Hakaristi tuhat vuotta vanhassa patsaassa, joka veistetty 15 000 vuotta vanhasta meteoriitista.
281509-1205136503-1525420547.gif (56.94 KiB) Katsottu 926 kertaa
A priceless Buddha statue looted by Nazis in Tibet in the 1930s was carved from a meteorite which crashed to the Earth 15,000 years ago, according to new research https://amp.theguardian.com/world/2012/ ... -meteorite
Re: Natsit ja tiede
Lähetetty: 19 Heinä 2023, 04:35
Kirjoittaja Raspu
Taitaa olla rautameteoriitti. Hakaristi on toisin päin.
Edit, niin sanottiin tekstissäkin.
"Analysis has shown the statue is made from an incredibly rare form of nickel-rich iron present in falling stars."
Re: Natsit ja tiede
Lähetetty: 19 Heinä 2023, 06:33
Kirjoittaja Keijona
Raspu kirjoitti: ↑19 Heinä 2023, 04:35
Taitaa olla rautameteoriitti. Hakaristi on toisin päin.
Edit, niin sanottiin tekstissäkin.
"Analysis has shown the statue is made from an incredibly rare form of nickel-rich iron present in falling stars."
Tuota hakaristiä, swastikaa kutsutaan myös elämänpyöräksi, myötäpäivään pyörivänä maskuliinen ja vastapäivään feminiininen.
Kyllähän saksalaiset ovat aina olleet eteviä tekniikan aloilla. Englantilaisilla oli Spitfiressä kaasutinmoottori, mutta saksalaisilla oli Messerschmitissä ruiskukone.
Re: Natsit ja tiede
Lähetetty: 20 Heinä 2023, 11:02
Kirjoittaja Keijona
Ertsu kirjoitti: ↑20 Heinä 2023, 10:54
Kyllähän saksalaiset ovat aina olleet eteviä tekniikan aloilla. Englantilaisilla oli Spitfiressä kaasutinmoottori, mutta saksalaisilla oli Messerschmitissä ruiskukone.
Saksalaisten autojen laatu on tuota samaa perimää, ja kärjistetysti saksalaisella autolla ajaminen sitä vaalii ja kannustaa
Re: Natsit ja tiede
Lähetetty: 20 Heinä 2023, 11:25
Kirjoittaja Brainwashed
Saksalainen metallikoneistustekniikka, viimeistelyn ja käytettyjen metallien laadun taso olivat omassa luokassaan aikana jolloin Made in West Germany printti tuotteessa oli laadun tae, eli WWII jälkeisenä aikana aina 1980-luvulle tultaessa, jolloin globalisaation vaikutukset markkinapolitiikkaan teki laatuvalmistamisen liian kalliiksi suhteessa siitä saatavaan taloudelliseen hyötyyn, ts kuluttajat eivät enää ostaneet tarvikkeita lähtökohtaisesti tuotteen laatu mielessään, vaan tuotteen hinta alkoi olla laatua tärkeämpi kriteeri.
Tuosta laatutuotteiden valmistatuksen aikakaudesta voidaan epäsuorasti pitää Natsismin stigmaa yhtenä tekijänä, kun Saksan piti sodan jälkeen markkinoida tuotteitaan maailmalle jollain konstilla, ja totesivat että laatu on se joka myy parhaiten - silloin - ei enää, valitettavasti.
Re: Natsit ja tiede
Lähetetty: 20 Heinä 2023, 11:52
Kirjoittaja Tuulispää
Ertsu kirjoitti: ↑20 Heinä 2023, 10:54
Kyllähän saksalaiset ovat aina olleet eteviä tekniikan aloilla. Englantilaisilla oli Spitfiressä kaasutinmoottori, mutta saksalaisilla oli Messerschmitissä ruiskukone.
Mutta briteillä oli rolls royce moottorit ahtimilla.
Ertsu kirjoitti: ↑20 Heinä 2023, 10:54
Kyllähän saksalaiset ovat aina olleet eteviä tekniikan aloilla. Englantilaisilla oli Spitfiressä kaasutinmoottori, mutta saksalaisilla oli Messerschmitissä ruiskukone.
Mutta briteillä oli rolls royce moottorit ahtimilla.
Ja muilla maillako ei muka ollut. Ahdin oli sen verran vanha keksintö että kaikki käyttivät niitä lentokonemoottoreissaan jo 30-luvun alusta saakka.
Re: Natsit ja tiede
Lähetetty: 20 Heinä 2023, 12:09
Kirjoittaja Vanha jäärä
Brainwashed kirjoitti: ↑20 Heinä 2023, 11:25
Tuosta laatutuotteiden valmistatuksen aikakaudesta voidaan epäsuorasti pitää Natsismin stigmaa yhtenä tekijänä, kun Saksan piti sodan jälkeen markkinoida tuotteitaan maailmalle jollain konstilla, ja totesivat että laatu on se joka myy parhaiten - silloin - ei enää, valitettavasti.
Nyt teetämme Kiinassa kestävän kehityksen tuotteita, jotka on optimoitu kestämään juuri takuun ajan.
Ertsu kirjoitti: ↑20 Heinä 2023, 10:54
Kyllähän saksalaiset ovat aina olleet eteviä tekniikan aloilla. Englantilaisilla oli Spitfiressä kaasutinmoottori, mutta saksalaisilla oli Messerschmitissä ruiskukone.
Mutta briteillä oli rolls royce moottorit ahtimilla.
Ertsu kirjoitti: ↑20 Heinä 2023, 10:54
Kyllähän saksalaiset ovat aina olleet eteviä tekniikan aloilla. Englantilaisilla oli Spitfiressä kaasutinmoottori, mutta saksalaisilla oli Messerschmitissä ruiskukone.
Mutta briteillä oli rolls royce moottorit ahtimilla.