Oletko supersankari?

Pseudotieteellistä Keskustelua. Ymmärrysrajan toisella puolen
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Raspu kirjoitti: 24 Elo 2023, 12:32
MooM kirjoitti: 24 Elo 2023, 10:04 Ihmiset yleensä haluaa olla samaa mieltä kuin minä. Siis livenä ja pääsääntöisesti, ja jos niillä ei ole jotain vahvaa agendaa muuhun (silloin ei yleensä kenenkään päätä käännetä ihan nopeasti). En osaa sanoa siitä, olenko yleensä niin selvästi perustellun oikeassa vai jotenkin muuten uskottava.
Jos on looginen päätelmä ja hyvä perustelu niin varmaan työpiireissäsi ja ehkä ystäväpiirissäsikin moinen puree tehokkaasti.
Stalinkin varmaan ajatteli, että useimmat ihmiset ovat samaa mieltä koska on hyvin perusteltu ja motivoitu 😉
Same same but different
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Keijona on mun supersankari. Teflonmies.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Deimos kirjoitti: 24 Elo 2023, 13:52 Keijona on mun supersankari. Teflonmies.
Eikös pyhimys oo supersankari ja teflonbros jäsen?
Same same but different
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11054
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

On.
Paikalla
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18744
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Tuulispää kirjoitti: 25 Elo 2023, 09:24On.
Eikös se ollut Roger Moore?
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11054
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

John Carter kirjoitti: 25 Elo 2023, 09:30
Tuulispää kirjoitti: 25 Elo 2023, 09:24On.
Eikös se ollut Roger Moore?
12 näyttelijää.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Saint_(Simon_Templar)
siili suhonen
Reactions:
Viestit: 783
Liittynyt: 18 Joulu 2022, 21:51

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja siili suhonen »

Kissatäti kirjoitti: 24 Elo 2023, 03:01 Oletko supersankari?
Mieti tarkkaan. Ehkä et vain ole tiedostanut asiaa.
Nimenomaan tiedostamisesta lienee kyse. Kuten hyvä veli jeesus meille elämällään ja kuolemallaan opettaa, on meihin matrixin asukkaisiin istutettu kyky tuntea itsemme, muistaa jumala itsessämme ja itsemme jumalassa. Mikä ilosanoma! Itsensä tuntemisesta kumpuavat myötätunto, rakkaus, ja resilienssi. Ne todelliset supervoimat, kuten hengellinen hyve-etiikka meitä ohjeistaa.
Kontiainen näki asiat kovin eri tavalla.
siili suhonen
Reactions:
Viestit: 783
Liittynyt: 18 Joulu 2022, 21:51

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja siili suhonen »

MooM kirjoitti: 24 Elo 2023, 10:04 Ihmiset yleensä haluaa olla samaa mieltä kuin minä. Siis livenä ja pääsääntöisesti, ja jos niillä ei ole jotain vahvaa agendaa muuhun (silloin ei yleensä kenenkään päätä käännetä ihan nopeasti). En osaa sanoa siitä, olenko yleensä niin selvästi perustellun oikeassa vai jotenkin muuten uskottava.
Tuo lienee sangen valitettava asiaintila. Ainakin hengellistieteellisen maailmankatsomuksen näkövinkkelistä. Tiedämme että evoluution näkökulmasta mielemme tehtvä on ennenkaikkea vakuuttaa itsemme omien ajatustemme ja uskomustemme oikeudesta ja erinomaisuudesta, eikä niinkään yrittää tarkastella omia uskomuksiamme ja niiden perusteita kriittisesti. Kun vielä ympäriltä tulee jtakuvasti myötäleivää inputtia korostamaan omaa erinomaisuuden tunnetta, voi tuo vakavasti haitata itsensä tuntemista, joka puolestaan hengellistieteellisessä perinteessä oletetaan kaiken moraalisen kehityksen lähtökohdaksi.
Onneksi on tämä tiedepalsta jossa sinun on mahdollista avat uskom,uksiasi perusteluineen ja näin altistaa ne kaipaamallesi kriittiselle tarkastelulle ilman sosiaalista krediittiä metsästelevien myötäilijöiden painolastia.
En osaa sanoa siitä, olenko yleensä niin selvästi perustellun oikeassa vai jotenkin muuten uskottava.
Miltä sinusta itsestäsi tuntuu?
Koetko yleensä että osaat kysyttäessä esittää uskomuksillesi perustelut eli avaamaan premmissit ja niistä loogisesti johtamasi päätelmät?

Vai onko sydämen tunteesi, että uskomuksesi ovat lähtökohtaisesti tosia koska ovat sinun uskomuksiasi?

Vai uskotko että tuo kuulijoidesi kyvyttömyys ajatustesi kritisoimiseen on seurausta enemmänkin heitä ohjaavien psykologisten ja sosiaalisten tarpeiden ristiinvedeosta ja dynamikasta kun kriittisten ajatteluprosessien pohjalta vedetyistä johtopäätöksistä ja omien argumenttiesi pätevyydestä?
Kontiainen näki asiat kovin eri tavalla.
siili suhonen
Reactions:
Viestit: 783
Liittynyt: 18 Joulu 2022, 21:51

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja siili suhonen »

Tuulispää kirjoitti: 25 Elo 2023, 10:44
John Carter kirjoitti: 25 Elo 2023, 09:30
Tuulispää kirjoitti: 25 Elo 2023, 09:24On.
Eikös se ollut Roger Moore?
12 näyttelijää.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Saint_(Simon_Templar)
The_Saint_(Stephen)
Kontiainen näki asiat kovin eri tavalla.
Paikalla
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5997
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Raspu kirjoitti: 24 Elo 2023, 08:08 Minulla on sellainen supervoima että pystyn tekemään muista ihmisistä parempia heidän vahvuuksissaan tai lieventämään heikkouksiaan. Saan ihmiset katsomaan realistisesti itseään ja nykyhetkeä ja kohdentamaan tavoitteensa konkreettisesti.
Superkakka?

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Brainwashed kirjoitti: 25 Elo 2023, 13:24
Raspu kirjoitti: 24 Elo 2023, 08:08 Minulla on sellainen supervoima että pystyn tekemään muista ihmisistä parempia heidän vahvuuksissaan tai lieventämään heikkouksiaan. Saan ihmiset katsomaan realistisesti itseään ja nykyhetkeä ja kohdentamaan tavoitteensa konkreettisesti.
Superkakka?

8-)

Missähän Jussipussi?
siili suhonen
Reactions:
Viestit: 783
Liittynyt: 18 Joulu 2022, 21:51

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja siili suhonen »

Raspu kirjoitti: 24 Elo 2023, 08:33
Kissatäti kirjoitti: 24 Elo 2023, 08:15 Olen nähnyt unia joissa olen eläin. Jos jälleensyntyminen on totta niin näen ehkä menneisyyttäni? Ihmiset ovat epäuskoisia kun olen kertonut että esim. punakarvainen apina (näin kroppani) ja minulla oli pieni apinavauva sylissä ja olin savannilla jossa tuli saartoi meidät ja emme selvinneet. Muistan kuinka surullinen olin pienokaisen puolesta. Olen myös ollut susi unessani. Siinäkään unessa en päässyt helpolla. Muuta ihmeellistä en itsestäni keksi.
Muistan tuon susiunen. Kerroit sen joskus vanhalla palstalla. Alfasusi otti sinut suojelukseensa.
Itse uskon että genomiimme tallentuu kaikenlaista, kaikki mennyt. Eliö kuolee, mutta sen muistot säilyy genomissa.
Buddha meditaatiossa pystyi vaeltamaan "menneissä elämissään", mutta minä uskon että se luki ihmisen, omansa, genomin kehityskaarta meditatiivisessa tilassa.
Eli nuo voisi olla tapahtumia genomistasi johon on jostain syystä tallentunut pätkät suden ja apinan genomia.
Tutkimuksen mukaan lehmälläkin on pätkä käärmeen genomia.
Noniin. Tässä hyvä esimerkki uskomuksesta jolle ei löytyne juurikaan hyvä sisar moominin peräänkuuluttamia järjellisiä perusteuita vaan uskosi taustalla on enmmän egosi itsesäiltyksestä vastaavat psykologiset tarpeet kun vilpitön tiedonhalu.
Jostains syystä keskustelutoverit eivät ole vielä korjanneet virheellisiä käsityksiäsi ( ehkä pelkäävät kritoisida etteivät joudu lauman ja alfan silmissä hunoon valoon?)
No jokatapauksessa geenit koodavat proteiineja. Ne eivät tallenna sinun eivätkä kenenkään muunkaan muistoja. Mitä ikinä tuo sitten voisi tarkoittaakkaan.
Kontiainen näki asiat kovin eri tavalla.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Jospa BW ottaa jussipussin paikan sitten.

Superkakka on kyllä vaarallisin super... Henkilö????

Meille tavallisille Everyday heroesille käynee tämä David Bowien kappale:

-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
siili suhonen
Reactions:
Viestit: 783
Liittynyt: 18 Joulu 2022, 21:51

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja siili suhonen »

Deimos kirjoitti: 25 Elo 2023, 13:56 Jospa BW ottaa jussipussin paikan sitten.

Superkakka on kyllä vaarallisin super... Henkilö????

Meille tavallisille Everyday heroesille käynee tämä David Bowien kappale:

No kyllä käynee! Kuinka voimaannuttavaa!!
Auringonpaistetta arjen sankareille!


Pistäkääs jengi lisää teitä voimaannuttavia sankariralleja!
Kontiainen näki asiat kovin eri tavalla.
siili suhonen
Reactions:
Viestit: 783
Liittynyt: 18 Joulu 2022, 21:51

Re: Oletko supersankari?

Viesti Kirjoittaja siili suhonen »

Siitä
Kontiainen näki asiat kovin eri tavalla.
Vastaa Viestiin