Niin, tuossahan juuri esitettiin sama asia, eli tunteet ovat omiamme. Tuliko kenties väärä kuva?Keijona kirjoitti: ↑03 Syys 2023, 18:42Screenshot_2023-04-08-00-06-56-348-edit_com.android.chrome.jpgID10T kirjoitti: ↑03 Syys 2023, 18:34Ei tuo tee kollektiivisia tunteita todellisiksi.
Meillä kaikilla on OMAT aivot, ja siksi meillä on myös OMAT tunteet.
Hyvää kekelöintiä
Re: Hyvää kekelöintiä
Niinpäniin. Ettäkun ympäristö aiheuttaa tunteet, niin tunteet ovat omia valintoja ja henkilökohtaisia.ID10T kirjoitti: ↑03 Syys 2023, 18:48Niin, tuossahan juuri esitettiin sama asia, eli tunteet ovat omiamme. Tuliko kenties väärä kuva?
Same same but different
Palaan tuohon edelliseen kuvaan vielä sen verran, että vaikka tunteet ovat sisäsyntyisiä, niitä voi loukata helposti. Jos esim. rakastunut ei saa vastarakkautta, hän loukkaantuu. Kuvan "mietelause" on siis järjetön.
Sama koskee arvoja, jotka nekin ovat omia, vaikkakin pääosin ulkopuolelta omaksuttuja. Elämässä joutuu tekemään niin monia arvovalintoja, että täysin samoihin ratkaisuihin tuskin pääsee muita kuin yksi ainoa ihminen. Arvojakin voidaan siis loukata.
Sama koskee arvoja, jotka nekin ovat omia, vaikkakin pääosin ulkopuolelta omaksuttuja. Elämässä joutuu tekemään niin monia arvovalintoja, että täysin samoihin ratkaisuihin tuskin pääsee muita kuin yksi ainoa ihminen. Arvojakin voidaan siis loukata.
Aivan, jokainen reagoi ympäristön vaikutteisiin eri tavalla. Joku pillahtaa itkuun, kun näkee linnunpoikasen putoavan pesästä, kun taas toiselle rajukaan kolari ei aiheuta minkäänlaista tunnekuohua.
Ympäristön ja perimän summaa, (poislukien Brasialainen nettikiristäjä ja olematon tekijä.)ID10T kirjoitti: ↑03 Syys 2023, 19:00Aivan, jokainen reagoi ympäristön vaikutteisiin eri tavalla. Joku pillahtaa itkuun, kun näkee linnunpoikasen putoavan pesästä, kun taas toiselle rajukaan kolari ei aiheuta minkäänlaista tunnekuohua.
Same same but different
Tsot, tsot...Keijona kirjoitti: ↑03 Syys 2023, 19:04Ympäristön ja perimän summaa, (poislukien Brasialainen nettikiristäjä ja olematon tekijä.)
Tunteet ovat osin perinnöllistä aivokemiaa, mutta emme me tunteita peri. Ympäristö kyllä vaikuttaa tunteisiin, muttei LUO niitä. Muutenhan täsmälleen sama ympäristö aiheuttaisi aina samanlaisia tunteita henkilöstä riippumatta.
Joojoo, ihminen valikoi tunteensa vapaasti, mitä nyt tuntematon tekijä ja brasialainen nettikiristäjä vähä pakottaa.ID10T kirjoitti: ↑03 Syys 2023, 19:09Tsot, tsot...Keijona kirjoitti: ↑03 Syys 2023, 19:04Ympäristön ja perimän summaa, (poislukien Brasialainen nettikiristäjä ja olematon tekijä.)
Tunteet ovat osin perinnöllistä aivokemiaa, mutta emme me tunteita peri. Ympäristö kyllä vaikuttaa tunteisiin, muttei LUO niitä. Muutenhan täsmälleen sama ympäristö aiheuttaisi aina samanlaisia tunteita henkilöstä riippumatta.
Same same but different
Minusta tuntuu että jollakin on ongelma itsensä kanssa. Ja hän syyttää ongelmastaan kaikkea muuta kuin itseään.
Eli, perimä on yksi syyllinen ongelmiini, itse en voinut sille mitään, olen siis syytön.
Ympäristö on toinen syyllinen ongelmiini, itse en voinut sille mitään, olen siis syytön.
Täysin syytön karitsa on siis hän.
Eli, perimä on yksi syyllinen ongelmiini, itse en voinut sille mitään, olen siis syytön.
Ympäristö on toinen syyllinen ongelmiini, itse en voinut sille mitään, olen siis syytön.
Ei ihminen tunteitaan valikoi. Kukaan ei valitse pelätä, eikä rakkauttakaan voi valita. Kukaan ei voi myöskään saada ketään käskemällä pelkäämään tai rakastamaan.Keijona kirjoitti: ↑03 Syys 2023, 19:54Joojoo, ihminen valikoi tunteensa vapaasti, mitä nyt tuntematon tekijä ja brasialainen nettikiristäjä vähä pakottaa.ID10T kirjoitti: ↑03 Syys 2023, 19:09Tsot, tsot...
Toinen ääripää taas on tieteenvastustaja, todellisuudesta itsenäiseksi yksilöksi eriytynyt kuvittelee valitsevansa tunteensa itse ja vapaasti.Susa kirjoitti: ↑03 Syys 2023, 20:00 Minusta tuntuu että jollakin on ongelma itsensä kanssa. Ja hän syyttää ongelmastaan kaikkea muuta kuin itseään.
viewtopic.php?p=3844
Same same but different
Toiset kokevat hurmoksen hengessä olevansa osa jotakin suurta ja yhteistä.
Vaikka todellisuudessa ovatkin vain minä itse ja yksin.
"Esimerkiksi valikoivan tarkkaavaisuuden avulla ihminen voi säädellä tunteen pääsyä tietoisuuteen. Esimerkiksi läheisen kuoleman aiheuttamaa surua pyritään lievittämään torjumalla tunne. Voimme myös tahdon avulla vaikuttaa tunteisiimme"Keijona kirjoitti: ↑03 Syys 2023, 20:05Toinen ääripää taas on tieteenvastustaja, todellisuudesta itsenäiseksi yksilöksi eriytynyt kuvittelee valitsevansa tunteensa itse ja vapaasti.Susa kirjoitti: ↑03 Syys 2023, 20:00 Minusta tuntuu että jollakin on ongelma itsensä kanssa. Ja hän syyttää ongelmastaan kaikkea muuta kuin itseään.
viewtopic.php?p=3844
Valitettavasti kohtu nisäkkäiden ja erityisesti ihmisapinoiden lisääntymismetodista johtuen ei kukaan ihminen ole koskaan elänyt täyttä elämää yksin ja yksityisesti, ilman muita ja yhteistä. Sensijaan ilman omaa ja yksityistä on elänyt hyvän pitkän elämän miljoonat ihmiset. Vaikka rahan ja koneiden avulla yhteisestä todellisuudesta egojensa matrixkohtuihin ja mielensä peräkammareihin erityneet itseensä uskovaiset kuvitteleekin olevansa itsenäisiä ja riippumattomia, erillisiä yksilöitä, niin se on puhtaasti itsekkyyden ideologian ja minäkeskeisyyden aiheuttaman subjektivisuuden luoma illuusio ja harhausko.
Same same but different
Tapasi mukaan yrität hämmentää simppeliä asiaa kaikenlaisella soopalla ideologiasta, subjektiivisuudesta ja jostakin oman olemattomuudesta.Keijona kirjoitti: ↑03 Syys 2023, 20:31 Valitettavasti kohtu nisäkkäiden ja erityisesti ihmisapinoiden lisääntymismetodista johtuen ei kukaan ihminen ole koskaan elänyt täyttä elämää yksin ja yksityisesti, ilman muita ja yhteistä. Sensijaan ilman omaa ja yksityistä on elänyt hyvän pitkän elämän miljoonat ihmiset. Vaikka rahan ja koneiden avulla yhteisestä todellisuudesta egojensa matrixkohtuihin ja mielensä peräkammareihin erityneet itseensä uskovaiset kuvitteleekin olevansa itsenäisiä ja riippumattomia, erillisiä yksilöitä, niin se on puhtaasti itsekkyyden ideologian ja minäkeskeisyyden aiheuttaman subjektivisuuden luoma illuusio ja harhausko.
Totuus on että tulemme tänne yksin, vaikka joskus jotkut "pareittain", ja yksin myös lähdemme.
Lohtua voi hakea eläessään toisesta tai yhteisöstä, mutta kuitenkin olet vain sinä.
Aivan irti muista, vaikka joku kolhoosilainen voi muka vieressä höpöttää kaikenlaista "me" supporttia.
Lyöt vasaralla peukaloon, vain sinä tummet kipua.
Ripulisi kivuista kärsit vain sinä, vaikka joku toinen sen joutuisikin siivoamaan.
Menetyksesi ovat sinun henkilökohtaisia menetyksiä vaikka joku muu vierelläsi surisikin.
Illuusio siitä että jaettu suru olisi pienempi on ..illuusio.
Jaettu ilo voi olla kaksin kertainen, mutta ei suru.
Suru on henkilökohtainen kokemus.
Kuten jokaisen elämäkin on vain hänen omansa.
Höpöhöpö, yksin ilman muita ei oo elämää läpi käynyt kukaan, yhdessä sen läpi käy kaikki.Susa kirjoitti: ↑03 Syys 2023, 20:57Tapasi mukaan yrität hämmentää simppeliä asiaa kaikenlaisella soopalla ideologiasta, subjektiivisuudesta ja jostakin oman olemattomuudesta.Keijona kirjoitti: ↑03 Syys 2023, 20:31 Valitettavasti kohtu nisäkkäiden ja erityisesti ihmisapinoiden lisääntymismetodista johtuen ei kukaan ihminen ole koskaan elänyt täyttä elämää yksin ja yksityisesti, ilman muita ja yhteistä. Sensijaan ilman omaa ja yksityistä on elänyt hyvän pitkän elämän miljoonat ihmiset. Vaikka rahan ja koneiden avulla yhteisestä todellisuudesta egojensa matrixkohtuihin ja mielensä peräkammareihin erityneet itseensä uskovaiset kuvitteleekin olevansa itsenäisiä ja riippumattomia, erillisiä yksilöitä, niin se on puhtaasti itsekkyyden ideologian ja minäkeskeisyyden aiheuttaman subjektivisuuden luoma illuusio ja harhausko.
Totuus on että tulemme tänne yksin, vaikka joskus jotkut "pareittain", ja yksin myös lähdemme.
Lohtua voi hakea eläessään toisesta tai yhteisöstä, mutta kuitenkin olet vain sinä.
Aivan irti muista, vaikka joku kolhoosilainen voi muka vieressä höpöttää kaikenlaista "me" supporttia.
Lyöt vasaralla peukaloon, vain sinä tummet kipua.
Ripulisi kivuista kärsit vain sinä, vaikka joku toinen sen joutuisikin siivoamaan.
Menetyksesi ovat sinun henkilökohtaisia menetyksiä vaikka joku muu vierelläsi surisikin.
Illuusio siitä että jaettu suru olisi pienempi on ..illuusio.
Jaettu ilo voi olla kaksin kertainen, mutta ei suru.
Suru on henkilökohtainen kokemus.
Kuten jokaisen elämäkin on vain hänen omansa.
Ihmisen itsenäisyys on hyvin uusi, rahan ja koneiden luoma utopia. Ilman rahaa ja koneita kukaan ei kuvittelisi pärjäävänsä itse ja olevansa itsenäinen. Onhan tuo rahan ja koneiden luoma itsenäisyys täysi illuusio, sillä rahalla ei tee mitään ellei ole muiden ihmisten palveluita tai tavaroita, niitä koneita mitä voi ostaa.
Same same but different