Aforismit

Normaalista blogista poiketen Keijonan keskusteluryhmässä jokainen voi avata uusia keskusteluja haluamastaan aiheesta. Aluetta moderoidaan normaalisti palstan moderaattoreiden toimesta.
syytinki
Reactions:
Viestit: 161
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:45

Re: Aforismit

Viesti Kirjoittaja syytinki »

asdf kirjoitti: 22 Marras 2023, 12:45ystävä.jpg
Noi on kuusia.
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5351
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Aforismit

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Kaksi viisautta toinen on Erno Paasilinnan, toisen olen keksinyt ihan itse nettikeskustelujen innoittamana.

Herran pelko on herran alku.

Kyllä ateistikin voi pitää kitaransoitosta. Ei ateismi sitä kiellä. Tämä ei kuitenkaan ole todiste ateistien poikkeuksellisesta musikaalisuudesta.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6001
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Aforismit

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Wisti kirjoitti: 22 Marras 2023, 16:17 Kaksi viisautta toinen on Erno Paasilinnan, toisen olen keksinyt ihan itse nettikeskustelujen innoittamana.

Herran pelko on herran alku.

Kyllä ateistikin voi pitää kitaransoitosta. Ei ateismi sitä kiellä. Tämä ei kuitenkaan ole todiste ateistien poikkeuksellisesta musikaalisuudesta.
Vitun huono aforismi, samalla tasolla Kontran vitsien kanssa.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5351
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Aforismit

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Brainwashed kirjoitti: 22 Marras 2023, 16:24
Wisti kirjoitti: 22 Marras 2023, 16:17 Kaksi viisautta toinen on Erno Paasilinnan, toisen olen keksinyt ihan itse nettikeskustelujen innoittamana.

Herran pelko on herran alku.

Kyllä ateistikin voi pitää kitaransoitosta. Ei ateismi sitä kiellä. Tämä ei kuitenkaan ole todiste ateistien poikkeuksellisesta musikaalisuudesta.
Vitun huono aforismi, samalla tasolla Kontran vitsien kanssa.

8-)
Se oli minun pelleilyäni ja sen tarkoitus oli kilpailla vakavamielisten viisauksien, kuten ei ateismi kiellä uskomasta navettatonttuihin yms. kanssa.

Sen viisaus on samaa tasoa kuin tämän: Kerro minulle kenen kanssa sinä seurustelet, niin minä kerron, kenen kanssa minä seurustelen.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6001
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Aforismit

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Wisti kirjoitti: 22 Marras 2023, 16:43
Brainwashed kirjoitti: 22 Marras 2023, 16:24
Wisti kirjoitti: 22 Marras 2023, 16:17 Kaksi viisautta toinen on Erno Paasilinnan, toisen olen keksinyt ihan itse nettikeskustelujen innoittamana.

Herran pelko on herran alku.

Kyllä ateistikin voi pitää kitaransoitosta. Ei ateismi sitä kiellä. Tämä ei kuitenkaan ole todiste ateistien poikkeuksellisesta musikaalisuudesta.
Vitun huono aforismi, samalla tasolla Kontran vitsien kanssa.

8-)
Se oli minun pelleilyäni ja sen tarkoitus oli kilpailla vakavamielisten viisauksien, kuten ei ateismi kiellä uskomasta navettatonttuihin yms. kanssa.

Sen viisaus on samaa tasoa kuin tämän: Kerro minulle kenen kanssa sinä seurustelet, niin minä kerron, kenen kanssa minä seurustelen.
Ok, tein sen virheen että ”otin vakavasti”.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
marjatta1
Reactions:
Viestit: 1569
Liittynyt: 04 Joulu 2023, 07:10

Re: Aforismit

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Keijona kirjoitti: 20 Marras 2023, 11:02 Joukko koostuu erillisistä yksilöistä. Siksi joukossa tyhmyys tiivistyy.
Teatterinohjaaja Jouko Turkka aikoinaan sai Joukon päivän kunniaks kortin, jossa oli teksti "Joukossa tyhmyys tiivistyy" ja sen lähettrivät naiset joita hän haukkui teatterin kävijöissä helmikanoiksi tms. nimityksillä. Kortissa oli kuva, jossa mies istui puun oksalla ja sahasi sitä oksaa millä istui irti rungosta...olin yksi kortin allekirjoittaneista... :D
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18758
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Aforismit

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Olen kuullut jonkun vanhan runoilijan todenneen näytelmässään, että kaksi naista on pahempi kuin yksi. Hän on oikeassa.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3583
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Aforismit

Viesti Kirjoittaja asdf »

John Carter kirjoitti: 09 Joulu 2023, 11:40 Olen kuullut jonkun vanhan runoilijan todenneen näytelmässään, että kaksi naista on pahempi kuin yksi. Hän on oikeassa.
Riippuu naisista.
Deciphered from crop circles.
Paikalla
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7923
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Aforismit

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Kukaan ei ole koskaan tullut köyhäksi antamisesta
Paikalla
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7923
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Aforismit

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Laitan korsukamiinan Ukrainaan.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18758
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Aforismit

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Jokaisen sodan jälkeen on vähän vähemmän demokratiaa pelastettavana.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Aforismit

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Vahingonilo vahingoittaa kaikkia.

Yksilöksi eriytyneet eivät näe kokonaiskuvaa, metsää puilta, sitä että masennus tarttuu. Joten valehtelu ja vahingoittaminen, kusettaminen ja kiusaaminen on housuihin kusemista, hetken lämmittää.
Same same but different
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Aforismit

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Itsekkyys ei ole valinta, se on alkeellinen eläimellinen refleksi, itsepuolustusrefleksin aiheuttamaa. Samasta syystä empatia, toisten huomioon ottaminen on inhimillisyyttä.
Same same but different
ID10T
Reactions:
Viestit: 11078
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Aforismit

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Keijona kirjoitti: 25 Tammi 2024, 17:21 Itsekkyys ei ole valinta, se on alkeellinen eläimellinen refleksi, itsepuolustusrefleksin aiheuttamaa. Samasta syystä empatia, toisten huomioon ottaminen on inhimillisyyttä.
Eli toisen huomioiminen on valinta, mutta huomioimatta jättäminen ei ole valinta? Joku tässä nyt mättää :jaaa?:
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Aforismit

Viesti Kirjoittaja Keijona »

ID10T kirjoitti: 25 Tammi 2024, 17:25
Keijona kirjoitti: 25 Tammi 2024, 17:21 Itsekkyys ei ole valinta, se on alkeellinen eläimellinen refleksi, itsepuolustusrefleksin aiheuttamaa. Samasta syystä empatia, toisten huomioon ottaminen on inhimillisyyttä.
Eli toisen huomioiminen on valinta, mutta huomioimatta jättäminen ei ole valinta? Joku tässä nyt mättää :jaaa?:
Puolueellisuutensa sokeuttamalle dikotomistinistille objektiivinen todellisuus on tietenkin hankala ymmärtää ja joku siinä mättää.
Itsepuolustusrefleksin sätkynuken on tietenkin vaikea ymmärtää toimintansa tai mielipiteeseensä motiiveja, siksi kuvittelee ja unelmoi valitsemaansa vapaasti, olevansa erillinen yksilö.

Vaistojensa varassa toimiva ei ole tietoinen valitsija.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Refleksi
Same same but different
Vastaa Viestiin