllähän saksalaiset ovat aina olleet eteviä tekniikan aloilla. Englantilaisilla oli Spitfiressä kaasutinmoottori, mutta saksalaisilla oli Messerschmitissä ruiskukone.
Mutta briteillä oli rolls royce moottorit ahtimilla.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_R

Re: Natsit ja tiede

Lähetetty: 20 Heinä 2023, 12:03
Kirjoittaja Justis
Tuulispää kirjoitti: 20 Heinä 2023, 11:52
Ertsu kirjoitti: 20 Heinä 2023, 10:54 Kyllähän saksalaiset ovat aina olleet eteviä tekniikan aloilla. Englantilaisilla oli Spitfiressä kaasutinmoottori, mutta saksalaisilla oli Messerschmitissä ruiskukone.
Mutta briteillä oli rolls royce moottorit ahtimilla.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_R
Ja muilla maillako ei muka ollut. Ahdin oli sen verran vanha keksintö että kaikki käyttivät niitä lentokonemoottoreissaan jo 30-luvun alusta saakka.

Re: Natsit ja tiede

Lähetetty: 20 Heinä 2023, 12:09
Kirjoittaja Vanha jäärä
Brainwashed kirjoitti: 20 Heinä 2023, 11:25 Tuosta laatutuotteiden valmistatuksen aikakaudesta voidaan epäsuorasti pitää Natsismin stigmaa yhtenä tekijänä, kun Saksan piti sodan jälkeen markkinoida tuotteitaan maailmalle jollain konstilla, ja totesivat että laatu on se joka myy parhaiten - silloin - ei enää, valitettavasti.

8-)
Nyt teetämme Kiinassa kestävän kehityksen tuotteita, jotka on optimoitu kestämään juuri takuun ajan.

Re: Natsit ja tiede

Lähetetty: 20 Heinä 2023, 12:11
Kirjoittaja Tuulispää
Justis kirjoitti: 20 Heinä 2023, 12:03
Tuulispää kirjoitti: 20 Heinä 2023, 11:52
Ertsu kirjoitti: 20 Heinä 2023, 10:54 Kyllähän saksalaiset ovat aina olleet eteviä tekniikan aloilla. Englantilaisilla oli Spitfiressä kaasutinmoottori, mutta saksalaisilla oli Messerschmitissä ruiskukone.
Mutta briteillä oli rolls royce moottorit ahtimilla.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_R
Ja muilla maillako ei muka ollut. Ahdin oli sen verran vanha keksintö että kaikki käyttivät niitä lentokonemoottoreissaan jo 30-luvun alusta saakka.
Joku ongelma niillä oli koska vasta 44,5 litrainen kehitti saman tehon kuin 7 litraa pienempi brittimoottori.

https://en.wikipedia.org/wiki/Daimler-Benz_DB_603

Re: Natsit ja tiede

Lähetetty: 20 Heinä 2023, 12:11
Kirjoittaja John Carter
Keijona kirjoitti: 19 Heinä 2023, 06:33
Raspu kirjoitti: 19 Heinä 2023, 04:35 Taitaa olla rautameteoriitti. Hakaristi on toisin päin.

Edit, niin sanottiin tekstissäkin.

"Analysis has shown the statue is made from an incredibly rare form of nickel-rich iron present in falling stars."
Tuota hakaristiä, swastikaa kutsutaan myös elämänpyöräksi, myötäpäivään pyörivänä maskuliinen ja vastapäivään feminiininen.
Ei ole alunperin mikään nazien merkki.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hannunvaakuna

Re: Natsit ja tiede

Lähetetty: 20 Heinä 2023, 12:22
Kirjoittaja Justis
Tuulispää kirjoitti: 20 Heinä 2023, 12:11
Justis kirjoitti: 20 Heinä 2023, 12:03
Tuulispää kirjoitti: 20 Heinä 2023, 11:52
Ertsu kirjoitti: 20 Heinä 2023, 10:54 Kyllähän saksalaiset ovat aina olleet eteviä tekniikan aloilla. Englantilaisilla oli Spitfiressä kaasutinmoottori, mutta saksalaisilla oli Messerschmitissä ruiskukone.
Mutta briteillä oli rolls royce moottorit ahtimilla.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_R
Ja muilla maillako ei muka ollut. Ahdin oli sen verran vanha keksintö että kaikki käyttivät niitä lentokonemoottoreissaan jo 30-luvun alusta saakka.
Joku ongelma niillä oli koska vasta 44,5 litrainen kehitti saman tehon kuin 7 litraa pienempi brittimoottori.

https://en.wikipedia.org/wiki/Daimler-Benz_DB_603
Oletko ihan oikeasti noin tietämätön? Sitten sinua on aivan turha edes asioissa valistaa kun et itse ymmärrä mitä laittamissasi linkeissä lukee.

Re: Natsit ja tiede

Lähetetty: 20 Heinä 2023, 13:25
Kirjoittaja ID10T
Keijona kirjoitti: 19 Heinä 2023, 06:33
Raspu kirjoitti: 19 Heinä 2023, 04:35 Taitaa olla rautameteoriitti. Hakaristi on toisin päin.

Edit, niin sanottiin tekstissäkin.

"Analysis has shown the statue is made from an incredibly rare form of nickel-rich iron present in falling stars."
Tuota hakaristiä, swastikaa kutsutaan myös elämänpyöräksi, myötäpäivään pyörivänä maskuliinen ja vastapäivään feminiininen.
Mistä sen pyörimissuunnan näkee?

Re: Natsit ja tiede

Lähetetty: 20 Heinä 2023, 13:35
Kirjoittaja Justis
ID10T kirjoitti: 20 Heinä 2023, 13:25
Keijona kirjoitti: 19 Heinä 2023, 06:33
Raspu kirjoitti: 19 Heinä 2023, 04:35 Taitaa olla rautameteoriitti. Hakaristi on toisin päin.

Edit, niin sanottiin tekstissäkin.

"Analysis has shown the statue is made from an incredibly rare form of nickel-rich iron present in falling stars."
Tuota hakaristiä, swastikaa kutsutaan myös elämänpyöräksi, myötäpäivään pyörivänä maskuliinen ja vastapäivään feminiininen.
Mistä sen pyörimissuunnan näkee?
siitä miten päin se on piirretty. https://en.wikipedia.org/wiki/Swastika
Toki sen tarkoitus on ollut erilaisissa kulttuureissa erilainen.