Mitä kokkasit?

Paikalla
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3175
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 03 Maalis 2023, 17:25
Tonttu kirjoitti: 03 Maalis 2023, 17:17
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 02 Maalis 2023, 21:25
Tonttu kirjoitti: 02 Maalis 2023, 21:21
Ei varmaan tule kovin monella sinua ikävä.
Omapa on häpeänne kun Suomen uusi Nokia perustetaankin Venäjällä
Ei perusteta eikä se olisi suomen nokia.
Itseasias ihmiset sijoittaa paljo enemmän rahaa maatalouden tuotteisiin kuin kännyköihin, niin sinänsä oot oikeassa: ei maatalousreformi oo Suomen uus Nokia, koska se tulee oleen paljo isompi bisnes, kuin Nokia. Ja tätä firmaa ei myydä pilkkahinnalla Amerikkaan.
Sulla on samanlaiset jutut kuin tuolla tuulihatulla. Kummallakaan ei ole minkäänlaista todellisuudentajua vaan kuljetaan pää pilvissä. Sinä ehkä pilvessä.
Avatar
Moilanen
Reactions:
Viestit: 1437
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 14:42

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Tarviiko tuota spillulinahulluttelua tunkea joka ketjuun? Itsellä uunissa taas kerran kaalilaatikko, kun tytär tykkää ja puolikas kaali ja lihat löytyi jo kotoa. Alkupalat, salaatti ja seuraksi argentiinalainen Malbec. Tämä Kaiken Estaten n. 12e pulloa en voi kyllä suositella. Ei Malbecin tyypillisestä vaniljanmausta jälkeäkään. Muuten ihan hintansa laatuinen.
Avatar
Moilanen
Reactions:
Viestit: 1437
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 14:42

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:39
Moilanen kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:17 Tarviiko tuota spillulinahulluttelua tunkea joka ketjuun? Itsellä uunissa taas kerran kaalilaatikko, kun tytär tykkää ja puolikas kaali ja lihat löytyi jo kotoa. Alkupalat, salaatti ja seuraksi argentiinalainen Malbec. Tämä Kaiken Estaten n. 12e pulloa en voi kyllä suositella. Ei Malbecin tyypillisestä vaniljanmausta jälkeäkään. Muuten ihan hintansa laatuinen.
Ei itseasiassa tarvii, mä puhuin venäläisistä kalapuikoista alunperin, mut tää mun fani halus alkaa puhumaan minusta.

Hulluttelua spirulina ei ole, mikrolevät kiistatta tulevaisuuden ala, vain senkin takia et se säästää jättimäärät vettä ja ravinteita per tuotettu proteiiniyksikkö esim soijaan verrattuna.

Mutta mitä on Malbec, viiniä, olutta?
OK. Malbec on Argentiinassa suosittu rypälelajike, josta tehdään maan suosituimmat punaviinit.
Paikalla
Avatar
Toope
Reactions:
Viestit: 3628
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 17:50

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Toope »

Minulla on puoli metriä mustaamakkaraa. Onko hyviä ohjeita, vai paistanko vain pannulla?
Paikalla
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3175
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Moilanen kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:46
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:39
Moilanen kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:17 Tarviiko tuota spillulinahulluttelua tunkea joka ketjuun? Itsellä uunissa taas kerran kaalilaatikko, kun tytär tykkää ja puolikas kaali ja lihat löytyi jo kotoa. Alkupalat, salaatti ja seuraksi argentiinalainen Malbec. Tämä Kaiken Estaten n. 12e pulloa en voi kyllä suositella. Ei Malbecin tyypillisestä vaniljanmausta jälkeäkään. Muuten ihan hintansa laatuinen.
Ei itseasiassa tarvii, mä puhuin venäläisistä kalapuikoista alunperin, mut tää mun fani halus alkaa puhumaan minusta.

Hulluttelua spirulina ei ole, mikrolevät kiistatta tulevaisuuden ala, vain senkin takia et se säästää jättimäärät vettä ja ravinteita per tuotettu proteiiniyksikkö esim soijaan verrattuna.

Mutta mitä on Malbec, viiniä, olutta?
OK. Malbec on Argentiinassa suosittu rypälelajike, josta tehdään maan suosituimmat punaviinit.
2u Duas Uvas on halpa ja hyvä. Käy monen ruoan kanssa ja ilman ruokaakin.
Paikalla
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3175
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Toope kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:51 Minulla on puoli metriä mustaamakkaraa. Onko hyviä ohjeita, vai paistanko vain pannulla?
Pannulla voi paistaa ja seuraksi puolukkahilloa.
Paikalla
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3175
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:58
Moilanen kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:46
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:39
Moilanen kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:17 Tarviiko tuota spillulinahulluttelua tunkea joka ketjuun? Itsellä uunissa taas kerran kaalilaatikko, kun tytär tykkää ja puolikas kaali ja lihat löytyi jo kotoa. Alkupalat, salaatti ja seuraksi argentiinalainen Malbec. Tämä Kaiken Estaten n. 12e pulloa en voi kyllä suositella. Ei Malbecin tyypillisestä vaniljanmausta jälkeäkään. Muuten ihan hintansa laatuinen.
Ei itseasiassa tarvii, mä puhuin venäläisistä kalapuikoista alunperin, mut tää mun fani halus alkaa puhumaan minusta.

Hulluttelua spirulina ei ole, mikrolevät kiistatta tulevaisuuden ala, vain senkin takia et se säästää jättimäärät vettä ja ravinteita per tuotettu proteiiniyksikkö esim soijaan verrattuna.

Mutta mitä on Malbec, viiniä, olutta?
OK. Malbec on Argentiinassa suosittu rypälelajike, josta tehdään maan suosituimmat punaviinit.
Oukeis. Joissain maissa myydään viininlehtiäkin, säilykkeinä. Mä joskus kasvatin sisällä viiniköynnöstä ja tyrniä. Söin sen köynnöksen lehtiä, ihan hyviä ne oli, kirpeitä ja varmasti paljo c-vitamiinia siis. Tyrninlehdet niin täynnä tanniineja, että kieli menee ihan solmuun karvaudesta, kun niitä veteli.

Alkoholeja alan tekeen, koska tehdään muutenki etikkaa osana leväprosessia. Aattelin kaikenlaisia yrttiviinoja, mitkä menee enemmän päähän niide yrttien kuin alkoholin takia. Ei ke hyvälle maistuis, mutku ne ois halpoja ja menis enemmä päähän ku normiviinat, ni kaikki alkoholistit ostais niitä. Ja alkoholikuolemat vähenis, koska vähemmäl viinamääräl sais pöntön sekaisin.

Miksei myös yrttiviinejä, mut en kyl hienostoviineissä lähde kilpailemaan, niiden kypsyttäminenkin kauhee prosessi.
Taas lähti mopo keulimaan. Viinatehtaankin meinaat perustaa :lol:
Paikalla
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3175
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:58
Moilanen kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:46
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:39
Moilanen kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:17 Tarviiko tuota spillulinahulluttelua tunkea joka ketjuun? Itsellä uunissa taas kerran kaalilaatikko, kun tytär tykkää ja puolikas kaali ja lihat löytyi jo kotoa. Alkupalat, salaatti ja seuraksi argentiinalainen Malbec. Tämä Kaiken Estaten n. 12e pulloa en voi kyllä suositella. Ei Malbecin tyypillisestä vaniljanmausta jälkeäkään. Muuten ihan hintansa laatuinen.
Ei itseasiassa tarvii, mä puhuin venäläisistä kalapuikoista alunperin, mut tää mun fani halus alkaa puhumaan minusta.

Hulluttelua spirulina ei ole, mikrolevät kiistatta tulevaisuuden ala, vain senkin takia et se säästää jättimäärät vettä ja ravinteita per tuotettu proteiiniyksikkö esim soijaan verrattuna.

Mutta mitä on Malbec, viiniä, olutta?
OK. Malbec on Argentiinassa suosittu rypälelajike, josta tehdään maan suosituimmat punaviinit.
Oukeis. Joissain maissa myydään viininlehtiäkin, säilykkeinä. Mä joskus kasvatin sisällä viiniköynnöstä ja tyrniä. Söin sen köynnöksen lehtiä, ihan hyviä ne oli, kirpeitä ja varmasti paljo c-vitamiinia siis. Tyrninlehdet niin täynnä tanniineja, että kieli menee ihan solmuun karvaudesta, kun niitä veteli.

Alkoholeja alan tekeen, koska tehdään muutenki etikkaa osana leväprosessia. Aattelin kaikenlaisia yrttiviinoja, mitkä menee enemmän päähän niide yrttien kuin alkoholin takia. Ei ke hyvälle maistuis, mutku ne ois halpoja ja menis enemmä päähän ku normiviinat, ni kaikki alkoholistit ostais niitä. Ja alkoholikuolemat vähenis, koska vähemmäl viinamääräl sais pöntön sekaisin.

Miksei myös yrttiviinejä, mut en kyl hienostoviineissä lähde kilpailemaan, niiden kypsyttäminenkin kauhee prosessi.
Taas lähti mopo keulimaan. Viinatehtaankin meinaat perustaa :lol:
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7818
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Uuniperunat jotka jääkaapissa muutaman päivän. Ne viipaloidaan paksuiksi isoiksi siivuiksi ja paistinpannulle, öljyä ja vähän pippuria ja maustesuolaa. Kyytipoikana onkin Ukranalaista vodkaa kannatuksen vuoksi.
Avatar
Isaac Asimovin pulisongit
Reactions:
Viestit: 364
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 07:24

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Isaac Asimovin pulisongit »

Suolasilakoita ja keitinpottuja. Voisilmällä.
"Tiskihanska paljasti kuusalaliiton!"
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3541
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja asdf »

Toope kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:51 Minulla on puoli metriä mustaamakkaraa. Onko hyviä ohjeita, vai paistanko vain pannulla?
Jos haluat tehdä kunnollista, niin ensin uunissa 150 asteessa 20 minuuttia ja sitten nopea kierrätys kuumalla pannulla, jossa on ruokaöljyä. Pannua kannattaa kuumentaa ainakin 8 minuuttia, ellei ole induktio, jossa riittää 2,5 minuuttia. Pari minuuttia pannulla riittää, niin tulee rapsakka pinta.
Salmon Snake of the East
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7818
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Iduktio noin tehokas? Joskus oli mutta en tykännyt äänestä joten luovuin siitä.
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2782
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Miksei ohjetta kaasulle myös? On niitä joillain suomessa.

Luulen että on induktioo nopeampi.
Can I pet that dog?
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7818
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Oli myös kaasuhella. Josta kyllä tykkäsin mutta se pieni vaikeus sytyttää ja katsoa ettei pala. Joen luovuin siitä ja tyydyn hieman hitaanpaan sähkölieteen .
Avatar
Moilanen
Reactions:
Viestit: 1437
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 14:42

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Minimus Yahves kirjoitti: 03 Maalis 2023, 21:46 Miksei ohjetta kaasulle myös? On niitä joillain suomessa.

Luulen että on induktioo nopeampi.
Aika harvassa ovat. Parilla tutulla taitaa olla. Itse kokannut muutaman vuoden kaasulla. Ei nyt sellaista eroa induktioon, että viitsisi tuon ylimääräisen riskin ottaa. Lisäksi kaasuverkko aika rajoitettu asunnoissa Suomessa. Pullojen kanssa ei jaksaisi pelata.
Vastaa Viestiin