Milloin ovat olleet elämäsi onnellisimmat päivät tähän mennessä?

Milloin ovat olleet elämäsi onnellisimmat päivät tähän mennessä?

huoleton lapsuuteni
3
30%
seikkailunhaluiset teinivuoteni
2
20%
muistoja täynnä oleva nuoruuteni
0
Ei ääniä
varhainen aikuisuus
2
20%
luottavainen keski-ikä
1
10%
vanhempi aikuisuus
1
10%
eläkevuodet tai vanhuus
1
10%
 
Ääniä yhteensä: 10

Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2516
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Milloin ovat olleet elämäsi onnellisimmat päivät tähän mennessä?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Milloin ovat olleet elämäsi onnellisimmat päivät tähän mennessä?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4843
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Milloin ovat olleet elämäsi onnellisimmat päivät tähän mennessä?

Viesti Kirjoittaja MooM »

En oikeasti pysty sanomaan. Kaikissa ajanjaksoissa on ollut antoisat ja hankalat puolensa ja vaiheensa.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2516
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Milloin ovat olleet elämäsi onnellisimmat päivät tähän mennessä?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Minulla luottavainen keski-ikä ei toteutunut. Olin aika pihalla. En luottanut edes itseeni. Luulen että olin vanhempi silloin kuin nyt. Olin ikäloppu.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4843
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Milloin ovat olleet elämäsi onnellisimmat päivät tähän mennessä?

Viesti Kirjoittaja MooM »

Kissatäti kirjoitti: 18 Syys 2023, 15:50 Minulla luottavainen keski-ikä ei toteutunut. Olin aika pihalla. En luottanut edes itseeni. Luulen että olin vanhempi silloin kuin nyt. Olin ikäloppu.
etkös sä edelleen ole keski-ikäinen? Minusta se on jotain 35-65 v. Sitä ennen ollaan nuoria aikuisia ja sen jälkeen eläkeikäisiä tai senioreita. Vanhuksia sitten joskus 75 vuoden jälkeen, kunnostakin riippuen.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6033
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Milloin ovat olleet elämäsi onnellisimmat päivät tähän mennessä?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Kissatäti kirjoitti: 18 Syys 2023, 15:50 Minulla luottavainen keski-ikä ei toteutunut. Olin aika pihalla. En luottanut edes itseeni. Luulen että olin vanhempi silloin kuin nyt. Olin ikäloppu.
Sen jotenkin huomaa kirjoituksistasi, mutta onneksesi tapasit Hänet.

Niin, vastatakseni esitettyyn kysymykseen, niin Moomin linjoilla pitkälti, mutta jos pitää jokin elämänjakso erityisesti mainita, niin nk poikamiesvuodet olivat kyllä ihan jees, eli se 20-30 välikkö, näin postuumisti ja puhtaan egoistisin kriteerein arvioituna, vailla mitään poliittista korrektiutta.

8-)
Viimeksi muokannut Brainwashed, 18 Syys 2023, 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2516
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Milloin ovat olleet elämäsi onnellisimmat päivät tähän mennessä?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Olen 53 v. Luin jostain että se ei enää ole keski-ikä :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3597
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Milloin ovat olleet elämäsi onnellisimmat päivät tähän mennessä?

Viesti Kirjoittaja asdf »

Kaikissa on parhaimmat ja huonoimmat päivänsä. Enemmän olen kyllä tykännyt aikuisuudesta kuin lapsuudesta. Parhaita yksittäisiä päiviä pystyisin kyllä luettelemaan muutaman, mutta sille tullee varmaan Kissatädiltä joskus oma ketjunsa :).
Deciphered from crop circles.
Avatar
Ertsu
Reactions:
Viestit: 929
Liittynyt: 08 Joulu 2022, 08:55

Re: Milloin ovat olleet elämäsi onnellisimmat päivät tähän mennessä?

Viesti Kirjoittaja Ertsu »

Kyllä 1990-luku oli mun elämäni onnellisin vuosikymmen. Heti maaliskuussa 1990 käytiin mun äidin kanssa Australiassa sukuloimassa.
1991 syksyllä kävin työkaverin kanssa kaukoidän kiertomatkalla. Bangkok, Hongkong, Shanghai ja Beijing.
1992 keväällä kävin Yhdysvaltain kiertomatkalla. New York, Washington, San Francisco, Los Angeles ja Miami.
1993 tapasin emännän.
1994 mentiin avioliittoon.
1995 syntyi kaksoset.
1998 syntyi pikkujuniori.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6033
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Milloin ovat olleet elämäsi onnellisimmat päivät tähän mennessä

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Kissatäti kirjoitti: 18 Syys 2023, 16:00 Olen 53 v. Luin jostain että se ei enää ole keski-ikä :D
Se on hieman kuin veteen piirretty viiva, eikä ole vissiin edes tarkoitus että määritelmä olisi ihan se matemaatisesti arvioidun elinikäsi keskijakso, koska sehän on mennyttä jo, sekä sinulla että minulla, mutta voimme silti olla vielä mieleltämme keski-ikäisiä.
Itse olen vielä mieleltäni oikeastaan melko nuori...

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3597
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Milloin ovat olleet elämäsi onnellisimmat päivät tähän mennessä

Viesti Kirjoittaja asdf »

Brainwashed kirjoitti: 18 Syys 2023, 16:07
Kissatäti kirjoitti: 18 Syys 2023, 16:00 Olen 53 v. Luin jostain että se ei enää ole keski-ikä :D
Se on hieman kuin veteen piirretty viiva, eikä ole vissiin edes tarkoitus että määritelmä olisi ihan se matemaatisesti arvioidun elinikäsi keskijakso, koska sehän on mennyttä jo, sekä sinulla että minulla, mutta voimme silti olla vielä mieleltämme keski-ikäisiä.
Itse olen vielä mieleltäni oikeastaan melko nuori...

8-)
Toi ei ole ihan yksiselitteistä, että keski-ikäsenä kokee olevansa nuori. Monista niistä tyypeistä, jotka saovat kokevansa tuolla tavalla, ei ole ikinä kantamaan minkäänlaista vastuuta ja se on vain tekosyy heidän saamattomuudelleen. Itsellä koin jonkinlaisen aikuistumisen viimeistään lasten synnyttyä, ja se ei ollut mikään tietoinen päätös, tuli vähän kuin luonnostaan. Monet samat jutut on minusta edelleen hauskoja kuin parikymppisenä ja arvostan yhä perseilyä, jos se on perusteltua, mutta kyllä maailmankuva on muuttunut noista ajoista, itsestäni tietysti fiksummaksi. Arvot eivät ole myöskään paljon muuttuneet, mutta nyt ne osaa perustella paremmin. Eikä elämän ilo ja uutuuden viehätys ole kadonnut. Ja koen olevani mieletäni nuori, ja huippua oli, kun pari vuotta sitten valmistuin ammattiin, joka aika paljon tukee tätä asennetta ja tänä vuonna kohtasin samanlaisen, samanikäisen naisen.
Deciphered from crop circles.
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3597
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Milloin ovat olleet elämäsi onnellisimmat päivät tähän mennessä?

Viesti Kirjoittaja asdf »

Ja BW, minun arvioni mukaan olen mieletäsi nuori, setämies-twistillä, mutta usein sinulla on aika nuorekas asenne siihenkin.
Deciphered from crop circles.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6033
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Milloin ovat olleet elämäsi onnellisimmat päivät tähän mennessä?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

asdf kirjoitti: 18 Syys 2023, 16:24 Ja BW, minun arvioni mukaan olen mieletäsi nuori, setämies-twistillä, mutta usein sinulla on aika nuorekas asenne siihenkin.
Jaa, tattis!
Arvioni omasta nuorekkuudestani perustuu asenteisiini, sama ”haistakaa paska” auktoriteetteja ja yhteiskunnan normeja kohtaan kuin nuorenakin kokee kohdallani uudestisyntymää, ja toki saman voin todeta itsellenikin aikoinaan tapahtuneen, jonka mainitset, että ”lapset saivat minut aikuistumaan”, mutta nyt kun ovat lentämässä pesästä, niin sellainen tietty vuosia patoutunut nuoruuden into on taas palaamassa, joka auttaa jaksamaan tätä nykymenoa (homppelointipaskaa).

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4843
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Milloin ovat olleet elämäsi onnellisimmat päivät tähän mennessä?

Viesti Kirjoittaja MooM »

Mä olen ajatellut, että keski-ikä on aikuisuuden keskivaihetta. Eli jos parikymppisenä on suunnilleen aikuinen ja kasikymppisenä seniilli ja autettava (tai muuten kuollut), niin 50 on siinä välissä keskellä ja keski-ikä sen ympärillä.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Milloin ovat olleet elämäsi onnellisimmat päivät tähän mennessä?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Ei löydy listasta. Kirjoitanko teoksen "Taisteluni, Mein Kampf" jo nyt? Aurinko laskee jo.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Paikalla
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6149
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Milloin ovat olleet elämäsi onnellisimmat päivät tähän mennessä?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Ehdottomasti nuori aikuisuus. Se alkoi vähän ennen DI:ksi valmistumista, kun tapasin vaimoni ja aloimme seurustella ja loppui kun saimme lapsia ja rakensimme talon, jolloin keski-iän kiireinen hullunmylly alkoi jauhaa. Silloin jaksoi vielä harrastaa töiden lisäksi nuoruuden innolla ja kun ei ollut vielä taloudellisia ja perhevelvollisuuksia, niin rahaa oli riittävästi kaikkeen mitä keksimme haluta (emme mitään erityisen kallista, pidimme enemmän syrjään mökille vetäytymisestä).

Nytkin on OK, kun lapset ovat jo isoja, mutta ei sitä enää jaksa harrastaa omia projekteja töiden lisäksi. Opiskeluaikakin oli kivaa, joskin rahan ja naisseuran puute kalvoi alituisesti.
Vastaa Viestiin