Kaikki pohjautuu nykyään aivan erityisesti mainontaan. Eli auto ostetaan mielikuvilla, vaatteet ostetaan monien osalta merkin perusteella jne. Tuollaisissa liikkuisi raha. Eli kusetettavia urpoja vähemmän yllättäin kusetettaisiin.Naturalisti kirjoitti: ↑04 Loka 2023, 13:25Selvennä vähän väitettäsi. Ainakaan tuttu juttu tämä ei voi olla, koska sitä ei ole tietääkseni vielä kokeiltu. Tarkempi tieto asiasta kiinnostaa. Kerro jos tiedät siitä enemmän, vai heititkö väitteesi vain hatusta.HuuHaata kirjoitti: ↑04 Loka 2023, 12:57Ainoa mitä tuollaisissa tapahtuu on, että mainostajat siirtävät resurssejaan hieman. Sitten ihmiset seonneina vaativat rahansa tuhlattaviksi mainostajien rahoittajien päättämiin kakkeleihin. Tuttu juttu.Naturalisti kirjoitti: ↑04 Loka 2023, 10:42 Esimerkiksi pankkien asiakkailla tulisi olla mahdollisuus vaikuttaa mihin sijoitustarkoituksiin annetut rahat käytetään. Mitään yksityiskohtia asiakkaat tuskin haluavat tietää (mikä yritys, mikä kiinteistö jne), mutta heille tulisi kertoa käytetäänkö rahat yhteiskunnallisesti hyödyttäviin tarkotuksiin vai ei, ja ovatko he valmiita kantamaan kyseisten sijoitusten riskit. Tämäkin vähentäisi spekulointikupliin käytettävää rahaa.
Otetaan esimerkkinä poliitikot. Heidän ainoa temppunsa on olla mainoskasvot isolle rahalle ja vallalle. Eli valehdella kaikesta koko ajan, ja luottaa puolueen takana olevaan mainostoimistoon. Tärkeää tuossa on esittää hyvää ihmistä, koska sillä säilyy suosiossa.