Onko hylkeillä voimaa?

Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Onko hylkeillä voimaa?

Viesti Kirjoittaja Raspu »



Voimapunnerrus, eli penkkipunnerrus jalat penkin yläpuolella. Hylkeet punnertaa yli 200 kilon rautoja.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Onko hylkeillä voimaa?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Olen tuota aikoinaan myös tehnyt. Olo on aika hutera kun jalat eivät ole tukena. Meillä vain yleensä yksi kaveri varmista takana, ei kaksi sivuilla. Eikä tuollaisilla raudoilla. Itseäni luonnehtisin mursuksi ja silloinkin. Jos oikein muistan maksimit tuossa olivat jotain 100-120 kiloa kun penkissä normaalisti meni se 2X160 kilon toistot.

Vaikuttavaa, kyllä. Tosin olisi voinut käyttää 25 kg kiekkoja tai 50 kg. Salilla nauratti ne tyypit jotka lato hirveän määrän 15 kilon limppuja tankoon (Penkki, kyykky ja maastaveto). Näyttävää kyllä kun tanko on täynnä limppuja.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Onko hylkeillä voimaa?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Se vielä että arvostan saavutuksiani mitä sain salilla aikaiseksi. Mömmöillä voi vetää ihan mitä tahansa tuloksia. Mutta ne ovat minulle paskapaperin arvoisia. On täysin eri asia vetää naturaalina. Se kysyy luonnetta ja kykyä ylittää mukavuusalueet. Jos joku tulee mulle aukomaan päätään että kyykkää, vetää maasta tai penkistä 200 kiloa mutta on mömmöjätkä voi painua hevonkuuseen.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Onko hylkeillä voimaa?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Deimos kirjoitti: 04 Marras 2023, 09:03 Se vielä että arvostan saavutuksiani mitä sain salilla aikaiseksi. Mömmöillä voi vetää ihan mitä tahansa tuloksia. Mutta ne ovat minulle paskapaperin arvoisia. On täysin eri asia vetää naturaalina. Se kysyy luonnetta ja kykyä ylittää mukavuusalueet. Jos joku tulee mulle aukomaan päätään että kyykkää, vetää maasta tai penkistä 200 kiloa mutta on mömmöjätkä voi painua hevonkuuseen.
Vaikea sanoa onko nuo mömmöissä enkä tiedä onko nuo voimapunnerruskisat testattuja tai testataanko nostajia kisojen ulkopuolella, tuskin.
Mutta onhan se tietysti ihan eri nostaa 200kg satanelkyt kilosena kuin 80 kilosena.

Kuiyenkin noi nostot poistaa monta penkkipunnerruksen liikkuvaa tekijää, kuten älyttömän kaaren tai vajaan liikeradan kun siinä penkillä täytyy olla melko flättinä.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Onko hylkeillä voimaa?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Raspu kirjoitti: 04 Marras 2023, 09:12
Deimos kirjoitti: 04 Marras 2023, 09:03 Se vielä että arvostan saavutuksiani mitä sain salilla aikaiseksi. Mömmöillä voi vetää ihan mitä tahansa tuloksia. Mutta ne ovat minulle paskapaperin arvoisia. On täysin eri asia vetää naturaalina. Se kysyy luonnetta ja kykyä ylittää mukavuusalueet. Jos joku tulee mulle aukomaan päätään että kyykkää, vetää maasta tai penkistä 200 kiloa mutta on mömmöjätkä voi painua hevonkuuseen.
Vaikea sanoa onko nuo mömmöissä enkä tiedä onko nuo voimapunnerruskisat testattuja tai testataanko nostajia kisojen ulkopuolella, tuskin.
Mutta onhan se tietysti ihan eri nostaa 200kg satanelkyt kilosena kuin 80 kilosena.

Kuiyenkin noi nostot poistaa monta penkkipunnerruksen liikkuvaa tekijää, kuten älyttömän kaaren tai vajaan liikeradan kun siinä penkillä täytyy olla melko flättinä.
Joo, mutta jos muistat Lentotaidottoman niin WADAn kisoissa on tiukat testi. Toi on muuten just se hyvä puoli tossa penkissä. Selkä on flät, ei tunnelia selän alla. Vaatii enemmän. Tekniikka asioitahan nuo ovat. Penkki on voimaa ja tekniikkaa kuten hyvin tiedätkin.

Ja totta, painoin lähes 130 kiloa kun nostin penkistä sen 160 kg. Mimmit on tehnyt kovia tuloksia mutta en nyt muista tarkkaan. Mutta kun 45-55 kiloinen mimmi nostaa penkistä puolet enemmän kuin elopainonsa on se kunnioitettava suoritus. Ja kun ei ole testoja vaan estrogeenia. Mutta sama miehillä. Kun 80 kiloinen penkkaa 200 kg on se jo ihan eri juttu.

Mutta mömmöt on huijausta. Paitsi että huijaa muita niin mikä pahinta huijaa itseään. Mulla ei olisi edes ollut varaa aikoinaan kuureihin. Lähipiirissä usealla oli ja käyttivät.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Vastaa Viestiin