Mikä Suomalaisessa yhteiskunnassa mättää, vai mättääkö mikään?

Stadin öljylanne
Reactions:
Viestit: 520
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 23:47

Re: Mikä Suomalaisessa yhteiskunnassa mättää, vai mättääkö mikään?

Viesti Kirjoittaja Stadin öljylanne »

Enigma kirjoitti: 09 Joulu 2022, 22:25
Stadin öljylanne kirjoitti: 09 Joulu 2022, 22:13 Kiitos. Joko täällä ei olla perehdytty käsitteen merkityssisältöön tai sitten wikipedia ei tiedä mistä puhuu tai sitten se todennäköisin vaihtoehto; en ymmärrä itse edes tuota wikipedian artikkelia. Täällä saa vaikutelma, että käsite tarkoittaisi jotain negatiivista, mutta sellaista en kyllä onnistunut tuosta artikkelista omaksumaan.
Se negatiivisuus on juuri tuota, että vähemmistö uhriutuu ja käyttää sillä tavalla valtaa. USA:ssa wokella on ihan perusteet, koska mustien asema on niin huono, mutta Suomessa vähemmistöjä kohdellaan kyllä varsin hyvin. Politiikassa woke voi johtaa siihen, että vähemmistön oikeudet menevät enemmistön edelle.
Voi olla, että olen syntynyt kultalusikka suussa, mutta minä en kyllä ilmeisen retardiuteni vuoksi koe, että suomalaiset vähemmistöt uhkaisivat esimerkiksi minun etuisuuksiani millään kuviteltavissa olevalla tavalla/aikavälillä, kuinka todellisena minun olisi otettava tämä uhka nimenomaan täällä Suomessa? (Siis käyttäen valtaa tarjoamasi wikipedia-artikkelin mukaisessa woke-hengessä)
Viimeksi muokannut Stadin öljylanne, 09 Joulu 2022, 22:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18825
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Mikä Suomalaisessa yhteiskunnassa mättää, vai mättääkö mikään?

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Stadin öljylanne kirjoitti: 09 Joulu 2022, 22:42
Enigma kirjoitti: 09 Joulu 2022, 22:25
Stadin öljylanne kirjoitti: 09 Joulu 2022, 22:13 Kiitos. Joko täällä ei olla perehdytty käsitteen merkityssisältöön tai sitten wikipedia ei tiedä mistä puhuu tai sitten se todennäköisin vaihtoehto; en ymmärrä itse edes tuota wikipedian artikkelia. Täällä saa vaikutelma, että käsite tarkoittaisi jotain negatiivista, mutta sellaista en kyllä onnistunut tuosta artikkelista omaksumaan.
Se negatiivisuus on juuri tuota, että vähemmistö uhriutuu ja käyttää sillä tavalla valtaa. USA:ssa wokella on ihan perusteet, koska mustien asema on niin huono, mutta Suomessa vähemmistöjä kohdellaan kyllä varsin hyvin. Politiikassa woke voi johtaa siihen, että vähemmistön oikeudet menevät enemmistön edelle.
Voi olla, että olen syntynyt kultalusikka suussa, mutta minä en kyllä ilmeisen retardiuteni vuoksi koe, että suomalaiset vähemmistöt uhkaisivat esimerkiksi minun etuisuuksiani millään kuviteltavissa olevalla tavalla/aikavälillä, kuinka todellisena minun olisi otettava tämä uhka on nimenomaan täällä Suomessa?
Eli natsit on ihan ok? Ehkä sinimustat nousevat hallituspuolueeksi ja heille annetaan sisä ja ulkoministerin salkut.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Enigma
Reactions:
Viestit: 2979
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 23:11

Re: Mikä Suomalaisessa yhteiskunnassa mättää, vai mättääkö mikään?

Viesti Kirjoittaja Enigma »

Stadin öljylanne kirjoitti: 09 Joulu 2022, 22:42
Voi olla, että olen syntynyt kultalusikka suussa, mutta minä en kyllä ilmeisen retardiuteni vuoksi koe, että suomalaiset vähemmistöt uhkaisivat esimerkiksi minun etuisuuksiani millään kuviteltavissa olevalla tavalla/aikavälillä, kuinka todellisena minun olisi otettava tämä uhka on nimenomaan täällä Suomessa?
Eipä se ole todellista uhkaa, vaan enemmän tuollaista kulttuurista sanan säilän heilutusta. Jossain yliopistossa aiheuttaa ongelmia, kun nuoret opiskelijat yliherkkiä ja hyvin oikeus-tietoisia. Muualla yhteiskunnassa enemmänkin iltapäivälehtien lööppimateriaalia.

Mutta pitkään jatkuessaan näistä voi tulla vallitsevia normeja, niin kuin on jo käynyt terminologiassa: varushenkilö, esihenkilö, jne. Toisaalta hyvä, että huolehditaan vähemmistöjen oikeuksista, mutta toisaalta rajansa kaikessa.
Stadin öljylanne
Reactions:
Viestit: 520
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 23:47

Re: Mikä Suomalaisessa yhteiskunnassa mättää, vai mättääkö mikään?

Viesti Kirjoittaja Stadin öljylanne »

Enigma kirjoitti: 09 Joulu 2022, 22:51
Stadin öljylanne kirjoitti: 09 Joulu 2022, 22:42
Voi olla, että olen syntynyt kultalusikka suussa, mutta minä en kyllä ilmeisen retardiuteni vuoksi koe, että suomalaiset vähemmistöt uhkaisivat esimerkiksi minun etuisuuksiani millään kuviteltavissa olevalla tavalla/aikavälillä, kuinka todellisena minun olisi otettava tämä uhka on nimenomaan täällä Suomessa?
Eipä se ole todellista uhkaa, vaan enemmän tuollaista kulttuurista sanan säilän heilutusta. Jossain yliopistossa aiheuttaa ongelmia, kun nuoret opiskelijat yliherkkiä ja hyvin oikeus-tietoisia. Muualla yhteiskunnassa enemmänkin iltapäivälehtien lööppimateriaalia.

Mutta pitkään jatkuessaan näistä voi tulla vallitsevia normeja, niin kuin on jo käynyt terminologiassa: varushenkilö, esihenkilö, jne. Toisaalta hyvä, että huolehditaan vähemmistöjen oikeuksista, mutta toisaalta rajansa kaikessa.
Hyviä ajatuksia.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Mikä Suomalaisessa yhteiskunnassa mättää, vai mättääkö mikään?

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Wisti kirjoitti: 09 Joulu 2022, 20:31 Tuossa on pikkuisen laajempaa näkökulmaa aiheesta ”Pekka myi”.
” Luonnollisten monopolien pitäisi lähtökohtaisesti olla julkisessa omistuksessa. Luonnollista monopolia ei pitäisi luovuttaa tahoille, jotka pyrkivät käyttämään monopoliasemaansa maksimaalisen voiton tavoitteluun.

Carunan yhteydessä näin tehtiin. Fortumin omistamat sähköverkot myytiin yhtiölle, jonka taustalla operoivat ulkomaiset pääomasijoittajat.

Erityisesti vastuun Caruna-kaupasta kantavat Fortumin omistajaohjauksesta vastannut ministeri Pekka Haavisto (vihr.) ja energia-asioista vastannut ministeri Jan Vapaavuori (kok.). Myös silloinen pääministeri Jyrki Katainen (kok.) tuki ja puolusti voimakkaasti kauppaa.

Silloinen kulttuuri- ja urheiluministeri Paavo Arhinmäki (vas.) ainoana ministerinä vastusti kauppaa. Hän esitti talouspoliittisessa ministerivaliokunnassa, ettei Fortumin strategista tehtävää muuteta ja näin myynnille anneta lupaa. Arhinmäki jäi kuitenkin yksin, kun muut puolueet jyräsivät läpi ministeri Haaviston esityksen.
Tuolla tavallahän se suhmurointiin ja kähmittiin.

Sitä on jotenkin hyvin vaikea ymmärtää, että miten ihmeessä se voi olla edes mahdollista. Kun kansan enemmistö on selkeästi sitä mieltä, että infran olisi hyvä olla valtion hallinnassa. Että peruspalveluiden ohella tie-, vesi- ja sähköverkko olisi maan kansalaisten, eikä monikansallisten yhtiöiden ja pörssikeinotelijoiden mielivaltaisten oikkujen alla.
Same same but different
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6196
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Mikä Suomalaisessa yhteiskunnassa mättää, vai mättääkö mikään?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Keijona kirjoitti: 09 Joulu 2022, 23:42 Sitä on jotenkin hyvin vaikea ymmärtää, että miten ihmeessä se voi olla edes mahdollista. Kun kansan enemmistö on selkeästi sitä mieltä, että infran olisi hyvä olla valtion hallinnassa. Että peruspalveluiden ohella tie-, vesi- ja sähköverkko olisi maan kansalaisten, eikä monikansallisten yhtiöiden ja pörssikeinotelijoiden mielivaltaisten oikkujen alla.
No kun se kansan enemmistö miettii vaaleissa sitä kuka on kaunein tai komein eikä sitä millaisia päätöksiä edustajat ovat tehneet. Ja ennen kuin kritisoit demokratiaa, muista, että diktatuureissa tuollainen korruptio on kertaluokkia pahempaa. Joku pieni sähköyhtiö nyt annetaan keisarin vävyn serkun pojalle 10 vuotislahjaksi. Pitäisi keksiä jotain parempaa jota kohti pyrkiä eikä hakea ratkaisuja vanhojen virheiden toistamisesta.
Avatar
Toope
Reactions:
Viestit: 3777
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 17:50

Re: Mikä Suomalaisessa yhteiskunnassa mättää, vai mättääkö mikään?

Viesti Kirjoittaja Toope »

VCO kirjoitti: 09 Joulu 2022, 19:40 En noista pisoista tiedä, mutta sen olen huomannut, että jos palkkaan tietoliikennetekniikan insinöörin niin pahimmillaan ne ei nykyään osaa enää mitään. Kun minä olin nuori, niin insinööreillä sentään perusteet omasta alastaan yleensä oli lapasessa.
Ruotsistahan oli aikoinaan uutisia, että mamulapsien oppimistuloksia "tasoiteltiin" antamalla heille vähän parempia arvosanoja. Jokainen voi arvata, miten kusetus vaikuttaa todelliseen osaamistasoon.
Avatar
Enigma
Reactions:
Viestit: 2979
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 23:11

Re: Mikä Suomalaisessa yhteiskunnassa mättää, vai mättääkö mikään?

Viesti Kirjoittaja Enigma »

Toope kirjoitti: 10 Joulu 2022, 00:29
VCO kirjoitti: 09 Joulu 2022, 19:40 En noista pisoista tiedä, mutta sen olen huomannut, että jos palkkaan tietoliikennetekniikan insinöörin niin pahimmillaan ne ei nykyään osaa enää mitään. Kun minä olin nuori, niin insinööreillä sentään perusteet omasta alastaan yleensä oli lapasessa.
Ruotsistahan oli aikoinaan uutisia, että mamulapsien oppimistuloksia "tasoiteltiin" antamalla heille vähän parempia arvosanoja. Jokainen voi arvata, miten kusetus vaikuttaa todelliseen osaamistasoon.
Ruotsi on haalinut maahansa miljoona halpatyöläistä pönkittämään teollisuuttaan ja ylläpitämään elintasoa. Olisi varsin väärin, jos eivät pitäisi heistä myös huolta. Tämän politiikan on hyväksynyt kaikki pääpuolueet omana hallitusvastuuaikanaan. Se, että jos kieliongelmien tai peruskoulun lähtötason takia hieman tasoitetaan tuloksia, ei ole merkittävä tekijä missään.
Poistettu
Reactions:

Re: Mikä Suomalaisessa yhteiskunnassa mättää, vai mättääkö mikään?

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Jutteleeko peijooni itsensä kanssa?
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5412
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Mikä Suomalaisessa yhteiskunnassa mättää, vai mättääkö mikään?

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Vaaleihin loppuu postmodernin taiteen suosiminen, Setan toiminta, rasismista puhuminen ja naistutkimus (lue woketus) .
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7967
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Mikä Suomalaisessa yhteiskunnassa mättää, vai mättääkö mikään?

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Suomessa mättää että menee liian hyvin. Täällä valitetaan kaikesta. Nyt tekisi hyvää saada sähkökatkoja ja vaikka viikko ilman kuumaa vettä niin ei tulisi mieleen valittaa kaikesta turhasta.
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4443
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Mikä Suomalaisessa yhteiskunnassa mättää, vai mättääkö mikään?

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Jo pitkään on ollut vallalla omituinen tapa asettaa oma etu kansamme edun edelle, nyt uutena on tullut asettaa EU:n etu oman etumme edelle ja uusimpana outoutena haalia tänne kaikki kynnellekykenevät elätettäväksi vähillä verovaroilla, mukamas paikkaamaan työvoimapulaa.
Kokoomus on kunnostautunut tuhoamalla lukuisia suuryrityksiä lahjoittamalla ne ulkomaisille sijoittajille, ketähän sielläkin on piilossa hallintarekisterin takana kuorimassa kermaa, demarit tuhoaa maan holtittomalla velanotolla ja näennäistyöpaikkoja luomalla ja vihreät tuhoaa kaiken mitä ei vielä edellisten toimesta ole saatu tuhottua.
Että minä arvostan hallitustemme toimia, hävetkää saatanan idiootit.
Minun mielestä noin.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18825
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Mikä Suomalaisessa yhteiskunnassa mättää, vai mättääkö mikään?

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Wisti kirjoitti: 10 Joulu 2022, 08:19 Vaaleihin loppuu postmodernin taiteen suosiminen, Setan toiminta, rasismista puhuminen ja naistutkimus (lue woketus) .
Mikäs puolue tuollaista on todennut?
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Enigma
Reactions:
Viestit: 2979
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 23:11

Re: Mikä Suomalaisessa yhteiskunnassa mättää, vai mättääkö mikään?

Viesti Kirjoittaja Enigma »

Lyde19 kirjoitti: 10 Joulu 2022, 08:35 Suomessa mättää että menee liian hyvin. Täällä valitetaan kaikesta. Nyt tekisi hyvää saada sähkökatkoja ja vaikka viikko ilman kuumaa vettä niin ei tulisi mieleen valittaa kaikesta turhasta.
Tuossa paljon perää. Liiallisen valittamisen taustalla on oletus siitä elintasosta mikä pitäisi olla, vaikka se tuskin on edes mahdollinen. Suomalaiset ovat aika vieraantuneet siitä, mitä elämä on ollut koko 1900-luvun. Eletään modernissa yltäkylläisyydessä ja oletetaan että se on joku normi.
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5412
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Mikä Suomalaisessa yhteiskunnassa mättää, vai mättääkö mikään?

Viesti Kirjoittaja Wisti »

John Carter kirjoitti: 10 Joulu 2022, 09:54
Wisti kirjoitti: 10 Joulu 2022, 08:19 Vaaleihin loppuu postmodernin taiteen suosiminen, Setan toiminta, rasismista puhuminen ja naistutkimus (lue woketus) .
Mikäs puolue tuollaista on todennut?
Ei mikään. Siinähän se vitsi onkin. Siinä yritetään naureskella niille, jotka kuvittelevat käytävän ties mitä woketuksen vastaisia vaaleja ja uneksivat nykyhallituksen ministereiden vangitsemisesta.
PS Älä viitsi laittaa pitkää pötköä verkkouutisten linkkejä, jotka eivät liity asiaan mitenkään.
Vastaa Viestiin