Miksi suljen silmät, kun näen käärmeen (kuvan)

SHT
Reactions:
Viestit: 658
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Miksi suljen silmät, kun näen käärmeen (kuvan)

Viesti Kirjoittaja SHT »

Oli vähän hankala englanninkeskustelutunti kansalaisopistossa. Eräs osanottajista oli pukeutunut t-paitaan, jossa oli tyylitelty cobra. Kun näin hänen paitansa selkämyksen, suljin heti silmäni ja loppu tunti meni toiseen suuntaan katsellessa.
Olen aikaisemmin esittänyt, että ihmisille on kehittynyt käärmepelko aikana, jolloin olimme vielä pieniä puissa eläviä nisäkkäitä, joiden selässään kantamia poikasia suuret käärmeet saalistivat. Kun käärme nielaisi poikasen, poikanen ulosti kauhusta ja käärme joutui oksentamaan poikasen pois. Tämä selittää vauvojen sukellusrefleksin.
Myös silmien sulkeminen selittyy tällä, sillä estetään ulosteen joutuminen poikasen silmiin.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6001
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Miksi suljen silmät, kun näen käärmeen (kuvan)

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

REPS

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
SHT
Reactions:
Viestit: 658
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Re: Miksi suljen silmät, kun näen käärmeen (kuvan)

Viesti Kirjoittaja SHT »

Minulla on diagnisoitu Fahrin tauti ja löydetty sairauden aiheuttava geenimutaatio. Luultavasti minulla on myös lievä blefarospasmi
https://dystoniayhdistys.com/mita-dysto ... arospasmi/.
Näin siksi, että oikea silmäni sulkeutuu itsestään. Viime aikoina myös vasen silmäni on alkanut sulkeutua. Lähes kaikki minua hoitaneet lääkärit ja hoitajat ovat huomanneet ilmiön. Molempien sairauksien oireita on ollut jo lapsena.
Voisiko olla niin, että geenimutaatio on jo ajoilta, jolloin käärmeet saalistivat esi-isiämme.
Runo, en muista tekijää

Mikä on se kaksoiskierre,
ruumiini kirje sinulle.
Kirja, kirjasto,
terveisiä ennen eläneiltä.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6112
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Miksi suljen silmät, kun näen käärmeen (kuvan)

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Ei se ole uskottavaa, että käärmepelko on evoluution aiheuttama asia. Vanhemmat opettavat sen lapsilleen, niin kuin inhon niveljalkaisia kohtaan. Eivät välttämättä tarkoituksella vaan esimerkillä. Ihmiset saavat maanisen tappovimman, kun käärme vilahtaa jossain ja niveljalkaiset tallotaan, lätkitään ja myrkytetään aina kun niitä näkyy. Kuinka moni vanhempi alkaa selvittää lapsen kanssa mikä laji on kyseessä, kun lapsi tuo kiinnostavan hyönteisen, ja etsii sitten yhdessä tietoa sen elintavoista? Ja kuinka moni huiskaisee sen pelästyneenä pois, tallaa päälle ja pitää lapselle saarnan siitä kuinka pahoja purevat ja pistävät ötökät ovat.

Eivät eläimet yleisesti pelkää käärmeitä eivätkä ihmisetkään maissa, joissa käärmeet ovat tavallisia. Intiassa pikkupojat härväänät kobria ja leikkivät vähemmän tappavilla lajeilla. Monet eläimet saalistavat käärmeitä, lemmikit (kissat ja koirat, katson teitä) tappavat niitä huvikseen (ja saavat siinä puremia, josta eläimen omistava idiootti saa lisää vauhkoutta myllyynsä) ja lähinnä vain käärmeiden vakisaaliit pelkäävät.
Vastaa Viestiin