Mistä ja miksi keksit itse uusia määräyksiä?Brainwashed kirjoitti: ↑09 Marras 2023, 12:36FACEPALM, koska käytännössä sellaisesta seuraa hylkäys katsastuksessa mikäli katsastushenkilö sattuisi huomaamaan että samalla akselilla on eri paria olevat renkaat. Renkaiden pitää olla samaa merkkiä ja mallia samalla akselilla, eli jos yhdellä puolella on esim Nokian X nastarengas kokoa 175/70/14 ja toisella puolella Nokian Y nastarengas samaa kokoa kuin edellinen, niin siitä seuraa vääjäämättä auton hylkäys, mikäli katsastushenkilö seuraa hänelle annettuja ohjeistuksia.AimoJortikka kirjoitti: ↑09 Marras 2023, 12:26Samaa mieltä kuin Susa niin ei tarvitse olla prikulleen samanlaiset. Jos siis pykälien mennään ja katsotaan sitä kokomerkintää. Valitettavasti eri valmistajien ja mallien renkaissa saattaa olla useiden millien eroja, vaikka kyljessä olisi sama kokomerkintä. Siinä on kai joku toleranssi? Lisäksi esimerkiksi toisessa saattaa runko joustaa enemmän jne jne eli pykältä erikseen ja ne sallivat mutta en silti laittaisi kahta erilaista rengasta samalle akselille. Pykäliä tai ei. Mutta jos kyseessä on uusi rengas, ei luulisi olevan mahdotonta löytää samaa merkkiä ja mallia? Jos on vanhempi niin suosittelen ostamaan vähintään kaksi eli samalle akselille.Brainwashed kirjoitti: ↑09 Marras 2023, 11:41 Ei riitä, paitsi jos sattuisi löytämään yhden joka on merkilleen ja mallilleen sama kuin hajonnut rengas, myös nastatilanteen/lukumäärän osalta.
Uudet säännöt, eli samalla akselilla pitää olla ”prikulleen” samanlaiset nakit.
Tuulispää voi toki kokeilla onneaan ostamalla vain yhden uuden renkaan, sitä ei estä mikään.
Älä viitsi valehdella, sillä joku heikkohermoinen voi valheitasi jopa uskoa.