Erilaisia perspektiivejä

Normaalista blogista poiketen Keijonan keskusteluryhmässä jokainen voi avata uusia keskusteluja haluamastaan aiheesta. Aluetta moderoidaan normaalisti palstan moderaattoreiden toimesta.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Erilaisia perspektiivejä

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Onhan se hyvä jos älykkyys laskee, sillätavoin ihmisten selviytymisen todennäköisyys vähenee ja väestön määrää kääntyy laskuu.
Same same but different
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Erilaisia perspektiivejä

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Onhan tuo erikoinen perspektiivi ja perustelu: "Kyllä minulla on oikeus toimia näin koska olen aina toiminut näin."

Jotkut oikeasti kuvittelee, että virheen/rikoksen uusiminen oikeuttaa tekemään virheen/rikokseen.
Same same but different
ID10T
Reactions:
Viestit: 11087
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Erilaisia perspektiivejä

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Keijona kirjoitti: 03 Loka 2023, 20:02 Onhan tuo erikoinen perspektiivi ja perustelu: "Kyllä minulla on oikeus toimia näin koska olen aina toiminut näin."

Jotkut oikeasti kuvittelee, että virheen/rikoksen uusiminen oikeuttaa tekemään virheen/rikokseen.
Ei se rikoksen uusiminen rikosta oikeuta, mutta saa paljousalennusta. Näin siis oikeus Suomessa toimii :lol: :lol: :lol:
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Erilaisia perspektiivejä

Viesti Kirjoittaja Keijona »

ID10T kirjoitti: 04 Loka 2023, 09:50
Keijona kirjoitti: 03 Loka 2023, 20:02 Onhan tuo erikoinen perspektiivi ja perustelu: "Kyllä minulla on oikeus toimia näin koska olen aina toiminut näin."

Jotkut oikeasti kuvittelee, että virheen/rikoksen uusiminen oikeuttaa tekemään virheen/rikokseen.
Ei se rikoksen uusiminen rikosta oikeuta, mutta saa paljousalennusta. Näin siis oikeus Suomessa toimii :lol: :lol: :lol:
Jotkut oikeasti kuvittelee niin, että opittuihin arvoihin ja tapoihin takertuminen jotenkin oikeuttaisi ne arvot ja tavat.
Same same but different
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Erilaisia perspektiivejä

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Jospa kapteeni jättää laivan viimeisenä siksi, että on hengenvaarallista kylmässä vedessä odotella pelastajia.

"Jokainen huolehtikoon vain itsestään ja omista asioistaan," (koska Suomi laiva uppoaa?)
Same same but different
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Erilaisia perspektiivejä

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Kylläpä ne muinaiset suomalaiset ja muutkin luonnonuskovaiset olivat älykkäitä, ymmärsivät että ihmisen toimintaa ohjaa ja dominoi hyvin vahvasti perimä ja ympäristö. Joten palvoivat sitten jumalinaan esi-isiään, siis perimäänsä, ja luontoa, siis ympäristöään.
Same same but different
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Erilaisia perspektiivejä

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Mitäs jos mamut ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin suomalaiset? Nekään eivät halua muuttaa arvojaan ja suhtautumistaan matkustaessaan muualle. Eihän suomalainenkaan halua toimia maassa maan tavalla, muuttaa suhtautumistaan naisiin mennessä vieraaseen maahan.
Same same but different
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Erilaisia perspektiivejä

Viesti Kirjoittaja Raspu »

https://www.facebook.com/share/r/XrTHgB ... WDuG2&fs=e

Kaunis, jostain perspektiivistä...
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Erilaisia perspektiivejä

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Rahat tai henki.

Tämän hetkisessä maailmassa raha on Jumalan kaltainen, sen avulla voi vapautua ongelmista tai sairauksista, sen avulla saa parempaa palvelua ja arvostusta. Joten on ymmärrettävää että ihmiset takertuvat tuohon "pelastajaansa" kaikin keinoin sekä keräävät omaisuutta turvakseen.

Mutta mutta, mitäs jos. "Tavarat jotka kuvittelet omistavasi päätyvätkin omistamaan sinut." Ja omistamasi esineet, omaisuus ja rahat vaativat huolenpitoa ja vahtimista, joten ne vievät huomiotasi ja muuttavat arvojasi. ja mitä enemmän omistat, sitä subjektiivisemmaksi muutut. Noh, eihän siinä mitään, niin kauan kun yhteiskunta ja markkinatalous toimii. Mutta jos järjestelmä alkaa oireilemaan ja selviytymisen kannalta on tärkeää olla objektiivinen eikä subjektiivinen, niin voi joutua tilanteeseen jossa joutuu tekemään valinnan, luopua joko omaisuudestaan tai hengestään. Onneksi materialistit ovat niin takertuneita omiin tavaroihinsa, että luopuvat mieluummin ymmärryksestään, objektiivisuudestaan ja hengestään, kuin turhasta romusta. Sillä tavoin kulutusjuhla ja saastuminen saattavat loppua.
Same same but different
Vastaa Viestiin