Oletko supersankari?

Pseudotieteellistä Keskustelua. Ymmärrysrajan toisella puolen
Paikalla
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2500
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Oletko supersankari?
Mieti tarkkaan. Ehkä et vain ole tiedostanut asiaa. Kerro asioita jotka viitaisivat siihen että olet supersankari; esim. et sairasta koskaan. Tai olet ollut onnettomuuksissa etkä ole loukkaantunut jne... Tai mitä tahansa mikä on positiivisesti poikkeavaa sinussa.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Hassua. Elokuva Unbreakable oli mielessäni kun kirjoitin toivotukset pikaisesta paremisesta. Meinasin viitata elokuvaan mutta tämä ketju on parempi siihen.

https://m.imdb.com/title/tt0217869/

Flunssa suhteen ehkä mutta en kyllä muuten. Tuossa elokuvassahan Bruce Willis ja Samuel L. Jackson ovat täysiä vastakohtia. Siis itse en kyllä täytä kriteerejä. Ehkä joku toinen nimimerkki täyttää paremmin?

Ehkä meissä kaikissa on ainakin pikkuisen supersankaria noin arjessa. Every days hero, jos kuvaisi lauseella tuota, jokainen tavallaan.

Siis olen samaan aikaa Willis ja Jackson. Yksi ystäväni kuvasi tuota flunssan tarttumattomuutta että olen teflonia. Vietinhän viikon koronapotilaan kanssa yksiössä. Jos nyt kun olen tarpeeksi manannut niin saan jonkun pöpön palkinnoksi.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18756
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja John Carter »

On Mars, which its natives call Barsoom, Carter encounters both formidable alien creatures resembling the beasts of ancient myth, and various humanoids. He finds his true calling in life as a warlord who strives to save the planet's inhabitants.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11061
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Deimos kirjoitti: 24 Elo 2023, 05:07 Hassua. Elokuva Unbreakable oli mielessäni kun kirjoitin toivotukset pikaisesta paremisesta. Meinasin viitata elokuvaan mutta tämä ketju on parempi siihen.

https://m.imdb.com/title/tt0217869/

Flunssa suhteen ehkä mutta en kyllä muuten. Tuossa elokuvassahan Bruce Willis ja Samuel L. Jackson ovat täysiä vastakohtia. Siis itse en kyllä täytä kriteerejä. Ehkä joku toinen nimimerkki täyttää paremmin?

Ehkä meissä kaikissa on ainakin pikkuisen supersankaria noin arjessa. Every days hero, jos kuvaisi lauseella tuota, jokainen tavallaan.

Siis olen samaan aikaa Willis ja Jackson. Yksi ystäväni kuvasi tuota flunssan tarttumattomuutta että olen teflonia. Vietinhän viikon koronapotilaan kanssa yksiössä. Jos nyt kun olen tarpeeksi manannut niin saan jonkun pöpön palkinnoksi.
Bruce Willis on nykyään dementoitunut ...ja Samuel puuskuttaa menemään kuin veturi.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Tuulispää kirjoitti: 24 Elo 2023, 07:13
Deimos kirjoitti: 24 Elo 2023, 05:07 Hassua. Elokuva Unbreakable oli mielessäni kun kirjoitin toivotukset pikaisesta paremisesta. Meinasin viitata elokuvaan mutta tämä ketju on parempi siihen.

https://m.imdb.com/title/tt0217869/

Flunssa suhteen ehkä mutta en kyllä muuten. Tuossa elokuvassahan Bruce Willis ja Samuel L. Jackson ovat täysiä vastakohtia. Siis itse en kyllä täytä kriteerejä. Ehkä joku toinen nimimerkki täyttää paremmin?

Ehkä meissä kaikissa on ainakin pikkuisen supersankaria noin arjessa. Every days hero, jos kuvaisi lauseella tuota, jokainen tavallaan.

Siis olen samaan aikaa Willis ja Jackson. Yksi ystäväni kuvasi tuota flunssan tarttumattomuutta että olen teflonia. Vietinhän viikon koronapotilaan kanssa yksiössä. Jos nyt kun olen tarpeeksi manannut niin saan jonkun pöpön palkinnoksi.
Bruce Willis on nykyään dementoitunut ...ja Samuel puuskuttaa menemään kuin veturi.
Niin, IRL roolit menivätkin päinvastoin. Oh the irony. Mutta kyllä Brucen elokuvia vieläkin mielellään katselee. Muun muassa The Fift Element. Ja jouluna Die Hard. Eli die hard Christmas 🎄🎁.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Minulla on sellainen supervoima että pystyn tekemään muista ihmisistä parempia heidän vahvuuksissaan tai lieventämään heikkouksiaan. Saan ihmiset katsomaan realistisesti itseään ja nykyhetkeä ja kohdentamaan tavoitteensa konkreettisesti.
Paikalla
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2500
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Olen nähnyt unia joissa olen eläin. Jos jälleensyntyminen on totta niin näen ehkä menneisyyttäni? Ihmiset ovat epäuskoisia kun olen kertonut että esim. punakarvainen apina (näin kroppani) ja minulla oli pieni apinavauva sylissä ja olin savannilla jossa tuli saartoi meidät ja emme selvinneet. Muistan kuinka surullinen olin pienokaisen puolesta. Olen myös ollut susi unessani. Siinäkään unessa en päässyt helpolla. Muuta ihmeellistä en itsestäni keksi.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Kissatäti kirjoitti: 24 Elo 2023, 08:15 Olen nähnyt unia joissa olen eläin. Jos jälleensyntyminen on totta niin näen ehkä menneisyyttäni? Ihmiset ovat epäuskoisia kun olen kertonut että esim. punakarvainen apina (näin kroppani) ja minulla oli pieni apinavauva sylissä ja olin savannilla jossa tuli saartoi meidät ja emme selvinneet. Muistan kuinka surullinen olin pienokaisen puolesta. Olen myös ollut susi unessani. Siinäkään unessa en päässyt helpolla. Muuta ihmeellistä en itsestäni keksi.
Onhan taide, ajatustensa ja tunteidensa pukeminen kuviksi jonkinlainen supervoima. Kaikki eivät pysty hahmottamaan asioita niin.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11061
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kissatäti kirjoitti: 24 Elo 2023, 08:15 Olen nähnyt unia joissa olen eläin. Jos jälleensyntyminen on totta niin näen ehkä menneisyyttäni? Ihmiset ovat epäuskoisia kun olen kertonut että esim. punakarvainen apina (näin kroppani) ja minulla oli pieni apinavauva sylissä ja olin savannilla jossa tuli saartoi meidät ja emme selvinneet. Muistan kuinka surullinen olin pienokaisen puolesta. Olen myös ollut susi unessani. Siinäkään unessa en päässyt helpolla. Muuta ihmeellistä en itsestäni keksi.

Mä näen huikean monimutkaisia unia.
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Kissatäti kirjoitti: 24 Elo 2023, 08:15 Olen nähnyt unia joissa olen eläin. Jos jälleensyntyminen on totta niin näen ehkä menneisyyttäni? Ihmiset ovat epäuskoisia kun olen kertonut että esim. punakarvainen apina (näin kroppani) ja minulla oli pieni apinavauva sylissä ja olin savannilla jossa tuli saartoi meidät ja emme selvinneet. Muistan kuinka surullinen olin pienokaisen puolesta. Olen myös ollut susi unessani. Siinäkään unessa en päässyt helpolla. Muuta ihmeellistä en itsestäni keksi.
Muistan tuon susiunen. Kerroit sen joskus vanhalla palstalla. Alfasusi otti sinut suojelukseensa.
Itse uskon että genomiimme tallentuu kaikenlaista, kaikki mennyt. Eliö kuolee, mutta sen muistot säilyy genomissa.
Buddha meditaatiossa pystyi vaeltamaan "menneissä elämissään", mutta minä uskon että se luki ihmisen, omansa, genomin kehityskaarta meditatiivisessa tilassa.
Eli nuo voisi olla tapahtumia genomistasi johon on jostain syystä tallentunut pätkät suden ja apinan genomia.
Tutkimuksen mukaan lehmälläkin on pätkä käärmeen genomia.

Sitten Freudilaisesti uniasi tulkiten sanoisin että sinulla on ollut pelko lapsesi kanssa joskus, että ette selviä.
Ympäristö on ollut vihamielinen eikä ole löytynyt turvaa.

Alfasusi uni taas viittaa minusta omaan mieheesi joka on ottanut sinut suojaansa. (Tämä johtopäätös palstalla kertomasi perusteella.)
Paikalla
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4819
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja MooM »

Ihmiset yleensä haluaa olla samaa mieltä kuin minä. Siis livenä ja pääsääntöisesti, ja jos niillä ei ole jotain vahvaa agendaa muuhun (silloin ei yleensä kenenkään päätä käännetä ihan nopeasti). En osaa sanoa siitä, olenko yleensä niin selvästi perustellun oikeassa vai jotenkin muuten uskottava.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Uneni ovat sekopäisiä. Eivät monimutkaisia.

Mutta aineistoa ehkä peliin. Joskus unet ovat niin absurdeja että naurattaa.

Missähän nimimerkki Absurd vai Absurdi on tällä hetkellä?
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Unien tulkinta on aika vaikeaa. Suurin osa vertauskuvista ja symboleista ovat luultavasti aika henkilökohtaisia. Pienempi osa on yhteisiä, kulttuurista etnisestä taustasta riippumattomia.

Tuo Jungin Four Archetypes on ihan mielenkiintoinen mutta jämähdin Äiti-arkkityyppiin ja pitäisi jatkaa siitä.

Jung käsittääkseni piirsi joka aamu Mandalan. Muistaakseni värejä ja geometrisia kuviota ympyrässä. Samankaltaisia saattaa nähdä psykedeelisissä tripeissä.

En oikein tiedä onko koko jungilainen suuntaus kuollut ja mikä nykyään on sen tilalla. Lääkkeet????
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Keijona »

"Kansainvälinen hurmurifriikki" On naislauman antama omituinen titteli, paha pahoille ja hyvä hyville.
Same same but different
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

MooM kirjoitti: 24 Elo 2023, 10:04 Ihmiset yleensä haluaa olla samaa mieltä kuin minä. Siis livenä ja pääsääntöisesti, ja jos niillä ei ole jotain vahvaa agendaa muuhun (silloin ei yleensä kenenkään päätä käännetä ihan nopeasti). En osaa sanoa siitä, olenko yleensä niin selvästi perustellun oikeassa vai jotenkin muuten uskottava.
Jos on looginen päätelmä ja hyvä perustelu niin varmaan työpiireissäsi ja ehkä ystäväpiirissäsikin moinen puree tehokkaasti.
Vastaa Viestiin